![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Elke woensdag is op TV-1 het gezondheidsprogramma: "ook getest op mensen"
Deze keer werd er ook "getest" of bio voeding gezonder is. Getest? Wel, echt wetenschappelijk kun je dit niet noemen omdat men slechts 7 stuks probeerden. Tomaten, appel .. Een echte wetenschappelijk waarde heeft dit niet omdat de omvang veel te klein is. De Europese Unie heeft wel een grootscheeps onderzoek laten uitvoeren. Dit gedurende 4 jaar en niet zoals op TV-1 op een paar uurtjes tijd. Het "onderzoek van Newcastle" kan je via deze link lezen: http://translate.google.be/translate...3Dnl%26tl%3Den Bio heeft meestal wel degelijk meer vitaminen en mineralen dan gewoon geteelde voeding (kunstmest en pesticiden) Geen pesticiden en kunstmest bij het telen van Bio en dus ook geen resten hier van in het grondwater die niet door dure waterzuiveringscentrales moet behandeld worden om er drinkbaar water van te maken. Want de prijs van ons drinkwater in Limburg gaat weer met 17 procent de hoogte in. En elke klant kant daar weer voor opdraaien. Je kan trouwens geen kant op, je bent volledig afhankelijk van de Watermaatschappij. Zeker als huurder, want dan heb je niet de kans om regenwater op te vangen. Bio voeding is duurder maar wie betaalt de schade voor het leefmilieu en de watervervuiling door kunstmest?
Als het taalgebruik stoer genoeg is kan je in België altijd wel voldoende mensen ervan overtuigen dat zelfs "gezond verstand" en een koe identieke dingen zijn Laatst gewijzigd door JCVD_WHO : 8 april 2009 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Zolang het veel duurder en mider lekkerder is dan gewoon voedsel, koop ik het toch niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Minder lekker is het niet, zelfs lekkerder volgens deze bescheiden test.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik eet liever bio (of mais-) kip dan batterij-kip. Bij ander eten proef ik geen verschil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik plant zelf wat groenten en fruit (bio ) en het verschil is duidelijk. Een paar kippen heb ik ook, en het verschil tussen die hun eieren en die van de winkel is overdonderend. Eieren van batterijkippen hebben amper smaak, een lichtgele, waterige dooier. De mijn zijn oranje, en heerlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Het verschil is dat bij die duurdere zgn. bio-groenten je er de proteïne-rijke beestjes gratis bijkrijgt. Ik vraag me soms af of ze die beestjes er niet opzettelijk bijsteken om de groenten duurder te kunnen verkopen.
Bij kippen en eieren proef ik het verschil; bij de groenten niet. En als die sproeiproducten zo schadelijk zouden zijn, waarom mogen ze dan nog verkocht worden? Volgens mij is die hele bio-industrie gewoon geldklopperij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klant is koning. Wie betere kwaliteit, een relatief begrip, aan voeding wilt zal oftewel meer betalen, oftewel zelf z'n kippen en groenten mogen kweken als hij daarvoor de tijd vindt of het de moeite vindt z'n tijd daaraan te willen spenderen. Voor de rest is alles te koop en gaat het om prioriteiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik heb bij een bioboer gewerkt en kreeg geregeld groenten mee. mmmmm.
Tomaten volledig uit vlees die nooit een koelkamer zagen. Princessenbonen aahhh ... paprika's, courgetten, .... Maar vooral die tomaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, ik zwans niet. Mogen ze gebruikt worden of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik eet ook enkel scharreleieren (van de eigen kiekens nota bene) maar eerder omwille van morele redenen, zo'n legbatterij is gewoon barbaars.