![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) Oorspronkelijk actief bij de Open VLD, was zelfs ooit nationaal voorzitter van de VLD jongeren, medestander LDD van het eerste uur, nationaal partijsecretaris LDD, kopman en lijsttrekker van LDD te Vlaams Brabant, ondernemer, ... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
|
![]() Peter,
aan mijn water en in het werkveld voel ik aan dat ons geroemd degelijk vlaams onderwijs stijl bergaf gaat. In een late mei 68 "alles moet hervormd" - actie komen alle hollandse onderwijsziekten hier aan de oppervlakte. In een onbetaalbare "ideal world" visie op onderwijs dient elk talent van een kind in een "leuke" sfeer ontdekt en ontwikkeld te worden. Daartoe worden de kinderen elke morgend in het land van ooit afgezet waar gemotiveerde leerkrachten dit allemaal gaan waarmaken. En er is meer : opvoeding, normen en waarden, gezonde voeding, de beurscrash, verkeersveiligheid, ondernemerszin , taalvaardigheid,....wij brengen het uw kind allemaal bij, bent u niet tevreden , is uw kind niet geslaagd , ga protesteren , bent u echt pissed off , gebruik fysiek geweld.... De gevolgen laten zich raden: 1/3 van de beginnende leerkrachten , in de fleur van hun leven , haken binnen de 5 jaar af, in Brussel 1/2. Leerkrachten van +40 +50 en +60 proberen er het beste van te maken omdat zij het onderwijs niet meer "kunnen" verlaten. Ik bespaar u de verhalen rond grootstedelijk onderwijs. Evenwel gaat dit pamperonderwijs verder in het hoger onderwijs. de minister gaat subsidiëren �* rato van afgeleverde diploma's. Dit impliceert pamperdiploma's op termijn. Het allergrootste probleem op onderwijs is de invasie van een armada aan experten, pedagogen, vakbonders, kabinetards, psychologen, managers , interne en externe kwaliteitszorgers,.... Deze "specialisten" hebben volgende gemeenschappelijke kenmerken: ze geven geen les, zijn peperduur, sommige wereldvreemd, hebben om zichzelf te bewijzen containers papier en rapporten van de leerkrachten nodig, regulier onderwijs dient in te snoeren om deze te betalen met hun uitgebreide staf, secretaressen, bureaus,.... Peter, vindt u dat het leerkrachtenberoep , gezien de cijfers, een knelpuntberoep wordt en wat gaat u eraan doen. Acht u het wenselijk dat er een grondige doorlichting komt van het departement onderwijs : hoeveel ambtenaren worden er betaald en hoeveel geven daadwerkelijk les ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 april 2009 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
|
![]() Aansluitend op deze vraag, is het nog van deze tijd dat het departement onderwijs zich mag gedragen als een totalitair instituut? Op de website van de schoolinspectie staat letterlijk "het klinkt misschien arrogant, maar wij hebben altijd gelijk"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
|
![]() Citaat:
Ze nemen een totale vrijheid, als je vraagt hoe het moet , wat zijn de regels, geef eens een voorbeeld, welk handboek is goed, geldt de "pedagogische" vrijheid, daar gaan wij niet op in, lekker makkelijk om zo te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 136
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |