Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 00:05   #1
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard A simple twist of faith

http://www.youtube.com/watch?v=HYybKGp1ycQ
A simple twist of fate
Ik dacht hieraan omdat ik moest denken aan "A simple twist of faith".
Waren de dingen in mijn leven een ietsje anders gelopen op bepaalde momenten, dan - zo stel ik mij voor - zou ik eenzelfde wereldbeeld hebben als de schrijver van onderstaande. Het gevoel te hebben dat ik het geschreven zou kunnen hebben.
Ik zal het in zijn geheel citeren omdat de schrijver het heeft gegoten in de vorm van een open brief.
Misschien zijn er lezers die met een vergelijkbaar gevoel zitten als ik (als U begrijpt wat ik bedoel).
Even ter verduidelijking: de persoon aan wie het gericht is, is Geert Wilders.

Wij zullen ons verdedigen'.
Een reactie op ‘Wij zullen nooit toegeven aan de Islamisering'.

Izz ad-Din Ruhulessin

Geachte heer/mevrouw.

Normaalgesproken zouden wij moslims u met rust laten, maar u lijkt erop gebrand een reactie vanuit de moslimgemeenschap op te roepen. Een reactie op uw hoogmoedige bedreiging van 1 maart jl. aan het adres van de Ummah.

Allereerst zal ik een aantal misvattingen van uw zijde trachten recht te zetten. U stelt in uw brief dat onze gewaardeerde Profeet Muhammad (saws) ‘de strijd tegen de ongelovigen onophoudelijk preekte'. U probeert de indruk te wekken dat deze ongelovigen bestreden moesten worden omdat zij ongelovig waren aan de Boodschap van Islam. Dit is een misvatting die vaak voorkomt onder ongelovigen. Ik neem u dit dus niet kwalijk logischerwijs, want u bent een ongelovige.

De reden dat onze grootse Profeet (saws) opriep tot de strijd tegen hen is simpel. Islam is universele vrijheid voor de gehele mensheid; een Goddelijk systeem dat mensen (moslim en niet-moslim) de mogelijkheid geeft om zich tot hun volle potentieel te ontwikkelen, gevrijwaard van armoede, honger en onderdrukking. Ongeloof daarentegen, gaat in veel gevallen gepaard met onderdrukking en onderdrukking dient bestreden te worden.

Wellicht is een goed voorbeeld daarvan het in het westen zo gewaardeerde kapitalisme. Deze ideologie staat het toe dat het westen ten koste van miljoenen derdewereldburgers zich kan baden in rijkdommen. In deze kapitalistische ideologie is er geen plaats voor moraliteit, mededogen en menselijkheid; enkel de taal van het kapitaal wordt verstaan. Toch durft uw slag westerling zichzelf beschaafd te noemen.

Maar bent u niet bekend met het feit dat in de geprivatiseerde gezondheidszorg, mensen medische behandeling wordt geweigerd omdat zij geen verzekering kunnen betalen? Vertelt u mij, noemt u dit beschaving?

Misschien is dit wel tekenend voor de manier waarop men hier tegen mensenlevens wordt aangekeken. In plaats van elk mogelijk middel aan te wenden om een leven te redden, wordt er in uw samenleving een kosten-batenanalyse gemaakt. Een mensenleven is in uw samenleving minder waard dan kapitaal. Vertelt u mij, hoe durft u dit beschaafd te noemen?

Bent u niet bekend met het feit dat westerlingen lopen te klagen dat zij dit jaar misschien beter niet op vakantie kunnen, terwijl in Afrika en Azië mensen van de honger sterven als gevolg van de kredietcrisis? Vertelt u mij, noemt u dit dan beschaving?

Bent u niet bekend met het feit dat uw ouderen liggen weg te rotten in hun bedden in bejaardentehuizen die maar tweemaal per dag een verpleger langs de kamer sturen omdat dit ‘de meest efficiënte manier van werken' is? Vertelt u mij, schaamt u zich niet dat uw samenleving die dit soort praktijken toelaat zichzelf beschaafd noemt?

Islam tolereert dit soort onderdrukking niet en het is daarom het doel van Islam om de wereld te verlossen van dit soort systemen. Er is geen plaats voor Islam en dit soort systemen op één wereld, sterker nog, er is geen plaats voor Islam en dit soort systemen in één universum. En Islam zal deze systemen met wortel en tak uitroeien, zoals onze Profeet (saws) het beeld van Hubal in stukken sloeg en een einde maakte aan de Arabische afgodendienarij.

Voorts continueert u met de stelling dat Islam een imperialistische ideologie zou zijn die ons een supermensstatus zou geven en en passant ook nog de mogelijkheid om onze vrouwen te onderdrukken. Van dit laatste weet u best dat dit niet waar is. Houdt uzelf toch niet zo voor de gek.

Ook de eerste twee claims zijn vals. U verwijt ons ten eerste dat wij een imperialistische ideologie hebben. Ik verwijs u naar hetgeen ik eerder schreef; Islam tolereert geen onderdrukking en het is dus een Islamitische plicht om te strijden tegen welke vorm van onderdrukking dan ook, zelfs als de moslim de agressor moet zijn. Dat heeft niets met imperialisme te maken, maar met het bevrijden van de mensheid van de systemen der onderdrukking.

Is het overigens niet aardig hypocriet van u om moslims te verwijten imperialistisch te zijn? Zijn het dan niet de westerse landen die hun witte neus overal insteken? Die overal ter wereld hun democratie en hun kapitalisme proberen op te dringen, met militaire of economische druk?

En dan het ik het niet over uw verleden. U zult toch niet ontkennen dat het de westerling is geweest die vijfhonderd jaar lang de wereld heeft rondgetrokken om gebieden te plunderen die niet van hem waren? Om miljoenen Indianen in Amerika te doden omdat zij ‘geen mensen' waren? Om wereldwijd te doden, verkrachten en roven naar believen?

Het wordt helemaal absurd wanneer u ons verwijt onszelf als supermensen te zien. Dit is gewoonweg een pertinente leugen, aangezien superioriteitsgevoelens onder de hoofdzonden vallen. Het was de Sjaytaan ar-Rajeem zelf die zich uit superioriteitsgevoel weigerde neer te werpen voor Adam (as).

U beticht ons nota bene in het internationale Darwinjaar van superioriteitsgevoelens. Was het niet Darwin die de witte mens bovenaan de evolutieladder plaatste en zwarte mensen dichter bij apen? Waren het niet de witte mensen die het racisme überhaupt hebben uitgevonden? Ik doe verder geen moeite, u zult het vast ontkennen.

Vindt u trouwens dat we Adolf Hitler ook maar moeten lauweren dan, omdat in zijn opdracht zeer innovatief werk is gedaan in de ontwikkeling van straalvliegtuigen en de V2-technologie een grote bijdrage heeft geleverd aan het Amerikaanse ruimtevaartprogramma?

Dat het hele westen een racist als Darwin lauwert en vereert zegt misschien wel heel veel over deze o zo beschaafde en verlichte cultuur. Wij zijn in ieder geval niet degenen die zwelgen in superioriteitsgevoelens, dat is de westerse consensus.

Na al deze valse aantijging begint u een alinea waarin u nogal hautain claimt dat u geen ruimte zult geven aan Islam in Europa, dat de moslims ‘buiten de waard' hebben gerekend. Zeer stellig, bijna bedreigend, maar loos en hol. Ik wil u erop wijzen dat wij volgens uw democratische principes dezelfde rechten hebben als elk ander staatsburger. Dit betekent dat Islam geïnstitutionaliseerd zal worden in Nederland, Frankrijk, Duitsland, België, Groot-Brittannië en alle andere landen waar zich een moslimgemeenschap van formaat bevindt.

Hier zijn talloze voorbeelden van. Gescheiden loketten in het Utrechtse Overvecht, shariahrechtbanken in Engeland, halalmaaltijden in ziekenhuizen, moslims in de Tweede Kamer; noem het allemaal maar op.

Naast de moslims, moeten in de volgende alinea ook de Europese ‘goedmensen' het ontgelden, die volgens u slapen en het gevaar van Islam nog niet hebben ingezien. Ook hier heeft u weer een verkeerde kijk op de gang van zaken. Deze mensen slapen niet, zij zijn gewoonweg latente moslims. In ieder mens schuilt namelijk een moslim, die niet kan wachten op het moment dat hij naar buiten komt.

In dezelfde alinea durft u het daadwerkelijk aan om de Ummah fysiek te bedreigen. U stelt: ‘Van tevoren gooien wij al diegenen van ons continent die deze tot geweld bereid zijnde, intolerante en machtshongerige ideologie (daarmee doelt de schrijver op Islam) niet afzweren'. Zeer interessant. Bent u niet bekend met het feit dat wij volgens de democratische principes, die u zo hoog schijnt te achten, het recht hebben om Islam te beleven? En hoe wilt u het bereiken dat wij Islam afzweren? Een moslim zal nog eerder sterven dan dat hij Islam verloochent.

Maar dat is niet eens het meest interessante. Door (te trachten) ons te dwingen ons geloof af te zweren, maakt u inbreuk op onze Islamitische rechten en onze democratische burgerrechten. Ik zal niet schrijven over onze Islamitische rechten, dat is voor u niet interessant, maar laten we eens goed kijken naar onze democratische rechten.

Conform het internationaal recht heeft ieder burger het recht om zijn religie te beleven, zijn taal te spreken en zijn cultuur uit te oefenen. U zegt zeer stellig dat u inbreuk wil maken op de fundamentele mensenrechten van moslims, hetgeen betekent dat u zich schuldig maakt aan repressie. En daar begint het echt interessant te worden.

Conform hetzelfde internationaal recht is het een onderdrukte gemeenschap toegestaan om zich gewapend te verzetten tegen onderdrukking, dit hebben gezien in het geval van Zuid-Afrika, Irak (sjiieten onder Saddam Hussein) en in Palestina.

Dus ik waarschuw u. Wanneer er inbreuk gemaakt wordt op de mensenrechten van de moslims dan zal deze misdaad beantwoord worden met een gepaste reactie. Wilt u werkelijk ruzie met 1,5 miljard moslims? Geloof me, u kunt niet winnen van 1,5 miljard strijders die niet bang zijn voor de dood. U zult niet winnen, aangezien miljoenen moslims zich in het hart van Europa bevinden. Wij kennen de zwakke plekken van uw samenlevingen. En u moet niet denken dat wij ons als makke schapen zullen laten wegvoeren, zoals u met de joden heeft gedaan in de Tweede Wereldoorlog.

Het enige waar uw voornemens toe zullen leiden is totale anarchie in Europa en het einde van het veilige en rustige leven van honderden miljoenen Europeanen. Is dat wat u wilt?

Dus ik waarschuw u. Creëert u geen reden tot een reactie. Als u werkelijk het beste met de Europeanen voor heeft dan zult u ons met rust laten en ons gewoon ons leven laten leiden en ons burgerschap ontplooien. Wees gewaarschuwd.

U zult mij vast een ‘moslimradicaal' of ‘fundamentalist' noemen; ik ben slechts een realist en schets een realistisch beeld van de gevolgen van uw daden.

Wij weten dat uw u niet op andere gedachten over Islam gebracht kan worden. U heeft een starre ideologie waarvan de dogma's niet mogen worden veranderd, want dat zou in uw ogen ‘dhimmitude' zijn. Wij weten echter ook, dat op dit moment het grootste deel van u (nog) vredelievend is. Maar we weten niet hoevelen van u zich zal laten mobiliseren als vanuit uw oogpunt het tijdstip van de krachtmeting is aangebroken. Omdat wij gezond mensenverstand bezitten en niet naïef zijn, zullen we NOOIT stoppen om u duidelijk te maken dat er bij welke schending van onze rechten dan ook, er adequaat zal worden tegen de schenders. Niet omdat wij imperialistisch zijn, maar om wat u bent: mensenverachtend, bereid tot geweld en machtsbezeten.

Ik hoop u met dit schrijven voldoende geïnformeerd te hebben over de stand van zaken.

Met vriendelijke groeten,

Izz ad-Din Ruhulessin

http://www.saifullah.nl/haq/Wij-zull...misering..html
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 02:09   #2
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Maw, Europa, onderwerp u vrijwillig aan de islam, of Europa zal branden.
The 7-th Century Revisited.

't Ziet alvast goed zijn voor alle maatschappelijke duidelijkheid, evenzo de rechtspositie van de niet-mohammedaanse autochtonen, eens de natte droom van meneer Izz ad-Din Ruhulessin uitkomt.
Laten we anders nog snel wat ladingen vredelievende islam-adepten naar hier halen, zodat onze eigenste collabo-poco's niet al te lang op hun ideologische honger moeten blijven zitten.

Weg met ons, dus.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 10:44   #3
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Maw, Europa, onderwerp u vrijwillig aan de islam, of Europa zal branden.
The 7-th Century Revisited.

't Ziet alvast goed zijn voor alle maatschappelijke duidelijkheid, evenzo de rechtspositie van de niet-mohammedaanse autochtonen, eens de natte droom van meneer Izz ad-Din Ruhulessin uitkomt.
Laten we anders nog snel wat ladingen vredelievende islam-adepten naar hier halen, zodat onze eigenste collabo-poco's niet al te lang op hun ideologische honger moeten blijven zitten.

Weg met ons, dus.

De collabo-poco's hebben het zo druk met zagen over een gerehabiliteerde bisschop van de verkeerde religieuze signatuur (RKK), dat ze de miljoenen allah-aqbar-nazi's die klaar staan om hun lebensraum in Europa op te eisen, niet eens horen.
Het valt op hoe de linkse kerk 60 jaar na datum blijft zeuren om een handvol nostalgici, maar ze tegelijkertijd de grootste hoop negationisten, revisionisten en Mein Kampf fans tegen de boezem drukt, enkel en alleen omdat ze van het verrijkende type zijn.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 12:13   #4
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De collabo-poco's hebben het zo druk met zagen over een gerehabiliteerde bisschop van de verkeerde religieuze signatuur (RKK), dat ze de miljoenen allah-aqbar-nazi's die klaar staan om hun lebensraum in Europa op te eisen, niet eens horen.
Het valt op hoe de linkse kerk 60 jaar na datum blijft zeuren om een handvol nostalgici, maar ze tegelijkertijd de grootste hoop negationisten, revisionisten en Mein Kampf fans tegen de boezem drukt, enkel en alleen omdat ze van het verrijkende type zijn.
U hebt zo geen moeite met de ontkenning van de Holocaust heb ik zo begrepen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 12:36   #5
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U hebt zo geen moeite met de ontkenning van de Holocaust heb ik zo begrepen.
Dat heeft u verkeerd begrepen.

Ik heb begrepen dat jij geen moeite hebt met de ontkenning van de holocaust zolang dat maar gedaan wordt door lieden van het verrijkende type. En laat dat nu juist de grootste hoop zijn. Ik stel enkel uw heksenjacht vast op één ontkenner en uw oorverdovend stilzwijgen als de allah-aqbar-soort zich in het nieuws werkt door hun negationisme.
Die schijnheiligheid valt nogal op.
Waarom hanteer jij 2 maten en 2 gewichten?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 12:55   #6
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Dat heeft u verkeerd begrepen.

Ik heb begrepen dat jij geen moeite hebt met de ontkenning van de holocaust zolang dat maar gedaan wordt door lieden van het verrijkende type. En laat dat nu juist de grootste hoop zijn. Ik stel enkel uw heksenjacht vast op één ontkenner en uw oorverdovend stilzwijgen als de allah-aqbar-soort zich in het nieuws werkt door hun negationisme.
Die schijnheiligheid valt nogal op.
Waarom hanteer jij 2 maten en 2 gewichten?
taqqya?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:11   #7
Diego Raga

Standaard

Het is idd de islam-collaborerende linkse poco-ideologie, die voor de grootste problemen zorgt en waar de autochtone bevolking de pineut van is.

De doorsnee moslim kan je eigenlijk z'n inherente westerse haat en dito ummah-drang niet echt kwalijk nemen, omdat ie vanuit koranische context nooit geleerd heeft, om een democratische denk-en handelswijze toe te passen.
Ze weten nl niet beter, het zij hun vergeve, in tegenstelling tot de vrij verkozen westerse politici, die geacht worden de hoeders te zijn van democratische waarden en de vrije mening.
Daar en nergens anders zitten de echte hypocriete Judassen, die de boel hier serieus aan het belazeren zijn.

Helaas zullen de gewone burgerogen pas opengaan, als het islamitische point of no return écht in zicht komt, zodat alle aspecten van de 'religie van de vrede' de 'onrechtvaardige' modaliteiten van de basisdemocratie kan vervangen.

Samen met alle islamo-poco's van dienst, kan ik haast niet wachten op dit in Europa neerdalende godsgeschenk...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 maart 2009 om 13:12.
Oud 7 maart 2009, 17:54   #8
Diego Raga

Standaard

Nu we het toch hebben over de mohammedaanse plannen voor de onomkeerbare implantatie van de islam in Europa, kan het mi ook geen kwaad om de gerelateerde handelingen in de ultieme vredesideologie van meneer Izz ad-Din Ruhulessin, eens iets nader toe te lichten:

Waarschuwing: Niet voor gevoelige magen!! http://www.uitkijk.net/islam.php?sta...ve=1235994896&

Enfin, de religie van de vrede dus.

Vanuit mohammedaanse hoek lees of hoor ik geen enkel protest tegen dit beestachtig gedoe 'in naam van hun onderwerpende godheid', noch van onze hyperhypocriete 'democraten' in een vlaag van intellectuele lafheid op z'n best.
Voor de overgevoelige 'religie van de vrede' moet je naar 't schijnt maar wat verdraagzaamheid over hebben, anders ben je een vuige en geborneerde lowlife rrrassiiieesst en word je vakkundig gecordonsaniteerd.

Meneer Izz ad-Din Ruhulessin en zijn alhier talrijke medegelovigen zullen dus best tevreden zijn, met het verdere maatschappelijke verloop van hun goddelijke openbaring en ik vermoed tevens, dat de stilaan in verdraagzaamheid stikkende aanhangers van de deugd der politieke correctheid, die vreugde ongetwijfeld zullen delen.

Wsl heb ik ergens iets gemist, maar kan iemand van de islam-correcten eens wat uitleg geven, waar ik dan zoal blij om zou moeten zijn, want daar ben ik blijkbaar nog niet helemaal uit.
Help me dus m'n eigen 'dwaling' in te zien. (niet allemaal tegelijk, aub)
Oud 8 maart 2009, 00:28   #9
Diego Raga

Standaard

Gezien de ongelovige verdedigers van de religie van de vrede niet echt thuis blijken te geven, is er hier nog een iewat vervelende aanvulling, die meneer Izz ad-Din Ruhulessin in al z'n vrome eerlijkheid er nog vergeten bij te zeggen is:
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=ag

Voor de rest denk ik niet dat het echt een goed idee is, om de koran te verbieden zoals Wilders dat graag zou zien, maar dat ie eerder zoveel mogelijk moet geopenbaard en besproken worden, in alle scholen en op alle openbare mediaterreinen.
Waarom zou je die dwingende onderwerpingsteksten verstoppen ?

Dat is, net zoals de onophoudelijke kritische aandacht tegen alles waar 'Mein Kampf' en de volgelingen daarvan voorstaan, imo nl de enige manier om te voorkomen dat zo'n vergelijkbare ideologische tragedie zich niet meer zal herhalen op Europese bodem, liefst nooit meer.
Hitlers natte droom en het blijkbaar door god ingefluisterde wereldrijk van ene Mohammed, kunnen dan moreel-intellectueel-psychologisch worden ontleed en met elkaars profiel worden vergeleken, zodat de flagrante overeenkomst tussen de mentaal-psychische karakters van beide personen iets duidelijker wordt.

Een echte religie van de vrede, zou zo'n kritische toets dus met glans moeten kunnen doorstaan.
Zit er een shrink in de zaal ?
Oud 9 maart 2009, 20:10   #10
Diego Raga

Standaard

Auwch !! Ik vrees dat de poco-argumenten van onze ultra verdraagzame super-correcten volledig down the drain zijn, als ze al ooit bestaan hebben. Sukkeltjes.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 maart 2009 om 20:12.
Oud 21 maart 2009, 20:14   #11
Diego Raga

Standaard

Voorwoord:
Gezien de heer Izz ad-Din Ruhulessin een goed gebruik maakt van zijn recht op vrije meningsuiting en dit basisrecht toepast om de democratische wetten in Europa en de Westerse ethiek en moraal aan de kaak te stellen, veronderstel ik dat de schrijver in kwestie er ook niks op tegen zal hebben, dat ik mijn mening over de fundamentele Islam wat bijlicht.
Ik zal dan ook trachten er alles aan doen en ook voor zover ik dat kan inschatten, om hierbij ieders ideologische gevoeligheden zo veel mogelijk te ontzien,
Echter, gezien deze heer zelf ook geen enkel blad voor de mond neemt, als het gaat om zijn onderhavige mening te verkondigen, zal ik bij mijn wederwoord ook trachten om een kat een kat noemen, zodat onnodige verwarring zoveel mogelijk vermeden wordt.

“Nie Wieder Fascismus.”
Een reactie op “Wij zullen ons verdedigen”
door Diego Raga

Wij zullen ons verdedigen'.
Een reactie op ‘Wij zullen nooit toegeven aan de Islamisering'.
door Izz ad-Din Ruhulessin

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin:
Geachte heer/mevrouw.

Normaal gesproken zouden wij moslims u met rust laten, maar u lijkt erop gebrand een reactie vanuit de moslimgemeenschap op te roepen. Een reactie op uw hoogmoedige bedreiging van 1 maart jl. aan het adres van de Ummah.

Allereerst zal ik een aantal misvattingen van uw zijde trachten recht te zetten. U stelt in uw brief dat onze gewaardeerde Profeet Muhammad (saws) ‘de strijd tegen de ongelovigen onophoudelijk preekte'. U probeert de indruk te wekken dat deze ongelovigen bestreden moesten worden omdat zij ongelovig waren aan de Boodschap van Islam. Dit is een misvatting die vaak voorkomt onder ongelovigen. Ik neem u dit dus niet kwalijk logischerwijs, want u bent een ongelovige.

De reden dat onze grootse Profeet (saws) opriep tot de strijd tegen hen is simpel. Islam is universele vrijheid voor de gehele mensheid; een Goddelijk systeem dat mensen (moslim en niet-moslim) de mogelijkheid geeft om zich tot hun volle potentieel te ontwikkelen, gevrijwaard van armoede, honger en onderdrukking.
Geachte moslim/moslima

U stelt nogal vrij nadrukkelijk, dat armoede, honger en onderdrukking amper of niet niet voorkomen in moslimlanden en dat daar een universele vrijheid heerst, waardoor elke moslim/moslima de mogelijkheid heeft om zich tot hun volle potentieel te ontwikkelen.
Ik wil u best wel geloven, maar hoe komt het dan dat er zoveel moslims naar Europa emigreren ?
Omdat ze in hun eigen geboorteland mogelijk al over al hun potentiële ontwikkelingen heen zijn en daar geen kant meer uit kunnen ?
Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Ongeloof daarentegen, gaat in veel gevallen gepaard met onderdrukking en onderdrukking dient bestreden te worden.
Ik ga volledig akkoord dat collectieve onderdrukking hard dient bestreden te worden, maar vergis u niet, niet alleen ongeloof maar ook geloof kan garant staan voor een onmenselijke onderdrukking.
Echter, over de manier waarop onderdrukking en sociaal onrecht dient bestreden te worden, hebben u en ik waarschijnlijk een iets andere opvatting, maar ik ben dan ook geen moslim.
Ik neem het u dan ook helemaal niet kwalijk dat u dat wel bent, want net zoals een iemand in een orthodox-katholiek of een joods of een hindoestaans gezin is geboren en grootgebracht, heeft ook u nooit de keuze gehad, om andere morele beslissingen te nemen dan u nu doet..

Als ongelovige opgegroeid in een seculiere omgeving waarin ik eveneens m’n volle capaciteten kon ontwikkelen, had ik die keuze dus wel, en die keuzevrijheid aan spirituele of religieuze zingeving wens ik het liefst van al te behouden, net zoals u ankergewijs aan uw eigen overtuiging bent gehecht, welks uiteraard ieders onwrikbaar geboorterecht is, net zoals het ieders evidente recht is om elk geloof of ongeloof in iets opnieuw te evalueren, mocht die persoonlijke behoefte zich voordoen.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Wellicht is een goed voorbeeld daarvan het in het westen zo gewaardeerde kapitalisme. Deze ideologie staat het toe dat het westen ten koste van miljoenen derdewereldburgers zich kan baden in rijkdommen. In deze kapitalistische ideologie is er geen plaats voor moraliteit, mededogen en menselijkheid; enkel de taal van het kapitaal wordt verstaan.
U verstaat dan ook enkel de taal van de gedwongen onderwerping, maar even los daarvan, inderdaad, over de Westerse moraliteit kan wel een en ander gezegd worden en dat is al eeuwen zo, veelal mogelijk gemaakt door de dubbelhartige medewerking van het Roomse Vaticaan en de plaatselijke potentaten, maar daar kan men moeilijk Jan en Marie Modaal van toen en nu mee om de oren slaan, gezien de gemiddelde burger zelf langs alle kanten gezjost werd en dat vandaag de dag nog steeds ondergaat, slechts mogelijk gemaakt met de enthousiaste hulp van perfide politieke krachten.

Echter, ik hoop dat de talloze beleidskritische volksbewegingen, die alle politieke beslissingen op de voet volgen en er tegen ageren, u niet geheel ontgaan zijn.
Ook de families Modaal beginnen de onmenselijke benadering van het economisch-politiek-religieuze spel stilaan door te krijgen, zodat er door een collectieve veranderingsmentaliteit een krachtige impuls kan vrijkomen, die aanleiding kan geven voor een maatschappelijke (r-) evolutie, .
Gewoon een kwestie van tijd en die is nu volop aan het lopen, nog even geduld dus.

Om dan nog eens terug te komen op uw schrijven, dat (een deel van) het Westen zich zou baden in rijkdom en weelde en die degoutante overconsumptie klopt ook ergens wel, maar u vergeet dan wel voor het gemak de groteske privé-oliefortuinen , waarvan blijkbaar slechts een fractie terugvloeit naar de armere moslimlanden toe, gezien er nog in vele moslimlanden een schrijnende armoede heerst en analfabetisme in en buiten de steden wijd en zijd verspreid is.
Blijkbaar zijn dan toch niet alle (rijkere) moslims zo mededogend, als u hier probeert aan te tonen en sponsoren met hun onmetelijke kapitalen liever terroristencellen of torenhoge moskeën in Europa, daar waar zelfs de armste moslim het stukken beter heeft, dan heel veel van z’n achtergebleven geloofsgenoten in hun Islamitische heimat.
Leest u even mee ? : http://mens-en-samenleving.infonu.nl...ectief-12.html

Zo te zien is er dus zélf eerst nog een hoop werk te verzetten werk in de eigen Islamwinkel.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Toch durft uw slag westerling zichzelf beschaafd te noemen.
Het waren nochtans Westerlingen die in recordtijd een fortuin bij elkaar voor de desastreuze gevolgen van die verwoestende tsunami in 2004 in de Indische Oceaan, waarbij de westerse stroom van vrijwilligers en hulpgoederen elkaar bijna voor de voeten vielen, ongeacht of dat nu een getroffen moslim-gebied was of niet.
Er waren langs geen kanten moslimvrijwilligers te bespeuren in de andere getroffen gebieden en ik meen me te herinneren dat SA bijna moest aangespoord worden, om ook een petro-duit in het hulpzakje te doen, u weet wel, dat land met dat moslim-bedevaartsoord, waar niet-moslims nooit welkom zijn geweest.

We kunnen dus maar beter héél voorzichtig omgaan, om andersdenkenden enige vorm van beschaving te ontzeggen, gezien de toepasselijkheid van de door u aangehaalde begrippen, nl moraliteit, mededogen en menselijkheid, blijkbaar niet overal even vlug en evident ter harte worden genomen en notabene dan nog juist daar, waar het hart van de Islam zich bevind.

Hoe luidt ‘schaamrood’ in het Arabisch ?

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Maar bent u niet bekend met het feit dat in de geprivatiseerde gezondheidszorg, mensen medische behandeling wordt geweigerd omdat zij geen verzekering kunnen betalen? Vertelt u mij, noemt u dit beschaving?

Misschien is dit wel tekenend voor de manier waarop men hier tegen mensenlevens wordt aangekeken. In plaats van elk mogelijk middel aan te wenden om een leven te redden, wordt er in uw samenleving een kosten-batenanalyse gemaakt. Een mensenleven is in uw samenleving minder waard dan kapitaal. Vertelt u mij, hoe durft u dit beschaafd te noemen?
U negeert flagrant het realistische feit, dat de gezondheidszorg in de meeste moslimlanden gewoonweg beneden alle peil is. http://www.expliciet.nl/index2.php?o..._pdf=1&id=6581

Een gevolg misschien van 14 eeuwen Islamitische beschaving ?

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Bent u niet bekend met het feit dat westerlingen lopen te klagen dat zij dit jaar misschien beter niet op vakantie kunnen, terwijl in Afrika en Azië mensen van de honger sterven als gevolg van de kredietcrisis? Vertelt u mij, noemt u dit dan beschaving?
Ach, via mijn werk ken ik verschillende moslims die steeds maar klagen over het slechte weer in Belgie, het zware werk dat we doen of dat ze niet op tijd of voldoende verlof kunnen krijgen voor een 5 of 6 weekse vakantie in hun thuisland en ik ken er zelfs een heleboel met blitse auto’s en modemerken onder hun kont, waarvan je vele arme families jaren mee zou kunnen voeden en ja, zo zijn er bij ons ook veel strandjeanetten en kardinale zeurpieten, maar weet u, in de politiek en in de media zijn de laatste decennia door moslimverenigingen en hun ongelovige medestanders zelfs al verhitte discussies gevoerd, over trivale zaken zoals verplichte hoofdoeken, halal-food of het verwijderen van religieuze symbolen op scholen en openbare gebouwen en dit terwijl er toen ook overal mensen stierven van honger, oorlog en onderdrukking.
Hebben die klaagmoslims dan ook geen beschaving ?

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Bent u niet bekend met het feit dat uw ouderen liggen weg te rotten in hun bedden in bejaardentehuizen die maar tweemaal per dag een verpleger langs de kamer sturen omdat dit ‘de meest efficiënte manier van werken' is? Vertelt u mij, schaamt u zich niet dat uw samenleving die dit soort praktijken toelaat zichzelf beschaafd noemt?
We zijn er hier zeer zeker mee bekend, dat er in sommige rusthuizen nog fel wat verbetert kan worden, al was het in ‘t verleden een pak erger.
Voltijds werkende of ver van het ouderlijk huis wonende kinderen, hebben ook niet altijd de mogelijkheid om hun ouders constant te verzorgen en dus biedt een rusthuis het (laatste) alternatief, om de noodzakelijkste taken op zich te nemen.

Echter, de geldinhaligheid van de Staat en de armzalige pensioenen en aalmoezen die aan die onze meeste ouderlingen worden uitgekeerd, laten voor velen van hen slechts een minimum aan opvang en verzorging toe en dit terwijl er van Staatswege miljarden worden verkwist aan frauduleuze bankiers, waarvoor diezelfde oudjes zich het pleuris hebben afgedragen aan allerlei belastingen en aflossingsrente.
Hemeltergend ? Ja ! Wraakroepend ? Zeker ! Schaamverwekkend ? d’Office !
Vandaar dat m’n eigen moeder zaliger thuis 24/24 door haar eigen kinderen om beurten werd verzorgd tot aan haar laatste levensuur en daar heeft niemand spijt van gehad, integendeel.
Niet iedere verdorven westerling dumpt dus zijn versleten oudjes af bij het pekeshuis en zijn er blijkbaar toch nog ’n paar bij die nog iewat beschaafd zijn.

Mocht Vadertje Staat iewat vooruitziender regeren, dan kon elke mens z’n laatste dagen slijten in een omgeving, die niet ver af zou liggen, van wat een paradijs op aarde zou kunnen genoemd worden, al hangt een goede levenskwaliteit lang niet altijd af van de vrije toegankelijkheid tot medische verzorging .

Rest ons dan nog om eens wat vergelijking op het eventuele kwaliteitsverschil op te maken, tussen de ouderlingenopvang hier en die in de meeste moslimlanden
Oudere moslims met geld kunnen zich een vrij goede verzorging bekostigen, maar de opvang van uw armste oudsten bestaat uit wat zij krijgen van de verplichte aalmoes.
Dat er ondanks de rijkelijke olie-inkomsten er in moslimlanden een massa bejaarden gewoon aan hun lot worden overgelaten, is dan ook de harde realiteit.die u blijkbaar ook liever niet onder uw kritische ogen ziet.

Echter, iets wat zelfs de meest verdorven ongelovige hier nog niet in z’n geborneerde kop zou halen, om een oude vrouw als ‘straf’ te laten ondergaan, doet men althans wel in landen van uw hoog bezongen Islam-ideaal:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...t-mannen.dhtml

U sprak toch over beschaving ?

Nog zo’n ‘beschaafd’ gebruik, in een van uw van vrijheid barstende moslimlanden:
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...erkracht.dhtml

Verkrachters dienen te worden gestraft en niet het slachtoffer. Of wat had u gedacht ?
Benieuwd hoeveel moslima’s dit soort toestanden werkelijk ‘rechtvaardig’ vinden, al zullen de meeste vrouwen van die onderdrukte bevolkingsgroep, aan hun mannelijke geloofsgenoten waarschijnlijk niet al te snel het achterste van hun tong laten zien.
Gelukkig beginnen er meer en meer burka’s af te vallen: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=ghupojmk

En hier kan u nog zo‘n eclatant voorbeeld van Islamitische pedagogie aanschouwen.
Toch nog eerst even dit erbij vermelden: Waarschuwing !! Bevat expliciet materiaal !!
http://www.uitkijk.net/islam.php?sta...ve=1235994896&

Beschaving ?
Een beschaving, die naam waardig, wordt gevormd door een continue proces van eruditie en dat maatschappelijke gegeven mis ik nu net iets teveel, in de praktische uitvoering van de ‘beschaving’ die extremisten als u blijkbaar prefereren.

Breek ons dus liever de Europese bek niet al te ver open, over hoe ‘beschaving’ er dan wèl zou moeten uitzien, als eenmaal de Ummah hier overal de plak zwaait.
Niet ik en het Westen, maar u en alle andere intelligente moslims moesten zich hiervoor ten diepste schamen, al kan ik me ook wel inbeelden dat de reeds aangehaalde mohammedaanse doodsdrift, bij extremistische geloofsgenoten elke menselijke vorm van schaamte, spijt, wroeging of vergiffenis heeft overwoekert.

Het is dus eerder aan u en uw ultra-medegelovigen, om de intuïtief-intellectuele poging aan te vatten dat het begrip ‘beschaving’ iewat herdefinïeert en liefst naar een concept waar bovenstaande barbaarsheid geheel ontbreekt, anders is uw ‘beschaving’ er helemaal geen.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Islam tolereert dit soort onderdrukking niet en het is daarom het doel van Islam om de wereld te verlossen van dit soort systemen. Er is geen plaats voor Islam en dit soort systemen op één wereld, sterker nog, er is geen plaats voor Islam en dit soort systemen in één universum. En Islam zal deze systemen met wortel en tak uitroeien, zoals onze Profeet (saws) het beeld van Hubal in stukken sloeg en een einde maakte aan de Arabische afgodendienarij.
Qua imperialistische toonzetting kan uw bewering tellen, maar weet u ook wanneer er dan uiteindelijk de vredevolle Ummah zal heersen, als de verschillende moslimstromingen die er zijn, tot nu toe het nooit met elkaar eens zijn geraakt en elkaars moskeën, markten en begraafplaatsen steeds maar blijven opblazen en afknallen ?
Ook daar heb ik nog geen enkele moslimgroepering naar horen kraaien, laat staan en masse daartegen protesteren.
Blijkbaar zijn hoofdoeken, gescheiden zwembaduurtjes en een paar moslimkarikaturen belangrijker onderwerpen om daar al je tijd en energie aan te verbeuzelen, dan fel te protesteren tegen jullie eigen Islamitische helletochten in de wereld.

Jullie Islam-extremisten zijn toch echt wel heel goed bezig, hé, en dat zijn dan nog alleen degenen die elkaar als vanouds vlotjes naar het leven staan, laat staan dat er nog andere religies bij die wereldstrijd betrokken geraken, wat gezien de geclaimde universaliteit van jullie onveranderbare doelstelling ten langen leste onafwendbaar zal blijken.
In het geval dat jullie dan in die goddelijke missie zouden slagen, kunnen jullie daarna de Ummah misschien uitbreiden tot de uiterste grenzen van het geschapen universum en dan kunnen jullie er pas écht voor gaan.

En toeval of niet, maar overal ter wereld waar moslims in grote getale verschijnen, verschijnt ook steeds een ongepaste opdringerigheid, een hogere criminaliteitsgraad tot terroristische acties tegenover de autochtone bevolking, keer op keer, daarover kunt u het moeilijk oneens met me zijn.
Slechts het door de overheid volgehouden dogma van de politieke correctheid en de daarbij horende muilkorfwetten en tegelijk met containers tegelijk uitgedeelde Europese identiteitskaarten, houden de wérkelijke cijfers en etnische wanverhoudingen buiten het zicht van de gepubliceerde rapporten.
De autochtone verontwaardiging zou dan wellicht sneller stijgen, dan onze poco-gezinden wenselijk achten.

En weet u, niet alleen in heel Europa en elders blijken uw islamitische vredesapostelen nogal wat problemen te veroorzaken, maar ook Down Under heeft al prijs, zodanig zelfs dat de PM himself alvast bewees dat ‘m geen intellectuele lafaard is, in tegenstelling tot de meerderheid van onze gecorrumpeerde Europese politiekers.
Zo moesten we er hier meer van hebben, zie:
http://www.martinstoelinga.nl/Pagina....Australia.htm

En zoals het radicale moslims vrij staat om Australië te verlaten, als de seculiere democratie hen daar niet zint, zo nodig ik u en uw mede-extremisten ook vriendelijk uit, om Europa in te ruilen voor een andere plek en liefst daar waar uw sociaal-maatschappelijke meerwaarde iets meer op prijs wordt gesteld dan hier.

En dat het Westen geen exclusieve claim heeft op geweld en ook andere niet-westerse ‘beschavingen’ daarin evenzeer hun aandeel in hadden/hebben, zij het eventueel wat minder expansief, weten we ondertussen ook wel, gezien de uitstekende staat van oorlogsdienst die moslims voeren sinds uw profeet zijn goddelijke boodschap ter konde maakte.
Vrede door verdraagzaamheid is bij jullie dus (nog) heel ver te zoeken.
Een handjevol alinea’s naar onder toe vind u ergens een link, naar een welgevulde Islamitische oorlogskalender.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Voorts continueert u met de stelling dat Islam een imperialistische ideologie zou zijn die ons een supermensstatus zou geven en en passant ook nog de mogelijkheid om onze vrouwen te onderdrukken. Van dit laatste weet u best dat dit niet waar is. Houdt uzelf toch niet zo voor de gek.
Afgemeten naar de Islamitische wetten worden jullie vrouwen inderdaad niet onderdrukt, naar Westerse wetten wel.
Van dit laatste weet u best dat dit pertinent waar is. Houd ons toch niet zo voor de gek.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Ook de eerste twee claims zijn vals. U verwijt ons ten eerste dat wij een imperialistische ideologie hebben. Ik verwijs u naar hetgeen ik eerder schreef; Islam tolereert geen onderdrukking en het is dus een Islamitische plicht om te strijden tegen welke vorm van onderdrukking dan ook, zelfs als de moslim de agressor moet zijn. Dat heeft niets met imperialisme te maken, maar met het bevrijden van de mensheid van de systemen der onderdrukking.
Weet u, in extremis schermen extremistische moslims als u, naar mijn gevoel iets te graag met begrippen als ‘onderdrukking’, ‘strijden’, ‘tolerantie’ en ‘bevrijden’.
Is deze islamitische praktijk ook een onderdeel van uw ‘bevrijdingsstrijd ? : http://mens-en-samenleving.infonu.nl...pectief-4.html

De ene onderdrukking vervangen door een andere, heeft niets te maken met bevrijding, maar alles met zuiver imperialisme.
Daar kunnen de talloze slachtoffers van het imperialistische fascisme en dito communisme in Europa en daarbuiten, ook een deftig woordje over meespreken.
De ideologische Islam verschilt dan ook weinig met de onderdrukkings- en oorlogsmethodiek, die de beide andere veroveringsideologiën kenmerkte.
De inwoners van de door hen destijds ingenomen gebieden, hadden toen ook de ‘vrijheid’, om te mogen kiezen tussen hamer en aambeeld.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Is het overigens niet aardig hypocriet van u om moslims te verwijten imperialistisch te zijn? Zijn het dan niet de westerse landen die hun witte neus overal insteken? Die overal ter wereld hun democratie en hun kapitalisme proberen op te dringen, met militaire of economische druk?
En dan het ik het niet over uw verleden. U zult toch niet ontkennen dat het de westerling is geweest die vijfhonderd jaar lang de wereld heeft rondgetrokken om gebieden te plunderen die niet van hem waren? Om miljoenen Indianen in Amerika te doden omdat zij ‘geen mensen' waren? Om wereldwijd te doden, verkrachten en roven naar believen?
Ik schaam me diep, en terecht trouwens, om wat voor destructieve zaken mijn hebzuchtige en machtsgeile, al dan niet gelovige voorouders in verre contreien allemaal hebben uitgevreten.
En ja, ik beken dat, wanneer ik de westerse geschiedenis zo eens in een vogelvlucht overzie, ook mij het schaamrood hiervoor naar de wangen stijgt en m’n hart er spontaan van gaat huilen.
Maar wat ook mag gezegd worden is dat ondertussen alle Europese landen en het Vaticaan, inclusief Japan en Zuid-Afrika met z’n allen reeds duizenden mea culpa’s geslagen hebben en tonnen Wiedergutmachung overgeheveld, naar de eerder door hen bezette landen of de toenmalige slachtoffers die werden gemaakt.
De eerste sorry of vergoeding aan wie dan ook, moet nog altijd over de lippen van een moslim komen.

U zult dan ook wel begrijpen, dat de minder fraaie geschiedeniskantjes van uw oorlogszuchtige Mohammedaanse voorouders, dit Westerse collectieve schuldgevoel niet echt doet verdwijnen, maar me tevens doet beseffen dat inderdaad niet alleen het door u vermaledijde Westen imperialistische trekjes zou hebben:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...e_Muslim_world

Wel vrij indrukwekkend voor een ‘religie van de vrede’, niet ?
En vooral hoopgevend voor de ‘vrede’, die u ons zo nadrukkelijk aanbiedt.

Mochten uw vrede-met-het-zwaard-brengende voorouders over hetzelfde transport- en werkmiddelen en organisatietalent beschikt hebben, waar destijds het Westen de wijde onbekende wereld mee introk, dan was de Ummah al lang een verwezenlijkt feit.
En dan hadden de Zuid- en Noord-Amerikaanse Indianen en andere gedecimeerde volkeren ook dik prijs gehad, net zoals dat ook gebeurt is in de geschiedenis met alle volkeren die door uw vredesreligie ‘bevrijd’ zijn .
Het is dan inderdaad, zoals u het hierboven stelt, wel aardig hypocriet, dat de moslimpot de ongelovige ketel z’n vuilheid verwijt, terwijl ie zelf liever het deksel van z’n oneetbare inhoud gesloten houd.

En was het ook niet zo, dat rovende, dodende en verkrachtende moslims, destijds heelder scheepsladingen Afrikaanse slaven verkochten aan de Europese slavenhandelaars ?
En dat de moslimlanden de geïnstitutionaliseerde slavernij aldaar pas afschafte, nadat het Westen daar nog niet zo heel lang geleden uitdrukkelijk om had gevraagd ?
En bestaan er in sommige moslimlanden vandaag nog steeds geen situaties, die aan slavernijtoestanden appeleren ?
Dat de Islam slavernij zogezegd volledig afkeurt is ook maar een halve waarheid, daar de status van een gevangen niet-moslim afhankelijk is van de religieuze graad die aan hem of haar wordt toegeschreven.
Schop uzelf dus eerst maar eens wat moraal, voor u dat meent met ons te moeten doen.

Het kan dan ook voor niemand echt kwaad, gelovig of niet en los van welk vooroordeel dan ook, om af en toe eens in het eigen hart te speuren naar de intentionele zuiverheid van het eigen spreken en handelen en niet steeds weer anderen verantwoordelijk te stellen, voor wat je zelf als een wezenlijk probleem ervaart.
Verblijvend in het onmetelijke uitspansel van het eigen hart, daar begint pas de échte beschaving, wanneer het vermogen om te kwetsen blijkt te zijn uitgedoofd of overwonnen.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Het wordt helemaal absurd wanneer u ons verwijt onszelf als
supermensen te zien. Dit is gewoonweg een pertinente leugen, aangezien
superioriteitsgevoelens onder de hoofdzonden vallen. Het was de Sjaytaan ar-Rajeem zelf die zich uit superioriteitsgevoel weigerde neer te werpen voor Adam (as).
En weeral vergist u zich, wij doen dat niet, maar jullie zelf, door op alle fronten de Islam als de ‘enige waarheid’ op te dringen, terwijl dat door de autochtone bevolking helemaal niet word gevraagd en zelfs hemaal niet wenselijk word geacht.
Ook de onderverdeling in een islamitische samenleving van verschillende maatschappelijke statussen voor moslims en moslima’s en degenen die een ander geloof belijden, getuigt mijns inziens van een misplaatst superioriteitsgevoel.

Het beste vind ik dan ook, dat iedereen gelijk is voor een burgerlijke en vooral seculiere grondwet, die geen uitzonderingen of positieve discriminatie toestaat, aan wie er dan ook om welke reden naar zou vragen, iedereen gelijk voor de grondwet..
Iedereen, gelovig of niet, die zich daar desondanks bij die democratisch-collectieve concensus toch niet bij wenst neer te leggen, u noemt dat Satan, die heeft inderdaad last van ‘nen dikke nek’ aka superioriteitsgevoel, iets wat geen enkel mens siert, gelovig of niet, in tegenstelling tot de deugd die bescheidenheid heet, niet te verwarren met onderdanigheid.

De autochtone proteststemmen tegen dat soort ideologische dikkenekkerij en dito Islamitische opdringerigheid in Europa, beginnen dan ook steevast talrijker en luider te klinken.
De geloofsexclusiviteit die u en uw geloofsgenoten zonder meer opeisen en deze Mohammedaanse uniciteit onvoorwaardelijk en (desnoods) op gewelddadige wijze aan de rest van de wereld wenst te verbreiden, getuigt me dan ook van een inherent superioriteitsgevoel tegenover degenen, die uw geloof niet zo enthousiast delen.
Dat staat dan ook in schril contrast, met de zogenaamde ‘vrijheid’ die door moslims aan niet-moslims zou worden toegestaan.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: U beticht ons nota bene in het internationale Darwinjaar van superioriteitsgevoelens. Was het niet Darwin die de witte mens bovenaan de evolutieladder plaatste en zwarte mensen dichter bij apen? Waren het niet de witte mensen die het racisme überhaupt hebben uitgevonden? Ik doe verder geen moeite, u zult het vast ontkennen.
Dat er in Europa en de rest van de wereld veel rascisten zitten is zeker waar, maar moslimlanden moeten ook daar niet voor onderdoen hoor: http://dutch.faithfreedom.org/forum/....php?f=4&t=707

Trouwens, Charles ging uit van een 19-de eeuwse mentaliteit met kolonisaties in volle expansie, dat ondertussen al weliswaar achterhaald is, maar zijn wetenschappelijke werken toch nog als basis dienen, om een (beperkt) beeld te krijgen van de evolutievormen op aarde.
En zoals ongelovigen de evolutietheorie constant evalueren en daar waar nodig bijschaven, hebben moslims het onveranderlijke antwoord al 14 eeuwen op zak..
Zelfs katholieke en joodse wetenschappers verwerpen de creatie-theorie van de 6-daagse schepping, maar daar is het blijkbaar nog wél toegestaan om intellectueel af te wijken van hun geloof.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Vindt u trouwens dat we Adolf Hitler ook maar moeten lauweren dan, omdat in zijn opdracht zeer innovatief werk is gedaan in de ontwikkeling van straalvliegtuigen en de V2-technologie een grote bijdrage heeft geleverd aan het Amerikaanse ruimtevaartprogramma?
Wat goed is mag ook gezegd worden, gezien vandaag de hele wereld deelt in de wetenschappelijke doorbraken en innovatieve uitvindingen, die Duitse geleerden destijds deden .
Of dit alles op het conto van Adolf mag geschreven worden laat ik in het midden, wegens niet echt relevant. Zonder hem zou dit alles er ook gekomen zijn, alleen wat later.
Maar nu u toch over Hitler begint, wat vind u persoonlijk zoal van de vrijwillige bijdrage in WO-II van een moslimregiment in het imperialistische nazi-regime ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoesseini
Heeft de moslimwereld ooit al eens een collectieve mea-culpa voor geslagen, vanwege de door hun geloofsbroeders gepleegde oorlogsmisdaden en schendingen van mensenrechten op burgers ?
Nee, ik dacht het dus ook niet.

En dat de Hitlergroet anno 2009 nog steeds ongehinderd wordt uitgevoerd, daar zullen we het ook maar beter niet over hebben, zeker ? :
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=5

Ik hoop dat u de strikte relevantie van mijn brieftitel inziet.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Dat het hele westen een racist als Darwin lauwert en vereert zegt misschien wel heel veel over deze o zo beschaafde en verlichte cultuur. Wij zijn in ieder geval niet degenen die zwelgen in superioriteitsgevoelens, dat is de westerse consensus.

Na al deze valse aantijging begint u een alinea waarin u nogal hautain claimt dat u geen ruimte zult geven aan Islam in Europa, dat de moslims ‘buiten de waard' hebben gerekend. Zeer stellig, bijna bedreigend, maar loos en hol. Ik wil u erop wijzen dat wij volgens uw democratische principes dezelfde rechten hebben als elk ander staatsburger. Dit betekent dat Islam geïnstitutionaliseerd zal worden in Nederland, Frankrijk, Duitsland, België, Groot-Brittannië en alle andere landen waar zich een moslimgemeenschap van formaat bevindt.

Hier zijn talloze voorbeelden van. Gescheiden loketten in het Utrechtse Overvecht, shariahrechtbanken in Engeland, halalmaaltijden in ziekenhuizen, moslims in de Tweede Kamer; noem het allemaal maar op.
De laatste en vooral de voorlaatste zin, staan naar mijn gevoel bol van superioriteitsgevoel en dit terwijl de Islam an sich tot nog toe geen enkele significante bijdrage heeft geleverd aan welk mensenrecht dan ook, zoals beschreven in de URvdM, om maar eens iets Westers te noemen.

U beschikt hier inderdaad over dezelfde democratische rechten als elk ander burger en het weze u van harte gegund, al hebben extremistische moslims in Europa blijkbaar een groeiende behoefte aan nog meer rechten in de vorm van ‘positieve discriminatie’, maar als u de u toegekende democratische vrijheid misprijst en zelfs constant misbruikt, om welbewust de agenda van de Ummah in Europa door te drukken, dan is dat op z’n zachtst gezegd een zwaar misbruik van vertrouwen tegenover de hele niet-islamitische bevolking, enfin, toch tegen degenen die de Islamitische goalsettings nog niet door heeft en u nog als een ‘verrijking’ ziet.

En als extremistische moslims als u dan zoal eens door iemand als Wilders op die cruciale integratie-lancune worden gewezen, klampen ze zich weer stevig vast aan diezelfde democratische waarborg, die ze later met alle plezier zullen inwisselen voor de Islamitische sharia, ‘wanneer er zich een moslimgemeenschap van formaat bevind’.
Kunt u ook zeggen hoe groot ongeveer dat ‘formaat’ dan dient te zijn ?
Is dat een democratische 51 % of 40, 30 of nog minder ?
Dezelfde ‘bijna bedreigende’ toon die u aanvoelde in de brief van de heer Wilders, voel ik nu ook aan van uwentwege.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Naast de moslims, moeten in de volgende alinea ook de Europese ‘goedmensen' het ontgelden, die volgens u slapen en het gevaar van Islam nog niet hebben ingezien. Ook hier heeft u weer een verkeerde kijk op de gang van zaken. Deze mensen slapen niet, zij zijn gewoonweg latente moslims. In ieder mens schuilt namelijk een moslim, die niet kan wachten op het moment dat hij naar buiten komt.
Qua superioriteitsgevoel kan deze bewering dik tellen, beste moslim, gezien u zichzelf en andere moslims een geloofsexclusiviteit toedicht, eentje die u aan anderdenkenden absoluut ontkent.
Het is juist die ideologische en schadeverwekkende hoogheidswaanzin, die u ons ongevraagd opdringt, die Jan en Marie stilaan meer en meer de strot begint uit te komen, zeker nadat de onderdrukkende RKK hier met een schop onder kont in de seculiere hoek is gezet, na eeuwen van datzelfde soort van maatschappij-vernietigend misbruik van vertrouwen en beunhazerij, tegenover de Europese burger van toen.
Deze zwaar bevochten en duur betaalde vrijheid, dreigt nu door een desastreus immigratiebeleid definitief verloren te gaan, door een andere democratievijandige onderwerpingsideologie vrije baan te geven.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: In dezelfde alinea durft u het daadwerkelijk aan om de Ummah fysiek te bedreigen. U stelt: ‘Van tevoren gooien wij al diegenen van ons continent die deze tot geweld bereid zijnde, intolerante en machtshongerige ideologie (daarmee doelt de schrijver op Islam) niet afzweren'. Zeer interessant. Bent u niet bekend met het feit dat wij volgens de democratische principes, die u zo hoog schijnt te achten, het recht hebben om Islam te beleven? En hoe wilt u het bereiken dat wij Islam afzweren? Een moslim zal nog eerder sterven dan dat hij Islam verloochent.
Het is dan voor u dus ook waarschijnlijk niet wenselijk om terroristen met aanslagplannen, criminele allochtonen, noch om haatimams en hun extremistische steungroepen uit te wijzen naar hun land van herkomst, noch om een halt toe te roepen aan importhuwelijken die een groot deel van de moslim-integratie bemoeilijken, noch aan datgene wat dan ook, dat uw Ummah-einddoel ook maar een flinter zou kunnen vertragen ?
Laat dat nu net de (stijgende) pijnpunten zijn, waar autochtonen al wat jaartjes een oplossing voor vragen aan hun politieke leiders.
Zolang daar een wederkerige concensus over uitblijft, zal de maatschappelijke weerzin blijven stijgen tegen de veelal schadelijke verdiensten van uw gewelddadige onderwerpingsideologie.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Maar dat is niet eens het meest interessante. Door (te trachten) ons te dwingen ons geloof af te zweren, maakt u inbreuk op onze Islamitische rechten en onze democratische burgerrechten.
En weeral eet u van twee walletjes, pathetisch bijna, zoals het uw ideologische doelstelling het beste uitkomt en dat terwijl de gastvrije niet-moslim, slechts kan terugvallen op de burgerlijke grondwet, dit mede dank zij het feit dat diezelfde autochtoon buiten spel is gezet door z'n poco-partijen, die op eigen houtje de naturalisaties snel-snel erdoor ramden, goed wetende dat de meerderheid van de autochtonen daar niet echt om stond te springen.
Uw respect voor onze niemand onderscheidende gastvrijheid is er dus geen, da’s alvast genoteerd.

Trouwens, mogen niet-moslims die wonen en werken in moslimlanden, ook zo’n exclusieve privileges en rechten opeisen, zoals positieve discriminatie en inmenging in het openbare leven ?
En mogen we daar dan ook allemaal gaan betogen of de boel wat verbouwen, als niet direct aan onze eisen wordt voldaan en mogen we ons dan ook op de gevoelige tenen getrapt voelen, door negatieve moslimpublicaties over andersdenkenden ?
Maar de Westerse ketel verwijten dat hij pikzwart ziet, ho ho maar, daar draait u de hand nooit voor om.

En trouwens, beste moslim, niemand dwingt u om uw geloof af te zweren of te verloochenen, wij zijn hier niet de extremisten hoor, maar het enige en redelijke dat we vragen is dat ge uw geloof voor uzelf houdt, in de huislijke privesfeer en de moskee dus.
Daarbuiten heeft niemand echt zaken met uw religieuze gehechtheid en al helemaal niet, als daar door ons niet om wordt gevraagd.
Als die persoonlijke keuzevrijheid niet overeenstemt met uw geconditioneerde onderwerpingsdrang, dan is dat pech voor u, niet voor ons.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Ik zal niet schrijven over onze Islamitische rechten, dat is voor u niet interessant, maar laten we eens goed kijken naar onze democratische rechten.
Toch wel hoor, de Islamitische rechten van een niet-moslim onder een Islamitische wetgeving interesseren me namelijk mateloos.
Houd u zich dus vooral niet in, om ons de sociale geneugten daarvan uitgebreid mede te delen, want alleen zo kunnen tal van Islam-onwetende Europeanen ‘die allen latente moslims zijn’, ook eens lezen hoe goed ze het zullen hebben onder het verheven rechtssysteem van uw goddelijke inspirator.
Vooral doen dus, we zitten er hier echt op te wachten.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Conform het internationaal recht heeft ieder burger het recht om zijn religie te beleven, zijn taal te spreken en zijn cultuur uit te oefenen.
Staat dat internationaal recht ook toe, dat seculiere en dus particuliere instellingen worden beïnvloed door religieuze voorschriften ?
Ik kan me niet inbeelden dat dit ooit de bedoeling kan geweest zijn, maar door schade en schande leert men toekomstige fouten te vermijden, dus ook deze flater zal ooit nog wel eens gecorrigeerd worden.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: U zegt zeer stellig dat u inbreuk wil maken op de fundamentele mensenrechten van moslims, hetgeen betekent dat u zich schuldig maakt aan repressie. En daar begint het echt interessant te worden.
Que ? Repressie ? Ja, het word hier anders wel zéér interessant, vooral als we vaststellen dat u meent ons hier de les te komen spellen, als het gaat om de zogenaamde inbreuk tegen de mensenrechten van moslims in Europa.
Het ostentatief negeren van het naakte feit, dat jullie extremisten overal ter wereld zich schuldig maken aan miskenning en discriminatie van fundamentele mensenrechten van niet-moslims in een moslimregio tot en met repressie toe, is dan weer een mooi staaltje van uw korannieke eenrichtingsdenken.

Verder begrijp ik dat u zich in de eerste plaats beschouwt als moslim.
Ik beschouw u in de allereerste plaats als mens, net zoals ik dat bij elk ander toe, los van elke kleur, afkomst of geloof ervan.
Meer moet dat niet zijn en de rest is ieders privézaak.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Conform hetzelfde internationaal recht is het een onderdrukte gemeenschap toegestaan om zich gewapend te verzetten tegen onderdrukking, dit hebben gezien in het geval van Zuid-Afrika, Irak (sjiieten onder Saddam Hussein) en in Palestina.
Dus ik waarschuw u. Wanneer er inbreuk gemaakt wordt op de mensenrechten van de moslims dan zal deze misdaad beantwoord worden met een gepaste reactie. Wilt u werkelijk ruzie met 1,5 miljard moslims?
Slechts een waarschuwing ? Eerder een onverholen bedreiging, zult u bedoelen.

Verder stelt u dat onderdrukking het recht geeft, om legitiem een gewapende weerstand te bieden tegen de onderdrukker en ook daar ga ik met u mee.
Mijn vraag is dan echter,waar dan juist moslims in Europa onderdrukt en gediscrimineerd worden, zodat de gewapende Jihad als legitiem kan worden beschouwd ?
Want dan ben ik de eerste op rij, om jullie gerechtvaardigde strijd te steunen waar ik maar zou kunnen, echt waar, maar toon dan wel eerst eens heel goed aan, op welke manieren en op welk maatschappelijke vlakken moslims in Europa zouden zo zouden onderdrukt worden, dat een gewapende strijd in Europa zou legimiteren.
Ben er benieuwd naar.

Edoch, als u de wereldgeschiedenis van de laatste 3000 jaar eens losjes bekijkt, zult u ook wel opmerken, dat tot nu toe nog steeds geen enkele uitheemse agressor er in geslaagd is, een veroverd gebied permanent te bezetten en dat gaat ook wel gebeuren met de troepen van Uncle Sam in Irak en Afghanistan.
Vroeg of laat worden ongenode gasten en dit zonder uitzondering, terug over de kling gejaagd, en terecht..
Slechts een quasi-totale vernietiging van de oorspronkelijke cultuur en intelligentia, geeft een goede kans, op een permanente bezetting annex inlijving van het veroverd gebied.
Voorbeelden daarvan zijn er genoeg in de moslimwereld.

Europa heeft door de vele eeuwen heen ook meer dan genoeg geleden en bloed vergoten, vooral in WO-I en II., maar ondanks de onderlinge verscheidenheid en tegenstellingen in onze diverse landen, leert men in tijden van gezamenlijke nood ook wel z’n echte vrienden en trouwe buren kennen, zeker als er een kolonne arrogantjes van buitenaf permanent liggen te provoceren en openlijk te dreigen, en dit niet minder om de democratische samenleving volledig te kunnen laten ontsporen, om in de plaats daarvan een slaven-kastenstelsel naar Islamitisch model op poten te zetten.

Laat mij u dus ook even heel vriendelijk waarschuwen, beste moslim, tegen dat wanneer jullie aanhoudende en uiteindelijk gewelddadige karakter van jullie Islam-extremisme ons tot aan de lippen en de ogen gaat staan, het de moslim-extremisten zélf zullen zijn, die niet echt goed zullen beseffen wat er dan zal gebeuren.
Veel verdriet en miserie en een hoop onvervangbare slachtoffers aan beide kanten, dat driewerf helaas wel, maar waarbij ten langen leste elke sharia-adept waar dan ook zal worden opgejaagd en uitgeschakeld, one by one, totdat er geen enkele Islam-extremist meer over schiet op onze Europese bodem, al zal dit jaren kunnen duren, maar alles is dan ook beter dan de maatschappelijke nachtmerrie van een sharia-gesettled Eurabia.

Of dacht soms dat die 500 miljoen Europeanen allemaal laffe zombies zijn, plukrijp om door uw 'religie van de vrede' te worden ‘bevrijd’ ?
Denk dan maar vlug wat anders, beste moslim.
Zoals u de dood omhelst, zo omhelzen miljoenen strijdbare Europeanen de vrijheid van het leven als dat er echt op aan komt en zoals u ongetwijfeld ook weet, geeft dat biologische gegeven voldoende drift en doorzettingsvermogen, om desnoods ook te sterven voor onze ideologische vrijheiden en die van onze naasten. De rest is geschiedenis.

En zoals ik reeds hierboven aanduidde, bent u en uw geloofsextremisme in dit geval de buiten-regionale agressor, die dan juist door het etnische nadeel van hier nog geen echte roots te hebben, duchtig in het Europese stof zal bijten en zal het daarna nog veel langer duren dan die laatste aftocht in de Slag om Wenen, dat uw ideologisch-onderwerpende horden nog maar binnen schootsafstand van een Europese grens kunnen komen.
Tegen dan zullen we onze poco-mantra wel afgeleerd zijn.

U zal verder ook stellig mogen verwachten, dat een heleboel hier verblijvende (ex-) moslims van afwijkende stromingen en andere niet-islamitische immigranten graag met ons zullen meewerken, daar dit ook voor hen de ultieme kans zal zijn, om zich voor eens en altijd van jullie wereldvreemde en levensgevaarlijke keurslijf te ontdoen.
En ik heb ook nog een heel fijn vermoeden, dat de rest van de vrije wereld ook niet direct zit te wachten op een Euro-Kalifaat, daarvoor komt iedereen veel te graag naar het Europa van nu en niet naar uw Danteske opvoering ervan.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Geloof me, u kunt niet winnen van 1,5 miljard strijders die niet bang zijn voor de dood. U zult niet winnen, aangezien miljoenen moslims zich in het hart van Europa bevinden. Wij kennen de zwakke plekken van uw samenlevingen. En u moet niet denken dat wij ons als makke schapen zullen laten wegvoeren, zoals u met de joden heeft gedaan in de Tweede Wereldoorlog.
Wie heeft het hier over alle moslims afvoeren als makke schapen ?
Wie zegt dat ? Waar staat dat ?
Iedereen mag blijven van mij, alleen het onverwijld terugsturen van potentiële terroristen, van democratie-vijandige Islam-adepten, van buiten-Europese criminelen, gepatenteerde leeghangers en een tijdelijke Europese immigratie-vertraging, is al ruim voldoende en kunnen buiten de autochtonen, ook de in uw plaats beschaamde en integratiegewillige en correcte moslims wat opgeluchter ademhalen, zodat we dan kunnen verderwerken aan een betere omgeving, samen met alle andere mensen van goede wil in een wereld waar zo al herstellend werk genoeg aan is, ook zonder de blokkerende aanwezigheid van jullie extremisten.

Alsook, de soep wordt nooit zo heet gegeten zoals ze word opgediend, en mede daardoor vermoed ik dat de meeste moslims, in Europa toch alleszins, niet echt meeleven met uw natte droom en dus ook niet echt als ‘strijders’ kunnen worden beschouwd, maar dat neemt niet weg dat er hier nog meer dan voldoende potentiële Islamitische agressors zitten, die het de integratie-willige moslims en ons nog wel deftig het vuur aan de schenen zouden kunnen leggen.

Het lijkt er dus verder op dat jullie Islam-extremisten, niet al hun tijd hebben verdaan met hier te integreren, maar zich al die jaren terdege hebben voorbereid op de gewapende Jihad binnen Europa, alle eerdere waarschuwingen van uitgetreden moslims, inlichtingendiensten en islamologen ten spijt.
Waarom hadden onze poco-politiekers hier dan al die tijd geen ezelsoren naar ?
Ligt de Resolutie van Straatsburg misschien aan de basis van dit Europees-politieke volksverraad ?
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=oil

Kijk eens aan, en al die tijd werden jullie overbeschermd en toegepamperd, door Ummah-collaborerende linkse politiek-correcten, juist door krêk dezelfden die hier zwaar geageert hebben, en terecht, tegen de maatschappelijke bemoeienissen van de RKK.
Rare jongens toch, die atheïstisch-rode en tegelijk islamgedienstige 'intelligentia', vind u ook niet ? Of heb ik iets gemist ?

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Het enige waar uw voornemens toe zullen leiden is totale anarchie in Europa en het einde van het veilige en rustige leven van honderden miljoenen Europeanen. Is dat wat u wilt?
Dat democratische en relatief veilige en rustige leven van al die honderden miljoenen Europeanen (en in het verlengde daarvan de rest van de vrije wereld), zal zowieso naar maatschappelijke anarchie beginnen af te glijden, eens de Ummah hier op kruissnelheid begint te draaien.
En laat ons eerlijk zijn, met uw weinig aan de verbeelding overlatende ‘waarschuwing’ in het geheugen, is dat namelijk iets wat u en uw fundamentalistische medegelovigen blijkbaar zelf heel graag willen, getrouw van het Koranische voorschrift daartoe.
U gaat wat ontketenen…

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Dus ik waarschuw u. Creëert u geen reden tot een reactie. Als u werkelijk het beste met de Europeanen voor heeft dan zult u ons met rust laten en ons gewoon ons leven laten leiden en ons burgerschap ontplooien. Wees gewaarschuwd.
Wees gerust, Islamitische imperialist, een gewaarschuwd man is er twee waard.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: U zult mij vast een ‘moslimradicaal' of ‘fundamentalist' noemen; ik ben slechts een realist en schets een realistisch beeld van de gevolgen van uw daden.
Bwah, ik vind dat u alvast niet meer of minder dan bent dan een tirannieke dwingeland met een oorlogsideologie zoals de wereldgeschiedenis er talloze heeft gekend, maar wel eentje die zonder enige schroom al een kei-realistisch beeld schetst, van z’n verder ontvouwende veroveringsstrategie die op Europese stapel staat, al respecteer ik wel uw kordate eerlijkheid in deze.

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Wij weten dat uw u niet op andere gedachten over Islam gebracht kan worden. U heeft een starre ideologie waarvan de dogma's niet mogen worden veranderd, want dat zou in uw ogen ‘dhimmitude' zijn.
Moslims die niet-moslims starheid en dogmatiek aanwrijven, maar de vrome lippen stijf dicht houden voor hun eigen vuile was en vooral monddood spelen, als het op de soepele Europese vrijheden en dito sociale verworvenheden aankomt, waar ze nochtans zelf zo graag en gretig gebruik van maken.
Over hypocrisie gesproken...

Uw woorden klinken dan ook zo leeg en hol als de diepste ravijn, beste moslim.
Zoals u hier onomwonden en duidelijk stelt, zijn het u en uw extremistische medegelovigen, die geen letter of regel wensen af te wijken van het koranische dogma, want dat zou voor jullie een quasi-afvalligheid betekenen en we weten allemaal welke leuke gevolgen daar zoal op staan.
Verstarring ? Hoor wie ’t zegt...

Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Wij weten echter ook, dat op dit moment het grootste deel van u (nog) vredelievend is. Maar we weten niet hoevelen van u zich zal laten mobiliseren als vanuit uw oogpunt het tijdstip van de krachtmeting is aangebroken. Omdat wij gezond mensenverstand bezitten en niet naïef zijn, zullen we NOOIT stoppen om u duidelijk te maken dat er bij welke schending van onze rechten dan ook, er adequaat zal worden tegen de schenders. Niet omdat wij imperialistisch zijn, maar om wat u bent: mensenverachtend, bereid tot geweld en machtsbezeten.
Weeral mis, de politiek-religieuze verstrengeling van de Islam-ideologie is doordrongen van een zuiver imperialisme, daar dit namelijk de enige reason d’étre is van uw aangekondigde Ummah-nederzetting, waar ook maar mogelijk.
Slechts door een dreigende en agressieve houding te hanteren, kan de Islamitische ideologie zich blijven handhaven.en verder uitbreiden.
Is zuiver geloof, vertrouwen in het hogere, intens gebed, preken naar het Hart toe, meditatieve contemplatie en zelf-reflectie, zoals dat wel eens voorkomt in andere religies, dan echt niet voldoende om het seculiere openbare leven een zinnige noot te geven ?

Nogmaals, gelukkig zijn niet alle moslims ter wereld zo naargeestig extreem als u hierboven doet uitschijnen, net zoals wij hier ook niet allemaal de extreme visie van de heer Wilders delen.
Echter, met wie van jullie beide heren de meeste Westerlingen liever aan de koffietafel zouden zitten, als ze ideologisch moesten kiezen, hoeft ik u alvast niet verder uit te spellen.

En om er stilaan een slot aan te breien, deel ik u nog graag even mee dat wellicht de point finale van het hele bestaan is, dat als twee honden vechten om een been, dat God ook die Honden én dat Been tegelijk Is en zelfs de derde Hond die er dan mee weg loopt, want als er niets Is dat buiten Hem bestaat en dus boven en onder en alles daarrond aan Hem gelijk Is, kan er dus ook geen wezenlijke afscheiding bestaan in Zijn gemanifesteerde hoedanigheid hier en overal, tenzij Hij Zelf besluit om het besef en de herinnering aan Zichzelf deels tot volledig te elimineren (avidya), om Zich dan door middel van zijn talloze opeenvolgende Zelf-schepsels te reproduceren en te evolueren en dat alles samen te ervaren, binnen het onbegrensde kader van de eveneens door Hem in stand gehouden wetten van tijd en ruimte.
Daarom zijn er zoveel verstandelijke tegenstellingen en wisselwerkingen in de complexere creaties van Zijn Zelfschepping, want dat houd de evolutie gaande en laat Hem alle mogelijke ervaringen opdoen, die Hij via Zijn Zelf-schepping gewaar wordt.
Het Ene is Alles en Alles is het Ene, met andere woorden: Tad Tvam Asi.

Concluderend aldus, dat als God tegelijk ook in Gij en Mij en Iedereen en Alles bestaat en Zich daarin onophoudelijk manifesteert, wat is dan feitelijk de crux van het probleem hier ?
Of zijn we allen door een afgeleide over-identificatie misschien vergeten, om de identiteitsloze God van het Al in ons Zelf te her-inneren ?

Tot zover de omschrijving van Felis catus.
.
Citaat:
door Izz ad-Din Ruhulessin: Ik hoop u met dit schrijven voldoende geïnformeerd te hebben over de stand van zaken.
Meer dan voldoende en van harte bedankt daarvoor en ik hoop tevens, dat als er ooit nog iets bij te leren valt van elkaar, dan liefst iets over hoe het vooral niét moet.

Citaat:
Met vriendelijke groeten,
Izz ad-Din Ruhulessin
Insgelijks en Vrede zij met U.
Diego Raga, vrijdenker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be