Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2009, 13:34   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard op vlaamse wegen komt men koppeltjes tegen

Ik ga beroepsmatig vrij vaak op pad in vlaanderen en wordt meer en meer geconfronteerd met een nieuwe schrikbarende rage nl.de "koppel" affichage van onz politiekers.
vader en zoon of moeder en dochter,etc..
Van de gucht, de padt, etc...
Een nieuwe terechte vrees voor de politieke toekomst van ons reeds belabberd politiek bestel.
Jonge mensen met totaal geen ervaring op de arbeidsmarkt of gewoon van het leven en die direct de kans krijgen om een land te besturen!!
En voorts maar klagen dat politieker een zware job is!
Het zoveelste bewijs dat dit eigenlijk totaal overgewaardeerd en overbetaald is, anders zouden ze niet springen om zoon of dochter er ook aan te krijgen..ongeacht hun capaciteiten.
Voor de toekomst van dit land is dit een slechte zaak..zo krijgen andere meer ervaren mensen minder kans politiek door te stromen.
Trouwens die gasten zijn reeds goed gebrainwashed door papa, mama of de partij waardoor de degelijk beseffen dat de poen belangrijker is dan de verantwoordelijkheid die de functie meebrengt.
Om het even welke job aan de staat vereist een toegangsexamen, maar voor politiekers is dit blijkbaar niet nodig..elke sul kan minister worden..zolang er maar een dikke pion achter staat.
Mijn mening : minimum 10 jaar effectief en succesvol meedraaien arbeidsmarkt, met bewezen leider-of beheerscapaciteiten.
Dan pas kan men kans maken op een politieke regeerfunctie en niet zoals nu...uit de school rechtsreeks in de ministerpostjes.
En de belgen..zij zakken verder weg in dit politieke moeras.....
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 13:38   #2
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

"Eigen Jonk Eerst" of "Clan members only"

Maar zo gaat het al generaties lang....en je ziet waar we er mee gekomen zijn.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 10:07   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
op vlaamse wegen komt men koppeltjes tegen
En ik die allergisch ben voor koppelvorming...

Weet je waaromp Dexia's liquiditeit kelderde?
Miet Smet haalde in één keer haar voorhuwelijkssparen af.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 13:01   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Allez, neem nu de lijst van de niet-Open niet-Vlaamse half-Liberale half-Demokraten van Oost-Vlaanderen.

Dat manneke dat nog maar drie dagen gewerkt heeft in zijn leven, als studentenjob meen ik me te herinneren, staat daar als eerste op de lijst.

Nu moet ge mij eens uitleggen hoe die andere (zogezegd-)bekwame vld'ers, die reeds tientallen jaren hun beste beentje voorzetten in hun (wan)partij zoiets moeten aanzien ?

(in den tijd was er nog de titanenstrijd intern die prutspartij in Oost-Vlaanderen: de klasj der titanen, te weten een kiesstrijd tussen de jonge Verafstoot en de jonge Deklerk (zoon van het Schaap, ondertussen is diens kleinzoon al schepen in Gent ... ook zo ongeveer rechtstreeks van den unif, maar de destijds gebuisde zetelt met een dikke volvo onder zijn gat in den unif als regeringskommissaris ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 13:03   #5
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

"Mijn zoon, Jean-Jacques is een zeer gevoelig iemand, ik hoop dat hij nog een stuk weerbaarheid opbouwt." - Karel De Gucht

"Een slechte opiniepeiling kan hard aankomen. Ik ben daar kapot van." - Karel De Gucht

Allez, Karel, weerbaarheid opbouwen hé!
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be