![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() HAMME - Een gezin uit Hamme dat met veel moeite de eindjes aan elkaar knoopt, heeft 1miljoen euro gewonnen met de Lotto. 'Een geschenk uit de hemel.' Het dolgelukkige gezin schafte zich de voorbije dagen meteen een bouwgrond, woning, terreinwagen, paard én brommobiel aan. 'Nee, we verbrassen het niet.'
De Lotto-getallen 9, 16, 19, 22, 26 en 27 waren in rang zes vorige week goed voor een winst van precies 1.094.100 euro, een bedrag dat Patrick Boel (49) en zijn vrouw Rita Famaey (48) uit het Oost-Vlaamse Hamme nooit eerder op hun rekening zagen staan. Het koppel - Patrick is al zeven jaar invalide en Rita is huisvrouw - woont naar eigen zeggen in een veel te krappe sociale huurwoning. 'We hebben al veel miserie gekend', klinkt het. 'Maar voortaan komen we niks meer tekort.' 'Ik kijk ernaar uit om dit vochtige huis te mogen verlaten', zegt de vrouw des huizes. Die droom gaat in vervulling, want nauwelijks enkele dagen nadat het gezin zijn lottowinst ontving, kregen al honderdduizenden euro's ervan een bestemming. 'We kochten een paard voor Candy (22)', zegt Patrick. 'Ik had altijd beloofd dat ze een paard kreeg als we de Lotto zouden winnen. (lacht) Alleen won ik de voorbije 25 jaar nooit.' De man heeft zich zelf ook een Toyota 4x4-terreinwagen cadeau gedaan. 'Die wordt half november geleverd. En we kochten ook een bouwgrond. Dat gebeurde bij een bouwfirma die in januari start met de bouw van een huis volgens een sleutel-op-de-deurformule.' Voor zijn schoonzoon kocht Patrick een Micro Car, een brommobiel. 'Want hij heeft geen rijbewijs.' De familie blijkt wat overdonderd door het grote geld. Patrick: 'Deze lottowinst heeft ons al heel wat stress bezorgd. Als er wordt aangebeld, denken we dat daar de eerste geldjagers al zijn. Ons leven is totaal veranderd en dat wordt even wennen. Maar dit is als een geschenk dat uit de hemel valt. Mijn horoscoop vertelde al dat ik geluk zou hebben op financieel en liefdesvlak.' Ondanks het indrukwekkende boodschappenlijstje dat de familie de afgelopen dagen afwerkte, beklemtoont de man dat ze het geld niet in ijltempo verbrassen. 'Op advies van de Nationale Loterij hebben we bij de bank een financiële raadgever gevraagd én gekregen. En die heeft al onze aankopen mee goedgekeurd', benadrukt Patrick. 'Er moet niemand ongerust zijn. We leven dan wel op wolken maar we kijken ook naar de toekomst. Er rest ons nog een mooie spaarpot en daar zal ook ons kleinzoontje Quinten (4) later goed mee zijn.' http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7M319I2C Ten eerste zijn dit natuurlijk mijn zaken niet. Maar tenslotte loop je hier ook niet mee te koop. Toch is de krant te weten gekomen wie de lotto-winnaars zijn en wat ze ermee aangevangen hebben. Daarbij kan je u al vragen beginnen stellen. Ten tweede vind ik het jammer dat zulke gevallen weer in de krant komen. Het gezin laat geen goede indruk na en daarmee wordt er weer een vrijgeleide gegeven naar het typische marginale armoedig gezin waar de samenleving weinig begrip voor kan opbrengen, ten koste van armen die heel bewust met hun centen omgaan maar toch niet kunnen rondkomen voor levensnoodzakelijk onderhoud. De krant probeert hier natuurlijk ook te scoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, we moeten echt de eindjes aan elkaar knopen in deze veel te krappe woning, we hebben maar net genoeg geld om al 25 jaar mee te spelen met de lotto. Hoeveel hebben ze daar eigenlijk de afgelopen 25 jaar in geinvesteerd? En hoevelen met hen die niet een miljoen hebben gewonnen?
Maar goed, ik zal er geen hele lange rant van maken, ik hoop dat ze er blij van worden. En zolang je nog Toyota's koopt kan je toch geen hele slechte huiseconoom zijn, die staan toch wat minder bekend om de looks en wat meer om het altijd maar blijven rijden.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Leuk nieuws, maar 't is niet vrij snugger hier wat mee uit te pakken.
Zeker zo'n mensen die het nooit breed hadden zijn nogal vatbaar voor zwendelaars, schooiers en andere rotzakkerij die het niet goed met je voorhebben. Dat ze er maar héél voorzichtig mee zijn, al gun ik ze het van harte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Die man is invalide (geen probleem, kan iedereen voorhebben). Zijn echtgenote is huisvrouw (
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dochter Candy. Menen die dat nu?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eersten hebben ze alvast op hun dak, met die sleutel-op-de-deur firma ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Een schande dat noch de Nationale Loterij, noch de dames en heren van de pers het nodig vonden deze mensen een beetje tegen zichzelf in bescherming te nemen en hen dus niet met naam en toenaam in de gazet te zetten.
Voor de rest fijn voor de medeforummers dat ze zich lekker superieur kunnen voelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zinnetje "we hebben ons meteen een huis, bouwgrond, brommer en paard gekocht" zei al veel volgens mij. Als je veel geld wint, zet je dat eerst een paar weken tot een paar maanden opzij en bezin je eens. Er zijn er al genoeg die een lottowinst erdoor hebben gedraaid en terug van het OCMW leven. De vraag: "wat zijn voor ons de belangrijke dingen in het leven" moet dan gesteld worden. Ik denk aan een fatsoenlijk pensioenfonds voor moeder en vader, aangezien ze hoogst waarschijnlijk gene vette hebben, een studiefonds voor kinderen/kleinkinderen, een eigen (bescheiden) woning die te onderhouden is met hun inkomsten uit invaliditeit, en de rest zet je vast en laat je je jaarlijks rente uit betalen zodat je kinderen en kleinkinderen later nog iets erven. Dit levert een hogere levensstandaard op op een duurzame manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in een schimmelige sociale woonst woon koop ik ook meteen een huis hoor. Ze gaan trouwens uit hun sociale woonst gezet worden, dus 't is eigenlijk wel dringend. Ik zie geen onverantwoorde aankopen. Een sleutel-op-de-deur woonst, vervoersmiddelen (geen porsche, maar een toyota, en een brommer voor de zoon), en een paard, die allicht op een manege staat en wellicht gewoon de levensdroom is van de dochter. Zou jij het nalaten om een auto te kopen als je geld hebt en toch wel dringend een auto nodig hebt om je levenskwaliteit te verhogen? Zou je het nalaten zo snel mogelijk een eigen woonst te hebben als de huidige woonst langs geen kanten voldoet? Ga je nog wat maanden voor de fun in een vochtig kot blijven wonen? Ik denk dat ze bezinningstijd genoeg hebben gehad over wat ze precies willen zenne.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() volgens mij gaat Candy haar liefdesleven ook boomen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() "Ja zeg, ik blijf geen brommobielen uitdelen" zal die pa dan denken.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het uw zaken zijn of niet maakt niets uit. Feit is dat de winnaars zo te lezen genieten van de belangstelling. Lees de details. Dat de media hierop inspeelt kan niemand verweten worden. De winnaars vragen er zelf om. Vraag en aanbod dus. En zeg mij niet dat de winnaars worden misbruikt door de haviken van de media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Stel je steekt het in een of ander zaakje met 5% winst/rente op jaarbasis dan is dat nog "maar" 50.000 per jaar. En als je dan een huis wil kopen moet je alsnog een hypotheek aanschaffen (al heb je dan wel weer hypotheekrenteaftrek enzo, maar ik weet niet hoeveel dat uitmaakt). Wat dat betreft is meteen een aantal dingen aanschaffen ook niet slecht, zeker niet als het om een huis gaat. Een toyota landcruiser is ook nog niet echt smijten met geld. Een brommobiel is ofwel een te duur alternatief voor een brommer of een gierig alternatief voor een auto, waarschijnlijk het eerste, en alleen het paard is er eigenlijk echt over, maar he, als snoepje daar nou echt gelukkig van wordt...
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou je niet tevreden mogen zijn het grote lot te winnen ? Media-aandacht is gratis, en best meegenomen. Status vertonen. Menselijk toch, de arme stakkers die het door een toeval kunnen uitbazuinen plotsklaps tot een andere klasse te behoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De lotto-winst is wel van vorige week....de nummers staan erbij dus je kan er een precies aantal dagen op kleven en dan bekom je de bedenktijd die ze nodig hadden voor al deze aankopen. Nog geen week dus. Allemaal buitenkansjes die we niet konden laten liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ze doen maar. Hiermee wordt alleen maar weer een verkeerd stereotiep van armoede neergezet. Je weet wel, de arme sukkelaar die aan den aldi al zijn bierblikjes gaat leegdrinken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik blijf erbij, als je enorm veel geld krijgt kan je best gewoon even doen alsof je het niet hebt gekregen en bezinnen.
Rustig zoeken naar een woning die voldoet aan hun behoeftes en betaalbaar kwa onderhoud met hun uitkeringen. |
![]() |
![]() |