![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gisteren mocht FDW eindelijk weer(zelden op Tv uitgenodigd) zijn woordje doen op Phara.
Het was een "debat" tussen 2 Moslima's en FDW over de zogenaamde gevaar : Islam. Ten eerste wordt het tijd dat Phara een neutrale moderator wordt. Het is niet de eerste keer dat Phara een kant kiest of afzijdig blijft. FDW kon amper zeggen wat hij wou zeggen, door het arrogante gedrag van 1 van de vrouwen(de andere was perfect) die hem niet liet spreken en van vragen veranderde.Phara smilde en kwam nooit tussen. Ik ben geen VBelanger en Islamhater(zie Godsdienstopics) maar het is duidelijk dat de media FDW een verkeerde imago wil geven. Ik noteer enkele punten die hij gezegd heeft : Iedereen-Jood,Moslims(sluiers) enz..- mag aangekleed gaan zoals hij wilt maar is verplicht om neutraal aangekleed te gaan in een publieke functie. Elke Moslim die in Belgie geboren en getogen is,is geen vreemdeling. De Islam(Godsdienst) is wel een vreemd in Europa. Toch mag er(ondanks de vreemdheid) de Islam gepraktiseerd worden. Een Moslim in Iran of in Nederland/Belgie heeft dezelfde Godsdienst. De Koran is niet anders in Belgie of ergens anders. ------------------------- Ok hij is geen voorstaander van de Islam maar ik zie-in zijn debat van gisteren-geen enkele racisme. Gelieve me te verbeteren. In verband de 2 Moslima's : respect dat jullie voor jullie standpunten uikomen en voor strijden.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 13 maart 2009 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat bedoelt hij met "toch mag hier de Islam gepraktiseerd worden"? mogen er moskees gebouwd worden? mogen moslims 5x per dag bidden? ....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() In je privésfeer doe en laat je wat je wil. Godsdienstvrijheid is een humanistisch verworven recht. Echter, dat wil niet zeggen dat we ook actief de Islam als dusdanig moeten subsidieëren en uitbouwen tot het een volwaardige zuil is. Vooral niet om dat in huidige context de maatschappij best zo zuilvrij en gelijkheidnastrevend zou zijn. Voor de Islam is het zo dat ze zich niet compatibel opsteld met die normen en waarden die ons langs het humanisme gegeven zijn. Derhalve is het in FDW's ogen onze morele plicht hiertegen verzet te bieden, en waar we dit kunnen zonder onze eigen principes te verloochelen is juist bijvoorbeeld in de openbare instellingen of het straatbeeld.
Maar daarvoor raad ik je eigenlijk aan zijn boek te lezen. Ik neem aan dat de uitzending nog te herbekijken is via www.deredactie.be ?
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar toch nog steeds geen amnestie voor het sjaaltja �* la Morel, t' zal een pruik moeten worden. Je kan als populist ook niet blijven nuanceren hé, op den duur heb je dan geen reden meer om eigenlijk nog tegen te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de normale presentatrice, met een professor en een student. Ze hadden het oa over het aftuigen van 4 joden in traditionele klederdracht in Antwerpen. Ze vroegen zich af hoe het kwam dat antisemitisme en agressie toenam. Wereldvreemd vroegen ze zich af of het misschien de economische crisis was. Het Gaza probleem werd efkens genoemd, maar een uitleg waarom daar een dergelijke reactie zou kunnen van komen werd angstvallig gemeden. Over het oproepen tot onverdraazaaalheid tegen afwijkende kleding werd al helemaal gezwegen. Hoe wereldvreemd kan je eigenlijk wel zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De drie kleurige tentjes speelden hun voorgekauwd spelletje :
- hun vastgegroeide hoofddoektent kon niet explicieter gedragen worden, maar ze vonden het wel niet opportuun om enkel als "moslima" beschouwd te worden (nee, ik beschouw ze dus als "tent"). - Middels gebruik te maken van de Westerse wetten die gelijkheid tussen de sexen voorstaan, vonden ze ineens dat ze toch ook niet onderdrukt werden? Ze mochten zelfs helemaal alleen naar Turkije, Libanon en Syrie reizen (bezoekje aan Hezbollah?) zonder mannelijke begeleiding... nochtans noodzakelijk als je als tent-moslima meer dan drie kameeldagreizen per dag wil afleggen... - Het is natuurlijk héél gemakkelijk om de vrouwvriendelijkheid van de islam te zitten aanprijzen, middels gebruik te maken va de westerse wetten.. d�*t had Phara blijkbaar nog niet begrepen. - Gelukkig dat Phara het onderwerp "sex" niet durfde aansnijden: bij Sonja Barend zijn de drie vooruitstrevenden niet-onderdrukte vrije tentjes toen opgestaan en gaan lopen.. zou nogal een afgang geweest zijn zo helemaal met filip de winter erbij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor publieke functies is omwille van die reden UITERAARD strikte neutraliteit noodzakelijk. Waar wil je anders de grens leggen? Bij een omgekeerde bloempot of bij een witte puntmuts? Citaat:
maar even vraagje: hoe zie je bij geboorte dat een baby moslim is? Hier hebben wij enkel jongetjes en meisjesbaby's weet je. Citaat:
Citaat:
- geen Europese wetten overschrijden - geen inmenging eisen op politiek vlak godsdienstvrijheid impliceert namelijk dat men niet VERVOLGD wordt omdat men een bepaalde religie wenst aan te hangen. Moslims daarentegen denken dikwijls dat godsdienstvrijheid wil zeggen dat ze gelijkwaar op gelijkwelke momenten en gelijkwelke plaatsen HUN rituelen mogen gaan opleggen of uitvoeren. Godsdienstvrijheid impliceert dus niet dat men gedurende de werktijd matjes begint uit te rollen en turnoefeningen gaat doen richting Mekka, terwijl de rest van de werknemers hun vergadering voortzetten; Godsdienstvrijheid impliceert evenmin dat het bedrijfsrestaurant verplicht wordt om onwettig ritueel geslachte vleesmaaltijden te serveren (ook wel halal genaamd) of de werklast aan te passen aan het al of niet hongeren tijdens een bepaalde periode per maand. Al deze dingen behoren tot de privé verantwoordelijkheid van de volgelingen en dienen dus privé te worden uitgevoerd. Mensen die met een kruidenpot op hun hoofd wensen rond te hossen kunnen dat gerust doen in hun privé leven (met de eigen consequenties... zoals rare blikken op straat, hordes insecten die rond hun hoofden zoemen, slijkwater dat over hun kleding druipt als ze hun hoofddeksel net gewaterd hebben.. allemaal eigen keuze), maar OP HET WERK zullen ze zich toch moeten onthouden van enige kruidentuil-ritueel vrees ik. Ook indien de kruidentuildraagsters zich op het werk willen ontlasten zullen ze dus enkel gebruik kunnen maken van de bestaande (wettelijk verplichte!) installaties en géén extra eisen moeten opleggen om hun toiletten richting Antarctica te zetten omdat hun Goeroe RoseMaryn hen dat heeft opgedragen: willen ze zich ontlasten richting Antarctica dan is dat hun goed recht, maar dan moeten ze zelf maar zorgen dat ze hun eigen voorzieningen organizeren, desnoods richten ze een kruidentuil-toiletbus in met van die campingtoiletten die ze dan op de parking van het bureel zetten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 maart 2009 om 11:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Goed dat ik dit weet zodat m'n stem zeker niet gaat naar een partij als VB die blijkbaar geen problemen heeft met de Afrikanisering van Europa ! Is er feitelijk nog een verschil tussen het vreemdelingenstandpunt van het VB en dat van andere partijen ???
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Die meiden van Halal zijn echt ambetante trutten zeg. Daarmee discussiëren eindigt precies altijd in "Jij bent racist. Ik wil niet met jou samenleven"...
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 13 maart 2009 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze verkondigen ook non-statements: we hoeven niet akkoord te zijn, maar we moeten wel samen-leven... DUS MAG IK MIJN TENTDOEK DRAGEN... en IK MAG HALAL SLACHTEN en HALAL EISEN etc.etc.. en APARTZWEMMEN en JIJ MOET dimmen want WIJ zijn hier geboren. Om het met de woorden van Hans Teeuwen te zeggen: "IK MOT HELEMAAL NIKS"! het zijn gewoon drie vervelende aanstelsters.. en waarom moet de oudste wèl een hoofd dragen (omdat ze anders verkracht wordt of zo?) én zich dan wel opsmukken met oorbellen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de eerste helft spijtig genoeg gemist.
Van wat ik wel gezien heb is mij vooral bijgebleven dat wanneer de moslima's aan het woord waren, het stil bleef en er ook echt geluisterd werd. Vanaf dat Dewinter iets zei stak er telkens een storm van lawaai op. Het leek wel of dat de man nooit één zin heeft kunnen afmaken. Op het einde had hij die meiden toch wel een mooie veeg uit de pan gegeven, toen ze hem als racist afschilderden. Ik heb een persoonlijke afkeer van rechts conservatisme en zal nooit op het VB stemmen, maar ik verkies Dewinter boven die omhooggevallen "drie kleurige tentjes".
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Los van het feit dat ze FDW nooit lieten uitspreken, stoorde één ding me enorm aan die taterende halalcreaturen: ze deden alsof 'zij hier nu eenmaal leven', en dat we om goed te kunnen samenleven beiden water bij de wijn moeten doen. Dat is natuurlijk belachelijk, het is al te gek dat wij Vlamingen ons gaan moeten aanpassen aan een vreemde cultuur die hier door de fouten van onze politici aanwezig is, maar waar de bevolking nooit om gevraagd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar één van de tentjes was wel ad rem genoeg om te zeggen dat Teeuwen nadien stopte met moppen maken en zich op de muziek heeft toegespitst; Het is dus wel tijdloos dat moment, vooral het originele lied dat hij voor de herdenking van Theo van Gogh schreef... blijft grappig! aanradertje om nog eens te bekijken! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 maart 2009 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() entertainment bij phara;
fdw die zijn weeral zijn electorale rol speelt (waarvan hijzelf nog eens niet de helft van gelooft) en 2 typische nederlandse mondige vrouwen ![]() Laatst gewijzigd door globalmedia : 13 maart 2009 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De reactie van het studiopubliek was ook zeer interessant, wetende dat het niet 'de aanhang van Dewinter' was, maar een door de VRT geselecteerd studiopubliek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen twee dagen: 1. Terroristische dreiging Amsterdam. 2. Massale fraude met kinderbijslag bij vooral Marokkanen. 3. De Somalische piraten die in Nederland worden berecht, krijgen een paar jaar lik en daaarna politiek asiel en een uitkering. ![]() 4. Buschauffeurs die staken omdat ze het geweld van vooral Marokkaanse scholieren meer dan zat zijn. Onder die buschauffeurs overgens ook diverse goedwillende allochtonen, veelal Surinamers. Respect heb ik voor al die allochtonen die iets maken van hun leven hier, niet lopen te klieren. Daarom kan ik zo goed opschieten met Indo's. En wat die Phara betreft, volgens mij wil ze wel wat kritisch vragen of zeggen, maar mag ze dat niet van de VRT-directie. Zowel bij de NOS als VRT is een politiek ontstaan van "zwijgen en lief zijn tegen die zielige kanslozen".
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |