Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 12:17   #1
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard The Lancet: 655000 doden na bezetting Irak

http://www.thelancet.com/webfiles/im...3606694919.pdf

"We estimate that as of July, 2006, there have been 654 965 (392979–942 636) excess Iraqi deaths as a consequence of the war, which corresponds to 2·5% of the population in the study area. Of post-invasion deaths, 601 027 (426 369–793 663) were due to violence, the most common cause being gunfire."

31% van de doden door 'gunfire' is rechtsreeks aan de troepen van de bezetter toe te schrijven.

Irak bevrijd, 't zal zijn
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:21   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Lol
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:26   #3
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Lol
pardon!!!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:33   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
pardon!!!
Ik lach niet met de doden é. Binnenpretje, sommigen weten misschien waarom. Gewoon weer een bewijs voor wat ik al maanden aan het beweren ben.
Oud 12 oktober 2006, 12:34   #5
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pardon!!!
Hoe meer hoe liever. Ik heb enkel medeleven met de kinderen daar.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:35   #6
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

ze maken meestal elkaar af dus...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:38   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht

"We estimate that as of July, 2006, there have been 654 965 (392979–942 636) excess Iraqi deaths as a consequence of the war, which corresponds to 2·5% of the population in the study area. Of post-invasion deaths, 601 027 (426 369–793 663) were due to violence, the most common cause being gunfire."

31% van de doden door 'gunfire' is rechtsreeks aan de troepen van de bezetter toe te schrijven.

Die ander 69% doen er niet toe é.
Oud 12 oktober 2006, 13:12   #8
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus alleen de VS troepen hebben vuurwapens volgens jou?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:24   #9
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Dus alleen de VS troepen hebben vuurwapens volgens jou?
Neen, wat hij bedoelt is dat doden extra aandacht verdienen als er ergens een verband kan gelegd worden met de VS.

Verder lijken die cijfers ongeloofwaardig. "Excess deaths" is een merkwaardige benadering van het probleem moet ik zeggen. Het is denk ik de eerste keer dat men het aantal slachtoffers van een conflict op die manier probeert te berekenen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:51   #10
StevenNr1

Standaard

Het gaat blijkbaar wel om de algemene cijfers, niet specifiek burgerslachtoffers. Soit, 1/3de van de 600000 doden door wapengekletter is rechtsreeks toe te schrijven aan de coalitietroepen, nog eens 50000 aan de verslechterde levensomstandigheden door de bezetting. Binnen die overige 2/3de slachtoffers van wapengekletter zit ook een groot deel slachtoffers van doodseskaders en milities die vaak banden heb met de bezetter of met het huidige sektaire politieke toneel, daarnaast zullen er ook nog een pak slachtoffers zijn van jihadisten, ik vermoed toch dat bomauto's onder wapengekletter worden gerekend. Ook het verzet heeft veel doden op zijn conto maar claimt vooral de bezetter en de collaborateurs (de ordediensten en verscheidene milities) te raken en daarbij burgerdoden te vermijden.
Indirect zijn al deze doden het gevolg van de VS daar zij tot de inval overgingen en daarna het sektaire klimaat aanmoedigden en de levensomstandigheden voor de gewone Irakezen lieten verslechteren.
Alleszins is duidelijk wat het doel van de VS niet was, de Irakezen een beter leven brengen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 oktober 2006 om 13:55.
Oud 12 oktober 2006, 14:13   #11
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indirect zijn al deze doden het gevolg van de VS daar zij tot de inval overgingen en daarna het sektaire klimaat aanmoedigden en de levensomstandigheden voor de gewone Irakezen lieten verslechteren.
Alleszins is duidelijk wat het doel van de VS niet was, de Irakezen een beter leven brengen.
Je begaat hier een "Non Sequitur".
Je kan niet stellen dat het duidelijk is dat het niet de bedoeling was van de VS om de levensomstandigheden van de Irakezen te verbeteren, hoogstens is duidelijk dat dit niet bepaald gelukt is. Als is de waarheid ook hier genuanceerder.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Oud 12 oktober 2006, 14:19   #12
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Hoe meer hoe liever. Ik heb enkel medeleven met de kinderen daar.
dus de ouders afschieten mag en dit is niet erg voor die kinderen daar?

Ben jij idioot ofzo???

bol het af jongen.
Oud 12 oktober 2006, 14:20   #13
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik lach niet met de doden é. Binnenpretje, sommigen weten misschien waarom. Gewoon weer een bewijs voor wat ik al maanden aan het beweren ben.
meneer lacht niet met de doden...binnenpretje...

Oud 12 oktober 2006, 14:23   #14
StevenNr1

Standaard

@Kpax: Als ze Irak persé humanitair wilden helpen, hadden ze via de VN Irak al nooit sancties opgelegd en hadden ze wel net iets minder moeten liegen voor de internationale gemeenschap om hun geopoltieke (olie)belangen toch maar te verdoezelen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 oktober 2006 om 14:24.
Oud 12 oktober 2006, 18:28   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
meneer lacht niet met de doden...binnenpretje...

Kan je niet lezen? Ik lach niet met de doden hier neen. Ik moest lachen met iets anders. Ik weet zelf nog wel wat ik grappig vind hoor, daar heb ik jou hulp echt niet voor nodig.
Oud 12 oktober 2006, 18:51   #16
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Kpax: Als ze Irak persé humanitair wilden helpen, hadden ze via de VN Irak al nooit sancties opgelegd en hadden ze wel net iets minder moeten liegen voor de internationale gemeenschap om hun geopoltieke (olie)belangen toch maar te verdoezelen.
1) Wat was volgens jou het beste alternatief voor sankties?

2) Hoe worden de "geopolitiek oliebelangen" van de VS door deze oorlog gedient?
-- Thomas Sowell
Oud 12 oktober 2006, 19:03   #17
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat blijkbaar wel om de algemene cijfers, niet specifiek burgerslachtoffers. Soit, 1/3de van de 600000 doden door wapengekletter is rechtsreeks toe te schrijven aan de coalitietroepen, nog eens 50000 aan de verslechterde levensomstandigheden door de bezetting. Binnen die overige 2/3de slachtoffers van wapengekletter zit ook een groot deel slachtoffers van doodseskaders en milities die vaak banden heb met de bezetter of met het huidige sektaire politieke toneel, daarnaast zullen er ook nog een pak slachtoffers zijn van jihadisten, ik vermoed toch dat bomauto's onder wapengekletter worden gerekend. Ook het verzet heeft veel doden op zijn conto maar claimt vooral de bezetter en de collaborateurs (de ordediensten en verscheidene milities) te raken en daarbij burgerdoden te vermijden.
Nog een geluk dat ze de doden van het communisme niet moeten 'tellen'... Daar zouden ze in een mensenleven niet in slagen...

De miljoenen in Soedan, in Tsjetsjenië, Congo... daar wordt natuurnlijk niet naar geteld, wegens afwezigheid met een link naar de VS...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 oktober 2006 om 19:05.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 19:10   #18
Marines
Vreemdeling

Marines's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gunfire uuhhmm wil niks zeggen he maar ze hebben er weer 60 gevonden wat door hun hoofdje zijn geknalt en dat was HUN EIGEN VOLK!!
Marines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 19:50   #19
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Nog een geluk dat ze de doden van het communisme niet moeten 'tellen'... Daar zouden ze in een mensenleven niet in slagen...

De miljoenen in Soedan, in Tsjetsjenië, Congo... daar wordt natuurnlijk niet naar geteld, wegens afwezigheid met een link naar de VS...
De Verenigde Staten als enig overgebleven supermacht onder de 'Bush Doctrine' krijgt nu eenmaal veel aandacht en kritiek, dit zowel terecht als onterecht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be