Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2009, 14:07   #1
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard Meisjes bekogeld met straatstenen

Meisjes bekogeld met straatstenen

Twee zusjes van 16 en 18 jaar uit Gouda zijn eerder deze week in hun woonplaats met straatstenen bekogeld, dat meldde het AD gisteren. De daders zijn vijf jongens in de leeftijd van 13, 14 en 15 jaar. Alle vijf zijn na het incident opgepakt en verhoord. Inmiddels zijn zij weer in vrijheid gesteld.

De zusjes waren op de eerste dag van hun meivakantie bij hun tante op bezoek geweest. Ze wilden eventjes bij een vriendin op bezoek die op de Columbuslaan woont. Achter het Groene Hartziekenhuis reden de zusjes langs een groep jongeren. "De meiden werden door een groepje Marokkanen uitgescholden voor kankerhoer. Tja, wat doe je dan? Je haalt je schouders op, je doet of je niets hoort en je fietst een tandje sneller", vertelt de moeder van de meisjes.

Klemgereden bij de wegopbreking
De jongens lieten het echter niet bij schelden en zetten de achtervolging in. Al snel reden ze de zusjes klem bij een wegopbreking op de Columbuslaan. "Ze konden vanaf hier niet verder en waren gedwongen om af te stappen. Die jongens hebben toen stenen opgepakt die los op de straat lagen en die gericht op het hoofd van mijn jongste dochter gegooid", aldus de moeder.

Toen de oudste van de twee zusjes ten val kwam, pakten de jongens haar fiets en gooiden die op haar. Het meisje heeft toen meteen de politie gebeld. De jongens gingen wel door met schelden, maar dropen al snel af.

Volgens de jongens was het minder erg
Na de verklaring van de meisjes op te hebben genomen is de politie een onderzoek gestart in de wijk. "De jongens zijn opgepakt en verhoord. Vier van de jongens hebben een actieve rol gespeeld en de vijfde heeft alleen toegekeken. Deze knapen zeggen dat ze eigenlijk alleen aarde hebben gegooid en dat er ook wel wat steentjes tussen hebben gezeten, maar dat is niet gericht was," laat woordvoerder Chris van Egmond weten. De jongens hebben ook bekend dat zij met de fiets hebben gegooid.

De meisjes zijn voor controle naar het ziekenhuis geweest. De jongste van de twee zat vol met blauwe plekken en schrammen en haar oudere zus had een hersenschudding. "Het ziekenhuispersoneel zei ook dat ze geluk hebben gehad", aldus de moeder.

Opvoedkundig praatje met de ouders
Na het verhoor zijn de jongens weer vrijgelaten. "Justitie bekijkt nu wat er verder met deze Gouwenaren gebeurt", aldus Van Egmond. De moeder van de meisjes weet wel wat er moet gebeuren. Zij wil het liefst een opvoedkundig praatje met de ouders van de jongens houden. "De meiden zijn gestenigd zoals ze dat volgens de sharia doen. Die ouders weten waarschijnlijk helemaal niet wat hun zoons buiten op straat allemaal uithalen. Daar wil ik ze graag op aanspreken", aldus de moeder.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/11014...aatstenen.html

Als dit omgekeerd was had je morgen een anti-razzziszzzme demonstratie, maar de daders zijn nu al vrij, zo krom is het hier geworden.

Voordat mensen mij gaan uitschelden voor Wilders fan, ik stem niet op die israeli gast, ik vertrouw hem niet eens, dus hou je aannemens maar bij je.
Oud 30 april 2009, 14:10   #2
anna
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dit omgekeerd was had je morgen een anti-razzziszzzme demonstratie, maar de daders zijn nu al vrij, zo krom is het hier geworden.

je kan allochtonen toch moeilijk het gebrek aan solidariteit bij autochtonen verwijten ?
anna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 14:28   #3
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anna Bekijk bericht

je kan allochtonen toch moeilijk het gebrek aan solidariteit bij autochtonen verwijten ?
Verklaar u nader?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 17:25   #4
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Tja, helaas zijn dit soort incidenten schering en inslag.
Niet alleen Gouda, mijn vriendin heeft dit ook al meegemaakt in Brussel.

Al bleef het bij intimidatie. Maar als ze met 5 zijn tegen een meisje van 50kg voelen ze hun stoer natuurlijk.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:43   #5
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Tja, helaas zijn dit soort incidenten schering en inslag.
Niet alleen Gouda, mijn vriendin heeft dit ook al meegemaakt in Brussel.

Al bleef het bij intimidatie. Maar als ze met 5 zijn tegen een meisje van 50kg voelen ze hun stoer natuurlijk.
Klopt, als ze alleen zijn durven ze niet eens snoep van een 1 jarige te stelen.

Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 30 april 2009 om 18:44.
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:44   #6
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Jongens hebben geluk dat het niet om mijn dochter ging.
Zou ze ook eens klemrijden, maar dan onder mijn wiel
En dan woops: jamaar mijnheer de agent, zij reden eerst in het midden van de straat, dan langs rechts, ik wou ze inhalen langs rechts maar ze zigzagde zo on mijn wiel.
Oud 30 april 2009, 20:17   #7
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Meisjes bekogeld met straatstenen

Twee zusjes van 16 en 18 jaar uit Gouda zijn eerder deze week in hun woonplaats met straatstenen bekogeld, dat meldde het AD gisteren. De daders zijn vijf jongens in de leeftijd van 13, 14 en 15 jaar. Alle vijf zijn na het incident opgepakt en verhoord. Inmiddels zijn zij weer in vrijheid gesteld.

De zusjes waren op de eerste dag van hun meivakantie bij hun tante op bezoek geweest. Ze wilden eventjes bij een vriendin op bezoek die op de Columbuslaan woont. Achter het Groene Hartziekenhuis reden de zusjes langs een groep jongeren. "De meiden werden door een groepje Marokkanen uitgescholden voor kankerhoer. Tja, wat doe je dan? Je haalt je schouders op, je doet of je niets hoort en je fietst een tandje sneller", vertelt de moeder van de meisjes.

Klemgereden bij de wegopbreking
De jongens lieten het echter niet bij schelden en zetten de achtervolging in. Al snel reden ze de zusjes klem bij een wegopbreking op de Columbuslaan. "Ze konden vanaf hier niet verder en waren gedwongen om af te stappen. Die jongens hebben toen stenen opgepakt die los op de straat lagen en die gericht op het hoofd van mijn jongste dochter gegooid", aldus de moeder.

Toen de oudste van de twee zusjes ten val kwam, pakten de jongens haar fiets en gooiden die op haar. Het meisje heeft toen meteen de politie gebeld. De jongens gingen wel door met schelden, maar dropen al snel af.

Volgens de jongens was het minder erg
Na de verklaring van de meisjes op te hebben genomen is de politie een onderzoek gestart in de wijk. "De jongens zijn opgepakt en verhoord. Vier van de jongens hebben een actieve rol gespeeld en de vijfde heeft alleen toegekeken. Deze knapen zeggen dat ze eigenlijk alleen aarde hebben gegooid en dat er ook wel wat steentjes tussen hebben gezeten, maar dat is niet gericht was," laat woordvoerder Chris van Egmond weten. De jongens hebben ook bekend dat zij met de fiets hebben gegooid.

De meisjes zijn voor controle naar het ziekenhuis geweest. De jongste van de twee zat vol met blauwe plekken en schrammen en haar oudere zus had een hersenschudding. "Het ziekenhuispersoneel zei ook dat ze geluk hebben gehad", aldus de moeder.

Opvoedkundig praatje met de ouders
Na het verhoor zijn de jongens weer vrijgelaten. "Justitie bekijkt nu wat er verder met deze Gouwenaren gebeurt", aldus Van Egmond. De moeder van de meisjes weet wel wat er moet gebeuren. Zij wil het liefst een opvoedkundig praatje met de ouders van de jongens houden. "De meiden zijn gestenigd zoals ze dat volgens de sharia doen. Die ouders weten waarschijnlijk helemaal niet wat hun zoons buiten op straat allemaal uithalen. Daar wil ik ze graag op aanspreken", aldus de moeder.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/11014...aatstenen.html

Voordat mensen mij gaan uitschelden voor Wilders fan, ik stem niet op die israeli gast, ik vertrouw hem niet eens, dus hou je aannemens maar bij je.
Je hebt volledig gelijk, zoethout. Het wordt hoog tijd dat we dat uitschot aanpakken. Autochtonen hebben het recht in vrede in hun eigen land te leven, of het nu in Nederland, Vlaanderen of Palestina is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 21:00   #8
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Sommigen noemen dit 'verrijking'
Oud 30 april 2009, 22:03   #9
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ach zie net wat ik gepost heb.
Die jongens hebben duidelijk inzicht nodig op de gang van zaken.
Laat ons dus niet direct stenen terug gooien, maar vraag uzelf af:
Wat zou Jesus/liefde doen?
Oud 30 april 2009, 22:04   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt volledig gelijk, zoethout. Het wordt hoog tijd dat we dat uitschot aanpakken. Autochtonen hebben het recht in vrede in hun eigen land te leven, of het nu in Nederland, Vlaanderen of Palestina is.
en Israël
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 22:08   #11
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ach zie net wat ik gepost heb.
Die jongens hebben duidelijk inzicht nodig op de gang van zaken.
Laat ons dus niet direct stenen terug gooien, maar vraag uzelf af:
Wat zou Jesus/liefde doen?
Hetzelfde als die achterlijke rechters hier doen, en iets zeggen in de trant van "gaat heen en zondigt niet meer".

Helaas werkt zo'n benadering niet, hoe mooi zulks ook in theorie mag lijken, en dus dient dit tuig met zeer harde hand te worden aangepakt, waarbij wat mij betreft het gebruikt de roede niet geschuwd hoeft te worden. In Marokko zelf schijnt dat bij de recalcitrante etterbakjes namelijk wél prima te werken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 22:17   #12
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Sus man (Sus Iratus), bedaar de geest

Ja wat ze deden is kennelijk fout. Daarom flink wat inzicht geven.

Het probleem is islam niet
Het probleem is dat mensen ervoor kiezen
Oud 30 april 2009, 22:23   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en Israël
Israëli's zijn allochtonen, geen autochtonen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 30 april 2009, 23:12   #14
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Israëli's zijn allochtonen, geen autochtonen.
Het ging over een voorval in GOUDA ! Stenigende marrokkaanse probleemschoften in actie !
Wat kom jij er nu weer de joden bijslepen ? Een beetje een obsessie zeker ? Ik dacht anders niet dat Nietzsche , jouw Grote Meester, zo een vulgaire jodenhater was ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 23:45   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Het ging over een voorval in GOUDA ! Stenigende marrokkaanse probleemschoften in actie !
Wat kom jij er nu weer de joden bijslepen ? Een beetje een obsessie zeker ? Ik dacht anders niet dat Nietzsche , jouw Grote Meester, zo een vulgaire jodenhater was ?
Dixie sleurde er Israël bij, ik niet.

Neen, Nietzsche was geen antisemiet, maar de politiek-correcten hebben hem wel door het slijk gehaald en belasterd als protofascist en antisemiet...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 april 2009 om 23:48.
Oud 30 april 2009, 23:57   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anna Bekijk bericht

Omdat krapuul steunen ook al "solidariteit" is?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 00:06   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Sommigen noemen dit 'verrijking'
Las zojuist een paar postings over een allochtoon die een lap tegen zijn kop heeft gekregen omdat hij iemands camera zomaar van dichtbij wilde bekijken...
En erg dat ze dat vonden, onze multicullers!!! Zo racistisch en gemeen!
Het voorvalletje hierboven is echter veel erger, komt waarschijnlijk meermaals per dag voor zonder in de media te komen, maar daar zullen hun supporters geen blz en blz over vullen! Neen, handig proberen de discussie een andere richting in te sturen door bvb over Israël te beginnen...
Gooi dat vreemd uitschot toch uit het land...
Oud 1 mei 2009, 00:08   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Jongens hebben geluk dat het niet om mijn dochter ging.
Zou ze ook eens klemrijden, maar dan onder mijn wiel
En dan woops: jamaar mijnheer de agent, zij reden eerst in het midden van de straat, dan langs rechts, ik wou ze inhalen langs rechts maar ze zigzagde zo on mijn wiel.
Man, man, man... jij zou wat meemaken! Zo racistisch tov een paar kinderen die aan het spelen waren!
Oud 1 mei 2009, 00:13   #19
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Man, man, man... jij zou wat meemaken! Zo racistisch tov een paar kinderen die aan het spelen waren!
Goede richtlijnen zijn dus nodig zodat hun kinderen niet dadelijk hetzelfde doen he
Oud 1 mei 2009, 11:03   #20
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

De vrouwen van tegenwoordig hebben zo'n hoog bitchgehalte dat het normaal is dat ze door gefrustreerde jongeren met stenen worden bekogeld. Sorry, maar vrouwen die quasi topless paraderen door de wijken met zo'n air van "niemand doet me wat", dat ergert mij ook. Vrouwen zijn overbeschermd in onze maatschappij.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be