![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat de reden voor deze actie is dat die kerk ooit tijdelijk een moskee is geweest ten tijde van de verovering van Spanje door islamitische hordes. In dat geval zouden christenen ook overal Europa, Noord-Afrika, de Levant en de rest van het Midden-Oosten het recht hebben om hun gebeden in tot moskeeën omgebouwde voormalige kerken te houden natuurlijk. En dan bij voorkeur op typische islamitische hoogtijdagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De Hagia Sophia en de Lala Mustafa Pasha Moskee, bijvoorbeeld. Twee uiterst mooie moskeeën....die nog veel mooier waren toen ze nog kerken waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Banneling
|
![]() Met dank aan Circe, die me buiten dit forum op het volgende attendeerde:
Citaat:
Het moge duidelijk zijn dat men daar in Spanje niet te maken heeft met vrome mensen die enkel wat willen bidden, maar met diehard islamitische extremisten die even duidelijk willen stellen dat ze terug zijn in Europa om te veroveren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich lijkt me dat geen onredelijke vraag. Het zou leuk zijn mocht eveneens de Hagia Sophia worden opengesteld voor islamitische én christelijke erediensten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Een "verkeerd" gebed aan dezelfde god richten, in een veroverde moskee, hoe durven ze! ![]() ![]() Indien morgen Romeinen ook zulke gebeden plegen is 't hek van de dam. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2010 om 14:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() En het Romeinse Pantheon en de andere kerken dan voor erediensten aan Jupiter? Dan kom ik kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2010 om 14:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals meer dan duidelijk wordt in post #3, is het die moslims enkel en alleen om de provocatie te doen. Maar goed, u reageert weer zoals we van u gebruikelijk zijn, en dus zoals het een goed afgerichte dhimmie betaamt. Uw islamitische meesters zullen u dalijk wel weer een plakje halalworst toewerpen als blijk van dank voor uw trouwe dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DE oplossing:
Breek ALLE geloofstempelsaf , niemand dienog klagen overinbeslagname doorander geloof/geloven ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Da's dood normaal, dood normaal!
De boodschap van Jezus = ISLAM De Bijbel leert geen drie-eenheid, leert geen paganisme, leert geen een god een man die in de hemel woont, leert geen god die een zoon neemt en deze zoon goddelijk gemaakt, leert geen kruisiging voor onze zonden, er is geen erfzonde en alles wat de heidense stromingen vandaag leren. Jezus die kwam om de profeten te vervullen en de wet te bevestigen. Mo7ammed juist hetzelfde maar als laatste profeet en laatste boodschap. No way, jij bent zelf verantwoordelijk omdat jij een verstand hebt, die moet je gebruiken en je hebt vrijheid maar gaat met verantwoordelijkheid. Doe je goed en volg je waarheid dan ga je naar paradijs. Doe je kwaad en volg je valsheid met kennis dat dat vals is, dan ga je naar de hel. Maak nu niet echt uit of dat je nu moslim zijt of nei. Ook een moslim die slecht/kwaad handelt belandt in zware bestraffingen op dag des oordeels. Er is geen god die een zoon stuurt voor ons, waarom hebben we het verstand dan? En wat is de de wijsheid hierachter dan? Waarom de vrijheid dan? Geef mij geen verstand, laat mij leven en stuur een offer voor ons allemaal, dan geloof ik daarin zonder na te denken, dan doe ik wat ik wil want ik ga in hemel, dus ik ga uitmoorden en veroveren en mensen onderdrukken en aflaten kopen en verkopen. Ik ga toch naar de hemel. Nee, je hebt verstand en vrijheid en dat is niet voor niets. Er is ook geen god die alles schiep en die ons schiep en die dan verder op vakantie ging zonder ons te laten weten wie we zijn en waarom!! Het oog heeft licht nodig om te kunnen zien, het verstand is niet foutloos en heeft een licht om juist te kunnen denken en vandaar de boodschappen van God die via profeten en boodschappers zijn verkondigd. Een god die gewoon alles heeft geschapen en dan alles doelloos is zelf doeloos en kan niet god zijn. Deze wereld en dit relatieve bestaan kan zichzelf niet schepen, tot stand brengen en laten evolueren, en verstanden maken en complexe systemen en alle in orde brengen in het universum en op aarde en ons hersenen en overal door zichzelf en door blinde evoluties e, veranderingen in zichzelf en dan zomaar ontploffingen hier en daar, en dan big bang en weet niet veel wat, en dam bommm!!!voila daar is een mens die in staat is om na te denken en moraliteit te beseffen! Kan niet, onlogisch, onrealistisch, de kans dat dat mogelijk zou zijn is gewoon dood onmogelijk! Vandaar, het atheïsme deugt niet. Agnost deugt ook niet, als je te kiezen hebt tussen twee mogelijkheden dan reken je de kansen, vergelijk je met je ervaring in het leven, en zie je wat de meeste kans maakt: - de materie/energie heeft alles zo gemaakt en ordert? - is er een ander bestaan? een absolute bestaan? een bestaan met kennis en macht en wijsheid en alles? Als je nadenkt, dan moet je een keuze maken. "Ik weet het niet" roepen, kun je overal zeggen, maar zo leven we in de praktijk niet, we leven niet met "ik weet het niet of ik nu honger heb of niet, het kan zijn dat ik aan het dromen ben, het is misschien een illusie" .. nee nee, zo werken we niet, zo leven we niet, en zo moeten we ook niet de waarheid nastreven en zo moeten we ook niet gaan denken. Polytheïstische religies deugden ook niet omdat deze niets anders zijn de de oorspronkelijke boodschappen van alle profeten, veranderd en vervalst door mensen. De religie is één omdat de waarheid één is. Deze religies zijn door mensen gemaakt zoals alle andere religies: liberalisme, nationalisme, communisme, boeddhisme... God die zichzelf en zijn eigenschappen deelt met wat geschapen is, kan geen god zijn. Het bestaan en alles erin verandert, ooit was er geen universum en ooit geen mens en ooit geen aarde en ooit geen hemellichamen, dus zij die geloven dat koeien goddelijk zijn en kunnen zijn, of zij die geloven een mens kan god worden zoals vleeswording, of zij die van bepaalde mensen goden maken en afbeelden met standbeelden, of zij die hun eigen begeerten aanbidden, zijn verdwaald. Er blijft één religie die puur rationeel en logisch is en dat is de waarheid, de islam. Dus van een kerk, een moskee maken, is gewoon doodnormaal. Wat gaan ze anders doen? Mensen komen de islam binnen in grote aantallen, en er zijn geen moslims of islamitische verenigingen die mensen kopen of die misbruik maken van iemands zijn zwakte of ziekte of ongeschooldheid. Dat hebben wij niet, da bestaat niet, er is geen moslim en er zijn geen moslims die islam verkondigen tussen de niet moslims met als doel deze te bekeren en bovendien voor een politieke doeleinde, er is geen staat, er is geen macht die zichzelf in Spanje wilt uitbreiden, er zijn niet moslims en Spanjaarden die zelf lezen en die zelf naar waarheid zoeken en die zelf meer en meer willen weten en dat zijn zoals in alle andere westerse landen en Latijns Amerika en de VSA en canada met grote aantallen. In grote aantallen !!! Een gebedsruimte in kathedraal, so what? In universiteiten, hogescholen en scholen overal gebedsruimtes, so what? In grote aantallen alleen in Spanje, Spanje heeft een geschiedenis met islam, de islam kwam daar om die achterlijke te redden van onwetendheid en onderdrukking van kerk en aflaten ontvangers, ze hebben daar beschaving gebracht, scholen en multiculturalisme en alles, mensen gingen in golven bekeren tot de islam en toen kwam de kerk, en het is deze kerk met haar inquisitie die de geschiedenis heeft geschreven, Spanje was toen het centrum van beschaving in heel de wereld, maar met inquisitie gingen ze joden en moslims uitjagen, uitmoorden en de rest met dwang en inquisitie in het christendom dwingen! En vandaag? Vandaag is de wereld een grote dorp geworden. Vandaag in Spanje zoeken de mensen in grote aantallen en in groepen gaan ze hun bekeringsuitpraken doen, meer en meer de spirituele kant van de islam zoals het soefisme, zie hier: ze gaan in groepen http://www.youtube.com/watch?v=ert_e7kkpBU Hier ook een andere groep http://www.youtube.com/watch?v=-ylKak2bvwk http://www.youtube.com/watch?v=zgGJkIWDdjs Latinos http://www.youtube.com/watch?v=a_Vyq9xF9AU http://www.youtube.com/watch?v=PivzoIa0QXA Een gebedsruimte in de kathedraal, so what? Als iemand iets vraagt of op een illegale manier probeert dat in tegenstrijd is met de lokale wetgeving, dan mag je protesteren. Een moslim die iets ondemocratisch in liberaal democratisch land probeert, is iets dat je sterk mag verwerpen en terecht. Dat zijn meestal zaken die sociaal en politiek in tegenstrijd zijn met liberale democratie. Dit is iets anders, dit mag niet, dit kan niet en die bedreigt de openbare orde. Zoals sharia4belgium, zoiets mag van mijn kant geen vrijheid van meningsuiting krijgen, o ja ook geen site. In Engeland is sharia4uk verboden, dit is terecht, nu troepen uit Afghanistan halen en schadevergoeding plus morelevergoeding en herbouwing van het land doen, dan zal het ook terecht zijn. Maar iemand die symbolische vrouw man gelijk zat is, en die het materialisme zat is, en die gewoon genoeg heeft van duisternis waarin hij/zijn heel leven heeft verkeerd, die consumptiemaatschappij zat is, en die gewoon niets meer wilt van het leven om te leven. Leven om te leven !!!! Drinken, slapen, werken, eten en vrijen, waarom? Om te werken, slapen, eten, drinken en vrijen? En dan? Uiteindelijk ga je dood???!! Of je nu 1000 jaar of 1 minuut leeft, wa's het verschil ??!! Ben je niet zoveel jaar oud? Denk gewoon aan jouw verleden? Wat betekent het voor nu? Niets, 0. Ok, je hebt 60 jaar gelukkig en gezond geleefd, nu vandaag ben je ziek en triestig. Kun je één minuutje uit al die 50 jaar verleden halen om het nu te gebruiken. Noo way. Mensen zijn dat zat, welvaart is geen welzijn en welzijn van het lichaam is geen welzijn van het hart en ziel en verstand. Mensen zijn goddeloosheid gewoon zat. Lange leve islam! Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 5 april 2010 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Bijbel keurt het paganisme af, en zegt niet dat God een zoon neemt en goddelijk maakt. Jezus was al goddelijk voordat hij op aarde kwam. Uw Islam daarentegen, is gebaseerd op gnostische Christelijke teksten en heidense sekten. Zelfs uw Allah was oorspronkelijk een heidense god, die al sinds 600 v.C. aanbeden werd. Citaat:
Pff, op de rest van je monoloog antwoord ik niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Drie-eenheid en goddelijkheid van Jezus ( 1 2 3 ... Laatste pagina)
porpo |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij eisen zover ik weet de Romeinse tempels niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het idee alleen al doet me walgen. Een soort en al zijn nakomelingen opzadelen(proberen) met een schuldgevoel omdat er ooit ene in zijn boomgaard zat(nergens staat er appel)
Staat niet eens in de Bijbel ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 5 april 2010 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En het staat wel in de Bijbel. Enkel niet letterlijk met de term erfzonde. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Maakt geen verschil. Niet meer dan een walgelijke manier om mensen te misbruiken en domineren. Trouwens : The Apostolic Fathers and the Apologists mostly dealt with topics other than original sin.[2] The doctrine of original sin was first developed in second-century Bishop of Lyon Irenaeus's struggle against Gnosticism.[2] The Greek Fathers emphasized the cosmic dimension of the Fall, namely that since Adam human beings are born into a fallen world, but held fast to belief that man, though fallen, is free.It was in the West that precise definition of the doctrine arose.Augustine of Hippo taught that original sin was both an act of foolishness (insipientia) and of pride and disobedience to God of Adam and Eve. He thought it was a most subtle job to discern what came first: self-centeredness or failure in seeing truth[13]. The sin would not have taken place, if satan hadn't sown into their senses „the root of evil” (radix Mali). Bron : Wiki Laatst gewijzigd door Cdude : 5 april 2010 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() De geschiedenis ter plaatse in een notendop
1. nu kathedraal 2, was moskee 3, daarvoor Visigothen kerk 4. daarvoor Romeinse tempel 5. daarvoor vanaf de Steentijd een cultus-plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het probleem is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |