Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2009, 08:23   #1
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard Schandaal in Wallonië

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...6-701309.shtml

http://www.lesoir.be/forum/editos/no...6-701306.shtml

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...5-701132.shtml

enz enz

de Franstalige pers staat er vol van: Waalse parlementsleden die op kosten van de belastingsbetaler 10 dagen zijn gaan feesten in de USA met hun partner.

Vooraleer dat er geroepen wordt: "zie je wel, die Walen, allemaal corrupt!" een paar bemerkingen:
- dit gebeurt overal, hoeveel snoepreisjes de Vlaamse parlementsleden de laatste jaren hebben gekregen, ik wil het in feite niet weten.
- het is vooral het feit dat dit in Wallonië zo'n grote verontwaardiging uitlokt, dat het nieuws is. vroeger gebeurde dit ook (iemand op het forum van Le Soir is dat allemaal aan het uitzoeken, indrukwekkend) en door alle partijen. dat dit nu zo breed uitgesmeerd wordt, wijst toch op een mentaliteitswijziging.
Oud 16 april 2009, 08:49   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het blijft natuurlijk nog afwachten hoe lang deze zaak in de belangstelling gaat blijven en wat de gevolgen dit keer zullen zijn. Ten tijde van de schandalen in Charleroi (herinner je de beruchte "J'en ai marre"-speech van Di Rupo) dacht men ook dat dit de trigger was die alles zou doen veranderen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 08:55   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus in Vlaanderen gebeurt dat ook, maar WIJ zijn hier nog zoveel meer corrupter en daarmee dat we er niet over spreken?

aaaaahhhh ! zegt dat dan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 08:57   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus in Vlaanderen gebeurt dat ook, maar WIJ zijn hier nog zoveel meer corrupter en daarmee dat we er niet over spreken?

WTF?

en wat wil je nu juist zeggen?
Oud 16 april 2009, 08:57   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het blijft natuurlijk nog afwachten hoe lang deze zaak in de belangstelling gaat blijven en wat de gevolgen dit keer zullen zijn. Ten tijde van de schandalen in Charleroi (herinner je de beruchte "J'en ai marre"-speech van Di Rupo) dacht men ook dat dit de trigger was die alles zou doen veranderen...
absoluut, afwachten. maar toch, de publieke opinie is echt razend.
Oud 16 april 2009, 09:02   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ik denk dat Vlijmscherp zich in de eerste plaats probeerde in te dekken tegen infantiele reacties als onderstaande:

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=13
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 09:07   #7
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Euhm, in Vlaanderen gebeurt dat dus niet. De regels voor "parlementaire reisjes" zijn in het Vlaams parlement (er wordt bijna niet gereisd) veel strenger gemaakt dan in het Waalse (waar je 2 reizen per jaar mag maken, dacht ik gelezen te hebben). In het Federale zitten ze ertussen in (2 reizen per termijn, als ik me niet vergis).

Wel goed dat er nu eindelijk protest komt tegen dit soort geldverbrodden. Maar de reactie van de betrokken politici spreekt nog altijd boekdelen. Happart : "het is schandalig dat u dit insinueert". Van Cau: "reis helemaal niet zo luxueus als beweerd wordt".

Ook "toevallig" dat het bijna allemaal om parlementairen op de rand van pensioen gaat?
Oud 16 april 2009, 09:09   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Euhm, in Vlaanderen gebeurt dat dus niet. De regels voor "parlementaire reisjes" zijn in het Vlaams parlement (er wordt bijna niet gereisd) veel strenger gemaakt dan in het Waalse (waar je 2 reizen per jaar mag maken, dacht ik gelezen te hebben). In het Federale zitten ze ertussen in (2 reizen per termijn, als ik me niet vergis).

Wel goed dat er nu eindelijk protest komt tegen dit soort geldverbrodden. Maar de reactie van de betrokken politici spreekt nog altijd boekdelen. Happart : "het is schandalig dat u dit insinueert". Van Cau: "reis helemaal niet zo luxueus als beweerd wordt".

Ook "toevallig" dat het bijna allemaal om parlementairen op de rand van pensioen gaat?
5 van de 7 zijn niet meer verkiesbaar.

Van Cau beweert dat deze reis zeer nuttig was.
Oud 16 april 2009, 09:39   #9
FDM
Banneling

Standaard

en van Cau moet 2 zetels betalen op het vliegtuig
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 09:58   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
5 van de 7 zijn niet meer verkiesbaar.

Van Cau beweert dat deze reis zeer nuttig was.
Bezoeken een land dat zowiezo beter dan zijn eigen land is, is altijd nuttig. Wie weet, Van Cau is misschien van plan naar de VS te emigreren een keer hij met pensioen is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 11:13   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Alsof dit de eerste en enige keer zou zijn sinds het bestaan van dat parlement...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 11:15   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alsof dit de eerste en enige keer zou zijn sinds het bestaan van dat parlement...
neen, en dat is ook het antwoord van Van Cau.

maar het is vooral de heisa die dit veroorzaakt in Wallonië, dat me frappeerde. ik vind dat vrij positief....
Oud 16 april 2009, 11:18   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, en dat is ook het antwoord van Van Cau.

maar het is vooral de heisa die dit veroorzaakt in Wallonië, dat me frappeerde. ik vind dat vrij positief....
Of past het in het rijtje anti-regionale propaganda?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 11:20   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Of past het in het rijtje anti-regionale propaganda?
neen, waarom zou dat?
Oud 16 april 2009, 15:17   #15
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik vind het stuitender dat geen van deze 'toppolitici' met jarenlange ervaring in staat is gebleken om de vergaderingen in het Engels te volgen en dus telkenmale beroep diende te doen op een tolk.
Dat Walen geen Nederlands willen leren, kan ik misschien nog enigszins begrijpen maar politici die pretenderen belangrijk genoeg te zijn om op missie te trekken, zouden toch op zijn minst de enige echte wereldtaal moeten beheersen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 15:25   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik vind het stuitender dat geen van deze 'toppolitici' met jarenlange ervaring in staat is gebleken om de vergaderingen in het Engels te volgen en dus telkenmale beroep diende te doen op een tolk.
Dat Walen geen Nederlands willen leren, kan ik misschien nog enigszins begrijpen maar politici die pretenderen belangrijk genoeg te zijn om op missie te trekken, zouden toch op zijn minst de enige echte wereldtaal moeten beheersen.
wel straf ! inderdaad!

maar kom! die onnozele boerkes van vlamingen die betalen dat toch hé! die achterlijken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:16   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Dat vind ik ook. Kennen die dan geen Aantwaarps?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 17:00   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het isniet de eerste maal dat de Waalse politici dit doen en ook niet de eerste maal dat de Waalse media hier voor van leer trekt tegen de Waalse politici.
Maar het is wel de eerste maal dat de Vlaamse media zoveel aandacht besteed aan een dergelijke zaak.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 17:33   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
dat dit nu zo breed uitgesmeerd wordt, wijst toch op een mentaliteitswijziging.
Ik wil eerst wel eens de verkiezingsuitslagen zien alvorens zulke conclusie te trekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 00:20   #20
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...6-701309.shtml

http://www.lesoir.be/forum/editos/no...6-701306.shtml

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...5-701132.shtml

enz enz

de Franstalige pers staat er vol van: Waalse parlementsleden die op kosten van de belastingsbetaler 10 dagen zijn gaan feesten in de USA met hun partner.

Vooraleer dat er geroepen wordt: "zie je wel, die Walen, allemaal corrupt!" een paar bemerkingen:
- dit gebeurt overal, hoeveel snoepreisjes de Vlaamse parlementsleden de laatste jaren hebben gekregen, ik wil het in feite niet weten.
- het is vooral het feit dat dit in Wallonië zo'n grote verontwaardiging uitlokt, dat het nieuws is. vroeger gebeurde dit ook (iemand op het forum van Le Soir is dat allemaal aan het uitzoeken, indrukwekkend) en door alle partijen. dat dit nu zo breed uitgesmeerd wordt, wijst toch op een mentaliteitswijziging.
Ik zou maar zwijgen als Vlaming-als men alle parlementaire reisjes van de laatste jaren gaat boven spitten dan zouden we nog eens raar kunnen kijken - zonder dan nog te spreken van onze ministers..wat had De Crem op de Zuidpool te zoeken ? Het land verdedigen tegen terroristische pinguïns?
Vlaanderen heeft altijd gelachen met 'Air Flahaut' (ok., die kon er ook iets van), maar onze De Crem heeft hem reeds lang voorbij gestoken in aantal km., maar daar hoor je plots niets meer van - idem dito als er enkele gevangenen ontsnappen en Onckelickx kop van jut is - vandaag ontsnappen er bijna dagelijks 2, worden bewakers in elkaar geranseld: komplete stilte. Ah ja, nu is het een Vlaming én een CD&v-er die minister is, die doet toch zijn best, nietwaar? Wanneer gaan we eens leren in dit landje om objectief te zijn?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be