![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Neonazi's concerteren in Waregem
Komende zaterdag is er een optreden in Waregem dat georganiseerd wordt door de Belgische afdeling van Blood&Honour. Op de affiche wordt de organisatie van Blood&Honour aangegeven door te verwijzen naar de 2e en de 8ste letter van het alfabet: "28 Crew Flanders". De '28' staat voor 'B&H' ofte 'Blood & Honour'. Op het optreden komen er groepen zoals "Absurd" uit Duitsland en Kludde uit Vlaanderen. Ex-bandlid Hendrik Mobus van 'Absurd' zat in Duitsland in de gevangenis tussen 1993 en 1998 wegens betrokkenheid bij een moord. Nadien trok hij naar de VS waar hij contacten legde met allerhande nazi's en waar hij nog steeds zou verblijven. Dat 'Absurd' geen smaak heeft, werd duidelijk toen ze op de originele cover voor hun CD 'Thuringian Pagan Madness' de grafsteen afbeeldden van de jongen die vermoord was door Mobus. Mobus is vrij openlijk over zijn opvattingen. Zo verklaarde hij in een interview: "Ik word enorm gemotiveerd en ben geïnspireerd door het leven en de dood van Adolf Hitler, die ongetwijfeld opkwam voor de belangen van het Arische ras op een manier waar ik zelfs niet van kan dromen." Bij optredens van 'Absurd' zouden er naar verluidt geregeld rellen zijn en de bandleden laten niet na om geregeld de Hitlergroet te brengen en nazi-slogans te roepen. Met titels als "Germanien über alles" laten ze ook in hun liedjes geen twijfel bestaan over hun nazistische opvattingen. Een andere groep die zaterdag komt optreden in Waregem is 'Totenburg', een groep die zichzelf omschrijft als "Thuringian Aryan Black Metal" ("Arische Black Metal"). De Belgische groep die optreedt is 'Kludde', een groep die beweert niet politiek-gebonden te zijn, maar optreden voor Blood&Honour doorkruist natuurlijk wel de poging om "a-politiek" over te komen… De LSP protesteert tegen het feit dat zaal 'The Steeple' in Waregem een bijeenkomst van Blood&Honour met een gekende nazi-band als 'Absurd' zomaar toelaat. Als je hen ook wil laten weten wat je ervan denkt, kun je een mailtje sturen naar [email protected] of bellen: 056/61.13.54 Bron: LSP |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Kom Jan, beken maar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() zo'n gratis reclame op dit forum.
zullen ze fijn vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb uit goede bron vernomen dat holebi's ook welkom zijn.
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Het is inderdaad bedenkelijk dat mensen met zo'n overtuiging hun verderfelijke mening mogen verkondigen. Maar wanneer ik even het over een andere boeg gooi zie ik dat in mijn streek de AEL en de MDP van dyab abou jah jah ook meetings e.d. mogen organiseren, dat zijn ook niet bepaald mensen die liefde en vrede prediken, integendeel het zijn fanatieke fans van terroristische organisaties als Hammaz, Al Aqsa, daarbij zijn zij ook nog eens voorstanders van de gewapende jihad en invoering van de sharia, we hebben gezien wat zoiets teweegbrengt (Taliban).
Dus langs de ene kant vind ik het erg dat zoiets kan, maar langs de andere kant verwonderd het mij al helemaal niet meer!
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die marginalen nu eens een optreden willen houden, wat maakt het uit? Het deert u toch niet, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||