![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Sam Van de Putte (Animo Aalst) en Sophie Van der Stallen (Sint Niklaas), zijn samen kandidaat op de sp.a lijst voor het Vlaamse parlement op 13 juni.
Kinderen in het Vlaams parlement... Ze hebben Freya al als kleuterjuf! ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() En hou oud zijn deze mensen?
#3 |
Banneling
|
![]() Iets rond 20 �* 21 vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 18 en 19!
Komen net kijken in de volwassenwereld. Hebben nog geen dag vanachter hun schoolbankjes geweest. Enige werkervaring zit er al helemaal niet in. |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Yeah well, dat noemen ze nu initiatief nemen se. Misschien dat die mensen wat beters te doen hebben dan heel de dag achter de pc door te brengen (zoals velen hier) en zeuren over de meest banale dingen.
Enneuhm, Chill, als je het nog niet moest weten; je KAN op die mensen stemmen, je HOEFT NIET! ![]()
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das gesproken. Al die zageventen... |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() hela jongens wel serieus blijven he
Sam ken ik persoonlijk als een zeer harde werker met leuke ideeën en een groot hart voor alle mensen. Hij heeft zichzelf meer als bewezen tijdens lejeunepremier, met hem in het parlement zal er een ongelooflijk frisse wind waaien
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik kan in elk geval geen respect meer opbrengen voor iemand die voor de verkiezingen het groene bestaansrecht stond te verdedigen en ons van het belang van Agalev wilde overtuigen, maar die na één teleurstellende verkiezingsuitslag na een maand of twee zijn karretje keerde naar de meestbiedende... |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Een parlementair daarentegen zit nu eenmaal op een positie waar hij weinig in de war kan sturen. Hij kan alleen maar bijdragen. Als een 18-jarige een nuttige bijdrage kan leveren, waarom niet dan? Er zijn z�*t parlementairen die vlotjes de veertig halen maar geen enkele zinnige bijdrage leveren tijdens hun jaren als parlementair. Leeftijd mag geen criterium zijn, inhoud des te meer. Dat die niet bij alle 18-jarigen die nu vooruitgeschoven worden het geval is, kan ik uit de eerste hand bevestigen. Maar geef ons een kans zou ik zeggen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Met hem in het parlement komt er inderdaad nen echten politieker bij. 18 jaar oud en reeds van partij veranderd...
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Direct wordt duidelijk waarom zorroaster (ook Jeune Premier) hem verdedigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft ze een kans wordt hier gezegd.
Ze krijgen die ook. En wat je op die leeftijd ook nog kan krijgen is een enorme teleurstelling.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ging over het principe van net-meerderjarigen in de politiek. Iets dat u toch ook genegen zou moeten zijn? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, daar heb je gelijk in ![]() |
||
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat jongeren gerust in de politiek mogen stappen, maar laat ze beginnen met gemeentepolitiek. Van daaruit kunnen ze als nog doorgroeien! |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Awel se Chill, ik vind persoonlijk gemeentepolitiek echte politiek. Laat die mensen doen wat ze willen doen en hun ambities waarmaken; daar doen ze tenslotte geen vlieg kwaad mee..
#18 |
Burger
|
![]() Ja, maar er is sinds die laatste verkiezingen zo veel veranderd en zeker binnen Groen! Waar vroeger de realisten het nog voor het zeggen hadden, zijn het nu diegenen de harde groene lijn volgen die het voor het zeggen hebben binnen groen! Bovendien is er in Aalst een zeer specifieke situatie. Joke (de zus van Sam) kan zich wel vinden in die harde groene lijn en is nog zeer actief...
Sam bulkt van het politieke talent en inzicht en als hij in het parlement geraakt ongeacht bij welke partij dan vind ik dat een aanwinst, frisse jonge ideeën tussen al die oude zakken.
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overlopers uit Groen! moeten zichzelf en vooral de rest van de wereld niets wijsmaken: Omdat het uitzicht op een mandaat opeens ver weg was, vertrokken ze. Niet omdat het SP.A-project opeens zo gewijzigd was, of omdat het Groen!-project anders was geworden... Meer is dat niet. Sam bulkt inderdaad van het politieke talent. De meest smerige van alle politieke trucs heeft hij zelfs al aardig in de vingers zo te zien... |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Zeg manneke,
wie denkt ge eigenlijk wel niet dat ge zijt? Ik ben nog lang niet overgestapt naar de SPa maar ik ben wél voor samenwerking met de SPa. De partijleiding heeft ons standpunt in Limburg echter niet gesteund en dus besliste het congres dat wij niet mochten. Maar wij hebben in Limburg ook een verkozen partijbestuur en dat besliste om er toch mee door te gaan en toen gingen de poppen nog maar eens aan het dansen. Ik heb begrip voor Sam, maar zou zelf nooit overstappen. Sams ideeën zullen niet anders worden door zijn overstap... Wat meer is iemand die aan politiek doet, doet dat om iets te kunnen realiseren of omdat een partij hem ligt. Wel Groen ligt Sam duidelijk niet meer en de SPa wél.