![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april "Deze liberale kopman beheerste gedurende verscheidene jaren het nieuws met opmerkelijke uitspraken. Jurist, Europees parlementair, Volksvertegenwoordiger, ... Na enkele desastreuze peilingen probeert deze oud-voorzitter nu de schaapjes op het droge |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of heeft u als ex-voorzitter niks meer in die pap te brokken ? http://www.vld.be/DesktopDefault.asp...amp;pageid=160
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() U heeft het blijkbaar enkel moeilijk met het feit dat er géén allochtonen op de lijst staan.
Dat raakt mij niet, maar wat mij WEL tegen de borst stuit is de verhouding mannen-vrouwen.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat mij stoort is de vooropgestelde regel: Zoveel van dit, zoveel van dat.
Eigenlijk zouden de beste elementen naar voor moeten komen. Dat daarnaast te grote onevenwichten kunnen gemilderd worden is redelijk. Nu geeft dit teveel de indruk dat een paar welwillende maar niet zo capabele elementen op de lijst gezet worden om de gewenste verdeling te bekomen.
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens ! Ik zou er zelf een absolute voorstander van zijn, dat politici vanaf bepaalde niveau's diploma's zouden moeten voorleggen, of indien dat te discriminerend zou zijn, ze een ingangsexamen zouden moeten afleggen, en eventueel verplicht een aantal cursussen zouden moeten volgen. Voor ambtenaren van bepaalde gemeenten is het zo verplicht van een diploma bestuurswetenschappen te bezitten. Voor ministers of kamerleden zou men zo een examen kunnen opstellen, waar je moet bewijzen je weg te kennen in de te volgen procedures en de grondwet piekfijn te kennen. Voor kandidaten voor Europa zouden vraagjes over de europese instellingen en procedures op zijn plaats zijn. Zo zou je voorkomen dat onbekwame geldverslindende hansworsten aan de macht komen. En voor de federale regering, een taalexamen, de 3 landstalen, of op zijn minst tweetaligheid, van een premier en een minsiter van buitenlandse zaken, zouden we dan nog perfecte 4 taligheid kunnen eisen, ... |
|
![]() |