![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() En als het zo doorgaat zal het snel groeien naar $20 biljoen. Bij een rente van 5% moet de VS in dat geval $1 biljoen (bijna twee keer de totale Belgische economie) betalen om de schuld gelijk te houden. De werkelijke rente weet ik niet. Hierboven komt ook nog eens de financiele crisis. Als de VS de rente niet aflost zal de schuld blijven groeien. Hoe gaat de VS dit oplossen? Als een bedrijf zijn schulden niet kan betalen wordt het volgens mij bankroet verklaard.
Zou het een oplossing zijn als de VS de Federal reserve privatiseert, $20 biljoen aan geld biljetten print en de schulden daarmee afbetaalt? De dollar zal dan wel zeker halveren. De VS zal wel verlost zijn van zijn schulden. Wat de internationale consequenties hiervan zullen zijn weet ik niet. Velen zullen het vertrouwen in de dollar als internationaal betaalmiddel verliezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De VS heeft - voorlopig nog - een schandalig voordeel door het feit dat de dollar de belangrijkste internationale reservemunt is: bij depreciatie van de dollar wordt ook hun staatsschuld verlicht.
![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 19 januari 2009 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheidsschuld per capita ligt hier in België nog altijd hoger dan in de VS, dus zo erg als hier is het er nog altijd niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() China heeft biljoenen dollars aan reserves. Als de dollar waarde verliest, zullen die Chinese biljoenen ook waarde verliezen. Ook is China de grootste schuldeiser. De dollars die ze van de VS krijgen zullen niet veel waard zijn. Voor Turkije bijvoorbeeld zal het gunstig zijn. Turkije heeft een buitenlandse schuld van $150 mld. Turkije zal zijn schuld makkelijker kunnen afbetalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Per inwoner: 15 biljoen / 300 miljoen = $50.000 Stel 40% werkt Per werkende: 15 biljoen / 120 miljoen = $125.000 Wat is de schuld van Belgie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Ik vraag me af hoeveel van die Amerika-bashers hier geregeld een Cola drinken, eens een McDonalds binnen stappen of 's morgens hun Amerikaanse ontbijgranen in hun mond proppen.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 20 januari 2009 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo goed bestuur heeft verhofstadt dus afgeleverd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar is alle kritiek aan het adres van Amerika totaal onaanvaardbaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou liever zien dat onze schuld eens afneemt ... dat lijkt me dringender !!
Maar er is geen enkele partij die het wil hier in ons land. Men kan onze schuld in 25 jaar afbetalen als men wil, maar ja dat is niet populair zeker ? Liever nog wat uitdelen en de schuld maar doorschuiven naar de volgende generatie ? Trouwens al die Leterme stemmers zijn jullie bereid om die extra 20 miljard euro op te hoesten die jullie leider heeft gemaakt ?? Want er is in 2008 (Leterme dus ) 20 miljard euro bijgekomen. Ik denk dat hij dichtbij het record van Martens komt op jaarbasis. Laatst gewijzigd door dirk001 : 21 januari 2009 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we hebben er 11 jaar over gedaan om die schuld te doen dalen tot zo'n 87% door middel van de zware besparingen onder dehaene... En verhofstadt heeft niets afgebouwd, integendeel,de reserves opgesoupeerd die onder dehaene waren aangelegd én het half patrimonium van het land verkocht om de tekorten in de jaarlijkse begrotingen weg te werken... En nu staan we terug bij af zoals destijds toen dehaene aan het puin ruimen in zijn eerste legislatuur moest beginnen... Alleen zit nu de economie in een neerwaartse spiraal,dus zullen de gevolgen voor de werkende mens wel zwaar gaan doorwegen om dit tunnelleke te doorworstelen....En het vorige was er al ééntje van een recordlengte... Na de martenstunnel moeten we nu de verhofstadttunnel door... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 21 januari 2009 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zoek maar eens op in welke mate onze munt gebaseerd is op enkel de dollar en op geen gram goud...
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is nog altijd pakken beter dan België. Zie maar zelf: Lijst van landen naar staatsschuld gesorteerd naar staatsschuld t.o.v. bruto nationaal product. ( cia world factbook ) land - staatsschuld <-> % van bnp 1 Zimbabwe 218,2 2 Libanon 186,6 3 Japan 170 4 Jamaica 126,5 5 Soedan 105,9 6 Egypte 105,8 7 Italië 104,0 8 Singapore 96,3 9 Seychellen 92,3 10 Griekenland 89,7 11 Sri lanka 85,8 12 België 84,6 13 Noorwegen 83,1 2004 14 Bhutan 81,4 15 Israël 80,6 16 Ivoorkust 75,2 17 Jordanië 72,4 18 Marokko 67,4 19 Hongarije 67 20 Duitsland 64,9 21 Uruguay 64,8 2007 22 Canada 64,2 23 Frankrijk 63,9 24 Portugal 63,6 25 Mauritius 63,1 26 Nicaragua 62,9 27 Verenigde Staten 60,8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik heb het over Amerika-bashers hier, vandaar ook het woordje 'hier'. Leek me nochtans vrij duidelijk.
Dezelfde mensen die de VS een baken van haat, afkeer, menselijke verloedering,... vinden. De VS zit net iets boven de Maastrichtnorm. België, Duitsland, Frankrijk zitten daar al iets verder boven.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Mocht je de staatsschuld van alle Europese landen optellen, aan wat een bedrag zou je dan uitkomen
|
![]() |
![]() |