Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2009, 08:15   #1
born2bewild
Banneling

Standaard rasmussen

Moet belgie de navo-kandidatuur van rasmussen steunen?
EVIDENT

wat anders? de turken en islam laten beslissen?

Rasmussen heeft geen censuur ingesteld ten tijde van de cartoons en tegen een koerdische tv zender probleem voor de turken en hun vrienden

hij heeft de steun nvan Merkel ik vraag me af wat de belgische regering tegenhoudt

maar ja, liberalen vh 7de knopsgat

en verhofstadt maar in het hol vd turken kruipen....

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2009 om 08:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 08:33   #2
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Belgie moet de NAVO buitensjotten, en er zelf uit stappen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 08:37   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

en vanaf dan zelf instaan voor defensie zeker
Oud 4 april 2009, 12:00   #4
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Moet belgie de navo-kandidatuur van rasmussen steunen?
EVIDENT

wat anders? de turken en islam laten beslissen?

Rasmussen heeft geen censuur ingesteld ten tijde van de cartoons en tegen een koerdische tv zender probleem voor de turken en hun vrienden

hij heeft de steun nvan Merkel ik vraag me af wat de belgische regering tegenhoudt

maar ja, liberalen vh 7de knopsgat

en verhofstadt maar in het hol vd turken kruipen....
Turkije heeft gelijk in zijn bezwaar tegen Rasmussen. Wat die cartoons betreft, had Rasmussen wel gelijk, maar dat speelt geen rol. Wat wel ernstig is, is de zware anti-buitenlander wetgeving van Denemarken, en dan die met name gericht tegen moslims. Die Rasmussen is een halve racist.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 12:04   #5
born2bewild
Banneling

Standaard

Iemand met ambitie voor een latere internationale carriere weet dus wat hem te doen staat: censuur in eigen land invoeren wanneer een bende heethoofden de boel op stelten zet.

Of nog beter: de sharia invoeren.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2009 om 12:04.
Oud 4 april 2009, 17:34   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Turkse NATO-politici de fout maken om hun bezigheden in de NATO te gebruiken voor binnenlandse politiek is tot daar aan toe,en niet eens uniek.Maar het feitelijk schofferen van een mede-NATO-lid om redenen die NIKS met de NATO-beginselen te maken hebben gaat wel heel erg ver.....Zelfs de de vorige regering Bush is daar nooit in die mate in geslaagd

Laatst gewijzigd door kelt : 4 april 2009 om 17:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 12:46   #7
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Als Moslim voel ik me wel gekwetst door die cartoons die indertijd werden verspreid met profeet Mohammed als terorrist, maar dat ik van Rasmussen een verontschuldiging eis of dat ik hiervoor op straat kom, NEEN. Ik vind zelf dat vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je alles mag zeggen. Ten andere wilt Turkije niet Rasmussen omdat hij de Koerdische zender ROJ TV niet sluit. Turkije is zo laf dat het probeert een zender te sluiten op zo'n manier, en met uitleg dat het de terrorisme steunt. Turkije is de broeihaard van de terreur op de wereld, hij laat zich uischijnen als een gematigde land met mensenrechten, terwijl in het Zuid-Oosten de Koerden en andere minderheden gewoonweg worden geslacht. Turkije heeft uiteindelijk dan toch een zogezegde Koerdische zender laten oprichten, buiten deze zender is het nog altijd verboden om in het Koerdisch te uitzenden. Met hun nep democratie wil deze fascistische land hun zeg krijgen in Europa. Hoe Europa deze barbaarse land dulden, Christelijke priesters worden gewoonweg uitgemoord, journalisten worden afgemaakt, Koerden worden afgeslacht. Maar toch een mooie toeristische land, Turkije laat met zijn Hadise en Tarkan zich mooi uitschijnen, de realiteit is anders. 20 miljoen Koerden worden onderdrukt, dat Europa dit maar op zijn agenda plaats, anders als Turkije in de EU is dan hebben we een Europees probleem! Turkije los de Koerdische vraagstuk op!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 13:26   #8
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Als Moslim voel ik me wel gekwetst door die cartoons die indertijd werden verspreid met profeet Mohammed als terorrist, maar dat ik van Rasmussen een verontschuldiging eis of dat ik hiervoor op straat kom, NEEN. Ik vind zelf dat vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je alles mag zeggen. Ten andere wilt Turkije niet Rasmussen omdat hij de Koerdische zender ROJ TV niet sluit. Turkije is zo laf dat het probeert een zender te sluiten op zo'n manier, en met uitleg dat het de terrorisme steunt. Turkije is de broeihaard van de terreur op de wereld, hij laat zich uischijnen als een gematigde land met mensenrechten, terwijl in het Zuid-Oosten de Koerden en andere minderheden gewoonweg worden geslacht. Turkije heeft uiteindelijk dan toch een zogezegde Koerdische zender laten oprichten, buiten deze zender is het nog altijd verboden om in het Koerdisch te uitzenden. Met hun nep democratie wil deze fascistische land hun zeg krijgen in Europa. Hoe Europa deze barbaarse land dulden, Christelijke priesters worden gewoonweg uitgemoord, journalisten worden afgemaakt, Koerden worden afgeslacht. Maar toch een mooie toeristische land, Turkije laat met zijn Hadise en Tarkan zich mooi uitschijnen, de realiteit is anders. 20 miljoen Koerden worden onderdrukt, dat Europa dit maar op zijn agenda plaats, anders als Turkije in de EU is dan hebben we een Europees probleem! Turkije los de Koerdische vraagstuk op!
Gelukkig ben je gekwetst, Demokratos, dat betekent dat je nog enig gevoel in je lijf hebt. Ik hoop dat dat gekwetste gevoel ook aanzet tot nadenken waarom kwetsen goed kan zijn. Dat kwetsen mensen ertoe aanzet om na te denken om hun geloof kritisch te bekijken en zich af te vragen of het wel terecht is dat ze zich gekwetst voelen, of dat ze gewoon wat meer gevoel voor humor moeten ontwikkelen.

Maar Turkije voldoet idd niet aan de democratische normen die Europa stelt (Kopenhagen criteria). Daarom is Turkije nog geen lid van de EU. Het is wel lid van de NAVO, omdat je voor een militair bondgenootschap geen democratie nodig hebt. Het gaat er daarbij in de eerste plaats om vrede en veiligheid. Turkije dat lid is van de NAVO, zal minder snel ruzie krijgen met Griekenland.

Tenslotte, die Koerden zijn niet echt bezig een democratische staat op te richten. Waarom zouden ze steun willen van democratische landen? Om nog een autocratisch regime extra te creëren?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 02:36   #9
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Rasmussen bij de NAVO. Mij om het even.
Alleen ben ik bezorgd om wie er dan het premierschap in Denemarken overneemt?
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 07:26   #10
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door ZERO : 6 april 2009 om 07:27.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 07:27   #11
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Alleen ben ik bezorgd om wie er dan het premierschap in Denemarken overneemt?
Rasmussen zal het overnemen. (Lars Løkke Rasmussen deze keer. Waarmee het al de 3de Rasmussen op rij is voor Denemarken, na Anders Fogh Rasmussen en Poul Nyrup Rasmussen)

Laatst gewijzigd door ZERO : 6 april 2009 om 07:27.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 07:29   #12
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Turkije heeft gelijk in zijn bezwaar tegen Rasmussen. Wat die cartoons betreft, had Rasmussen wel gelijk, maar dat speelt geen rol. Wat wel ernstig is, is de zware anti-buitenlander wetgeving van Denemarken, en dan die met name gericht tegen moslims. Die Rasmussen is een halve racist.
Onzin ! Nog veel te laks, die wetgeving, zoals overal in Europa trouwens. Maar ik applaudiseer wel met beide handen Turkije : héél tof van hen om hun ware gezicht te tonen . Ze verkopen de huid van de beer voor hij geschoten is, ze denken dat ze al de chef kunnen spelen zelfs voor dat ze in de E.U. zitten. Wel, dankzij hun lastverkoperij op het feestje van de 60 ste verjaardag van de NAVO , dat op alle deelnemers hun zenuwen gewerkt heeft, komt hun eventuele toetreding tot de Europese Unie nog meer op losse schroeven te staan !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 07:32   #13
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
En nu horen we het ook eens van een ervaringsdeskundige !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 23:24   #14
Vanguard1302
Banneling

Standaard

Rasmussen mag van mij Keizer van Europa worden, als dat democratie en rechtvaardiging van christelijke/avondlandische tradities, normen en waarden consolideert.

Houzee, Denemarken!

Laatst gewijzigd door Vanguard1302 : 6 april 2009 om 23:25.
Vanguard1302 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be