![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een wetsvoorstel dat homoseks in Rusland moest kunnen bestraffen met een gevangenisstraf van vijf jaar heeft het niet gehaald. Het voorstel werd ingediend door Gennady Raikov, voorzitter van de parlementaire commissie ethiek in de Duma (het Russisch parlement) en Vadim Bulavin, zittend burgemeester in Nizhny.
Beide heren behoren in de Russische politiek tot extreemrechtse kringen en hun wetsvoorstel zou er moeten voor zorgen dat de publieke moraliteit hersteld wordt. Volgens hen zijn homo's de oorzaak van de opmars van aids in Rusland. Verschillende gezondheidsorganisaties delen die mening niet. Zij zeggen dat druggebruikers het grootste deel van de hiv/aids-patiënten zijn. Volgens de politici vindt de meerderheid van de Russische bevolking dat homoseksualiteit onnatuurlijk is. Tijdens de verdediging van hun wetsvoorstel gebruikten zij zeer homofobe taal in de Duma. Zo krijgen homoseksuelen de schuld van alles wat er maar mis kon lopen in het afgelopen decennium. Zo zou de ineenstorting van de Russische economie en de opmars van de Russische maffia ook op het palmares geschreven moeten worden van de Russische homoseksuelen. Tijdens het oude Sovjet-regime was homoseksueel gedrag strafbaar. Maar na het ineenstorten van de Sovjet-unie werd het uit de strafwet gehaald. Ondanks hun nederlaag in de commissie geven Raikov en Bulavin hun strijd niet op om homoseksualiteit te criminaliseren. Zo beloven ze elke sessie van de Duma bij te wonen om alsnog hun doel te bereiken. Bron: Pinkwave/Gaylive |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Je bent toch zo eerlijk om er bij te vermelden dat homosex ook onder het communistisch bewind verboden was. Uw schoppen naar rechts wordt daardoor wel een stukje ongeloofwaardiger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij trouwens af wat uw laatste zin betekent? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() AIDS zal de homofielenpopulatie wel uitdunnen, wetsregeltjes niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat laatste zinneke? Ik vraag mij af waarom je alleen maar commentaar spuit op het feit dat er in dat bericht stond "extreemrechtse", terwijl ik daar niet eens aandacht aan had besteed. Zulke voorstellen komen altijd uit extreme hoek, of het nu links of rechts moge zijn. Ik vroeg me dus af of uw reactie een tactiek was om de aandacht van het bericht zelf af te leiden? note to the idiot above: khoop da ge in ga rubber ga doen later, want anders gade misschien ook nog uitgeroeid raken... 't is nie door te beweren dat het alleen homo's zijn die AIDS krijgen dat je zelf geen risico loopt, niet waar? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De topic is dus weldegelijk geplaatst om (extreem)- rechts in een slecht daglicht te plaatsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik vond het gewoon een erg slechte actie van die personen in kwestie, maar goed... Ik zal eens op tijd naar bed gaan ![]() Edit: ik vond het dus gewoon eigenlijk typischer voor Rusland dan voor x-rechts ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wetsvoorstel kreeg de steun van zowel communistische, extreem-rechtse als parlementairen die het regime ondersteunen. (edinstvo) In Rusland is zulk ideeëngoed vrij ingeburgerd, het voorstel haalde het niet enkel omdat Putin vreesde dat dit op veel kritiek zou stuiten in het Westen.
Overigens moet iedereen die Rusland voor langer dan een maand wil bezoeken nog steeds een aidstest ondergaan. Desondanks grijpt de epidemie om zich heen, niet langer enkel onder druggebruikers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ze vrije liefde moeten toelaten,vrijwillige sex tussen 2 of meer personen, moet niet geregeld worden door politici.Welke geslachten dan ook.
[size=1]AIDS is een goeie manier van de natuur om de plaag mens een beetje onder deduim te houden.[/size]
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het eerste bericht was dus onvolledig en een foute weergave van de realiteit! Hoe definieer je rechts en links eigenlijk? en x-rechts? Zijn die zaken niet verschillend voor elk land? Tenminste als je "rechts" als conservatief ziet en "links" als progressief en de betekenis van die termen dan ook ver genoeg doordrijft? Dan is iemand zoals Abu J.J. volgens mij rechts in zijn eigen omgeving (terwijl sommigen hier hem als links zouden willen catalogeren).
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Apache, F-16's en T.O.W raketten extremisten zoals U... ![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Helicopters shot down or crashed in Iraq A list of coalition helicopter shootdowns or crashes since the beginning of conflict in Iraq: •Jan. 13, 2004: U.S. Army Apache attack helicopter was shot down Tuesday near the western Iraqi town of Habbaniyah. The two crew members were safe. •Jan. 8, 2004: A Black Hawk medivac helicopter crashes near Fallujah, killing all nine soldiers on board. The military says cause was not clear, but a witness said a rocket hit it in the tail. •Jan. 2, 2004: An OH-58 Kiowa observation helicopter is shot down near Fallujah, killing its female pilot and wounding another soldier. •Dec. 10, 2003: An Apache attack helicopter crash-lands near Mosul, but there are no injuries. Soldiers at the site say the aircraft came under fire. •Dec. 9, 2003: Guerrillas hit an OH-58 Kiowa helicopter with a rocket-propelled grenade near Fallujah, forcing it to make an emergency landing. The two crewmen on board are uninjured. •Nov. 15, 2003: Two Black Hawks crash in the northern city of Mosul, killing 17 soldiers and injuring five, with one unaccounted for. A U.S. soldier says he heard one helicopter was hit by a rocket-propelled grenade, but a military spokesman says the cause has not been determined. •Nov. 7, 2003: A Black Hawk is downed near Tikrit, apparently by a rocket-propelled grenade. The attack kills all six on board — four crew and two passengers from Department of the Army headquarters in Washington. •Nov. 2, 2003: A Chinook is shot down near Fallujah, killing 16 American soldiers and injuring 26. The military believes a SA-7 shoulder-fired missile slammed into one of the chopper's rear-mounted engines. •Oct. 25, 2003: A rocket-propelled grenade forces down a Black Hawk north of Baghdad, and five soldiers are injured. •June 12, 2003: An Apache is shot down in western Iraq, apparently by hostile fire. The attack helicopter's two crew members are not injured. •May 19, 2003: A Sea Knight crashes shortly after takeoff in the Shat al-Hillah Canal in Hillah, about 60 miles south of Baghdad, killing four Marines. Another Marine drowns while trying to rescue them. The cause of the crash appears to be accidental. •May 9, 2003: A Black Hawk crashes near Samara, between Baghdad and Tikrit, killing three soldiers. Reports indicate the crash was an accident. •March 23, 2003: An Apache helicopter is shot down by Iraqi forces. Its two crew members are held as prisoners for three weeks before they are released. •March 20, 2003: A Sea Knight crashes in Kuwait, about nine miles from the Iraq border, killing eight British troops and four U.S. Marines. The cause of the crash is under investigation, but no hostile fire was reported in the area. -------------------------------------------------------------------------------- ![]() ![]() ![]() Ik vraag mij af of men het liedje 'Its raining men' nog lang zal mogen draaien in de VSA... ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hele parlement danst echter naar de pijpen van Putin en die heeft besloten dat het niet opportuun is om de raad van Europa en de internationale gemeenschap nog meer voor het hoofd te stoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
@ Tomm: thx voor de uitleg ![]()
![]() |
![]() |