![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ...of ben ik dan xenofoob?
Meisje van 15 afgeslagen voor iPhone De omstaanders deden niets! De twee daders ware minderjarig en gekend bij de politie voor gewelddadige feiten. Ze hebben bekend en ZE ZIJN ALWEER VRIJGELATEN (dus vraag niet hoe ik weet dat het vreemdelingen zijn: het feit dat ze weer vrijgelaten zijn, is het antwoord). Beste beleidsmensen, dit kan toch niet meer zo verder? Gisteren een 16-jarige die 17 messteken ontvangt als beloning voor zijn hulp (geven van GSM voor een SMS). Vandaag dit. En WEER worden ze vrijgelaten. Dit doet mijn bloed koken. Wie zal hun volgende slachtoffer zijn? Zal het weer bij slagen blijven of gaan ze -aangemoedigd door hun vrijlating- ook eens proberen of messteken nog door de beugel kunnen? Beste verantwoordelijken, als ooit bij iemand de stoppen doorslaan, omdat zijn dochter verkracht is door "jongeren" die al gekend waren voor gewelddadige feiten, als ooit zo iemand een geweer met afgezaagde loop koopt en daarmee begint te schieten in zulk gespuis, wat gaat u dan zeggen? Als zo iemand een stadsbende neermaait, schijnbaar zonder reden, zal u dan ook uw afschuw uitspreken over die verschrikkelijke racistische moord? Ik ben er van overtuigd dat het vroeg of laat eens prijs zal zijn. Er zal eens één vader zijn die het niet pikt dat zijn kind aangerand wordt en de daders, multi-criminelen, weer vrijlopen. Er komt eens een vader die het recht in eigen handen neemt. En dan... zal het de schuld van de "haatzaaierij" zijn van een bepaalde partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door abou Anis : 20 februari 2009 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() U kent mij blijkbaar. Ik ken u niet. Soit. Die bezem hanteren met die bokshandschoenen aan, zou dat niet erg onhandig zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 februari 2009 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't is genoeg geweest met ons te laten afkloppen, afslachten al lamme kippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan mensen die gaat over geweld van jongeren naar anderen waarbij een i phone al voldoende is om vijftienjarige meisjes in mekaar te slaan.
En niemand deed iets behalve twee agenten in burger. Ondertussen krijgen de daders een fout signaal,hang gerust de beest uit want je bent hoe dan ook voor het avondeten weer thuis. Het zou tijd zijn om het hele justitiesysteem eens door te lichten, het werkt niet en is geen antwoord op de problemen van vandaag. Je hebt hier dus jongeren die een meisje in mekaar slaan met de bedoeling haar te beroven, zoe zit het met hun papieren, verblijven ze hier wettelijk?Hoe oud zijn ze? Hebben ze een school afgemaakt, vak geleerd? Nee? Dan verplicht je het tot internaat waar je je school moet afmaken een vak moet leren en werken aan voldoende sociale vaardigheden voor je daar nog uit komt. De detentie wordt dus automatisch gekoppeld aan te behalen resultaten. Hoe lang dit duurt hangt dus van de motivatie van de dader af, een eenmaal dat schooldiploma gehaald en vak geleerd ga je naar een doorgangshuis voor begeleid wonen en pas als er voldoende zakerheid is dat je normaal kunt functioneren in de samenleving kun je echt zelfstandig wonen, laten en doen. Wie op hederdaad wordt betrapt moet dezelfde dag in zo ee internaat terechtkomen, geen aanzien meer op straat door crimineel verleden, geen ouders meer die vinden dat het gerecht te slap is, wie er blijk van geeft de belangen van anderen aan zijn of haar laars te lappen moet eerst maar bewijzen te willen meedraaien in deze samenleving, werk en wat daarvoor nodig is moet centraal staan; de samenleving is gene citroen die je eindeloos uitknijpt en aan kansen moeten resultaten verplicht gekoppeld worden, 'de vrijblijvendheid is gedaan' zou een stap in de goeie richting zijn Wie Nick vroeger was? Reincarnatie dus ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Mathias heeft de foute mentaliteit, als jij meer hebt dan ik en ik ben sterker dan pak ik jou spullen af, omdat ik dit kan en das jou schuld want dan moet je maar niet van die mooie dure spullen hebben!
Te zot om los te lopen, diene Mathias moet dringend opgevoed worden hoor, ettertje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Wat we kunnen doen? Ik probeer zoveel mogelijk mensen te overtuigen om voor het VB te stemmen. Zulke voorvallen aanhalen helpt. Zeker als er meerdere per week zijn!
Dat van "reeds gekend voor gewelddadige feiten" en "weer vrijgelaten" is een doorslaggevend argument. Vooral oude mensen zijn hier vatbaar voor! Ik merk een ommekeer bij oudere mensen: ze staan minder en minder afwijzend tgo het radicale gedachtengoed van het VB. Radicale problemen vragen, eisen radicale oplossingen!!! Dat komt goed over bij die mensen! Als ik het Belang op die manier aan extra stemmen kan helpen.... met VEEL PLEZIER!!! Laatst gewijzigd door ndob : 20 februari 2009 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Men focust zich bij dit soort voorvallen steeds uitsluitend op het jeugdige schorem dat de feiten pleegt. En dan nog, meestal komen ze er met een pets op de handjes van af.
De onderliggende oorzaak is volgens mij echter een totaal gebrek aan opvoeding en het feit dat deze kinderen in kansarmoede geboren worden. Als we daar eens over gaan nadenken dringen een paar reacties zich op: 1) Responsabilisering van de ouders. Als je kinderen hebt, moet je die opvoeden ook. Kinderen gaan herhaaldelijk in de fout ? Penaliseren in dop/OCMW/kindergeld. 2) Geboren in kansarmoede... Dit doet me afvragen of het wel verantwoord is om mensen die amper zichzelf kunnen onderhouden (en helemaal niet zonder steun van de gemeenschap) toe te laten zich voort te planten. Een kind opvoeden kost nu eenmaal bakken geld. Als je geen geld hebt, zou je ook niet aan kinderen moeten beginnen. Als je niks hebt, koop je toch ook geen Ferrari ? Nu ga ik hier een hele boel linksen over me heen krijgen met "Arme mensen mogen dus geen kinderen hebben ?"... Inderdaad. Als de ouders niet in staat zijn om de kosten gepaard gaand met het zich voortplanten te dragen, waarom zou de gemeenschap dan moeten opdraaien voor het in leven houden en grootbrengen van een nieuwe generatie armen ? Zo bestendig je kansarmoede.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Kansarmoede moet idd bestreden worden met alle mogelijke middelen, maar mag geen vrijgeleide worden voor zulke feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Voor er mensen zijn, die dit een fait divers noemen:
uit HLN een lezersbrief: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't Is te laat makker, 't is naar de botten in dit land. Er zijn er nog steeds veel te veel die met hun kop in het zand, of eerder uitgeharde beton, zitten en het gespuis ten allen prijze verdedigen.
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Nog een interessante lezersbrief:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard deden de omstaanders niets.
Het is nu eenmaal politiek correct om bij het zien van dergelijke problemen, het hoofd af te wenden, tienmaal de mantra 'Er is niets aan de hand' op te zeggen om zichzelf hiervan te overtuigen en vervolgens lustig verder te leven in ontkenning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goede raad: oudere mensen aanspreken, die kun je het gemakkelijkst overtuigen!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |