![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Colin Powell is aan een diplomatiek offensief begonnen om de breuk in het Midden-Oostenbeleid van zijn regering te verdedigen tegen de alom losgebarsten kritiek. Na een ontmoeting met de Israëlische premier Ariel Sharon liet president George Bush woensdag weten in te stemmen met Sharons plan om Oost-Jeruzalem en een aantal grote nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever voor Israël te behouden en het geen goed idee te vinden om Palestijnse vluchtelingen naar Israël te laten terugkeren.
In interviews, in telefoongesprekken en via zijn woordvoerder betoogde Powell dat de ontmoeting tussen Bush en Sharon positieve resultaten heeft opgeleverd voor de Palestijnen en hun aanspraken op een eigen staat. Voor het eerst in 37 jaar zullen er Israëlische nederzettingen worden verwijderd, zei hij. Powell ontkende dat Bush heeft ingestemd met een specifiek resultaat of dat hij goedkeuring heeft gegeven voor specifieke nederzettingen. Het standpunt dat de grens zoals die voor de Israëlische veroveringen van 1967 bestond aanpassing en verandering behoeft werd ook al ingenomen door andere Amerikaanse regeringen, zei Powell, en betekent geen beleidsverandering. De Palestijnen in de Gazastrook zullen er baat bij hebben dat Israël alle nederzettingen daar opgeeft, zei Powell. Ook op de Westoever zullen binnenkort vier nederzettingen worden opgegeven en "dat is het begin van een proces", zei Powell. Over de kwestie van de vluchtelingen zei Powell dat het logisch is de Palestijnse vluchtelingen te laten terugkeren naar een nieuwe Palestijnse staat, "die daar tenslotte voor is opgericht", en niet naar Israël. Maar uiteindelijk, zo voegde hij eraan toe, is het aan de twee partijen om dat onderling uit te maken, niet aan de VS om dat op te leggen. Behalve de Palestijnen en de Arabische landen hebben de Europese Unie en de Verenigde Naties de houding van Bush afgewezen. De EU zei geen veranderingen in de grenzen van vóór 1967 te erkennen die niet overeengekomen zijn door de twee betrokken partijen. VN-Secretaris-generaal Kofi Annan zei dat over zaken als grenzen en vluchtelingen moet worden onderhandeld op basis van VN-resoluties. Alleen de Britse premier Tony Blair was minder negatief en zei dat het Israëlische plan een basis kan zijn voor vooruitgang. De Palestijnse premier Ahmed Qureia zijn na een onderhoud met de Palestijnse leider Yasser Arafat dat Bush het vredesproces heeft ondermijnd en dat hij erover denkt af te treden. Ik snap echt al die drukte niet. Israël is het enigste democratische land in een regio's vol dictaturen. Uiteraard kiest "Eurabië" wééral eens de kant van de P.A van superterrorist Yasser Arafat. Jodenhaat zit blijkbaar gewoon ingebakken bij vélé Europeanen. Triest dat 55 jaar na de holocaust nog steeds te moeten vaststellen.
![]() |
#2 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moeten de Europeanen zich nog steeds schuldig voelen over wat 60 jaar geleden is gebeurd door de nazi's? En is dat een reden om Israël een vrijgeleide te geven? Het enige wat je kan stellen is dat de EU hierin consequent blijft, in tegenstelling tot de Amerikanen, de knieval van Bush is maar voor één reden: zijn joodse kiespubliek behouden met het oog op november. En wat dan met de VN, daar zitten nog veel meer landen in dan alleen de Europese en ook deze organisatie heeft de Israëlo-Amerikaanse houding veroordeelt, ook jodenhaat? Kom kom, de Amerikaanse regering is gewoon te laf om in deze netelige kwestie een eenduidig stanpunt in te nemen en er zich consequent aan te houden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, is het 0.k. dat democratieen land afpakken van niet-democratien? Laten we terug massaal naar Congo afzakken, lang leve het kolonialime!!! ![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Discussie begint vanaf het jaar 1950.
Geschiedenis of dergelijke heeft hier helemaal niks mee te maken. Als we bij elke politiek de geschiedenis erbij halen, doek dan maar Belgie meteen op en geef de grondgebieden terug aan rechtvaardige eigenaars. Shot elke Amerikaan in de oceaan en geef het land met een brede glimlach terug aan rechtvaardige inwoners. Geef de aboriginals hun land terug. Geef berbers hun land terug. Geef geef geef.... Nogmaals discussie begint vanaf 1950, vanaf het punt dat de Joden massaal aankwamen in de havens, rustig het gebied intrekken, de bewoners wegjagen en de vlag installeren. Dat is het moment dat de shit begon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe heeft israel kernwapens ? dankzij frankrijk. Wie heeft israel enkele van de meest stille duikboten ter wereld gegeven? Duitsland. Wie hielp israel in 73'? Nederland. Wie heeft er gunstige handelsvoorwaarden voor israek? EU,... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hierbijgevoegd een tekst van de A.D.L in de V.S over "Europe's Anti-Israël ecxuse" Throughout history a constant barometer for judging the level of hate and exclusion vs. the level of freedom and democracy in any society has been anti-Semitism -- how a country treats its Jewish citizens. Jews have been persecuted and delegitimized throughout history because of their perceived differences. Any society that can understand and accept Jews is typically more democratic, more open and accepting of "the other." This predictor has held true throughout the ages. During the Holocaust, Jews and other minorities of Europe were dispatched to the camps and, ultimately, their deaths in an environment rife with anti-Semitism. Nearly 60 years later in a modern, democratic Europe that presumably had shed itself of the legacy of that era, Jews have again come under attack. During the past year and a half a troubling epidemic of anti-Jewish hatred, not isolated to any one country or community, has produced a climate of intimidation and fear in the Jewish communities of Europe. Never, as a Holocaust survivor, did I believe we would witness another eruption of anti-Semitism of such magnitude, in Europe of all places. But the resiliency of anti-Semitism is unparalleled. It rears its ugly head in far-flung places, like Malaysia and Japan, where there are no Jews. The Anti-Defamation League has been taking the pulse of anti-Semitism in America for more than 40 years. Never did I expect that we would have to do the same in Europe, given the history and our expectation that European anti-Semitism, while not eradicated, would be so marginal and so rejected that it would not be a major concern. What we found in the countries we surveyed -- Britain, France, Germany, Belgium and Denmark -- was shocking and disturbing. Classical anti-Semitism, coupled with a new form fueled by anti-Israel sentiment, has become a potent and dangerous mix in countries with enormous Muslim and Arab populations. More than 1 million Jews live in these five nations, and their communities are under siege. Who would have believed that we would see the burning of synagogues and attacks on Jewish students, rabbis, Jewish institutions and Jewish owned-property? While European leaders have attempted to explain away these attacks as a fleeting response to events in the Middle East and not the harbinger of a more insidious and deeply ingrained hatred, the attitudes of average Europeans paint a far different picture. Among the 2,500 people polled in late May and early June as part of our survey, 45 percent admitted to their perception that Jews are more loyal to Israel than their own country, while 30 percent agreed with the statement that Jews have too much power in the business world. Perhaps most telling, 62 percent said they believe the outbreak of anti-Semitic violence in Europe is the result of anti-Israel sentiment, not anti-Jewish feeling. The contrariness of their own attitudes suggests that Europeans are loath to admit that hatred of Jews is making a comeback. This view may make Europeans more comfortable in the face of what is happening in their countries, by suggesting that this time around, Jews are not the innocent victims but are themselves the victimizers in the Middle East. But the incredibly biased reaction against Israel seen in the poll -- despite the fact that Israel under former prime minister Ehud Barak offered the Palestinians an independent state, and despite the fact that Palestinians have carried out a sustained campaign of terrorism against Israeli civilians -- speaks to a repressed hostility to Jews that may not be socially acceptable in post-Holocaust Europe. Still, even with such constraints, some 30 percent of Europeans are not averse to expressing their anti-Semitic beliefs openly and directly. Meanwhile, the Europeans have been tepid in their support for the U.S. war on terrorism and especially the Bush administration's efforts to broker an end to Israeli-Palestinian bloodshed. The Europeans seek to appease Saddam Hussein and other threats to the Western world while blaming Israel, not the Palestinian Authority, for the crisis. All while they minimize the extent of anti-Semitism in Europe and fail to immediately condemn horrific acts of harassment and vandalism. The message to Europe's burgeoning immigrant population is that there is a certain level of acceptance for intolerance. It is time for Europe to assume responsibility for a situation of its own making. The combination of significant, openly expressed anti-Jewish bias together with irrational anti-Israel opinions creates a climate of great concern for the Jews of Europe. It is not surprising that in such an atmosphere Muslim residents feel free to attack Jewish students and religious institutions not because they are Israelis but because they are Jews. And it is not surprising that some European officials have begun telling Jewish leaders to advise their numbers to avoid public displays of Jewishness, instead of promising to protect their Jewish communities. European leaders and officials must see what is going on for what it is -- outright anti-Semitism -- and condemn the revival of this ancient hatred that had its greatest manifestations on the same continent. They must acknowledge that the anti-Israel vilification across Western Europe is unacceptable. The recent comparisons of Israelis to Nazis, to Jews as the executors of "massacres" and even as the killers of Christ -- these do not fall into the category of legitimate criticism of a sovereign state. They create the very climate that questions the future of Jewish life in Europe.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||||||||||||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Hierboven heeft iemand al aangehaald wat Europese landen al gedaan hebben voor Israël én dat dat land een gunstig handelsakkoord heeft met de EU. Citaat:
Citaat:
Kom kom, de VRT is niet mijn favoriete zender (te rood), maar stellen dat zij zoch goedkeurend (dat vooral ![]() Citaat:
Wat 60 jaar gelende gebeurd is, ontkent niemand en vindt iedereen walgelijk, maar alstublieft mensen, het is ondertussen ZESTIG jaar geleden, laat het verleden rusten aub. Citaat:
Tja, jij bent niet meer dan een lage racist. Dat heb je nu al meermaals bewezen. Als jij jezelf Vlaams-nationalist noemt, ben ik beschaamd er zelf één te zijn, xenofoob. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, de eerste aanslagen tegen kerken moeten nog steeds gebeuren, zijn de gemiddelde moslims dan toch niet zó bloeddorstig en fundamenteel als ze ons graag doen geloven? Aanslagen kunnen ook geplicht worden door ultrarechtse jongeren, neo-nazi's en zij zijn gewoon niet normaal... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En joden in het algemeen zijn al lang geen slachtoffers meer, zij die elke dag in Israël leven met de schrik opgeblazen te worden, dat zijn slachtoffers, net zoals de onschuldige Palestijnen die gedood worden door het Israëlische leger, maar de gemiddelde jood niet, ook al meten ze zichzelf graag die rol aan... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er toch een spatje anti-semitisme is, is het misschien wel een gevolg van gelijkwaardige situaties als in volgende anekdote: Op 16 februari ging ik naar de VS. Naast ons en achter ons zat een joodse familie, verderop in het vliegtuig zat de rest. Een vrouw die discreet de borst gaf aan haar baby (ik persoonlijk zag niks aanstootgevends, zelfs geen tepel, toen ik er voorbij wandelde) moest ergens anders gaan zitten omdat onze joodse medepassagiers hier aanstoot aan namen. Iedereen weet dat je in het vliegtuig moet gaan zitten als je je bagage weggestoken hebt en niet meer mag rechtstaan tot je in de lucht zit. Toch duurde het een vol kwartier eer de familie zich genesteld had, dit was ook een gevolg van het feit dat zij zowat de laatste minuut het vliegtuig hebben betreden. Ook de Amerikaanse flight attendant begon zich serieus op te jagen (ook anti-semiet?), toen deze persoon stelde dat ze moesten gaan zitten omdat de kapitein anders niet kon vertrekken, werd hij uitgelachen. Alé, we vertrokken dan toch. Iedereen MOET blijven zitten tot het vliegtuig horizontaal vliegt, toch geen één van de joodse dochters naar het toilet tijdens het opstijgen. Eens in de lucht vraagt men om zoveel mogelijk te blijven zitten teneinde de flight attendants niet teveel te hinderen zodat zij hun werk ongestoord kunnen doen en om de medepassagiers niet te storen, toch moest die zelfde joodse dochter om de tien minuten naar haar familieleden gaan die ongeveer dertig rijen eerder in het vliegtuig zaten waarbij ze regelmatig haar medepassagiers stoorde en wakker maakte. Je mag je GSM niet gebruiken tot het vliegtuig aan de gate staat, toch was één van de joden al aan het sms'en toen we nog aan het landen waren. Toen we het vliegtuig verlieten was het vrij zuiver, op enkele plaatsen na, daar waar onze joodse vrienden zaten, dat was een beestenstal! Je kan nu wel stellen dat dat een geisoleerd gevakl is, maar mijn schoonzus is jaren stewardess geweest bij Sabena en vloog regelmatig ook naar Tel Aviv en zij heeft al heel wat anekdotes verteld over joodse passagiers. Zelf kom ik door mijn werk vaak in contact met joden en laten ze mij steeds een arrogante indruk achter... Als er al enige jodenhaat bestaat, komt dat voort uit situaties zoals dit, maar stellen dat heel Europa anti-semiet is, is serieus met de haren getrokken en een gemakkelijke manier om Europese kritiek op Israël te doen verstommen. Na edit: nog één ding: voor die poll zijn 2.500 mensen ondervraagd, oftewel minder dan 1 procent van de Europese populatie van 340 miljoen. Case Closed. |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||||||||||||||||||||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Israëlische regering oogst wat het gezaaid heeft, jammer dat de modale man in de straat daar weer het slachtoffer van moet worden. Een actie als vandaag tegen Rantisi, of vorige maand tegen Yassin, of binnenkort misschien tegen Arafat, daar heb ik absoluut geen problemen mee, DAT, mijn beste hoogedele antwerpenaar, dat zijn terroristen. Dat de modale Palestijn hierdoor van streek raakt en radicaliseerd, is weer een fout van de Israëlische regering... Citaat:
-> de houding van de EU in deze kwestie? (*) -> de AEL waar ik zelfs heb aangegeven dat er tegen deze groepering moet opgetreden worden? -> de vermeende partijdigheid van de VRT in deze kwestie? (*)Waarom reageer je niet op het feit dat verschillende Europese landen Israël geholpen hebben met het uitbouwen van een defensie en dat Israël een gunstig handelsakkoord heeft met de EU? Selectief lezen? Citaat:
Wat dat schuldgevoel betreft... Wat met de Amerikanen die de indianen bijna uitroeiden? Wat met de, en dit wordt waarschijnlijk weer netelig, christenen omdat de kruisvaarders ooit een slachting aanrichtten in Jeruzalem? Als tijd toch niet telt, dan is dit net hetzelfde als de holocaust. En trouwens, als de EU toch zo antisemitisch is, waarom is men dan strafbaar bij het uitvoeren van de hitlergroet? Citaat:
En die slachtofferrol, neem nu The Passion of The Christ en alle heisa daarrond. Omdat in het script staat dat de joden Christus vermoord hebben is de wereld weer te klein. Wat met bijvoorbeeld de Engelsen in Braveheart die afgeschildert werden als beesten en de Schotten als patriotten in bloed en nieren? Daar is geen heisa rond geweest... ![]() (*) Nu heb ik twee keuzes: of ik ga mee in deze scheldpartij of ik discussieer op een volwassen manier waarbij ik jouw argumenten probeer te ontkrachten. Als ik dat doe, verwacht ik minsten hetzelfde van jou, anders is deze hele discussie gesloten. Tja, jij bent niet meer dan een lage racist. Dat heb je nu al meermaals bewezen. Als jij jezelf Vlaams-nationalist noemt, ben ik beschaamd er zelf één te zijn, xenofoob. Hier ben ik uit de bocht gegaan, mijn excuses daarvoor... Citaat:
1. Jij beschouwd je als Antwerpenaar hoger in dan Limburgers... 2. Je hebt een zeer hoge eigendunk van jezelf... In beide gevallen kom je er zeer slecht uit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nooit ofte nooit heb ik de holocaust ontkent of geminimaliseerd en ik heb al meermaals aangegeven hoe walgelijk en verschrikkelijk ik deze gitzwarte plek in onze geschiedenis vindt. Citaat:
![]() Het verhaal op het vliegtuig is eerlijk en niet uit racisme geschreven. Nu stel ik jou een vraag en ik verwacht een antwoord anders val je compleet door de mand. 1. Wat vind jij van het asociale gedrag van die joodse familie? Ik was lang niet de enige die zich hieraan stoorde en ook veel Amerikanen, niet in het minst de crew, wondt zich hier over op... 2. Stel dat jij op dat vliegtuig zat en de joodse familie een arabische was. Hoe zoe jij reageren? Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 2 partijen verdienen elkaar é, zowel de israeliers als de palestijnen. Ik heb normaal gezien geen enkele voorkeur voor 1 van de 2 partijen maar je kunt de Vs niet een ongelijk geven tov dergelijke toestanden waar nog moslims bij betrokken zijn é. Alle moslims in dergelijke landen zijn zowiezo tegen de VS dus ze moeten nu niet afkomen dat ze de steun niet krijgen van de VS é. Ook kun je moeilijk ontkennen dat bijna elke staakt het vuren van beide kanten geschonden werd door de palestijnen. Ze moeten hiervoor dan nu ook niet verwonderd zijn dat ze dus de minste steun krijgen van wie dan ook.
Ze beweren toch al jaren dat iedereen tegen de moslims is awel, het is door de anti westerse gedachten van deze moslims dat ze nu de rekening gepresenteerd krijgen. ZOals ik al ooit zei "boontje komt echt wel om zijn loontje". 8) Dat ze nu ook maar steun vragen aan hun Allah. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik je eraan herinneren dat europa bezet werd in die tijd? Dat de meeste joden die gered werden door europeanen gered werden? Zoveel haat is niet normaal, ooit er al eens hulp voor gezocht? Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de AEL website wordt gehost in Maleisië..Belgie kan dat niet eens verbieden..
![]() |
#19 | |||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Haat??? Ik verspreid helemaal géén haat. Israëli's wensen gewoon in vrede en veiligheid te leven en dat is hen al sinds 1948 ontnomen, eerst door de Arabische landen die het nodig achtte Israël met militaire macht te vernietigen en later door Palestijnse terroristen. K9 moet me toch eens uitleggen hoe ik als Europeaan racistisch kan zijn tegen men eigen volk? Feit is wel dat Europa de laatste jaren altijd de kant moet kiezen van de Palestijnen en nauwelijks begrip kan opbrengen voor het standpunt van Israël. De ADL K9 is de Anti-Defamation League, een soort V.s versie van het C.G.K.R dus waarom dit een propaganda site zou zijn is mij een raadsel laat staan een racistische. Ik weet ook wel dat niet alle Europeanen anti-semieten zijn, Nederland bv. neemt trouwens de meest pro-israëlische standpunten in van héél Europa maar je kan er niet onderuit dat sinds de groei van het aantal moslimvreemdelingen Europese politici's blijkbaar ook de politieke ideeën van deze minderheden gaan overnemen, misschien om stemmen te winnen maar vooral uit angst voor aanslagen. Maar angst is een slechte raadgever.
![]() |
![]() |
#20 | |||||
|
![]() Citaat:
"de politieke prostitueé van het islam-fundamentalisme. " , "Belgistan" , "met vol goedkeuring als er wéér eens een aantal onschuldige Joodse mensen de lucht in worden geblazen" , "maar zeker géén islamcollabo zoals u" , "niet alléén de schuld van de nazileiders maar ook van gewone Europeanen " ,... En dat is maar 1 post . Nogmaals zoveel haat is niet normaal, zoek hulp zou ik zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals, alhoewel het idee van de ADL goed is, is de uitwerking ervan slecht en is het verwaterd naar een te extreme pro-joods standpunt. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |