![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dit verbod een goede zaak of een slechte zaak? | |||
Goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
29 | 87,88% |
Slechte zaak |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,06% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,06% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa verbiedt handel in zeehondenproducten
Producten van zeehonden mogen niet meer verhandeld worden in de Europese Unie. Het Europees Parlement heeft het akkoord formeel goedgekeurd dat de Europese Commissie, de EU-Lidstaten en het Europees Parlement anderhalve week geleden bereikten. Hele artikel: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090505_031 --------------------------- Vindt u dit verbod een goede zaak of een slechte zaak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede zaak, uiteraard!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slechte zaak. Beter is een controle op de vangst. De Inuit van Groenland zullen niet tevreden zijn met deze maatregel. Zij hebben altijd verdedigd dat hun methoden van zeehondenvangst niet 'imoreel' zijn. Ze gebruiken zowat alles van het dier op een nuttige wijze. En zeehonden zijn een belangrijk export produkt voor Groenland. Ook vanuit politiek oogpunt lijkt me deze vervreemding van Groenland geen goede zaak.
Deze reaktie op het bericht in de standaard is trouwens ook iets om over na te denken Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2009 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewikt en gewogen vind ik dit een goede zaak. Ten eerste ondermijnt dit de schandelijke praktijken van enkele op hol geslagen Canadezen, en ten tweede - aan Johan Bollen - is de ontginning in Groenland ontegensprekelijk een feit door de Groenlandse hang naar onafhankelijkheid. Ze hebben daar net een "njet" (Inuït is wat moeilijk voor me) uitgesproken tégen Deense subsidies - en da's tof, maar ze zullen dringend een vervangingsmiddel moeten vinden. Wat bontfrakskes gaat hun dure leventje niet onderhouden.
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Flauwe zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stoer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zijn tegenwoordig genoeg alternatieven voor de echte pelsen frakskes.
En voor die paar keer per jaar, in het seizoen, dat die gasten konden gaan jagen en dus inkomsten verwerven, moeten ze maar iets anders zoeken. En niet eenderwat, zoals die olieontginning, maar vb. toeristische dinges.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik echt moet kiezen, dan laat ik Groenland voor de zeehonden en de olie-ontginning. Tough luck voor de Inuit. Dat ze dan maar in de olie-industrie gaan werken en frakskes maken van afgeleide producten. Ik stem zeehond!
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ach kom Raf, je moet je Walt Disney-syndroom niet op mij projecteren.
Laatst gewijzigd door HAMC : 6 mei 2009 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af in hoeverre deze maatregel genomen werd in functie van de zeehond. Ik blijf achterdochtig voorlopig. In Pando, Bolivia, zo groot als België, vond je vroeger massas krokodillen langs de oevers van de rivieren, nu kan je er met moeite een spotten. Oorzaak, een illegale vangst ten dienste van Italiaanse tussenhandelaars. Vicuña is verboden te jagen in de hooglanden van datzelfde land, dat maakt een trui van het diertje iets waarmee enkelen menen te kunnen pronken door de exclusiviteit ervan. 'Kijk eens wat ik mij kan veroorloven'. Er zijn zoveel zaken gaande waar geen haan naar kraait. Spijtig voor de krokodil dat ie er niet schattig uitziet. Spijtig voor de Vicuña dat er geen filmpje van is. Het doodknuppelen dan. Een kogel is beschaafder? Rapper misschien. Toch fixeren we ons hier op een detail. Het leven van een dier in de industriële landbouw is een hel. Daar gaat het niet om enkel het stervensmoment. Willen we dat ook zien? Het eten van vlees legt een veel grotere last op de aarde dan het eten van planten. Zijn we bereid daar ook een ethiek aan te verbinden? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdeeld Europa duwt Groenland in de armen van de VS. Ergens ben ik geneigd te denken dat Europa niet beter verdiend. Ze moeten maar wat meer vooruitdenkend zijn en willen opkomen voor hún onafhanklijkheid in plaats van het kleine kindje te willen blijven. Een echte crisis is nodig voordat Europa wakker wordt vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2009 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() ok, stel dat jij moet betalen voor de verliezen ... denk je dat het dan nog steeds een goied idee is.
hoog van de toren bl;azen met morele wardes is 1 ding; de gevolgen van uw beslissingen zelf ondergaan is een heel ander ding! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Het is een industrie van 10-15 miljoen dollar.
Tis dus niet echt een economische aderlating. En aangezien maar 30 % naar de Europese markt gaat, gaan ze ook niet helemaal over kop, wetende dat een hoop van die jagers dit als bijberoep ("hobby") doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Survival of the cutest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Overigens is bont een decadentieproduct en zou als concept door middel van brutaal geweld uit de sociale paradigma moeten verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel schoner dan dekadensieprodukt. Op zijn beurt is dat laatste dan weer schoner dan konsept. En die "overigens" doet ook zeer Romeins aan. Ave ! Maar (en dit is hetgeen ik wou zeggen met deze post ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 mei 2009 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat er veel emotioneel reageren omdat zeehonden zo'n lief snoetje hebben. Hadden die beesten een zeehondenlijf met een varkenskop, dan zou er wellicht minder opspraak zijn. Ten andere is er geen overpopulatie zeehonden in bepaalde gebieden in Canada?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Zeehondjes ogen misschien snoezig, maar nertsen zijn dan weer vals ogende roofdieren. En toch ben ik zowel volledig tegen zeehondenbont als nertsbont. Snoezigheid heeft er weinig tot niets mee te maken. |
|
![]() |
![]() |