Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 15:45   #1
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard Krijgen de NWO theorists gelijk - Soylent Green dichter dan ooit

Citaat:
ma 23/03/09 13:23 - Wim Distelmans, de voorzitter van de euthanasiecommissie, vindt dat de euthanasiewetgeving voor sommige erg oude bejaarden verruimd zou moeten kunnen worden. Vooral de huidige invulling van "ondraaglijk lijden" moet herbekeken worden.
RED DE OUDJES!

Laatst gewijzigd door Eschaton ß : 23 maart 2009 om 15:47.
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 15:50   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Als ze nu erg oud worden...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 15:55   #3
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Ma enfin, mijn grootmoeder is 85 en die is ook zogezegd "op". Buiten een beetje vergeetachtig draait alles nog als gesmeerd en tert ze ettelijke kilometers per dag. Die mensen zijn eenzaam en depressief, beetje lui, behoeven dringend MENSWAARDIGE aandacht ipv. geleuter bij nen bingo terwijl George-Henri ligt te stikken in z'n eigen rochels.

Mevrouw is niet ongeneeslijk ziek, anderen geven een arm voor een jaartje extra. Idiote redeneringen om zoveel mogelijk oudjes vroeg te laten kiezen voor the easy way out. Als ze pijn hebben, NO PROB!
Oud 23 maart 2009, 16:16   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
Ma enfin, mijn grootmoeder is 85 en die is ook zogezegd "op". Buiten een beetje vergeetachtig draait alles nog als gesmeerd en tert ze ettelijke kilometers per dag. Die mensen zijn eenzaam en depressief, beetje lui, behoeven dringend MENSWAARDIGE aandacht ipv. geleuter bij nen bingo terwijl George-Henri ligt te stikken in z'n eigen rochels.

Mevrouw is niet ongeneeslijk ziek, anderen geven een arm voor een jaartje extra. Idiote redeneringen om zoveel mogelijk oudjes vroeg te laten kiezen voor the easy way out. Als ze pijn hebben, NO PROB!
en jij beslist dus hoeveel pijn ze moeten kunnen verdragen? Ooit al eens van psychische pijnen gehoord? De mevrouw waarvan nu sprake ligt enkel nog naar het plafond te staren omdat ze niet goed genoeg meer kan zien om nog iets anders te doen. Wil jij dag in dag uit naar het plafond staren tot de dag voorbij is en het terug donker wordt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 20:32   #5
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en jij beslist dus hoeveel pijn ze moeten kunnen verdragen? Ooit al eens van psychische pijnen gehoord? De mevrouw waarvan nu sprake ligt enkel nog naar het plafond te staren omdat ze niet goed genoeg meer kan zien om nog iets anders te doen. Wil jij dag in dag uit naar het plafond staren tot de dag voorbij is en het terug donker wordt?
Platspuiten? Jointje roken? Elixirke drinken?

fuck, ga toch in stijl in plaats van te liggen mekkeren terwijl ge niks mankeert...
Oud 23 maart 2009, 20:33   #6
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Ik haat daneels en ik haat de kerk, ma eigenlijk had ie gelijk toen ie zei dat "het lijden niet omzeild moet worden" in ZEKERE zin. 't Mag absoluut niet onaangenaam meer zijn, niks in't leven. Awel, that's half the ride...
Oud 24 maart 2009, 02:21   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat hij beslist hoeveel pijn een mens kan dragen.
Hij heeft het over de perceptie. De maatschappij gaat bepalen, hoeveel pijn een mens kan verdragen.
Ben je oud, dus totaal nutteloost voor de maatschappij= euthanasie

Dit is de perceptie die aan het komen is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 06:46   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Logans Run.
Oud 24 maart 2009, 06:59   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik kan dit enkel beamen. Je moet je rechten opeisen voor jezelf. Een mens met longkanker of een mens met geestelijke aftakeling heeft mijn insziens totaal het recht om waardig afscheid te nemen. Wie wil opkomen voor het recht op pijn? Wie wil mensen aan een machine houden als ze dat zelf niet willen? Wie wil een plicht op lijden voor iemand anders?

Ik geef toe dat als een patiënt niet meer kan beslissen over zijn eigen lot dat je dan met een probleem zit. Maar zolang die dat kan vind ik dat je die mens kan laten plannen om afscheid te nemen en een vriendelijke dood te hebben eerder dan als een beest met riemen aan een ziekenhuisbed te liggen stikken of zo.

En voor de theoretische beterweters: ik heb mijn moeder aan kanker zien sterven. Op een bepaald moment viel ze uit haar in het huis geinstalleerde ziekenhuisbed en de schreeuw die ik toen hoorde zal ik nooit vergeten. Dan wil je geen lijden meer zien. Dan wil je geen religie of principes van de gezonde mensen meer horen. Dan wil je dat er geen lijden meer is. Dan mag ze sterven zodat we wisten dat ze niet meer moest lijden.

En nu jullie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 maart 2009 om 07:05.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 07:23   #10
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Is dat nu de nieuwe trend ? Om bij elk voorstel er een NWO-etiket op te plakken ? Nou ja, iedereen leeft in zijn eigen wereld neem ik aan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 07:27   #11
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
Ik haat daneels en ik haat de kerk, ma eigenlijk had ie gelijk toen ie zei dat "het lijden niet omzeild moet worden" in ZEKERE zin. 't Mag absoluut niet onaangenaam meer zijn, niks in't leven. Awel, that's half the ride...
1. Heel duidelijk geschreven door iemand die nog nooit met Echt Lijden geconfronteerd geweest is.

2. Waar moei jij je mee ? Als oude mensen het leven, de eenzaamheid, de pijn en de steeds verdere aftakeling beu zijn, heeft niemand zich daar mee te moeien.

Jij hoeft niet eventjes langs te komen om hen te vertellen dat het nog wel meevalt en dat ze moeten blijven leven tot ze kreperen. De arrogantie ten top.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:43   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik kan dit enkel beamen. Je moet je rechten opeisen voor jezelf. Een mens met longkanker of een mens met geestelijke aftakeling heeft mijn insziens totaal het recht om waardig afscheid te nemen. Wie wil opkomen voor het recht op pijn? Wie wil mensen aan een machine houden als ze dat zelf niet willen? Wie wil een plicht op lijden voor iemand anders?

Ik geef toe dat als een patiënt niet meer kan beslissen over zijn eigen lot dat je dan met een probleem zit. Maar zolang die dat kan vind ik dat je die mens kan laten plannen om afscheid te nemen en een vriendelijke dood te hebben eerder dan als een beest met riemen aan een ziekenhuisbed te liggen stikken of zo.

En voor de theoretische beterweters: ik heb mijn moeder aan kanker zien sterven. Op een bepaald moment viel ze uit haar in het huis geinstalleerde ziekenhuisbed en de schreeuw die ik toen hoorde zal ik nooit vergeten. Dan wil je geen lijden meer zien. Dan wil je geen religie of principes van de gezonde mensen meer horen. Dan wil je dat er geen lijden meer is. Dan mag ze sterven zodat we wisten dat ze niet meer moest lijden.

En nu jullie.
Daar gaat het voor mij niet over. Het gaat over de perceptie die de media de mensen opdringt: oud en versleten, of zorgbehoevend = je bent overlast. Hé de remedie= Euthanasie.
Tegen de klein/kinderen, bezorgd opa u teveel problemen? Een oplossing is mogelijk...
Natuurlijk, ongeneselijk zieke mensen moeten kunnen beslissen menswaardig uit het leen te stappen. Maar je moet het niet gaan voorstellen als een alledaags feit.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 maart 2009 om 09:44.
Oud 24 maart 2009, 09:46   #13
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
1. Heel duidelijk geschreven door iemand die nog nooit met Echt Lijden geconfronteerd geweest is.

2. Waar moei jij je mee ? Als oude mensen het leven, de eenzaamheid, de pijn en de steeds verdere aftakeling beu zijn, heeft niemand zich daar mee te moeien.
Jij hoeft niet eventjes langs te komen om hen te vertellen dat het nog wel meevalt en dat ze moeten blijven leven tot ze kreperen. De arrogantie ten top.
idd niemand moet zich daar mee moeien. Maar met de perceptie die rond euthanasie gekweekt wordt, weet ik niet zo zeker of niemand anders zich moeit ontrent de beslissing. Misbruik ligt zeer kort om de hoek voor derden..

Laatst gewijzigd door giserke : 24 maart 2009 om 09:46.
Oud 24 maart 2009, 12:53   #14
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daar gaat het voor mij niet over. Het gaat over de perceptie die de media de mensen opdringt: oud en versleten, of zorgbehoevend = je bent overlast. Hé de remedie= Euthanasie.
Tegen de klein/kinderen, bezorgd opa u teveel problemen? Een oplossing is mogelijk...
Natuurlijk, ongeneselijk zieke mensen moeten kunnen beslissen menswaardig uit het leen te stappen. Maar je moet het niet gaan voorstellen als een alledaags feit.
Zo ervaar ik het alvast ook, de subversieve boodschap van deze discussie is duidelijk.

Rusthuis anno 2018:

"Ewel, mijnheer/vrouwke, gaaget ni?"
"Nee zuster, mijn heupen, en mijn knieën en artrose en..." (zoals oude mensen graag pochen met hun bobootjes)
"Ma tis nikske zene! We gaan u helpe zene! Zoude gij graag geholpen worden, Marietje?"
Oud 24 maart 2009, 12:54   #15
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
idd niemand moet zich daar mee moeien. Maar met de perceptie die rond euthanasie gekweekt wordt, weet ik niet zo zeker of niemand anders zich moeit ontrent de beslissing. Misbruik ligt zeer kort om de hoek voor derden..
Dat was bij mij het eerste dat opkwam. Hoeveel verplegers/sters van rusthuizen zijn de afgelopen jaren de doos niet ingevlogen voor regelrechte moord op tal van oudjes?

Knack van 2007:

Verpleger kwam eerder al in opspraak
24/12/2007 18:00

Citaat:
De hoofdverpleegkundige van een Gents rusthuis die in beschuldiging is gesteld wegens vijfmoordige moord en een poging tot moord werd eerder veroordeeld voor diefstal en kwam ook in opspraak wegens seksuele intimidatie. Volgens zijn advocaat is de man waarschijnlijk geestesziek.

Laatst gewijzigd door Eschaton ß : 24 maart 2009 om 12:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be