Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2009, 14:35   #1
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard Turkije vakantieland!!! Maar geen mensenrechten...

TURKSE GEVANGENIS...

Mijn ziel wordt uit mijn lijf gerukt.Ik sterf iedere dag een beetje meer.Niet wetende of ik dit wel overleven zal.Waarom, in Godsnaam, in Allah's naam,WAAROM doen ze ons zoiets aan?Bestaan er dan geen mensenrechten?!Ik zit in een zwart gat en schreeuw om hulp,maar niemand hoort mij.En als er dan iemand toch hoort,doen ze onverschillig.Het kan hen niets schelen.Bij de meeste van deze mensen is de ziel reeds overleden,het zijn levende doden,koud bloed,geen hart,geen warmte,geen gevoel.Is dit 2009?Is de mensheid zo geevolueerd?Ik moet mijn land dienen,daarvoor moet ik mijn ziel,mijn leven,mijn familie,mijn gezin,...alles voor opofferen!Kom ik dan werkelijk in het paradijs terecht,of moet ik dan reincarneren en hetzelfde nog intensiever meemaken tot ik eruit geleerd heb?Waarom ,WAAROM overkomt mij dit,waar is een uitweg?!Dit kilometerlange veld,waar noch een begin,noch een einde aan te zien is.Soms denk ik dat de dood mooier is dan het leven.Of troost ik mijzelf met deze gedachte?Macht.Power.Forse....Het land heeft MACHT,maakt MISBRUIK van ons,GEWONE mensen.Wij zijn niets waard voor hen. IK MOET ALS EEN ROBOT ALLES DOEN WAT MIJ WORDT OPGEDRAGEN. WOORDEN UITSPREKEN DIE NIET VAN MIJ ZIJN....soms voel ik mij geen mens meer.Mijn haar wordt afgeschoren tegen mijn wil.Ik krijg injecties toegedient om te kalmeren.De eerste woorden die ik te horen kreeg als "verwelkoming",waren:"welkom in het hol van de duivel".Hoelang kan ik dit nog uithouden???? Na twee weken maakten ze eindelijk mijn handboeien los,ik was de wanhoop nabij....'S nachts slaap ik met 400 mannen in éénzelfde ruimte. Vorige nacht kon ik niet slapen van de akelige geluiden;het is de ziel van de soldaten die het uitschreeuwt van de psychische pijn.Meerdere soldaten hebben er last van.Ik ben blijkbaar niet de enige die hier tegen mijn wil zit.Jammer genoeg kan ik niemand vertrouwen.Het is een wereld vol leugens en bedrog:niemand weet van de ander of hij vriend of vijand is.Mijn scheermesjes...daarvoor moet ik oppassen.Ze worden regelmatig gestolen.Een gebruikt scheermesje kan erge tot dodelijke ziekten veroorzaken....Ik heb een hekel aan de douches en toiletten.Ze ruiken erbarmelijk slecht en er is gevaar om voetschimmel op te lopen.ik kan momenteel alleen maar hopen dat de tijd snel voorbij gaat,want ik mis mijn kinderen en mijn vrouw enorm.....

TURKSE VERPLICHTE LEGERDIENST....
De jongen die in het bed naast het mijne sliep.....gisteren hebben we nog uren zitten spreken...en....vandaag is hij overleden;vermoord door "terroristen".De andere soldaten doen alsof er niets gebeurd is,niemand zegt er iets over,het werd alleen vanmorgen "gemeld" in de zaal met 400 mensen waarin ik slaap.
Hij was 23 jaar,had een vrouw en een één jaar jong dochtertje.Ik ben er nog steeds niet goed van...ik heb het nog niet verwerkt.Zijn familie wordt morgenochtend op de hoogte gebracht van "de zaak".
Het enige wat ik me iedere dag realiseer is dat ik me aan niemand mag hechten,ik moet van dag tot dag leven,me realiseren dat zulke gruwelijkheden hier dagelijkse kost zijn.Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat....Het lichtpuntje aan het eind van de tunnel is er,maar er moet nog een hele weg afgelegd worden.
Het is nu avond en ik staar naar het bed naast mij...er ligt inmiddels al een andere soldaat in.Ik ben moe;geestelijk heel moe;uitgeput .
IS DIT LEGERDIENST OF OORLOG??????We zijn nu enkele maanden verder,ik heb het tot nu toe overleefd,alhoewel ik 4 keer op het nippertje aan de dood ontsnapt ben.De laatste schot was een schram in mijn oor, als ik 2 of 3 cm naar rechts had bewogen was ik er geweest.Ik heb last van het "Vietnam-syndroom".Ik heb zware depressies en denk regelmatig aan zelfmoord,heb zelfs al een paar pogingen tot ondernomen.Nu besef ik dat ik voor het leven getekent ben.
Er zijn honderden soldaten overleden sinds de tijd dat ik hier begonnen ben.In het nieuws worden er per dag slechts 1 �* 3 doden gemeld terwijl het er in werkelijkheid 30 �* 50 zijn (per dag!!!!MENSENLEVENS!!!!).
Wanneer er "terroristen" levend gesnapt worden,moeten wij toezien hoe ze eerst gefoltert en daarna opgehangen worden aan een boom.Eergisteren bracht een soldaat twee afgehakte hoofden van "terroristen" naar het kamp.
Het is zo dat wanneer een soldaat een tegenstander neerschiet,hij daarna het hoofd moet afhakken van de tegenstander en het hoofd (aan het haar vastgehouden) naar het kamp moet brengen bij de generaal.Hiervoor krijgt de generaal 5000 euro per hoofd en de soldaat wordt beloond met drie maanden minder legerdienst te moeten doen.
WAAR ZIJN DE MENSENRECHTEN?????????????
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 18:20   #2
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

3 maanden oude Welat mag het Turks ziekenhuis niet binnen omdat hij Welat (koerdische naam) noemt. Juist in een periode dat de Turkse staat begonnen is met een TV kanaal TRT 6 in het Koerdisch!!! Een van de zoveelste voorbeelden dat de Turkse staat nog niet is veranderd wat de Koerdische kwestie betreft. Lees het bericht in het Engels.

Kurdish Infant Denied Medical Treatment Because of His Name
3-months-old Welat Is Not Being Admitted to the Hospital
In Diyarbakir the three-month-old baby Welat cannot take advantage of medical services because he cannot receive an identity card in order to receive services, due to the first initial of his name, "W", which is in the banned Kurdish alphabet.
The couple, Muhsin and Laima Baser, who reside in Diyarbakir, wanted to name their newborn baby "Welat", which means "Homeland". However the Diyarbakir Registration Department refused the name because the letter "W" does not exist in the Turkish alphabet. Based on the Baser couple's legal demand to the IHD, IHD made a petition to the Interior Ministry to stop banning Kurdish names. After the petition submitted on 21 August 2008 received no response, the father Muhsin Baser said they sued the [Diyarbakir] registration department through the Diyarbakir Civil Court. The case is still ongoing.
Welat is not being admitted to the hospital
Saying that their child was not treated in the hospital because of the lack of his identity card, Baser pointed out that if he [Welat] were treated, a large amount of money would be asked from him. Mentioning that it is discrimination not to have his son's treatment due to a lack of an identity card, Baser said: "For this reason we are being wronged by this matter. I have insurance from my workplace, however they are not taking care of my child because he doesn't have an identity card. This is unlawful." For resolving the problem, Baser said he applied to Diyarbakir Social Security Department and he asked for a temporary health card. Baser said, "In my application to the Social Security Department I asked for a temporary health card to be issued and the health costs to be compensated by them. However, I received a negative response."
"Kurdish is banned for the Kurds"
Pointing out the government's hypocrisy, Baser underscored that Kurdish was free for PM Erdogan whereas it is banned for Kurds. Condemning with hatred the government's approach, Baser said that this is a contradiction that the government, on the one hand, says it freed Kurdish; on the other hand, it has such restrictions [on Kurdish]. Pointing out that the government wants to create its own Kurds through TRT 6, Baser said,"This action is a great injustice, hypocrisy, and contradiction. It is free for the state but is banned for us, the Kurds. I will do whatever I can in order to remove this unlawfulness."
Social Security Department: There is nothing we can do
The Social Security Department, which had a negative response to Baser's application, mentioned that without having a Turkish Republic identity number (similar to a social security number in the US), there is nothing much that they can do. Saying that if the registration takes place the required processes will be done, the official said, "There is no action that our department can take. For this reason the demand that you made for obtaining a temporary health card is impossible to fulfill."

bron; http://www.kurdishinstitute.be/nederlands/706.html

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 23:53   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

http://www.xs4all.nl/~kicadam/kurdistan/boycot.html
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 00:00   #4
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Wat hebben mensenrechten nu te maken met het legerdienst??
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 00:07   #5
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik denk dat boycotten niet de oplossing is. Europa voert op dit moment volop handel met Turkije. Europese bedrijven investeren tonnen met geld in Turkije. Ze zouden eens ook naar Zuidoost Turkije moeten kijken ipv naar west Turkije. Het geweld in Zuidoost Turkije is drastisch afgenomen dus het investeringsklimaat verbetert. Veel Turken beginnen zich al te realizeren dat de Koerdische kwestie anders aangepakt moet worden. In de media komen ook steeds meer kritische geluiden.

Ik denk dat de EU onderhandelingen een positieve uitwerking hebben. Tijdens de onderhandelingen moet de EU duidelijk maken dat de Koerden o.a. meer recht op onderwijs moeten krijgen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 00:18   #6
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik denk dat boycotten niet de oplossing is. Europa voert op dit moment volop handel met Turkije. Europese bedrijven investeren tonnen met geld in Turkije. Ze zouden eens ook naar Zuidoost Turkije moeten kijken ipv naar west Turkije. Het geweld in Zuidoost Turkije is drastisch afgenomen dus het investeringsklimaat verbetert. Veel Turken beginnen zich al te realizeren dat de Koerdische kwestie anders aangepakt moet worden. In de media komen ook steeds meer kritische geluiden.

Ik denk dat de EU onderhandelingen een positieve uitwerking hebben. Tijdens de onderhandelingen moet de EU duidelijk maken dat de Koerden o.a. meer recht op onderwijs moeten krijgen.
Tot zolang de Turkse staat weigert het meest elementaire recht van de Koerden -dwz het recht op zelfbeschikking- te repecteren, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de Turkse toeristische maffia-industrie voor één eurocent te steunen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be