![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Robots zullen gestuurd worden naar de maan om daar een basis te gaan prepareren voor mensen die in 2020 zullen arriveren. Dat heeft Nasa bekend gemaakt samen met het bedrijf Astrobotic Technology Inc.
Astrobotic Technology Inc: http://astrobotictechnology.com/ http://astrobotictechnology.com/wp-c...r%20Report.pdf werkzaamheden: ![]() ![]() ![]() Verdere uitbouw na 2020: ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 1 maart 2009 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Het project word gesteund door diverse bedrijven en Universiteiten.
link: http://www.ri.cmu.edu/news_view.html...49&menu_id=238 In de komende jaren worden tal van voertuigen en modules naar de maan gestuurd. Er worden wedstrijden georganiseerd zoals de "lunar X prize" door Google. En daaruit neemt Nasa de meest vruchtbare projecten mee in zijn projecten voor civilisatie op de maan. Het hele programma voor Maan en Mars heten " Constellation Program". ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 1 maart 2009 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() lunar outpost NASA:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Timer gaat in: de eerste die hier komt zagen dat het geld moet worden gespendeerd aan armen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De armen die stemmen toch op het VB daar moet je niets voor doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ruimtevaart MOET voor mijn parten. We hebben er al zoveel uit geleerd!
En die expeditie op de maan is broodnodig. Het kan een punt worden waar spacecraften (Aardse weliswaar) kunnen bijtanken om door te trekken naar mars. Dan op Mars hetzelfde liedje, nieuwe beschaving bouwen en hop van Mars NOG verder ons zonnestelsel in. Gek, gewoon te gek. We hebben nog jonge ruimteschoentjes, maar onze generatie zal hoogstwaarschijnlijk de eerste mens op Mars nog meemaken. En vanaf daar kunnen ze mss ooit tot Jupiter en op een maan daar ook een beschaving bouwen. Maar Jupiter is wel wat ver, hoewel dat allemaal relatief is, waar ze zich juist begeefd. Prachtige post
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee danku. De gewone man verbetert zijn situatie nooit. Het zijn altijd anderen die de gewone man moesten bevrijden. Ik ben de gewone man beu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat ondertussen om de seconde een aantal mensen sterven aan makkelijk te bestrijden oorzaken doet weinig ter zake natuurlijk, "vooruitgang" moet er zijn.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afrikanen hebben elkaar altijd uitgemoord, en dat zullen ze blijven doen. En verder: de gewone man, dat kennen we. Je geeft hem technologie om zijn leven comfortabel en aangenaam te maken. Hij draagt zelf niks bij de ontwikkeling, maar gaat (lees maar de bijdragen van Mambo in de draad over taal op universiteiten) enkel klagen dat de "heren academici" elitair zijn en zichzelf goed voelen. Mensen leven wat en sterven. De meesten onbenullig. Vooruitgang blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het voordeel is (naar mijn mening): wij maken op die manier technologische progressie. Dat op zich zie ik al als een voordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Beetje bizar. Maar ok, om argument's sake wil ik aannemen dat dit alles vlotjes zal verlopen (over de afgrijselijke kostprijs zullen we uiteraard ook maar zwijgen, er is toch overal geld genoeg nietwaar) : welk concrete voordelen zal dit hebben voor de mensheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En niet beginnen over semantiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welk voordeel? We kunnen tot op Mars geraken en het daar onderzoeken dan. Zien of er nu werkelijk ooit leven was. Beter nog, misschien kunnen we daar bomen gaan aanplanten en noem maar op, waarop een paar eeuw later Mars bewoonbaar wordt voor de mens. Een reserveplaneet voor als Aarde faalt.
We zitten intussen wel met een opwarming he, hoewel ik daar relatief op aankijk. Toch vind ik ruimtevaart een essentieëel onderdeel van "mens zijn". We zijn nieuwsgierig, we ontdekken graag. Er is meer tussen de aarde en de hemel dan wij kunnen dromen beste ![]() Toch fascinerend ? ![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 maart 2009 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() In deze context zie ik niet direct een concreet voordeel. Dat is net waarom ik het vroeg, en zo zijn we weer bij af.
Sterker nog, ik zie - op dit moment welteverstaan - geen enkel voordeel van een eventuele ruimtekolonisatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NASA heeft momenteel de grootste moeite om zelfs maar de budgetten,laat staan de techniek voor het maken van een opvolger van de Shuttle voor mekaar te krijgen....
Het behelst een grote- en een kleine draagraket en een luxe-uitvoering van de Apollo-capsule,eigenlijk zou het gewoon een generische verderzetting moeten zijn van waar de NASA in de jaren zeventig mee gestopt is,en het blijft maar aanslepen,ze KUNNEN het niet meer.... ![]() Als ik dat vergelijk met de verbluffende snelheid waarmee Mercury,Geminy en tenslotte Apollo en hun bijhorende draagsystemen BINNEN EEN DECENNIUM bij elkaar gebokst werden vanuit vrijwel niks... ![]() NASA gaat tenonder aan "evaluatiecomitees","budgetplanners" ,"wetenschappers" in niet-ruimtevaartgerelateerde zaken ,en andere saboteurs...tot NASA uiteindelijk slechts PowerPoint-presentaties zal lanceren ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 maart 2009 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ben niet blind voor de realiteit. Terraforming is in een SF-roman een kwestie van enkele pagina's, maar ik denk niet dat men pakweg Mars zo maar eventjes kan aanpassen zodat er menselijk leven kan wonen. En niemand, op enkele geïsoleerde gevallen na, zal heel hun fortuin insteken in een geldverslindend, waanzinnig duur project waar misschien binnen enkele honderden jaren een eerste positief effect waarneembaar zou kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat peperdure rakettengeklungel (of robots die wat gaan bouwen op de maan) is verre van prioritair. |
|
![]() |
![]() |