![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ooit las ik het in een knack over de Limburgse mijnstaking in '86, dat een staker verklaarde dat het ACV een knokploeg inzette om de staking te proberen breken (want deze was noch door ACV, noch ABVV erkend) en thans lees ik dit op wikipedia over een staking in de jaren '70:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 februari 2009 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.marxists.org/nederlands/f...8/mijnen/5.htm Ik weet het niet he, ik heb het zelf nog niet gelezen. 'k Heb nog iets gevonden: http://www.npdoc.be/Grauwels-Cieters...ls-Cieters.htm Laatst gewijzigd door Txiki : 13 februari 2009 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen gedacht van. Weet je wat, ik zal mijn oor eens te luisteren leggen bij vrienden uit Limburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Dank je, dat zou fijn zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de vraag doorgespeeld.
Ondertussen heb ik even op Indymedia Nederland gekeken en daar vond ik een artikel van Guy Van Vlierden van 17 oktober 2002 onder de titel: Grijze Wolven actief in Vlaamse partijen. In dat artikel is een kleine rubriek over Knokploegen aan de koolmijn , waar dit te lezen valt: Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |