Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2009, 12:15   #1
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard De Lijn - Merkwaardige logica

De Lijn heeft 161 buurten geselecteerd waar speciale veiligheidsmaatregelen worden genomen. De woordvoerder wil echter niet bekendmaken over welke buurten het gaat. "We willen de bewoners niet stigmatiseren en we willen niemand bangmaken", aldus de zegsman.

Stigmatiseren? Er zal wel iets aan de hand zijn in die buurten, anders hoefde er ook niet ingegrepen te worden.

Maar bang maken? Dat slaat alles. Het tegendeel is waar. De mensen die er het openbaar vervoer nemen weten maar al te goed dat het er niet veilig is. Als de Lijn zijn lafhartige stilzwijgen zou verbreken, zullen heel wat mensen op bus of tram weer opgelucht kunnen ademen.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 februari 2009 om 12:19.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:28   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En om het allemaal extra veilig te maken moeten de chauffeurs die slachtoffer worden van geweld of andere problemen wat gaan voetballen met de daders ...
Leuk gevonden , als de chauffeur niet genoeg meppen heeft gekregen kunnen de daders hem daarna nog wat tackelen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:33   #3
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Soms haalt de waarheid de fictie in.

Het denkbeeldige oude vrouwtje met handtas dat natuurlijk volkomen onterecht met een vals veiligheidsgevoel zit en daardoor nog meer onterecht zelfs maar zou kunnen overwegen voor wie ze zal stemmen mag het zelf wel uitzoeken, voor zover ze dat al lang niet heeft gedaan natuurlijk.

Of ze in buurten met risico 2 op een schaal van 3 persoonlijk zal kunnen rekenen op een permanente 'verhoogde inzet' en in buurten van risico 3 persoonlijk en preventief op 'bijstand van lokale overheid en politie' tijdens haar wandelingetje, dat is een andere kwestie.

Daarvoor zal ze de bus moeten nemen zo vermoed ik. Een beetje zoals de postkoets in the good old far-west met gewapende begeleiding uit een slechte B-western.
Oud 13 februari 2009, 13:00   #4
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En om het allemaal extra veilig te maken moeten de chauffeurs die slachtoffer worden van geweld of andere problemen wat gaan voetballen met de daders ...
Leuk gevonden , als de chauffeur niet genoeg meppen heeft gekregen kunnen de daders hem daarna nog wat tackelen ...
Ik heb ook gehoord op de radio dat zelfs de chauffeurs niet mogen weten of ze op een beveiligde lijn rijden. Ook daar is de meest absurde uitleg voor: Veel chauffeurs zouden dan niet meer op die lijn willen rijden. Alsof die mannen zelf nog niet ondervonden hebben dat het daar onveilig is. Ook hier weer, net het omgekeerde is waar. Maar de Lijn weet goed genoeg dat als de chauffeurs het weten, iedereen het zal te weten komen.

EN MAAR NIET WILLEN TOEGEVEN DAT ER MET MIGRANTEN IETS AAN DE HAND IS.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 februari 2009 om 13:05.
Oud 13 februari 2009, 14:11   #5
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik heb ook gehoord op de radio dat zelfs de chauffeurs niet mogen weten of ze op een beveiligde lijn rijden. Ook daar is de meest absurde uitleg voor: Veel chauffeurs zouden dan niet meer op die lijn willen rijden. Alsof die mannen zelf nog niet ondervonden hebben dat het daar onveilig is.
Als hun ervaringsdeskundige chaufeurs het niet ondervonden hebben is het daar volgens mij ook niet onveilig.

Uitspraak van de dag:
Times have not become more violent. They have just become more televised - Marilyn Manson.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 14:52   #6
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Als hun ervaringsdeskundige chaufeurs het niet ondervonden hebben is het daar volgens mij ook niet onveilig.

Uitspraak van de dag:
Times have not become more violent. They have just become more televised - Marilyn Manson.

Zo is het. Maar het is niet omdat het onveilig is dat een chauffeur ervan mag uitgaan dat zijn lijn een beveiligde lijn is. Hij heeft er het raden naar. Toch wel een klucht, niet?

Laatst gewijzigd door Duym : 13 februari 2009 om 14:52.
Oud 13 februari 2009, 16:28   #7
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht

Het denkbeeldige oude vrouwtje met handtas dat natuurlijk volkomen onterecht met een vals veiligheidsgevoel zit en daardoor nog meer onterecht zelfs maar zou kunnen overwegen voor wie ze zal stemmen mag het zelf wel uitzoeken, voor zover ze dat al lang niet heeft gedaan natuurlijk.

Of ze in buurten met risico 2 op een schaal van 3 persoonlijk zal kunnen rekenen op een permanente 'verhoogde inzet' en in buurten van risico 3 persoonlijk en preventief op 'bijstand van lokale overheid en politie' tijdens haar wandelingetje, dat is een andere kwestie.

Daarvoor zal ze de bus moeten nemen zo vermoed ik. Een beetje zoals de postkoets in the good old far-west met gewapende begeleiding uit een slechte B-western.
misschien kan dat oude vrouwtje ook es gaan voetballen met de daders
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 16:45   #8
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht

ik heb als man ook een hadtasje gekocht.
met een grote rotssteen in. steen voor in het aquarium natuurlijk.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 16:56   #9
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

De Lijn wil ook dat de chauffeurs hun stropdas blijven dragen omdat het gezag zou afdwingen. Ook hier weer de wereld op zijn kop. Ik heb het nog nooit geweten dat iemand zijn agressie tempert omdat de man voor hem een das draagt. Ik weet wel dat een das al meerdere keren gebruikt is om dat agressief gevoel in daden om te zetten.
En een clipdas, een die lost wanneer je eraan trekt, kan evengoed als wurgsjaal gebruikt worden. Bovendien vrees ik dat we een nieuw woord tegenkomen: dasjetrek.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...as-groeit.aspx
Oud 13 februari 2009, 17:06   #10
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
De Lijn heeft 161 buurten geselecteerd waar speciale veiligheidsmaatregelen worden genomen. De woordvoerder wil echter niet bekendmaken over welke buurten het gaat. "We willen de bewoners niet stigmatiseren en we willen niemand bangmaken", aldus de zegsman.
.
Iedereen weet natuurlijk dat het over migrantenwijken gaat enkel de politiek correcte kleppendragers durven dat niet luidop zeggen, omdat het hun grijs gedraaid plaatje van de verrijking compromitteert.
Na de "jongeren" hebben ze nu een nieuwe term bedacht : de aandachtswijken. Dat links hypocriet gedoe zal verrekend worden bij de volgende verkiezingen.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 18:01   #11
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Lijn zijn lafhartige stilzwijgen zou verbreken, zullen heel wat mensen op bus of tram weer opgelucht kunnen ademen.
Totaal onbegrijpelijke uitlating :
a. Waarom is De Lijn lafhartig omdat zij de gemoederen wil gedeisd houden ?
b. Waarom zouden de klanten van De Lijn nu ineens wél opgelucht zijn als er extra onheilspellend nieuws in de media wordt gestuurd ?

Het probleem moet inderdaad opgelost worden. Maar uw kritiek is complete nonsens. Ik wens De Lijn toe dat je niet zetelt in hun syndicale vertegenwoordiging. Je maakt het alleen maar erger.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 februari 2009 om 18:01.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 18:05   #12
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De Lijn wil ook dat de chauffeurs hun stropdas blijven dragen omdat het gezag zou afdwingen. Ook hier weer de wereld op zijn kop.
Er bestaan dassen zonder omhaal om de nek. Je kan ze fake noemen maar ze sterken de chauffeur in zijn autoriteit naar een pak mensen.
Zeer waarschijnlijk niet naar jou of andere hooligens, dat weet ik.

Maar who-the-fuck moet rekening houden met hooligens ? Gedraag je gewoon.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 februari 2009 om 18:06.
Oud 13 februari 2009, 18:17   #13
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Naar wat ik hoor gaat het hier inderdaad niet uitsluitend om "gekleurde jongeren", maar ook over ouderen die verbaal geweld plegen (sic?). Er hoeft overigens niet geheimzinnig over gedaan : op die plekken zal er kortelings politietoezicht zijn. Over de hele stad antwerpen gaat het over 80 "incidenten" verleden jaar (onder incidenten worden ook luide scheldpartijen verstaan).. Vanzelfsprekend worden alle "incidenten" niet gemeld,
zo herinner ik me een scheldende man van mijn leeftijd die tegen een jong meisje begon te zeveren omdat ze naast "een zwarte" ging zitten .. iedereen hield wijselijk zijn mond
zodat dien ouwe bij gebfrek aan publieke belangstelling zijn fraai diskoers staakte...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 18:31   #14
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Totaal onbegrijpelijke uitlating :
a. Waarom is De Lijn lafhartig omdat zij de gemoederen wil gedeisd houden ?
b. Waarom zouden de klanten van De Lijn nu ineens wél opgelucht zijn als er extra onheilspellend nieuws in de media wordt gestuurd ?

Het probleem moet inderdaad opgelost worden. Maar uw kritiek is complete nonsens. Ik wens De Lijn toe dat je niet zetelt in hun syndicale vertegenwoordiging. Je maakt het alleen maar erger.
Onbegrijpelijk dat iemand zulke vragen stelt, maar ik ga ervan uit dat het uit onwetendheid of naïviteit is:

1. Laf omdat De Lijn zwicht voor chantage. Als een wilde kat geen wilde kat genoemd mag worden omdat ze zich anders als een leeuw gaat gedragen, betekent dat het einde van wet en orde.

2. Wat een waanzinnige vraag. De klanten kennen maar al te best de plekken waar het altijd boel is. Het is dan goed nieuws voor hen om te horen dat hun gevaarlijke halte of buurt voortaan meer beveiliging kent.

Het is alleen maar erger geworden door iedere keer de ogen te sluiten voor die jongeren waar het werkelijk om te doen is. Het rode crapuul kan de ontsporing, bijna letterlijk, voor haar rekening nemen.
Oud 13 februari 2009, 18:37   #15
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan dassen zonder omhaal om de nek. Je kan ze fake noemen maar ze sterken de chauffeur in zijn autoriteit naar een pak mensen.
Zeer waarschijnlijk niet naar jou of andere hooligens, dat weet ik.

Maar who-the-fuck moet rekening houden met hooligens ? Gedraag je gewoon.
Belachelijke opmerking. Ik ben van gemiddelde leeftijd, maar ik heb een blanco strafblad, wat vele van jouw vriendjes niet kunnen zeggen.

Een das straalt inderdaad voor mij en vele anderen een zekere autoriteit uit, maar op dat crapuul werkt dat als een rode lap op een stier.
Oud 13 februari 2009, 18:44   #16
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Naar wat ik hoor gaat het hier inderdaad niet uitsluitend om "gekleurde jongeren", maar ook over ouderen die verbaal geweld plegen (sic?). Er hoeft overigens niet geheimzinnig over gedaan : op die plekken zal er kortelings politietoezicht zijn. Over de hele stad antwerpen gaat het over 80 "incidenten" verleden jaar (onder incidenten worden ook luide scheldpartijen verstaan).. Vanzelfsprekend worden alle "incidenten" niet gemeld,
zo herinner ik me een scheldende man van mijn leeftijd die tegen een jong meisje begon te zeveren omdat ze naast "een zwarte" ging zitten .. iedereen hield wijselijk zijn mond
zodat dien ouwe bij gebfrek aan publieke belangstelling zijn fraai diskoers staakte...
Natuurlijk gaat het niet enkel over gekleurde jongeren, maar precies in die bewoording zegt men het niet. Men spreekt gewoonweg niet over hen, alsof ze in deze niet bestaan.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 februari 2009 om 18:53.
Oud 13 februari 2009, 18:53   #17
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is alleen maar erger geworden door iedere keer de ogen te sluiten voor die jongeren waar het werkelijk om te doen is. Het rode crapuul kan de ontsporing, bijna letterlijk, voor haar rekening nemen.
Wie sloot de ogen ? Het kwam elke keer weer in het nieuws ! België staat meer op zijn kop door de buschauffeurs dan door zijn politiekers.

Alstublieft zeg ! Klop die mannen dan zélf murw in plaats van hier te komen kwelen gelijk een klein kind !

Wettige zelfverdediging heet zoiets. Je hebt de ganse bevoiking achter jou !
Oud 13 februari 2009, 18:57   #18
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Belachelijke opmerking. Ik ben van gemiddelde leeftijd, maar ik heb een blanco strafblad, wat vele van jouw vriendjes niet kunnen zeggen.

Een das straalt inderdaad voor mij en vele anderen een zekere autoriteit uit, maar op dat crapuul werkt dat als een rode lap op een stier.
a. Ik ben ook van gemiddelde leeftijd. Misschien zelfs nog gemiddelder dan de jouwe !
b. Mijn "vriendjes " zijn goed opgevoede beleefde mensen. Auto- en allochtoon. Maakt niet uit.
c. Mijn strafblad is verblindend wit.
d. Ik draag dagelijks inderdaad een das al heb ik zelfs zonder die das de nodige autoriteit in mijn werkomgeving.
e. Crapuul bestaat. Maar voor mij is dat percentage zéér laag.

Wat wilt ge nu feitelijk zeggen ?

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 februari 2009 om 19:01.
Oud 13 februari 2009, 20:07   #19
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
a. Ik ben ook van gemiddelde leeftijd. Misschien zelfs nog gemiddelder dan de jouwe !
b. Mijn "vriendjes " zijn goed opgevoede beleefde mensen. Auto- en allochtoon. Maakt niet uit.
c. Mijn strafblad is verblindend wit.
d. Ik draag dagelijks inderdaad een das al heb ik zelfs zonder die das de nodige autoriteit in mijn werkomgeving.
e. Crapuul bestaat. Maar voor mij is dat percentage zéér laag.

Wat wilt ge nu feitelijk zeggen ?
Man, je geeft antwoorden op vragen die ik niet gesteld heb. Je kletst uit je nek. Wat jij op je werk draagt gaat me niet aan. En jij de nodige autoriteit in je werkomgeving?

En als het percentage crapuul dan zo laag is, waarom geeft ons land dan iedere dag een fortuin uit aan: herstellingswerken vandalisme, het gevangeniswezen, ordehandhaving enzovoort. Ik denk dat jij van een andere planeet komt.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 februari 2009 om 20:15.
Oud 13 februari 2009, 21:01   #20
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Man, je geeft antwoorden op vragen die ik niet gesteld heb. Je kletst uit je nek. Wat jij op je werk draagt gaat me niet aan. En jij de nodige autoriteit in je werkomgeving?

En als het percentage crapuul dan zo laag is, waarom geeft ons land dan iedere dag een fortuin uit aan: herstellingswerken vandalisme, het gevangeniswezen, ordehandhaving enzovoort. Ik denk dat jij van een andere planeet komt.
Man, ik dacht dat je een antwoord wenste. Zoek het nu maar zelf uit.
Maar stel dan in het vervolg geen vragen meer. Je benadeelt andere ernstige mensen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be