![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() LENNIK - Het gemeentebestuur van Lennik heeft beslist dat het in de huidige omstandigheden geen medewerking kan verlenen aan de organisatie van de Europese verkiezingen van 7 juni 2009.
Lennik verwijst hierbij naar het feit dat ondanks het arrest van het Grondwettelijk Hof in 2003 en de beslissing van de Kamercommissie Binnenlandse Zaken een jaar geleden de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde nog steeds niet gesplitst is. 'De discriminatie en de ongrondwettelijkheid is voor de Europese verkiezingen nog erger dan voor de federale verkiezingen. Halle-Vilvoorde hoort met zijn 35 Vlaamse gemeenten voor deze verkiezingen tot het Waalse kiesdistrict, wat betekent dat een kandidaat uit Aarlen stemmen kan halen in Halle-Vilvoorde, terwijl een kandidaat uit Vlaanderen geen stem kan halen in het aangrenzende Waals-Brabantse Tubeke of Henegouwse Edingen', zegt burgemeester Willy De Waele (Open VLD). Lennik roept de Vlaamse Kamerleden op de splitsing van de kieskring onmiddellijk en zonder compensaties goed te keuren.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ![]() de enige VLD-er die ik respecteer!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn petje af voor burgemeester DE WAEL, zo zijn er niet veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze Oost-Vlaming zal deze keer zijn actieve medewerking verlenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Het is toch rond deze periode dat er terug een belangenconflict kan ingeroepen worden betreffende BHV?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga gewoon niet stemmen voor Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgemeester De Waele is een man met een ruggegraat !
Ik hoop dat er nog zo'n burgemeesters zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() En er komen er meer bij
![]()
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() RESPECT ! voor zulke mensen doe ik mijn hoed af !
![]()
![]() |
#14 |
|
![]() Al acht burgemeesters boycotten verkiezingen
Het gaat om de gemeenten Gooik, Sint-Pieters-Leeuw, Overijse, Roosdaal, Meise, Lennik, Dilbeek en Londerzeel
![]() |
#15 | |
|
![]() NEEN! Was hij consequent, dan zou hij allang uit de VLD gestapt zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Ik vind dat je op zijn minst een signaal moet geven, en dat kan je door te stemmen voor die partij die zich duidelijk anti-Europees toonde.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, heel dat Europa kan voor mij de pot op. Daar gebeurd toch niets dat op iets trekt. Dat zie je nog maar eens aan de flauwe kul waar ze zich mee bezig houden zoals woordspelingen als Weervrouw en Brandweer man etc. Die mensen hebben duidelijk niets zinnigs te doen, die vervelen hun kennelijk dood. We hebben het al moeilijk genoeg met onze Vlaamse politiekers te doen doen wat ze beloven van te doen en niet doen. Daarbij genomen de Federale; is helemaal een nationale ramp. Moet je daarbovenop nog de europese er bij nemen; dan is het een ware catastrofe. Politiekers zijn opgezwollen kikkers die zich steeds opnieuw willen profileren en daar bij niets of niemand ontzien, die dag en nacht zitten te kwaken, de ene al harder en luidruchtiger dan de andere maar wanneer je de dag daarna naar de beek gaat kijken waar ze hebben zitten te kwaken is daar juist niets aan verbetert. Hun enige product dat ze leveren is een deel dikkoppen die straks in hun voetsporen zullen treden. En wie heeft er voor die dikkoppen gekozen, buiten de grootvaders en de grootmoeders van die dikkoppen zelf? Geen kat. Dus hoe minder van die dikkoppen hoe beter. Dus is het bestand er van veel beter in toom te houden wanneer ze in een piep klein vijvertje zitten te kwaken dan in een kilometers lange beek. Leve een vrij Vlaanderen! Laatst gewijzigd door Garry : 19 maart 2009 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Het VB profileert zich nadrukkelijk als anti-Europees en nog diezelfde dag schieten ze hier in gang... Citaat:
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Idd, de E.U. sprak haar bezorgdheid over jouw onthouding al uit (maar ik vind het document niet meer) Miljoenen E.U. burgers gaan in elk geval slapeloze nachten tegemoet.
Ik niet. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 maart 2009 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb ik het al in het lang en in het breed over gehad in Groen! start campagne |
|
![]() |
![]() |