![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Tjah, verkiezingen in België op 7 juni a.s. voor de deelparlementen, welke Belg - Vlaming, Brusselaar of Waal- ligt daar nog wakker van? Bovendien vallen ze ook nog eens samen met de Europese Verkiezingen en ook, zoals het er nog steeds naar uitziet en voor mij totaal onbegrijpelijk is, vallen ze niét samen met de Federale verkiezingen. Waarschijnlijk brengt het iemand meer geld in het laatje wanneer al die verkiezingen in ons land gescheiden plaatsvinden. Een andere verklaring vind ik niet. Zelfs de eeuwenoude dwaling ‘het is allemaal de schuld van de Joden‘ werkt hier niet [meer]. Ondertussen verkeert ons land wel voortdurend in een staat van ontbinding (letterlijk èn figuurlijk) veroorzaakt door een permanent verkiezingsroes, maar dan wel een roes veroorzaakt door het troebelste bier waar zelfs de Romeinse god Bachhus zijn neus zou voor ophalen.
Het patriottische ‘oranjegevoelen’ bij onze noorderburen kreeg onlangs weer een flinke boost - dankzij of eerder ondanks - het bijzonder tragisch incident met de aanslag op het Koningshuis door een geflipte Richard Karst Tates waarbij 7 doden vielen. Karst Tates was gelukkig zo attent om het door hem verwekte menselijke drama niet te overleven. Wat voor melige onzin had die zielige eenzaat ons nog kunnen vertellen? Michael Moore kan er later nog een film over draaien. Succes verzekerd. Moore hoort de kassa al rinkelen… Dat Nederlandse patriottisch ‘gevoelen’ is ons Belgen - op een enkeling na - totaal vreemd. Wat echter wèl springlevend in België is - en dan in het bijzonder wat Vlaanderen betreft - is het ‘onderbuikgevoelen‘. Geen volk dat - in vergelijking met bijvoorbeeld onze noorderburen en zelfs vergeleken met de gemiddelde Walen en Brusselaars - zo apathisch en erbarmelijk slecht geïnformeerd naar de verkiezingen trekt. Vlamingen lezen nauwelijks boeken of kranten, het interesseert ze gewoon allemaal niet, maar wat ze wèl hebben is ‘een mening’. Een mening die ze heel hard iedereen toeschreeuwen, maar wel op voorwaarde dat ze dat stiekem en anoniem kunnen doen. Een vorm van verklikkersmentaliteit ligt hun beter. Het volk krijgt de leiders die het verdient: boer- en tuinderpolitiek bedreven vanuit duistere achterkamertjes, dat vinden ze leuk. Let dan maar vooral op het aantal stemmen dat Vlaams Belang en Lijst Dedecker zullen oogsten op 7 juni a.s. LDD heeft wat aan populariteit ingeboet, toen bleek dat Jean-Marie Dedecker bij voorkeur politiek bedrijft die er op gericht is om politiekers in te maken, door ze te discrediteren, heimelijk door ingehuurde speurneuzen te laten schaduwen, terende op de scandalitis zoals wijlen Leon Degrelle (REX) ook groot is geworden. Die flater van LDD doet me onwillekeurig denken aan de archieven van Reinhard Heydrich, chef van de Gestapo, of de Stasi in het voormalige Oost-Duitsland… En hoe reageren onze politieke partijen? Grijs, grijzer, grijst. Slaapverwekkende populistische onzin verkopen. Hun kiezers behandelen zij schaamteloos als ongeletterde kleuters met een IQ van minder dan 50, zelfs een neanderthaler scoorde beter. Maar misschien hebben ze wel gelijk. Misschien zijn we wel kleuters gebleven, en verdienen we het niet om als volwassenen te worden behandeld. Bij wijze van experiment heb ik heden ochtend de stemtest van De Standaard ingevuld. Het resultaat ziet u hier. Wat blijkt hieruit? De SPa staat bovenaan. Zeker niét [meer] mijn politieke keuze van het moment. Vlaams Belang en LDD bengelen hier onderaan. Niet te verwonderen. IK hoef dat soort volksverlakkerijen niet. Wat voor de rest wel overduidelijk wordt aangetoond in dit resultaat is dat ze allemaal zowat hetzelfde zeggen. De nuances zijn minimaal en volstrekt onbeduidend. Het lijkt wel afgesproken werk onder mekaar: “als jij dit zegt, zal ik dat zeggen.” Met het voorspelbare gevolg dat ze allemaal tegelijk aan de meet komen. Jammer dat ik niet op een Waalse of Brusselse partij kan stemmen. Daar worden slogans, programma’s en figuren nog flink bevochten. Corruptie en schandalen �* volonté maar, daar lééft politiek tenminste nog. In feite is het de eerste keer in mijn leven (ik loop al sinds 1970 trouw naar de stembus) dat ik vlak voor verkiezingen nog altijd niet weet op welke partij of figuur ik moet stemmen. Vermits in België kiezen nog altijd een plicht is - ook nog zo’n anachronisme - en wordt voorgezeten door een monarch die zijn leidersplaats enkel te danken heeft aan zijn bloedlijn - zal ik toch stilaan een besluit moeten nemen. Na afloop van 7 juni zal ik hier mijn keuze bekend maken. Niks om naar uit te kijken dus, ik verontschuldig me reeds bij voorbaat voor mijn keuze van dat moment… ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen zin om te diskuteren met zo'n domme mensen die zo zwart/wit denken. Want zowel op dit forum als in de pers, zijn de voor- en nadelen van gelijkvallende verkiezingen voldoende uitgelegd. Toch nog het antwoord op je vraag: ruk naar links, naar rechts, of naar beneden? Als het van mij afhangt: een ruk naar boven. Meer of totale Vlaamse onafhankelijkheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik treed de voorgaande commentaar bij: genoeg argumenten pro/contra het samenvallen van de verkiezingen. Ik draag links dus ik ruk rechts
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() het zijn inderdaad donkere tijden voor het belgique de papa. hopelijk krijgen we het overlijdensbericht heel snel
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat U desondanks U leeftijd momenteel nog altijd niet wéét waarop U ,Uw stem gaat uitbrengen veronrust mij in hoge mate.... Hebt U dan gedurende die lange jaren nooit het politieke gebeuren in dit apenland gevolgd... Het steeds weerkerend gevecht om de postjes door de tradionele partijen die daarvoor telkens wéér hun gedane verkiezingsbeloften inslikken in ruil voor de macht en de daarbij behorende riante wedde.... U zou momenteel perfect moeten weten welke partijen hier schadelijk zijn voor de vlaamse zaak,en welke partijen én personen steeds weer diezelfde vlaamse zaak ondermijnen .... Of bent U het type kiezer dat zich steeds weer in de maling laat nemen door de ronkende verkiezingsbeloften die er steeds worden gedaan,maar nooit uitgevoerd.... Tja ,in dat geval bent U er één van die vele tienduizenden die zich steeds weer laten bedriegen door het politieke etablissement... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijven nog over: Groen! en Open VLD. Erg mager. Nog even afwachten wie van de kleintjes nog mee doet, kruimels voor de zwijnen.... Laatst gewijzigd door roskam : 4 mei 2009 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() LSP, PVDA+ en CAP.
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Je hoeft maar op één partij te stemmen, dus je hebt nog de luxe van de keuze. Stel dat je in Noord-Korea woonde...
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Niet in Schoofzak's universum
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Maakt het eigenlijk wel een zak uit voor wie we wel of niet stemmen?
Een pot nat: Als er verkiezingen zijn komen de voorstellen als een zondvloed tevoorschijn. Als ze gepasseerd zijn is er niets gebeurd. Links, rechts, centrum... Allemaal zakkenvullers als je bekijkt wat er allemaal uitgevoerd wordt en wie er altijd voordeel van heeft. Mekaar de hand boven het hoofd houden en de stemmers klein houden. Maar als die er dan nog intrappen... dan hebben ze dat ook dubbel en dik verdiend.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of het nu Federale, Europese of Gewestelijke verkiezingen zijn: zelfs vóór ik de programma's ter hand neem zoek ik een antwoord op slechts één enkele vraag: welke partij komt op voor mijn democratische grondrechten.
Daar ik op deze vraag slechts één enkel antwoord vind worden de programma's (of beter: de eindeloos verbroken beloftes) al snel van ondergeschikt belang
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet er wakker van liggen! Het gaat hier wel over de heren en dames die onze natie gaan "besturen"... Bezorg hen hun C4!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 4 mei 2009 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge niet kunt kiezen stem dan blanco he Roskam, of ga gewoon niet; elke verkiezing zijn er +- 700.000 mensen die gewoon niet gaan, er is er geen één die daarvoor wordt vervolgd .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe dat nog een keer, en je krijgt mijn schoen tegen je kop.
Niet omwille van de boersheid tegenover mij, maar wel tegenover de draadopstarter: heb toch de voorkomendheid om bij het item van de draad te blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Wijlen mijn grootvader heeft voor en na de Eerste Wereldoorlog nog mee betoogd voor het Algemeen Stemrecht en werd daarvoor zwaar vervolgd en mishandeld. Nee, dat stemrecht (plicht) geef ik niet zomaar uit handen. Die laatste strohalm van de democratie, daar hou ik mij nog even aan vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indendraad. Niet goed opgelet. Zijn schuld natuurlijk: hij respekteert zijn eigen zichzelve niet eens. En wie heeft de boter opgegeten: brave schoofzak natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je ook stemt, na de verkiezingen zijn het toch dezelfde mensen die op de zelfde postjes terugkomen, dus ik stem niet. |
|
![]() |
![]() |