![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn de voorwaarden van prof Pieters voldoende voor een betaalbare en duurzame sosiale zekerheid?
En waarom aanvaarden de (Waalse) pollentiekers ze niet ? De grootverdiener van de Vlaamse sossen-mutualiteit droeg blijkbaar zijn steentje bij op de boekvoorstelling. En in welke andere draad was daar iemand die durfde in twijfel trekken dat een splitsing van B, geen voordeel zou opbrengen voor Vlaanderen, "omdat alles hetzelfde zou blijven" ? Sleutelwoorden die ik onthoud, en waarover we kunnen diskuteren: - responsabilseren - doorzichtig-eerlijk: wie meer bijdraagt, mag gerust meer trekken, het geheel van het sisteem moet herverdelend blijven - transparant: 100 persent duidelijk welk geld waar naartoe gaat Een nva-mail die ik mocht ontvangen: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het vreemd dat men doet subtiel doet uitschijnen dat Danny Pieters niets met de N-VA te maken heeft (Pieters is net als de N-VA pleitbezorger), maar Pieters stond in kieskring Leuven wel als lijsttrekker in 2003.
Voor de rest heeft hij natuurlijk overschot van gelijk.
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een sosiale zekerheid, die is goed. Is dat de sociale zekerheid van de sossen?
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() En diezelfde NVA is fier omdat ze totale amnestie bekomen heeft voor de wanbetalers van de VLAAMSE zorgverzekering?
En dan spreken over eerlijk, over responsabiliseren ? Goe bezeig, als ge niet betaald is het ook goe. Na het volgens hen waals profitariaat gaan ze nui het vlaams profitariaat in stellen, echt goe bezig |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pieke hier in zijn post net boven deze, weerlegt dit reeds. Bovendien zou er nog zoiets zijn dat later gepresenteerd wordt bij de wanbetalers: als na lange jaren iemand begint beroep te doen op de uitkeringen van de zorgverzekering, dan krijgt de wanbetaler een wachttermijn aan zijn/haar broek gesmeerd ... De media zouden hier (zoals in vele andere zaken) veel beter over kunnen kommunikeren ... .. en ondertussen sla jij hier de bal wel serieus mis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 april 2009 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik blijf bij mijn totale amnestie, want zelfs al zou men een wachttijd kijgen, dan nog neemt de staat de verzorging op, en is er kost voor de gemeenschap. Dit is een VLAAMS initiatief, waar we fier zouden op moeten zijn, solidair aan bijdragen, een zeker weg naar eigen middelen en eigen bevoegdheden. Gaat nu net een vlaams-nationalistische partij het signaal geven dat het allemaal zou nauw niet steekt, dat je kan betalen als het eens past, en krijg je een boete, dan zorgen wij wel voor amnestie. Mooi signaal voor het toekomstige vlaanderen. Wat is er te hoog aan deze boete, voor mensen die niet onvermogend zijn? Of heb je liever de boetes op zijn BELGISCH, waar de wanbetaler kan uitrekenen na hoeveel tijd hij "winst" maakt door niet solidair bij te dragen. Wat een signaal naar het eigen volk, zit de kieskoorts er al zo in dat ze nu letterlijk stemmen gaan KOPEN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat- of wanbetalers moeten gepast, dus zeer streng, aangepakt worden. (was het in dit geval niet: 250 € boete, om 25 € niet betaald te hebben ... maar ik weet niet eens na hoeveel aanmaningen ...) (zelfs al betwist ik de 'kost' - zie de rode zin -: een rechthebbende die 'persoonlijke verzorging' vb. pampers nodig heeft, begint vanaf dag 1 zijn maandbedrag te trekken van de Vlaamse Zorgverzekering, terwijl iemand die 1 of meer jaren te laat betaald heeft, 1 of meer periodes wachttermijn krijgt, en in die wachttermijn wel zijn pampers mag kopen, maar geen tegemoetkoming krijgt ...) In een oudere draad heb ik nog gepleit voor een 'persoonlijke individuele rekening' bij de staat. Heb je nog een schuld bij één staatsdienst (vb. btw), dan kan je niet terugtrekken van een andere staatsdienst (vb personenbelasting) ... en zelfs: betaal je een dag te laat, dan krijg je een marktkonforme rente aan je broek, en opgelet, driemaal opgelet, betaal je een dag te vroeg, dan krijg je ook een dag marktkonforme rente in je voordeel !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Als de staat iedere landgenoot, mensueel, automatisch, onvoorwaardelijk en geindexeerd inkomen levert in de grootorde van 140% op het huidige bestaansminimum, dat in mindering wordt gebracht op de loonstrook van de werkende. Dat zal niet alleen iedereen een leefbaar inkomen hebben, maar zal men ook nog eens een pak onkosten kunnen schrappen bij al die diensten die de rechten moeten bepalen en betalen. En kunnen die werkkrachten in andere sectoren tewerkgesteld worden, zoals bv fraudebestrijding bij de belastingen enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(of eer, gezien de grootte van het bedrag: vivant in't kwadraat) (maar Duduchke van vivant had wel berekeningen gemaakt, en zei van waar zijn senten moesten komen, eerlijkheidshalve)
|
![]() |
![]() |