![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie" |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ooit zal het Vlaams Belang deelnemen aan de macht. Tot nu toe heeft ze dit nooit gedaan, door het cordon sanitaire (let wel, het is niet de bedoeling dat u de intussen vervelende klaagzang over dat CS herhaalt, maar dat u op de vraag antwoordt). Hoe denkt het Vlaams Belang dit gebrek aan bestuurservaring en netwerking te compenseren? Zal u een beroep doen op experts? Zich tevreden stellen met "mindere" ministerposten? Eventueel een N-VA'ke doen (de meerderheid steunen maar zelf geen ministers afleveren) ?
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Bump
![]() |
#3 |
|
![]() De dag dat wij geroepen worden om deel te nemen aan het bestuur, zullen wij onze verantwoordelijkheid opnemen. Dat wij bestuurservaring missen, klopt. Maar ik ben ervan overtuigd dat wij zeer bekwame mensen in ons midden hebben, die zeker een ministerpost aankunnen. En uiteraard zullen wij dan beroep moeten doen op experts, maar dat doet volgens mij elke minister. Of denkt u echt dat de Vlaamse ministers, die in de loop van de legislatuur minister werden, dit gerealiseerd hebben zonder beroep te doen op experts?
Wat zijn 'mindere' ministerposten? Ik denk dat elke minister zijn eigen beleidsdomein toch wel de moeite vindt, anders zou hij of zij daarvoor toch geen beleid kunnen uitwerken. En een N-VA'ke doen, zoals u zegt? Neen, ik denk niet dat wij dat ooit gaan doen. Ofwel steunen we én nemen we deel aan het beleid, ofwel voeren we oppositie. Maar nu eens het ene en dan weer het andere? Dat ligt niet in de aard van het beestje! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik denk bevoorbeeld aan gelijke kansen (
![]()
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind administratieve vereenvoudiging dan een sterker topic dan gelijke kansen. Want per definitie van de grondwet heb je gelijk kansen. Moet je dan voor elke grondwetregel een kabinet maken ?
Scheiding van kerk en staat: als een moslim hallal vlees zit te eisen, roep je dat principe in. Elke burger gelijke rechten, dus een kabinet voor gelijke rechten: dus als een allochtoon voor 1000 euro pensioen krijgt als hij vanuit marocco via familiehereniging hier binnenkomt, en ik maar 800euro ben ik gediscrimineerd, geen discriminatie man-vrouw: dus een kabinet daarvoor.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() In feite wel, maar goed, er zijn zoveel sterkere topics dan gelijke kansen. Wat niet wil zeggen dat ze compleet onbelangrijk zijn.