![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De FDF politicus én staatssecretaris Clerfayt vindt het niet kunnen dat de vlaamstalige brusselse politici maar de helft der stemmen moet halen om te verkozen geraken tegenover een franstalige brusselse politici...
Hij heeft het erover dat voor een vlaamse brusselaar 3000.stemmen voldoende zijn ,daar waar een francofone brusselaar er zo'n 6000 dient te behalen... Hij spreekt hierover met de term "bijna apartheid" vanwegen de vlamingen.... Zou meneer Clerfayt wél beseffen dat wij de pariteit van de regeringssamenstelling op nationaal vlak ook een vorm van "bijna apartheid" vinden omdat een waalse politicus hier ook minder stemmen hoeft te behalen om verkozen te worden.... Of is de heer Clerfayt er eentje van twee maten en gewichten.... Eentje die het nationale pariteitssysteem volkomen normaal vindt ,maar die steigert als eenzelfde systeem de brusselse vlamingen bevoordeeld... http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...-Brussel.dhtml.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Dat lijkt me gewoon een variatie op het principe van 'territorialiteitsbeginsel bij ons, personaliteitsbeginsel daarbuiten' dat de franstaligen konsekwent hanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echt apartheidsprincipe dus.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Diene zever gaat de komende regeringen toch weer niet gijzelen 18 maanden aan een stuk.
Iedereen is dat beu en wil oplossingen voor werk, economie, crisis, deftig bestuur met onder andere Kris Peeters... al lang genoeg tijd verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de mensen die de verkiezingsuitslag niet willen erkennen, die de regeringsvorming gijzelen. Immers: dag 1 heeft het kartel gezegd: met grondige staatsherming doen we mee, zonder die hervorming mag een andere eraan beginnen. dag 2 hebben de franstaligen gezegd "akkoord" (allez, d'accord zeiden ze) ... maar ze logen. dag 'kweet niet hoeveel: de tsjeven konden hun been niet langer stijf houden. de dag daarop: de Peeters met grootheidswaanzin ging het kunnen oplossen. Hij had garansies. Nul de botten heeft hij bereikt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die andere apartheid op nationaal vlak blijkt hem véél minder te storen ,en zal hij blijkbaar zien als een historische verworvenheid....Alle alarmbelprocedures en éénzijdige veto's inbegrepen... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 26 april 2009 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot zolang is het niets méér dan een beetje stoer doen voor de verkiezingen. In werkelijkheid hebben noch Clerfayt, noch zijn vriend Maingain ook maar één vinger in de pap te brokken. Voor zover de meerderheid (de Vlamingen, dus) niet in een coma vallen, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn franstalige politici uit Brussel het privilege hebben om wat extra stemmen te stelen uit Vlaams Brabant ziet hij ook gemakkelijkheidshalve over het hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus hebben ze wat mij betreft een béétje te veel in de pap te brokken.... En nu mijn vraag aan U persoonlijk mijn beste,U als francaise die wat het vlaams betreft hier wél een voorbeeld bent wat schrijfwijze betreft, en zo goed op de hoogte van het reilen en zeilen,of nét het gebrek daaraan in dit land....Ligt Uw roots hier in ons land,en zo ja, wees dan maar blij dat je hier niet hoeft te wonen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben (vanwege 't zit in de genen, zeker ?) begaan met het reilen en zeilen in en van uw land, en ik volg derhalve de Belgische politiek zo goed als mogelijk, zij het van op een afstand en tijdens mijn zeer beperkte vrije tijd. Eén en ander laat mij - eerlijk gezegd - tevens toe van mijn basiskennis van het Nederlands een beetje levend te houden. Dat de Franstaligen in België méér in de pap te brokken hebben dan hun duidelijke minderheid logischerwijs toelaat, ligt aan de makheid en meegaandheid der Vlamingen. Niettemin meen ik dat een losvast samenleven van Vlamingen en Walen zeer goed mogelijk zou zijn, met wederzijds respect voor eenieders cultuur en eigenheden, ware het niet dat de Brusselse bourgeoisie-franskiljons constant en onterecht roet in het eten gooien. U zult mij dan ook niet dikwijls op uw Waalse landgenoten zien afgeven, maar des te meer op de zichzelf belangrijk achtende Brusselse franskiljons. Als Vlaanderen en Wallonië het ooit aandurven van samen de Brusselaars tot een meer logische en terechte plaats in het politiek bestel terug te dringen, zie ik de toekomst van uw land en haar bevolking niet al te negatief in. Zoniet is en blijft het huilen met de pet op, tot de boel uiteen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor dat men hier tot oplossingen kan komen voor dat soort zaken zal men toch eerst tot een aantal fundamentele oplossingen dienen te komen om bestuurbaar iets te bekomen. Stop de chaos die de naam België heeft meegekregen en dan komt dat deftig bestuur van zelf en kun je gaan werken aan oplossingen voor werk, economie, crisis enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die macht geven ze slechts stukje bij beetje af... Citaat:
Citaat:
Tja, ik denk vooral dat het gewoon huilen met de pet op blijft, aangezien onze vlaamse politici absoluut géén ruggengraat hebben wat dat betreft ,en zij liever naar de francofone pijpen blijven dansen in ruil voor hun vetbetaald postje....En de waalse politici blijven uiteraard die brusselse bourgeoisie steunen omdat die hun méé machtiger maken dan zij horen te zijn... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het FDF toont weer eens zijn echt gelaat ! Maskers af !
"Messieurs les flamingants je vous enmerde..." ontbrak er nog aan.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Clairfailiiet is aldus onze bondgenoot.
En als onze pers (joernalisten vb. in de verkiezingsshows ...) eens zouden willen vragen aan de Vlaamse politiekers wat zij denken van zo iemand en van zijn partij, om tesamen mee in een regering te zitten .... of zelfs om tesamen mee in één land te wonen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De bourgeoisie slaagt er wel in de Walen bang te maken voor de Vlamingen, alsof wij van de Walen ook maar iets willen of vragen, anders dan politieke en financiële verantwoordelijkheid. Maar niet alleen de Vlamingen zijn bange kwezels, 't is in 't zuiden van het land niet veel anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Schitterend ! Maingain en Klaarfeit spannen zich met verve in voor de Vlaamse Zaak !
We mogen hen dankbaar zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Misschien stoort het hem niet dat hij als Brusselaar al zijn parlementair postje krijgt voor 6.000 stemmen, terwijl zijn Waalse collega al 7 X zoveel stemmen moet achter zich hebben en een Vlaamse collega 8 X zoveel stemmen om het belastingsgeld op te souperen. Als FDF-er kan hij daarbij toch niets meer dan kankeren op de Vlamingen, de belastingsdiensten ontregelen te voordele van zijn liberale soortgenoten, de grondwet negeren, enz. |
|
![]() |
![]() |