Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2004, 18:21   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Een wetsvoorstel dat homoseks in Rusland moest kunnen bestraffen met een gevangenisstraf van vijf jaar heeft het niet gehaald. Het voorstel werd ingediend door Gennady Raikov, voorzitter van de parlementaire commissie ethiek in de Duma (het Russisch parlement) en Vadim Bulavin, zittend burgemeester in Nizhny.

Beide heren behoren in de Russische politiek tot extreemrechtse kringen en hun wetsvoorstel zou er moeten voor zorgen dat de publieke moraliteit hersteld wordt. Volgens hen zijn homo's de oorzaak van de opmars van aids in Rusland. Verschillende gezondheidsorganisaties delen die mening niet. Zij zeggen dat druggebruikers het grootste deel van de hiv/aids-patiënten zijn.

Volgens de politici vindt de meerderheid van de Russische bevolking dat homoseksualiteit onnatuurlijk is. Tijdens de verdediging van hun wetsvoorstel gebruikten zij zeer homofobe taal in de Duma. Zo krijgen homoseksuelen de schuld van alles wat er maar mis kon lopen in het afgelopen decennium. Zo zou de ineenstorting van de Russische economie en de opmars van de Russische maffia ook op het palmares geschreven moeten worden van de Russische homoseksuelen.

Tijdens het oude Sovjet-regime was homoseksueel gedrag strafbaar. Maar na het ineenstorten van de Sovjet-unie werd het uit de strafwet gehaald. Ondanks hun nederlaag in de commissie geven Raikov en Bulavin hun strijd niet op om homoseksualiteit te criminaliseren. Zo beloven ze elke sessie van de Duma bij te wonen om alsnog hun doel te bereiken.

Bron: Pinkwave/Gaylive
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 18:31   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pyramus
(...)
Volgens de politici vindt de meerderheid van de Russische bevolking dat homoseksualiteit onnatuurlijk is. Tijdens de verdediging van hun wetsvoorstel gebruikten zij zeer homofobe taal in de Duma. Zo krijgen homoseksuelen de schuld van alles wat er maar mis kon lopen in het afgelopen decennium. Zo zou de ineenstorting van de Russische economie en de opmars van de Russische maffia ook op het palmares geschreven moeten worden van de Russische homoseksuelen.
Zo zo, de maffia beschuldigen dat het allemaal janetten zijn... Is dat niet zo'n beetje als na een risicomatch in de kleuren van de tegenpartij tussen een paar hooligans gaan staan en roepen dat het een stelletje eikels zijn?

Citaat:
Tijdens het oude Sovjet-regime was homoseksueel gedrag strafbaar. Maar na het ineenstorten van de Sovjet-unie werd het uit de strafwet gehaald. Ondanks hun nederlaag in de commissie geven Raikov en Bulavin hun strijd niet op om homoseksualiteit te criminaliseren. Zo beloven ze elke sessie van de Duma bij te wonen om alsnog hun doel te bereiken.

Bron: Pinkwave/Gaylive
Wat een gefrustreerde eikels...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 18:32   #3
athena
Parlementslid

Standaard

Je bent toch zo eerlijk om er bij te vermelden dat homosex ook onder het communistisch bewind verboden was. Uw schoppen naar rechts wordt daardoor wel een stukje ongeloofwaardiger.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 18:33   #4
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Je bent toch zo eerlijk om er bij te vermelden dat homosex ook onder het communistisch bewind verboden was. Uw schoppen naar rechts wordt daardoor wel een stukje ongeloofwaardiger.
Huh? Omdat je de waarheid vertelt wordt je ongeloofwaardig? Welke logica is dat? Steekt u dat onder uw rechts gedachtengoed en gaan uw collegae daarmee akkoord of weet u gewoon niks beters te verzinnen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 9 april 2004, 18:38   #5
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Huh? Omdat je de waarheid vertelt wordt je ongeloofwaardig? Welke logica is dat? Steekt u dat onder uw rechts gedachtengoed en gaan uw collegae daarmee akkoord of weet u gewoon niks beters te verzinnen?
Het gaat er mij over dat dit stukje weer gebruikt wordt om een beetje op rechts te schelden, maar terzelfder tijd duidelijk blijkt dat links zich aan exact dezelfde discriminaties bezondigt- bezondigde (ussr). De pot verwijt de ketel...
Ik vraag mij trouwens af wat uw laatste zin betekent?
Oud 9 april 2004, 18:42   #6
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

AIDS zal de homofielenpopulatie wel uitdunnen, wetsregeltjes niet.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 18:45   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat er mij over dat dit stukje weer gebruikt wordt om een beetje op rechts te schelden, maar terzelfder tijd duidelijk blijkt dat links zich aan exact dezelfde discriminaties bezondigt- bezondigde (ussr). De pot verwijt de ketel...
Aha, dus u verwijt die eerste persoon hier communist te zijn? Anders volg ik uw redenering niet...
Dat laatste zinneke? Ik vraag mij af waarom je alleen maar commentaar spuit op het feit dat er in dat bericht stond "extreemrechtse", terwijl ik daar niet eens aandacht aan had besteed. Zulke voorstellen komen altijd uit extreme hoek, of het nu links of rechts moge zijn. Ik vroeg me dus af of uw reactie een tactiek was om de aandacht van het bericht zelf af te leiden?

note to the idiot above: khoop da ge in ga rubber ga doen later, want anders gade misschien ook nog uitgeroeid raken... 't is nie door te beweren dat het alleen homo's zijn die AIDS krijgen dat je zelf geen risico loopt, niet waar?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 9 april 2004, 18:52   #8
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Aha, dus u verwijt die eerste persoon hier communist te zijn? Anders volg ik uw redenering niet...
Dat laatste zinneke? Ik vraag mij af waarom je alleen maar commentaar spuit op het feit dat er in dat bericht stond "extreemrechtse", terwijl ik daar niet eens aandacht aan had besteed. Zulke voorstellen komen altijd uit extreme hoek, of het nu links of rechts moge zijn. Ik vroeg me dus af of uw reactie een tactiek was om de aandacht van het bericht zelf af te leiden?

note to the idiot above: khoop da ge in ga rubber ga doen later, want anders gade misschien ook nog uitgeroeid raken... 't is nie door te beweren dat het alleen homo's zijn die AIDS krijgen dat je zelf geen risico loopt, niet waar?
Griffin heeft u de titel van de topic wel gelezen: x- rechtse jacht op homo's levert geen buit op.
De topic is dus weldegelijk geplaatst om (extreem)- rechts in een slecht daglicht te plaatsen.
Oud 9 april 2004, 18:58   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Griffin heeft u de titel van de topic wel gelezen: x- rechtse jacht op homo's levert geen buit op.
De topic is dus weldegelijk geplaatst om (extreem)- rechts in een slecht daglicht te plaatsen.
Jah, de Russische... wat hebben die in godsnaam met de Belgische of Europese te maken? Khad die x-rechts eigenlijk niet direct in die context geplaatst, en in het bericht zelf was het ook maar één woordje dat ernaar verwees
Ik vond het gewoon een erg slechte actie van die personen in kwestie, maar goed... Ik zal eens op tijd naar bed gaan

Edit: ik vond het dus gewoon eigenlijk typischer voor Rusland dan voor x-rechts

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 9 april 2004, 19:37   #10
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

pathetisch gewoon hoe hier telkens teruggegrepen wordt naar die links/rechts tegenstelling.. Moet je misschien verzwijgen dat beide Russische volksvertegenwoordigers van rechtse signatuur zijn ? Wat is dat hier toch altijd, verdorie.. Zoals Griffin al stelde, het gaat om de feiten op zich die aangeklaagd worden.. Wat maakt het in godsnaam uit of dat nu van linkse of rechtse hoek komt..
Oud 9 april 2004, 22:35   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het wetsvoorstel kreeg de steun van zowel communistische, extreem-rechtse als parlementairen die het regime ondersteunen. (edinstvo) In Rusland is zulk ideeëngoed vrij ingeburgerd, het voorstel haalde het niet enkel omdat Putin vreesde dat dit op veel kritiek zou stuiten in het Westen.
Overigens moet iedereen die Rusland voor langer dan een maand wil bezoeken nog steeds een aidstest ondergaan. Desondanks grijpt de epidemie om zich heen, niet langer enkel onder druggebruikers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 04:35   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind dat ze vrije liefde moeten toelaten,vrijwillige sex tussen 2 of meer personen, moet niet geregeld worden door politici.Welke geslachten dan ook.

[size=1]AIDS is een goeie manier van de natuur om de plaag mens een beetje onder deduim te houden.[/size]
Oud 10 april 2004, 09:16   #13
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

pathetisch gewoon hoe hier telkens teruggegrepen wordt naar die links/rechts tegenstelling.. Moet je misschien verzwijgen dat beide Russische volksvertegenwoordigers van rechtse signatuur zijn ? Wat is dat hier toch altijd, verdorie.. Zoals Griffin al stelde, het gaat om de feiten op zich die aangeklaagd worden.. Wat maakt het in godsnaam uit of dat nu van linkse of rechtse hoek komt..
Door Tomm is ondertussen aangegeven dat het voorstel gesteund werd door de communisten. In het oorspronkelijk bericht vergeten melden? Het is duidelijk niet ik die de rechts- links tegenstelling wens uit te melken. Wie is hier pathetisch?
Oud 10 april 2004, 10:50   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Door Tomm is ondertussen aangegeven dat het voorstel gesteund werd door de communisten. In het oorspronkelijk bericht vergeten melden? Het is duidelijk niet ik die de rechts- links tegenstelling wens uit te melken. Wie is hier pathetisch?
En wat Tomm zei lag volledig in de lijn waar ik aan zat te denken eerlijk gezegd... Typisch Russisch, om "de verloedering", "de maffia", etc... allemaal mooi in de schoenen van een categorie makkelijk te raken mensen te schuiven. Ooit deden ze dat in Duitsland met een zekere religieuze bevolkingsgroep ook...
Het eerste bericht was dus onvolledig en een foute weergave van de realiteit!

Hoe definieer je rechts en links eigenlijk? en x-rechts? Zijn die zaken niet verschillend voor elk land? Tenminste als je "rechts" als conservatief ziet en "links" als progressief en de betekenis van die termen dan ook ver genoeg doordrijft? Dan is iemand zoals Abu J.J. volgens mij rechts in zijn eigen omgeving (terwijl sommigen hier hem als links zouden willen catalogeren).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 10 april 2004, 11:21   #15
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
En wat Tomm zei lag volledig in de lijn waar ik aan zat te denken eerlijk gezegd... Typisch Russisch, om "de verloedering", "de maffia", etc... allemaal mooi in de schoenen van een categorie makkelijk te raken mensen te schuiven. Ooit deden ze dat in Duitsland met een zekere religieuze bevolkingsgroep ook...
Het eerste bericht was dus onvolledig en een foute weergave van de realiteit!

Hoe definieer je rechts en links eigenlijk? en x-rechts? Zijn die zaken niet verschillend voor elk land? Tenminste als je "rechts" als conservatief ziet en "links" als progressief en de betekenis van die termen dan ook ver genoeg doordrijft? Dan is iemand zoals Abu J.J. volgens mij rechts in zijn eigen omgeving (terwijl sommigen hier hem als links zouden willen catalogeren).
Mijn reactie was gericht aan lyot.
Oud 10 april 2004, 11:39   #16
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Apache, F-16's en T.O.W raketten extremisten zoals U...
Oud 10 april 2004, 14:30   #17
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Apache, F-16's en T.O.W raketten extremisten zoals U...

Helicopters shot down or crashed in Iraq

A list of coalition helicopter shootdowns or crashes since the beginning of conflict in Iraq:
•Jan. 13, 2004: U.S. Army Apache attack helicopter was shot down Tuesday near the western Iraqi town of Habbaniyah. The two crew members were safe.

•Jan. 8, 2004: A Black Hawk medivac helicopter crashes near Fallujah, killing all nine soldiers on board. The military says cause was not clear, but a witness said a rocket hit it in the tail.

•Jan. 2, 2004: An OH-58 Kiowa observation helicopter is shot down near Fallujah, killing its female pilot and wounding another soldier.

•Dec. 10, 2003: An Apache attack helicopter crash-lands near Mosul, but there are no injuries. Soldiers at the site say the aircraft came under fire.

•Dec. 9, 2003: Guerrillas hit an OH-58 Kiowa helicopter with a rocket-propelled grenade near Fallujah, forcing it to make an emergency landing. The two crewmen on board are uninjured.

•Nov. 15, 2003: Two Black Hawks crash in the northern city of Mosul, killing 17 soldiers and injuring five, with one unaccounted for. A U.S. soldier says he heard one helicopter was hit by a rocket-propelled grenade, but a military spokesman says the cause has not been determined.

•Nov. 7, 2003: A Black Hawk is downed near Tikrit, apparently by a rocket-propelled grenade. The attack kills all six on board — four crew and two passengers from Department of the Army headquarters in Washington.

•Nov. 2, 2003: A Chinook is shot down near Fallujah, killing 16 American soldiers and injuring 26. The military believes a SA-7 shoulder-fired missile slammed into one of the chopper's rear-mounted engines.

•Oct. 25, 2003: A rocket-propelled grenade forces down a Black Hawk north of Baghdad, and five soldiers are injured.

•June 12, 2003: An Apache is shot down in western Iraq, apparently by hostile fire. The attack helicopter's two crew members are not injured.

•May 19, 2003: A Sea Knight crashes shortly after takeoff in the Shat al-Hillah Canal in Hillah, about 60 miles south of Baghdad, killing four Marines. Another Marine drowns while trying to rescue them. The cause of the crash appears to be accidental.

•May 9, 2003: A Black Hawk crashes near Samara, between Baghdad and Tikrit, killing three soldiers. Reports indicate the crash was an accident.

•March 23, 2003: An Apache helicopter is shot down by Iraqi forces. Its two crew members are held as prisoners for three weeks before they are released.

•March 20, 2003: A Sea Knight crashes in Kuwait, about nine miles from the Iraq border, killing eight British troops and four U.S. Marines. The cause of the crash is under investigation, but no hostile fire was reported in the area.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vraag mij af of men het liedje 'Its raining men' nog lang zal mogen draaien in de VSA...

Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 16:23   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Rusland is de situatie niet zo gemakkelijk, je hebt communisten(die overigens zelf zeer nationalistisch zijn en vrij gematigd-conservatief op socio-economisch en ethisch vlak), linkse nationalisten(idem, de bondgenoten van de communisten), extreem-rechtse nationalisten, liberalen (die niet langer in het parlement vertegenwoordigd zijn) en dan heb je natuurlijk de regime-partij, die voornamelijk ook nationalistisch is en de rethoriek van de nationalisten en communisten heeft overgenomen. Alle partijen die in het parlement zijn vertegenwoordigd zijn dus in meerdere of mindere mate nationalistisch en willen de russische cultuur beschermen tegen "buitenlandse invloeden" zoals homo's, niet-gevestigde godsdiensten (dus alle behalve de orthodoxe en Islam) enzovoort. De links-rechts tegenstelling is hier dus minder van toepassing. De oude sovjet-waarden gelden nog steeds in de Russische maatschappij en het liberale experiment van de jaren '90 lijkt afgesloten.
Het hele parlement danst echter naar de pijpen van Putin en die heeft besloten dat het niet opportuun is om de raad van Europa en de internationale gemeenschap nog meer voor het hoofd te stoten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 16:56   #19
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn reactie was gericht aan lyot.
*slik* Excuses!

@ Tomm: thx voor de uitleg

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be