![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt deze arme stier niet meteen doeltreffend gedood. In het volgende filmpje de 10 minuten durende doodstrijd van een Mexicaanse stier.
Ik waarschuw, het zijn geen leuke fimpjes http://www.youtube.com/watch?v=trKai...eature=related Ook in de VS, worden paarden voor de slacht onmenselijk behandeld. http://www.youtube.com/watch?v=wyF3IcIK2_A In Nederland met zieke koeien: http://www.youtube.com/watch?v=smdGu4O00q8 Lammetjes die uit de moeder worden gesneden voor het bont. http://www.youtube.com/watch?v=xPC8e...eature=channel Ook het transport van Amerikaanse paarden naar Mexico http://www.youtube.com/watch?v=Gz1WDru-hpM
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() People=shit.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Derk, heb jij pijn als die dieren pijn hebben?
Slaap jij daar slechter van? Wen eraan. Ik heb touwens vandaag een goed steakske gegeten. (très bien cuit)
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn doodgewone Vlaamse moeder heeft mij opgevoed, volgens mij volgens de Vlaamse volkskultuur, met respekt voor dieren. Niet "vegetarisch", de dieren mogen opgegeten worden, maar ze moeten niet nutteloos leed toegebracht worden, en we moeten respekt hebben voor hun natuur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is idd heel weinig respect voor dieren.
En de vraag is waarom is dat zo? Misschien is het gemis in de opvoeding met huisdieren er deels oorzaak van? Verder ben ik voorstander van een soort "animal police corps"
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke mens die plezier vindt in het zien lijden van dieren, is het niet waard in mijn ogen.
Zo een mensen zullen nooit of nooit vrienden van mij kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch als je vanaf je klein ventje bent het proces volgt van levende kip, naar dode kip, naar plukken, kuisen en bakken, kijk je hier anders tegen aan. Op latere leeftijd zul je er ook niet mee inzitten om dit proces te doorlopen. Is dit dan geen respect hebben voor dieren? Dat vraag ik me soms af. Of is dit eerder niet met een hond gaan wandelen.
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Sterker nog, je ziet daar zeer helder het verschil tussen slechte en goede mensen.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het juiste begrip: ergens in de vorige eeuw de jaren '70 en '80, toen ik nog jong gehuwd was, had ik een paar kippen en konijnen, en die slachtte ik zelf. Geleerd van mijn vader door toe te kijken hoe hij het deed destijds. Het verhaal van jou levende kip tot de kip in de pan, ken ik dus wel. Voor mij staat dat dus helemaal niet in de weg om ten eerste tijdens het kweken en tijdens het slachten de dieren geen nutteloos leed te bezorgen (hetgeen gaia blijkbaar nu toch verwijt aan de konijnenslachters), of ten tweede om tegenstanders te zijn van "plezier op kap van de dieren" (een paard rent graag, een paardenrenwedstrijd is geen probleem; een stier eerst afmatten en bloed doen verliezen tot ie geen stap meer kan zetten, om hem dan met een lang mes dood te steken is wel een probleem. Niet dat die toreadoren en andere sloren geen 'moedige' mensen zouden zijn, maar ge begrijpt wel wat ik bedoel).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom we zo wreed zijn voor andere mensen.
Je bent om een of andere reden gefrustreerd en werkt dit uit op een wezen dat je als minderwaardig beschouwt.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Dat zou ik geloven... Als je voorbij een wei wandeld en er komen koeien afgelopen, dan zet je lichaam instictief een paar stappen achteruit. En dat zijn dan koeien van een paar honderd kilo, en geen vechtstier van 850 kilo die je los in stukken vaneen wil trekken. Ik zou het de meeste mensen eens willen zien doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar moeten we dan jagers situreren? Mensen die met een jachtgeweer op duiven schieten, je kent deze wel.
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Waar blijft de Universele Verklaring van de Rechten van het Dier?
"Non-violence leads to the highest ethics, which is the goal of all evolution. Until we stop harming all other living beings, we are still savages." Thomas Edison
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik schoot daar duiven met een hagelgeweer en allerhande andere soorten vogels met verschillende soorten luchtgeweren. Ik zie het verschil niet tussen wespen van een appel schieten of duiven uit de lucht. Dus ik situeer die mensen nergens niet eigenlijk, dat zijn gewone mensen met een hobby. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Sommige mensen klaverjassen, anderen spelen gitaar, nog anderen houden van fietsen en dan zijn er uiteraard degene die levende dieren neerknallen - in de naam van sport en natuurlijk evenwicht uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() U doet precies of het is iets belangrijks. Stop daar toch eens mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |