Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) Oorspronkelijk actief bij de Open VLD, was zelfs ooit nationaal voorzitter van de VLD jongeren, medestander LDD van het eerste uur, nationaal partijsecretaris LDD, kopman en lijsttrekker van LDD te Vlaams Brabant, ondernemer, ...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2009, 14:35   #1
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard Partijtucht

Beste, zijn er onderwerpen waarover u van mening verschilt met de officiële partijlijn? Zo ja, welke zijn dit dan?

En nog een bijkomende vraag: hoe gaat L.D.D. om met afwijkende meningen?
Oud 6 april 2009, 15:25   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Dat vraag ik mij ook af: hoever kun je gaan in het formuleren van uw eigen mening... via de media wordt de indruk gewekt dat je ofwel een BV-VIP gehalte moet hebben en de affiche moet versieren. Ofwel best niet zegt en alles door JeanMarie doet vertellen.

Hoever staat het met de statuten en kan LDD een andere dan JMDD als voorzitter en spreekbuis hebben ??

Wie is de JMDD Vice voorzitter ?? En heeft hij het recht om op te treden als voorzitter als JMDD ziek wordt ?

Hoe wordt de werking van de partij gestructureerd, we hebben hier een prima babbel gehad met Isabel indertijd, maar een beetje later werd haar iets op de vingers getikt ??? Is dat nu zo dat je nu niets meer in persoonlijke naam kunt zeggen ????
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:13   #3
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Beste, zijn er onderwerpen waarover u van mening verschilt met de officiële partijlijn? Zo ja, welke zijn dit dan?

En nog een bijkomende vraag: hoe gaat L.D.D. om met afwijkende meningen?
beste IronChef,
er zijn niet echt onderwerpen waarover ik als liberaal van mening verschil tov de officiële partijlijn om de heel eenvoudige reden dat ons programma zeer liberaal is en de partij haar mandatarissen in alle ethische aangelegenheden een vrije keuze laat.

Binnen LDD kunnen absoluut afwijkende meningen, daarvoor zijn de bestuursvergaderingen, congressen, ledenvergaderingen waar iedereen zijn gedacht kan zeggen, het is dan aan de man en vrouw in kwestie de andere te overtuigen ...
Peter Reekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:23   #4
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat vraag ik mij ook af: hoever kun je gaan in het formuleren van uw eigen mening... via de media wordt de indruk gewekt dat je ofwel een BV-VIP gehalte moet hebben en de affiche moet versieren. Ofwel best niet zegt en alles door JeanMarie doet vertellen.

Hoever staat het met de statuten en kan LDD een andere dan JMDD als voorzitter en spreekbuis hebben ??

Wie is de JMDD Vice voorzitter ?? En heeft hij het recht om op te treden als voorzitter als JMDD ziek wordt ?

Hoe wordt de werking van de partij gestructureerd, we hebben hier een prima babbel gehad met Isabel indertijd, maar een beetje later werd haar iets op de vingers getikt ??? Is dat nu zo dat je nu niets meer in persoonlijke naam kunt zeggen ????
beste Paul,
uw indruk klopt niet écht om de heel eenvoudige reden dat de media steeds Jean-Marie zelf wil hebben voor een reactie, ik zal u een voorbeeld geven onlangs vroeg de zevende dag Jean-Marie naar de studio over Fortis, hij vertelde hen dat kamerlid Rob Vandevelde in deze commissie zit en hij hem zou sturen, de redactie liet gewoon koudweg weten dat het dan niet hoefde. veel mensen onderschatten dat maar de media bepaald in vele gevallen zelf wie er op de buis komt, veel getalenteerde LDD'ers zijn vandaag oa daardoor nog niet echt bekend, en zoals u zelf stelde een BV komt sneller op de buis, die kunnen ze nu éénmaal moeilijker negeren

mbt de statuten, die hebben wij al meer dan een jaar ze staan op onze site www.lijstdedecker.com en de eerste verkiezingen voor alle besturen en voorzitters op alle niveaus gemeentelijk, provinciaal en nationaal gaan door eind 2009 en het zijn de leden die ook de voorzitter nationaal kiezen

jurgen verstrepen en ivan sabbe zijn de 2 ondervoorzitters van de partij die Jean-Marie vervangen bij verlet

bij mijn weten is Isabelle Van Laethem, nooit op de vingers getikt voor een persoonlijke mening, het ging over een discussie tussen de jongeren en de partij, het partijbestuur heeft toen tegen de jongeren en haar voorzitster gezegd dat ze eerst de discussie moesten aangaan in de partij alvorens naar de media gaan, maar dat is in alle vrede en rust uitgesproken, laten we dit groeipijnen noemen ... ikzelf neem iedere dag persoonlijke standpunten in uit eigen naam, op www.peterreekmans.be kan je zeker mijn freedom of speach lezen over allerlei onderwerpen, ook onderwerpen waar de partij zelfs geen formeel standpunt over heeft
Oud 6 april 2009, 18:41   #5
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Reekmans Bekijk bericht
beste IronChef,
er zijn niet echt onderwerpen waarover ik als liberaal van mening verschil tov de officiële partijlijn om de heel eenvoudige reden dat ons programma zeer liberaal is en de partij haar mandatarissen in alle ethische aangelegenheden een vrije keuze laat.

Binnen LDD kunnen absoluut afwijkende meningen, daarvoor zijn de bestuursvergaderingen, congressen, ledenvergaderingen waar iedereen zijn gedacht kan zeggen, het is dan aan de man en vrouw in kwestie de andere te overtuigen ...
Bedankt voor uw antwoord.
Oud 6 april 2009, 18:43   #6
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Bedankt voor uw antwoord.
graag gedaan Iron Chef peter
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be