![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de gruwelijke gebeurtenissen in Dendermonde waar verzorgende kinderen het leven redde mijn hun leven hebben wij verzorgende laten zien wat de waarden is van ons beroep
Nu stellen wij nog steeds vast dat wij zwaar onderbetaald blijven,met de echte minimum lonen die er bestaan in België te geven aan mensen die hun rug letterlijk krom werken,die de kinderlasten op hun schouders dragen,die mensen in thuisverzorging dagdagelijks zorgen verlenen Tijd dat we er maar eens wat met gaan verdienen ook,dus terug een witte woede lijkt mij nu heel terecht
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neenee, laat ons de gevangenen straffen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok bij de volgde keer lopen wij met zen alle weg,en moet er maar politie komen die worden verwittigd door baby's,is het dat wat ge wilt?,want wij treffen geen schuld dat mensen niet gestraft worden
Nee wij dragen verantwoordelijkheden zoals het moet zijn,en er moet dan maar een verloning aan vasthangen ook hé
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 januari 2009 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, de zorgsector is fameus onderbetaald. Dit van hoog tot laag. Ik zou in alle geval ook niet voor 1100 euro constant iemands anders stront willen opkuisen ! Daar bedank ik voor. Het enige voordeel van de sector is da ge ook effectief maar uw '38 uur' moet kloppen, meer laten werken zoals men vaak in de privé tracht te doen is praktisch onmogelijk.
Ik zou nog liever in de horeca werken ! Wordt officieel nog iets minder betaald, maar de fooien kan dat ruimschoots goed maken. En liever bezig zijn met eten en drinken dan met uitwerpselen en mensen moeten opheffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd heel juist van U,mensen vergeten dit dikwijls ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ga volledig akkoord met u duveltje
ne maat van mij doet nu ook zijn vierde graad verzorging stront kuisen, mensen wassen, hard werk, en voor idd een heel laag loon binnekort Niet moeilijk dat er zo veel te korten zijn..Dat men is iets meer respect toont voor deze mensen, en hen een hoger loon geeft Daarom dat ik ook hamer in een ander topic om de hoge loon wat bij te snoeien om dit in oa deze sector te pompen. Wat is nu 250 euro per maand minder voor iemand die 5000 net verdiend? voor iemand die slechts 1100 de maand verdiend is dit zeer veel..i st ni waar duveltje382? ![]() ohja: en begin nu niet te zeveren over verantwoordelijkheden en meer uren kloppen...kzou is graag wat managers zien die letterlijk de stront moeten opkuisen..een beetje achter de pc ziten, en vergaderen is ook werk, maar dat is toch nog veel aangenamer dan dat. Met alle respect voor de verzorgers natuurlijk.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 27 januari 2009 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me zo afvraag: als de verzorgenden met het eenvoudigste diploma of opleiding (is dat kinderverzorgster en of bejaardenhelpster ?) slechts 1100 € netto rapen per maand, hoeveel heeft de poetsvrouw in het bejaardenhuis of ziekenhuis dan maar ?
(ik dacht, maar kan me vergissen, dat een gemeentearbeider, ongeschoold, tegen zijn pensioen aan, toch aan 1400 € per maand komt.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 januari 2009 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderverzorger/ster Bejaardenverzorger/ster en thuiszorger/ster je moet de 3 leren om te slagen in de zorg Wel heb je nu zorgkundige(te zwaar in studie),maar dat is niet weg gelegd voor de meeste verzorgers/sters Poestvrouwen/mannen verdienen het zelfde als ons
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() En wie moet dat betalen? De staat, die de een wonder zal nodig hebben om ooit nog een begroting in structureel evenwicht te hebben?
Laatst gewijzigd door Aldous : 27 januari 2009 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vergrijzing,en de twee verdiener kosten geld dat wisten ze al erg lang,maar deze brengen dan ook erg veel op,of wil jij in de crisis blijven zitten
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Maar is dat effectief zo dat alle 'verzorgenden' maar 1100 € verdienen (voltijds)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of moet de staat dan maar de belastingen verhogen? Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar enkel in herinnering brengen dat de overheid geen welvaart creëert, maar herverdeelt. De welvaart is dus schaars en de verdeling ervan is een zero-sum-game. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |