Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei) Licentiaat in de rechten. Werkt sinds 2004 als raadgever bij minister Marino Keulen (binnenlands bestuur, inburgering, wonen, huizen van het Nederlands, ...). Fractievoorzitter lokaal te Wilrijk, Jong VLD voorzitter Groot-Antwerpen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2009, 19:58   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Kristof: is die kieslijst democratisch of oligocratisch samengesteld ?a

Kristof

is dat nu zo dat OVLD ondanks zijn 10jaar terug belofte van een 'open partij' de zijn waar via 'het systeem op zijn amerikaans' van debatten voeren en dan interne democratie om op verkiesbare plaats te staan, zo werkt ???

Of is de samenstelling van de kieslijst ook nog altijd een koehandel...

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 mei 2009 om 19:58.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 17:16   #2
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Werkt dat systeem van debatten eigenlijk gezien Verhofstadt ze allemaal wint, omdat hij "The Great Debater" is (of The Great Communicator)?
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 00:18   #3
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Of is de samenstelling van de kieslijst ook nog altijd een koehandel...
kijk naar zoontje De Gucht en je hebt je antwoord.
Manu militari werd oa Moerman (dacht ik) op haar plaats gezet.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 06:24   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht
Werkt dat systeem van debatten eigenlijk gezien Verhofstadt ze allemaal wint, omdat hij "The Great Debater" is (of The Great Communicator)?
The great dictator bedoel je ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 06:56   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht
Volgens mij zijn er in belgique betere debaters, alleen zeggen die niet van het regime wil.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 10:49   #6
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Ja, ongetwijfeld, maar ik was toch zeer sterk onder de indruk van de welbespraaktheid en de eerlijkheid van onze oud-premier in de uitzending "Puur Persoonlijk: in het spoor van Verhofstadt".

Een uittreksel:

De Bisschop: “Weet g’eigenlijk al wat ge gaat doen als er een nieuwe regering is? Ga je met vakantie ofzo?”
Verhofstadt: “Ooh! Beginde gij vragen te stellen?!”
De Bisschop: “Ja.”
[gelach]
Verhofstadt: “Nee nee.”
Verhofstadt: “Euh?”
De Bisschop: “Ja ik vroeg mij af zo van wa- gaade dan op vakantie of?”
Verhofstadt: “Ik? Beneuhnik. Ik ben lid van ‘t parlement hé. Ik blijf daar werken. [stilte] In ’t parlement.”

Voor de goede orde: Leden van de uitvoerende macht (Ministers) maken logischerwijze géén deel uit van de wetgevende macht. Na zijn vertrek uit de Wetstraat 16 heeft hij trouwens z'n zitje in de Senaat niet opgeëist - Roland Duchatelet (eerste opvolger op de Senaatslijst van Open VLD) vertoeft er nog steeds. Van dat “werken in ’t parlement” zal dus niet veel (lees: totaal niets) in huis gekomen zijn.

Merci Gust, voor 9 jaar intellectuele eerlijkheid en welbespraaktheid!
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be