![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat vreemd dat ik zoiets van fok.nl moet vernemen, en niet van bbc of zo:
Oorspronkelijk bericht (in het Frans) van Le Parisien: http://www.leparisien.fr/internation...009-499776.php http://frontpage.fok.nl/nieuws/11026...oord-Irak.html Dit is toch wel vrij ernstig. Zitten er ook "geallieerde" soldaten in die regio. Het verbaast me dat Iran zich zo expliciet zou mengen in wat er daar gebeurt. Turkije doet dit wel al jaren, maar staat wel nog als "vriend" te boek van het westen. Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als VSA-se soldaten onder vuur komen in zo'n regio en zo'n Iraanse helikopter boven Iraakse grond uit de lucht schieten? ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat land is de grootste ramp voor de regio, en haar tentakels reiken steeds verder. Ik heb wel via de radio vernomen dat de regering Ahmedinejad het economisch erg moeilijk heeft. Een paar extra handelsbelemmeringen lijkt mij voldoende om dat regime ten val te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het bizar dat je met de vinger wijst naar de tentakels van Iran (die zich waarschijnlijk inderdaad uitstrekken tot in Irak en veel veel verder) maar dat je de enorme aanwezigheid van de VSA aan beide kanten van de Iran volkomen normaal vindt. ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee fragmenten uit een recent artikel van Kaveh L Afrasiabi dat enigszins werpt licht op de vragen waarmee u zit. Citaat:
over de situatie van de Koerden in Iran: Citaat:
Kaveh L Afrasiabi besluit Citaat:
Iran takes a stand over Kurds Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 mei 2009 om 15:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Turkije doet dit al 30 jaar en de PKK is zelfs sterker geworden door de jaren heen. De hele regio mag meedoen, PKK is de stem van de onderdrukte volk, zolang deze volk niet volledig vernietigd is zal de PKK bestaan! Knoop dit goed in je oren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens Turkije geïslamiseerd is kunnen de Koerden steun krijgen van de VS en het Westen voor een onafhankelijke staat. De Koerden hebben in Noord-Irak immers al bewezen zeer goed zelf te kunnen besturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maw wees braaf en wacht. Mischien is het geduld op en denken ze de koerden aan het in eigen handen nemen van hun lot.
|
![]() |
![]() |