Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 14 april 2004, 19:05   #1
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Beste Meneer Azzuz,

Politiek is vechten....met woorden. Proberen je gelijk te halen, proberen je standpunten uit te voeren. Maar tegelijk is politiek eigenlijk een bezigheid voor idealisten. Iedereen in de politiek heeft wel de ambitie (gehad) om de wereld te verbeteren, om van ons land een betere plek op de wereld te maken.

Daarom is mijn vraag: Is het niet moeilijk om dag in dag uit een partij te leiden die de haat in de mensen opwakkert, is het niet moeilijk om dagelijks mensen te provoceren en mensen te gaan stigmatiseren. Is je gewelddadig optreden een "bijdrage" in politiek Vlaanderen. Wat is eigenlijk het positieve project van Uw partij? Waarom willen jullie met jullie partij leiden tot desintegratie van de migrant? Komt er ooit één positieve noot in Uw discours?

Hoogstwaarschijnlijk negeert U mijn vraag, maar het zou van enig respect betuigen moest u deze vraag willen beantwoorden of toch tenminste een poging willen wagen.

Met hoogachting,

n.
Lekker Links! is offline  
Oud 16 april 2004, 14:42   #2
Ahmed Azzuz
Vreemdeling

Standaard

beste,
graag wens ik jou eerst te vragen waar we als MDP opruiende taal gebruiken, waar we stigmatiseren en hoe we de haat bij mensen creëren.
Eisen dat je als staatsburger van dit land wilt behandeld worden is dat provocerend? of is het dat ik als idealist ingezien heb dat ik naïef was te geloven ooit dit binnnen SPa te bereiken. Als je tegenwoordig hoort van steve stevaert dat de SPa de enige linkse partij is van Vlaanderen, dan hebben we een groot probleem. grote problemen moet je bekampen met grote daden, enkel diegene die ons als bedreiging zien zien onze daden als al hetgene je in je vraagstelling beweert.
mijn project voor jou is jou lessen geven in de democratie en duidelijk maken dat wat jullie (SPa) naar voor schuiven als vertegenwoordigers van de migranten provocatief en beledigend is.
Ahmed Azzuz is offline  
Oud 16 april 2004, 16:18   #3
eliohater
Burger

Standaard

ik hoop oprecht dat U veel stemmen van de SP-a zult afnemen. veel succes.
eliohater is offline  
Oud 16 april 2004, 16:47   #4
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmed Azzuz
beste,
graag wens ik jou eerst te vragen waar we als MDP opruiende taal gebruiken, waar we stigmatiseren en hoe we de haat bij mensen creëren.
In Antwerpen burgerpatrouilles op straat sturen om de politie uit te dagen, diverse uitzendingen op zowel VRT als op de lokale Antwerpse televisiezender onderbreken door met vlaggen opruiende boodschappen te schreeuwen en aldus de uitzendigen te onderbreken, jongeren actief aansporen tot geweld door misbruik te maken van maatschappelijke incidenten.....behoort dit dan allemaal tot het "gewone" instrumentarium van de MDP? Dan hebben wij toch een andere visie over het uidragen van en politieke boodschap denk ik.

Citaat:
mijn project voor jou is jou lessen geven in de democratie en duidelijk maken dat wat jullie (SPa) naar voor schuiven als vertegenwoordigers van de migranten provocatief en beledigend is.

Ik denk niet dat ik erg geïnteresseerd ben in Uw lessen in democratie, als ik uw middelen zie. Uw doel kan nobel zijn, uw middelen om dat te bereiken alleszinds niet. Overigens profileert SP.a zich niet als dé migrantenpartij bij uitstek, en da's maar logisch ook, voor ons zijn migranten deel van onze bevolking, we willen ze dan ook niet in de verdrukking brengen door ze naar apartheidspartijen te verbannen. En misschien denkt u wel dat de MDP dé vertegenwoordigers van de migranten zijn, de realiteit wijst het anders uit........de meeste goedbedoelde migranten hebben geen boodschap aan uw opruiende manier van politiek. En het is ook niet zo dat uw stemmenaantallen van u dé migrantenpartij maken, blijkbaar voelen veel migranten zich beter bij andere partijen ingeburgerd dan dat u lief is.
Lekker Links! is offline  
Oud 16 april 2004, 17:09   #5
Ahmed Azzuz
Vreemdeling

Standaard

beste,
wel laat ons niet vergeten welke partij het meest fraudeert met het geld van de belastingbetaler, welke partij beroep doet op dictatoriale regimes om minderheidsgroepen in eigen land te onderdrukken, welke partij illegaal misbruik maakt van bestanden van mutualiteit en vakbonden om haar campagne te voeren , welke partij 15% van haar eigen bevolking links laat in kansarmoede, .....
met MDP zijn we niet van plan om alle migranten te vertegenwoordigen maar alle democraten die ons programma onderschrijven. met ons programma hoeven we niet zoals SPa morele onverantwoorde mediacampagnes te voeren om mensen te overtuigen van ons gelijk, noch zullen wij ons verbergen achter de leugens die men in stand houd om het falen van dit beleid af te schermen.
ja, er is corruptie en racisme binnen het politiecorps, het is dankzij de acties van AEL dat deze eindelijk worden gezien. Als je als beweging niet de macht hebt om criminelen te bestraffen dan is het je grondwettelijk recht om dmv actie de bevolking te informeren. of hebben wij dat recht niet?
Ahmed Azzuz is offline  
Oud 16 april 2004, 17:59   #6
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
, welke partij 15% van haar eigen bevolking links laat in kansarmoede, .....
U vergeet blijkbaar ook dat we meer dan 1/5 van de Vlaamse bevolking vertegenwoordigen. Lijkt me meer dan wat u ooit zal halen. U bent goed in afbraakpolitiek, maar heeft geen enkel positief alternatief. U kan op straat de politie achtervolgen, maar kan u de problemen bij de wortel aanpakken? Neen, u bent zelfs niet in staat om uw boodschap op een beschaafde manier te verkondigen. Ook hier weer moet u plots de rekening van SP.a beginnen maken om de aandacht van u en uw radicaal partijtje weg te houden. Ik dacht dat wij als gebruikers vragen mochten stellen en niet omgekeerd. K zal er maar over ophouden, u hebt voldoende bewezen waarvoor jullie staan.

Ik wens u veel succes bij de komende verkiezingen, dat de beste mogen winnen!
Lekker Links! is offline  
Oud 16 april 2004, 18:00   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ja, er is corruptie en racisme binnen het politiecorps, het is dankzij de acties van AEL dat deze eindelijk worden gezien. Als je als beweging niet de macht hebt om criminelen te bestraffen dan is het je grondwettelijk recht om dmv actie de bevolking te informeren. of hebben wij dat recht niet?
ik ga zeker niet ontkennen dat er racisten en corrupten bij de Antwerpse politie rondlopen. Net zoals er hier op dit forum racisten rodnlopen, zo zittern er ongetwijfeld ook bij de politie. Ik zou aan de andere kant toch durven stellen dat het dankzij de acties van de AEl weleens zou kunnen zijn dat de politie racistisch wordt. Of denkt u dat de anti-Israel, euh excuseer pro-Palestina betoging waar allochtone jongeren stonden te dansen op een vernielde politieauto niet in het geheugen blijven liggen? Hoe moet een politieman zich voelen wanneer hij opgetrommeld wordt omdat jongeren zonder enige reden bushokjes en auto's vernielen in Borgerhout, om dan achteraf die jongeren op tv te horen zeggen hoe "racistisch" die politie toch is. Waarom doet u dus niet aan positieve stimulering van die probleemjongeren (die toch onmiskenbaar redelijk talrijk zijn in uw gemeenschap) ipv er als de kippen bij te zijn om zonder enige kennis te schreeuwen dat het om racisme gaat wanneer een jongere gearresteerd wordt (ook al is die arrestatie volledig terecht is)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 16 april 2004, 18:27   #8
chiquillo
Partijlid

chiquillo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik ga zeker niet ontkennen dat er racisten en corrupten bij de Antwerpse politie rondlopen.
en moet daar dan niets aan gedaan worden? je moet het probleem niet verplaatsen. Als flikken zich al niet aan de wet kunnen houden kan je het niet van iemand anders verwachten.

die burger controle op de politie zijn een goede zaak voor de veiligheid en de democratie
Oud 16 april 2004, 18:36   #9
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Lekker Links, politiek is inderdaad een bittere strijd. Wat anders? Een mooi gestroomlijnde "positieve" dialoog? Nee, het is een strijd om macht en als twee mensen macht willen, dan kunnen ze nog wel met elkaar spreken maar finaal worden ze ertoe genoodzaakt zich terug te plooien op de eigen ideeën (die natuurlijk aan verandering onderhevig kunnen zijn). Maar ten gronde is politiek DISHARMONISCH. Dat is ook mijn kritiek op vele "believers" wat politiek betreft, zoals Yves Desmet. Als je iets wilt bereiden, kan je uiteraard praten en vanuit een welbegrepen eigenbelang loont dat ook, maar uiteindelijk komt het er vooral op aan, om strijdbaar te zijn.

Weet de sp.a dit niet? Natuurlijk wel; haar "positief" verhaal is dan ook een performance: de sp.a heeft "de mensen" uitgevonden en omdat dat goed gecommuniceerd werd, heeft de bevolking dit discours geaffirmeerd.

Dit neemt niet weg dat de sp.a eigenlijk een kiezersconcern is dat haar flashy vorm van progressisme verwart met linkse consequentie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be