Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2009, 12:37   #1
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Robots zullen een stad voor mensen op de maan maken.

Robots zullen gestuurd worden naar de maan om daar een basis te gaan prepareren voor mensen die in 2020 zullen arriveren. Dat heeft Nasa bekend gemaakt samen met het bedrijf Astrobotic Technology Inc.
Astrobotic Technology Inc: http://astrobotictechnology.com/

PDF
http://astrobotictechnology.com/wp-c...r%20Report.pdf

werkzaamheden:

Verdere uitbouw na 2020:

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 1 maart 2009 om 12:37.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 12:42   #2
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Het project word gesteund door diverse bedrijven en Universiteiten.
link: http://www.ri.cmu.edu/news_view.html...49&menu_id=238

In de komende jaren worden tal van voertuigen en modules naar de maan gestuurd. Er worden wedstrijden georganiseerd zoals de "lunar X prize" door Google. En daaruit neemt Nasa de meest vruchtbare projecten mee in zijn projecten voor civilisatie op de maan. Het hele programma voor Maan en Mars heten " Constellation Program".

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 1 maart 2009 om 12:52.
Oud 1 maart 2009, 13:32   #3
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

lunar outpost NASA:

Oud 1 maart 2009, 13:45   #4
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Timer gaat in: de eerste die hier komt zagen dat het geld moet worden gespendeerd aan armen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 13:59   #5
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Timer gaat in: de eerste die hier komt zagen dat het geld moet worden gespendeerd aan armen.
Maar nee man, geld moet rollen en waar beter geld aan geven dan volstrekt nutteloze projecten.

De armen die stemmen toch op het VB daar moet je niets voor doen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 14:05   #6
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ruimtevaart MOET voor mijn parten. We hebben er al zoveel uit geleerd!

En die expeditie op de maan is broodnodig. Het kan een punt worden waar spacecraften (Aardse weliswaar) kunnen bijtanken om door te trekken naar mars.
Dan op Mars hetzelfde liedje, nieuwe beschaving bouwen en hop van Mars NOG verder ons zonnestelsel in. Gek, gewoon te gek.
We hebben nog jonge ruimteschoentjes, maar onze generatie zal hoogstwaarschijnlijk de eerste mens op Mars nog meemaken.

En vanaf daar kunnen ze mss ooit tot Jupiter en op een maan daar ook een beschaving bouwen. Maar Jupiter is wel wat ver, hoewel dat allemaal relatief is, waar ze zich juist begeefd.
Prachtige post
Oud 1 maart 2009, 14:07   #7
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar nee man, geld moet rollen en waar beter geld aan geven dan volstrekt nutteloze projecten.

De armen die stemmen toch op het VB daar moet je niets voor doen.
Nut wordt gemeten in geld dat gaat naar de gewone man?

Nee danku. De gewone man verbetert zijn situatie nooit. Het zijn altijd anderen die de gewone man moesten bevrijden. Ik ben de gewone man beu.
Oud 1 maart 2009, 14:42   #8
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dat ondertussen om de seconde een aantal mensen sterven aan makkelijk te bestrijden oorzaken doet weinig ter zake natuurlijk, "vooruitgang" moet er zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 14:46   #9
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat ondertussen om de seconde een aantal mensen sterven aan makkelijk te bestrijden oorzaken doet weinig ter zake natuurlijk, "vooruitgang" moet er zijn.
Hoe bestrijden wij die oorzaken?

Afrikanen hebben elkaar altijd uitgemoord, en dat zullen ze blijven doen.

En verder: de gewone man, dat kennen we. Je geeft hem technologie om zijn leven comfortabel en aangenaam te maken. Hij draagt zelf niks bij de ontwikkeling, maar gaat (lees maar de bijdragen van Mambo in de draad over taal op universiteiten) enkel klagen dat de "heren academici" elitair zijn en zichzelf goed voelen.

Mensen leven wat en sterven. De meesten onbenullig. Vooruitgang blijft.
Oud 1 maart 2009, 14:46   #10
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En die expeditie op de maan is broodnodig. Het kan een punt worden waar spacecraften (Aardse weliswaar) kunnen bijtanken om door te trekken naar mars.
Waarom ? Wat is het voordeel ?
Citaat:
Dan op Mars hetzelfde liedje, nieuwe beschaving bouwen en hop van Mars NOG verder ons zonnestelsel in. Gek, gewoon te gek.
Inderdaad, te gek.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 14:47   #11
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Waarom ? Wat is het voordeel ?

Inderdaad, te gek.
Hoe meet je een voordeel, beste kiko?
Oud 1 maart 2009, 14:58   #12
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meet je een voordeel, beste kiko?
Het was gewoon een praktisch vraagje gericht aan een enthousiaste voorstander van ruimtekolonisering.

Je hoeft er geen half-semantische kwestie van maken hoor.
Oud 1 maart 2009, 15:01   #13
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was gewoon een praktisch vraagje gericht aan een enthousiaste voorstander van ruimtekolonisering.

Je hoeft er geen half-semantische kwestie van maken hoor.
Het voordeel is (naar mijn mening): wij maken op die manier technologische progressie. Dat op zich zie ik al als een voordeel.
Oud 1 maart 2009, 15:06   #14
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voordeel is (naar mijn mening): wij maken op die manier technologische progressie. Dat op zich zie ik al als een voordeel.
Ik zie nog altijd het voordeel niet in. Men kan hier op Aarde amper een robot bouwen die deftig rechtop loopt en een glas water kan vastnemen, maar men zou deze wel naar de Maan sturen om kolonies te bouwen.

Beetje bizar.

Maar ok, om argument's sake wil ik aannemen dat dit alles vlotjes zal verlopen (over de afgrijselijke kostprijs zullen we uiteraard ook maar zwijgen, er is toch overal geld genoeg nietwaar) : welk concrete voordelen zal dit hebben voor de mensheid ?
Oud 1 maart 2009, 15:07   #15
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie nog altijd het voordeel niet in. Men kan hier op Aarde amper een robot bouwen die deftig rechtop loopt en een glas water kan vastnemen, maar men zou deze wel naar de Maan sturen om kolonies te bouwen.

Beetje bizar.

Maar ok, om argument's sake wil ik aannemen dat dit alles vlotjes zal verlopen (over de afgrijselijke kostprijs zullen we uiteraard ook maar zwijgen, er is toch overal geld genoeg nietwaar) : welk concrete voordelen zal dit hebben voor de mensheid ?
Wat is volgens jou een voordeel?

En niet beginnen over semantiek.
Oud 1 maart 2009, 15:10   #16
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Welk voordeel? We kunnen tot op Mars geraken en het daar onderzoeken dan. Zien of er nu werkelijk ooit leven was. Beter nog, misschien kunnen we daar bomen gaan aanplanten en noem maar op, waarop een paar eeuw later Mars bewoonbaar wordt voor de mens. Een reserveplaneet voor als Aarde faalt.
We zitten intussen wel met een opwarming he, hoewel ik daar relatief op aankijk.

Toch vind ik ruimtevaart een essentieëel onderdeel van "mens zijn". We zijn nieuwsgierig, we ontdekken graag. Er is meer tussen de aarde en de hemel dan wij kunnen dromen beste

Toch fascinerend ? Dat kan je gewoonweg niet links laten liggen vind ik. Armoede is van alle tijden, ruimtevaart betekent echte vooruitgang waarop je bouwen kan.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 maart 2009 om 15:10.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 15:10   #17
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is volgens jou een voordeel?
In deze context zie ik niet direct een concreet voordeel. Dat is net waarom ik het vroeg, en zo zijn we weer bij af.

Sterker nog, ik zie - op dit moment welteverstaan - geen enkel voordeel van een eventuele ruimtekolonisatie.
Oud 1 maart 2009, 15:14   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NASA heeft momenteel de grootste moeite om zelfs maar de budgetten,laat staan de techniek voor het maken van een opvolger van de Shuttle voor mekaar te krijgen....

Het behelst een grote- en een kleine draagraket en een luxe-uitvoering van de Apollo-capsule,eigenlijk zou het gewoon een generische verderzetting moeten zijn van waar de NASA in de jaren zeventig mee gestopt is,en het blijft maar aanslepen,ze KUNNEN het niet meer....

Als ik dat vergelijk met de verbluffende snelheid waarmee Mercury,Geminy en tenslotte Apollo en hun bijhorende draagsystemen BINNEN EEN DECENNIUM bij elkaar gebokst werden vanuit vrijwel niks...

NASA gaat tenonder aan "evaluatiecomitees","budgetplanners" ,"wetenschappers" in niet-ruimtevaartgerelateerde zaken ,en andere saboteurs...tot NASA uiteindelijk slechts PowerPoint-presentaties zal lanceren

Laatst gewijzigd door kelt : 1 maart 2009 om 15:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 15:14   #19
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Welk voordeel? We kunnen tot op Mars geraken en het daar onderzoeken dan. Zien of er nu werkelijk ooit leven was. Beter nog, misschien kunnen we daar bomen gaan aanplanten en noem maar op, waarop een paar eeuw later Mars bewoonbaar wordt voor de mens. Een reserveplaneet voor als Aarde faalt.
We zitten intussen wel met een opwarming he, hoewel ik daar relatief op aankijk.

Toch vind ik ruimtevaart een essentieëel onderdeel van "mens zijn". We zijn nieuwsgierig, we ontdekken graag. Er is meer tussen de aarde en de hemel dan wij kunnen dromen beste

Toch fascinerend ? Dat kan je gewoonweg niet links laten liggen vind ik. Armoede is van alle tijden, ruimtevaart betekent echte vooruitgang waarop je bouwen kan.
Fascinerend is het zeker, absoluut. Ik hou ook van SF mijn beste.

Maar ik ben niet blind voor de realiteit. Terraforming is in een SF-roman een kwestie van enkele pagina's, maar ik denk niet dat men pakweg Mars zo maar eventjes kan aanpassen zodat er menselijk leven kan wonen.

En niemand, op enkele geïsoleerde gevallen na, zal heel hun fortuin insteken in een geldverslindend, waanzinnig duur project waar misschien binnen enkele honderden jaren een eerste positief effect waarneembaar zou kunnen zijn.
Oud 1 maart 2009, 15:17   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet persé aan armen, maar er zel wel nuttigere zaken om dat geld aan te besteden. Bestrijding van kanker/aids, terrorisme, ...

Al dat peperdure rakettengeklungel (of robots die wat gaan bouwen op de maan) is verre van prioritair.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be