![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vandaag, 31 december 2008 heeft Hamas vanuit Gaza reeds 60 Qassam raketten afgevuurd op de internationaal erkende onafhankelijke staat Israël. Een direct hit was voor een kleine Joodse school in Beersheba. Het is de eerste keer dat een raket vanuit Gaza zo diep in het binnenland van Israël reikte, of zowat 40 kilometer van Gaza. Stel je voor dat ze vanuit Mechelen raketten afvuren op Antwerpen, Leuven, Brussel of Gent. Zou u dat leuk vinden? Zou u ook niet vinden dat na acht jaar lang onder de terreur van mortieren en raketten te hebben geleden, dat uw overheid er eindelijk wat aan zou doen? Vandaag werden 2 Israëli's gedood door Qassam-inslagen, een Israëlisch militair en een Joodse vrouw. Vier personen werden zwaar tot lichtgewond.
![]() Laatst gewijzigd door roskam : 31 december 2008 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Ga jij threads blijven maken?
De Islamitische Universiteit is natuurlijk wel een legitiem doelwit?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Jazeker. Is dat een probleem? Staat er een limiet op? Ik tel op dit ogenblik reeds meer dan een dozijn anti-Israëlthreads over dit conflict. Is dit dan geen probleem voor je?
Laatst gewijzigd door roskam : 31 december 2008 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Roskam,ik dacht dat je minder of niet meer actief zou zijn op dit forum.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn nochtans de cheerleaders van het Israëlische bloedbad in Gaza die de ene naar de andere draad openen in een wanhopige poging om dit zinloos geweld te rechtvaardigen.
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 december 2008 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door roskam : 31 december 2008 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Lol. Ik hoef echt geen hulp ;ik geef hier slechts mijn mening en wat ik zeker niet doe : is mijn ogen sluiten voor feiten en gebeurtenissen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Inderdaad! Soms wordt het wel echt komisch zoals bv deze manifestant op de Brusselse manifestatie tegen de Joden in Israël gisteren 31.12. Sommigen zeggen dat de man het zeer slim heeft gespeeld zodat de politie zijn plakkaat niet kon afnemen voor oproepen tot geweld en moord. "Death to all juice" (ipv jews) Let wel: op het bord was niet 'death to all Zionists', maar moest zijn 'Death to all Jews', een belangrijk verschil! ‘ikke niets fout doen meneer de agent, hou gewoon niet van sappen’… ![]() ![]() Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(disclaimer en tevens nota aan de mods: ik wil niet beweren dat de auteur in wezen een leugenaar of idioot is. Het is dus niet bedoeld als belediging. Ik wil enkel aantonen dat hij in deze post ofwel liegt ofwel een idiotie neerschrijft. Ik druk verder louter mijn persoonlijke afkeur van leugenaars uit. Voor idioten heb ik doorgaans sympathie omdat ze niet zelf voor hun iditotie hebben gekozen. In die zin is 'idioot' geen scheldwoord als het een waarheidsgetrouwe omschrijving van de persoon betreft, met name iemand met een bijzonder laag IQ. Dit is verder niet bedoeld als een persoonlijke aanval maar als een zeer nauwgezette en correcte analyse van de inhoud van het geschrevene. Ik staaf dat overigens met vermelding van de correcte bron. Ik wil hiermee ook geenszins suggereren dat leugenaars, idioten of andere mensen met een mentale of fysieke handicap minderwaardig zouden zijn.) Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 januari 2009 om 15:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nieuwe antisemieten onder het mom van anti-Zionisme maken duidelijk opgang overal in Europa. ![]() Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook: Parijs, New York, Londen, Brussel, Antwerpen, wat maakt het uit: overal dezelfde haatgezichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is dit een essentieel punt. We zijn hier heel eerlijk ons gedacht te zeggen en met argumenten een mening uit te wisselen. We zijn hier niet om met valse informatie het groot gelijk van onze stam te komen argumenteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Dezelfde haatgezichten? Ik dacht dat elke mens uniek was? Hoe ziet u dat trouwens aan hun uiterlijk? En gelooft u werkelijk dat die mensen uit niets dan haat en omhulsel bestaan?
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ok, dat is genoteerd. Die foto's van Qassam-inslagen, heb je die wel geverifiëerd? Kbedoel, het kan dus evengoed zijn dat die 10km meer naar het westen zijn getrokken, je weet wel, aan de andere kant van die muur?
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat betreft die haatgezichten: als u verwacht dat iedereen blij is en als clown geschminkt komt protesteren tegen de massamoord in Gaza, dan bent u een rare kwiet. Wat het antisemitisme betreft, hebt u helaas wel gelijk: nogal wat mensen maken geen onderscheid tussen hun afkeer van de politiek en structuur van de staat Israël en de joodse roots of religieuze aangehorigheid van iemand. Dat is bedroevend en ik begrijp de bekommernis van de joodse gemeenschap wat dat betreft. Tijdens de betoging gisteren hoorde ik de jongeren nog scanderen: 'joden buiten, joden buiten,...' Zéér erg vind ik dat. Maar misschien moeten joden dat onderscheid zelf meer accentueren. Met uitzondering van de Union des Juifs Progressiste de Belgique (die op de betoging in Brussel waren) maken ze dat onderscheid zeer weinig duidelijk. Het zou kunnen helpen. En met hen stel ik vast dat de Israëlische politiek het antisemitisme voedt. Dat is zo.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 januari 2009 om 15:29. |
||
![]() |
![]() |