![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Darwin had het er al over in "On the Good Effects of Crossing, and On the Evil Effects of Inbreeding".
En dat zonder enige Genetica ter beschikking te hebben. Vandaag weten we dat 'incest' de soort, zowel plant als dier, genetisch verzwakt en waarom dat zo is. Vandaag, 150 jaar na Darwins eerste publicatie, na 150 jaar meer wetenschap, weten we ook dat de Evolutie Theorie veel breder kan toegepast worden dan origineel zo door Darwin bedoeld. Bijvoorbeeld in de economie. Maar ook....... Ook ten volle toepasbaar op de Kerk. Want zie. De leidinggevende kaste binnen de Kerk wordt benoemd door ... diezelfde leidinggevende kaste. Dat is een incestueuze handeling. Dat is inteelt. Dat is roofbouw op het geloof. De Kerk is daardoor homozygoot geworden voor recessieve fouten. Zoals daar zijn: wereldvreemd, machtsmisbruik, blind, ongenadig en dogmatisch. De mentale consanguïniteit tussen de leden van de leidinggevende kaste binnen de Kerk is gewoon te eng. Het geloof verzwakt iedere generatie, onaangepast en tot stilstand gebracht. En er is geen hoop. Zolang de Kerk de haar aangereikte wetenschap niet accepteert en gebruikt om er ook zelf beter van te worden. Schrijf dat in het zand. (vrij naar Inez van Dullemen)
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie religies wel in staat tot vernieuwing. Dat gebeurd traag, maar dat is daarom niet 'slecht'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als er geen druk kwam van buitenaf, zaten we nog met scheppingsverhaal en brandstapel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wacht alvast op de eerste paus met klompvoet !
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In globo doet de kerk van Rome het zeer goed, wereldwijd bekeken nog steeds in opmars. |
|
![]() |
![]() |