![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Nu nog een amnestie voor de repressie-slachtoffers
Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 oktober 2008 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weeral in uw favoriete gazet aan het lezen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer erkent Spanje eindelijk de Aznar en Zapatero slachtoffers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en wanneer erkennen ze de Baskische en Catalaanse naties? en de Galicische? eigelijk een zielig landje als het deze volkeren zal erkennen en de autonomie geven die ze vragen (en waar ze recht op hebben)
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 oktober 2008 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Nationalist zijn is opgesloten blijven binnen kunstmatig grenzen en cultureel oogkleppen dragen .
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Trots zijn op je taal en cultuur kan samengaan met houden van andere culturen en talen. Maar je kan wel respect eisen voor jezelf (vb. aanpassen van vreemdelingen die hier komen) zonder dat je dan direct een nazi bent zeker! Internationalisten acteren vaak uit gebrek aan zelfrespect (vb. lachen met vlaamse schlagers maar dan wel afrikaanse djembe of balkanschlagers wel zo tof vinden). Laatst gewijzigd door rechtuit : 6 oktober 2008 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over talen:moet men doen als de fransen en computers een ander naam geven zoals ordinateur is voor de fransen?Komaan,de toekomst is gezamelijk of niet.
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() akkoord, samenwerking moet, maar dan moet men vertrekken vanuit gelijke rechten voor gelijke volkeren/talen/culturen.
ok ik snap dat gij als anarchist het moeilijk hebt met de collectivistische notie "volk" of "cultuur", maar het is de realiteit die niet te ontkennen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf met vrij grote zekerheid zeggen dat ik de afgelopen drie maanden met meer talen en culturen in contact ben gekomen dan gij wellicht het hele jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Spanje heeft de Catalaanse natie erkend, de Galicische niet de Baskische weet ik niet. Overigens hebben alle gebieden de autonomie die ze momenteel vragen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voorstander van minimaal een Catalaanse en Baskische staat, maar momenteel is er geen meerderheid voor onafhankelijkheid en is Spanje zeer decentraliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Kvind wel dat wij als volk wel zelf mogen bepalen hoe en wat en dus bijvoorbeeld al die zever van die moslims niet moeten pikken, van die cultuur moet ik (en vele met mij) niets weten, JUIST OMDAT ik waarde hecht aan bepaalde waarden en normen. Dingen van andere culturen kun je opnemen maar ook afwijzen, das VRIJE KEUZE. Moet ik trots zijn dat hier McDonalds zijn of dat ik om de oren wordt geslagen met Paris Hilton of Britney of dat in onze scholen eten Halal moet zijn of dat franstaligen onze taal minachten? Het is door zo'n naief poco-denken dat de multiculkturele tijdbom hier aan t tikken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het anarchistische collectivisme heeft te maken met de produktie middelen aan de arbeider in zelfbeheer die zich associeren volgens hun beroepstaken en dit is in tegenstelling met etniciteit.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 6 oktober 2008 om 13:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://cntaitlille.lautre.net/ Jij?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins zijn deze naties nu veel minder onderdrukt dan ten tijde van Franco en hebben een erg ruime autonomie. ALLE Spanjaarden hebben te lijden gehad onder het Franco regime (die trouwens zelf een Galliciër was). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha onze grote fan van de repressie tegen linksen komt nog eens piepen.
![]() |