Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: was de rechter beinvloed / bevooroordeeld / onder druk gezet volgens jullie?
ja 29 46,77%
nee 27 43,55%
ik weet het niet 6 9,68%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 21 april 2004, 18:16   #1
flemish_lion_86
Vreemdeling

Standaard

wo 21/04/04 - Het Gentse hof van beroep heeft de drie vzw's rond het Vlaams Blok veroordeeld voor inbreuken op de racismewet. Het Blok stapt naar het Hof van Cassatie, waardoor de straf opgeschort wordt.

De drie vzw's hebben ook een geldboete gekregen. Hoe groot die is, maakt de rechter straks bekend. De vzw's stonden terecht voor inbreuken op de anti-racismewet.

Het Blok stapt naar het Hof van Cassatie, waardoor de straf opgeschort wordt. De partij zal op die manier onder de naam Vlaams Blok naar de verkiezingen kunnen op 13 juni.

bron: www.vrtniuws.net

was de rechter beinvloed / bevooroordeeld / onder druk gezet volgens jullie?
flemish_lion_86 is offline  
Oud 21 april 2004, 18:44   #2
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_lion_86
wo 21/04/04 - Het Gentse hof van beroep heeft de drie vzw's rond het Vlaams Blok veroordeeld voor inbreuken op de racismewet. Het Blok stapt naar het Hof van Cassatie, waardoor de straf opgeschort wordt.

De drie vzw's hebben ook een geldboete gekregen. Hoe groot die is, maakt de rechter straks bekend. De vzw's stonden terecht voor inbreuken op de anti-racismewet.

Het Blok stapt naar het Hof van Cassatie, waardoor de straf opgeschort wordt. De partij zal op die manier onder de naam Vlaams Blok naar de verkiezingen kunnen op 13 juni.

bron: www.vrtniuws.net

was de rechter beinvloed / bevooroordeeld / onder druk gezet volgens jullie?
Ik heb alleszins geen reden om aan te nemen dat de rechter niet objectief was.
Spetsnaz is offline  
Oud 21 april 2004, 19:48   #3
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad, dit is een bananenrepubliek geworden na de veroordeling van het Blok... wa ga we hier nog meemaken..

Jongens, als ge elke vremde hier uit Borgerhout moest nen dag volgen, dan zijn er welgeteld 2.000.000 aanklachten van blanken die gediscrimineerd of uitgescholden worden door hun allochtone broeders en zusters, en dat is niet eens overdreven... Ik kan er van meepraten..ik leef ertussen..Die mensen leven in hun eigen wereldje.. geen taalkennis, niks.. ik spreek niet voor ze allemaal, maar toch de meeste.. ECHT!

Degene die houden van integratie leven niet in de gettos naast en in de stad maar erbuiten.. zo simpel is dat.. en die kunnen alles gelijk wij Vlamingen... carriere, goed huishouden met kinderen die niet op speelpleinen hangen de hele dag.. of van alles kapot doen, of aan groepsverkrachtigen doen, en bendevorming goedkeuren...
Tis allemaal de schuld van de alochtone ouders zelf... houdt ulle jong binnen... gelijk wij..

Ben ik nu ook een rascist volgens deze rechter...

Centrum Leman, dat partijtgebonden is en direkt onder onze eerste minister opereert, dat onding dat niet voor ons blanke bange man telt... moet direkt weggeveegd worden en ontbonden..

De AEL mag blijven en het Blok niet..komaan jong...

AEL...Dat is pas een democratisch gevaar, en voor onze veiligheid, draai de klok maar eens 20 jaar verder... en bekijk de bevolkingstatistieken dan nog maar eens en denk dan maar eens terug aan deze woorden...
Ik zie ons al naar een Sheria gerecht gebaseerd op Islam gaan... hahaha
of onze vrouwen met ne snotdoek op hunne kop.

Een politieke partij moet zijn menig kunnen zeggen.. en al de zever dat die rechter in beroep uit zijn krammen slaat is allemaal met omwegen zodaning ingecalkuleerd dat het op een veroordeling kwam, 3 processen niets, en den deze (waarschijnlijk ne Rooie) is al van bij het begin van de zitting bezig met de partij de molesteren.. dit ruikt naar puur verraad..
pittig politiek gekruid zelfs... de wereld gaat lachen met ons apenlandje hier..

Belgie... of wat er binnnekort nog van over schiet.. willen op korte tijd ne burgeroorlog zekers.. want nen Vlaming is HEEEEEEEL verdraagzaam, maar genoeg is genoeg... o wee ..als de centjes beginen op te drogen.. goedendag!!!!

Verhofstad, hij zal zwarte gal uitspuwen na de volgende verkiezing van 13 juni, zeker weten, paars zal de komende 100 jaar niet meer aan de macht komen...het zal de zwartste zondag uit zijn leven zijn, en de Steve van PS.a zal het niet veel beter zoen, met de goed nieuws gratis shows.

Hier moesten serieuse brokken van komen, maar dat hij zo de geschiedenis in wil als poppetje van Di Rupo...

Verhofdtad...
Ge moet zijn manifest van vroeger maar eens lezen, dan weet ge wat voor schijnheilig leugenachtig ministerke het is... alleen de macht en de centen, de rest.. de pot op... voelt ge dat niet.. tis veiliger.. hahahaha

Ik kon niet meer... 'k moest terug opstaan van de schok...
Dewael en Verhofstad, wat die uit hun botten slaan, die hebben zone schrik van de francophonen dat het nie meer schoon is... zie nu met die splitsing, non non non non... die kennen alleen maar dat woord daar..

En Patje maar rond de pot rukken als ze op het nieuws lastige vragen stellen, of de zevende dag... vroeger moest het van hem zo snel mogelijk.. nu dat de Michel en Di Rupo dreigen met regeringscrisis.. doen ze in hun broek.. belachelijk en zwak... zeer zwak, da zijn geen Vlamingen
maar aftreksels van een ontwrichte democratie... nu vandaag zeker en vast... de Europeanen of liever de hele wereld gaat me ons dik lachen, hey, Belgium has killed the Flemish Block.... what... yes.. sure!!
what the fu..... piep...

En wat betreft CD&V NV-A... veel beloven en de Franstaligen nog wat meer laten wegsnoepen... dat de burgermeesters van Vlaams-Brabant maar voet bij stuk houden, dan kunnen we nog een paar stunten meemaken die hier alleen in deze bananenrepubliek kunnen... Made in Belgium, wordt vervolgd.
Big Daddy Antwerp is offline  
Oud 21 april 2004, 19:57   #4
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Tja, als de aanklagers zelf zeggen dat ze gaan verder procederen totdat ze rechters vinden die het Vlaams Blok wel veroordelen, dan weet men het wel...
Guderian is offline  
Oud 21 april 2004, 20:02   #5
DidiusTheGreat
Partijlid

Standaard

Ja een veroordeling die ik iets te ver vind gegaan.
Het vlaams blok mocht blijven bestaan als het cordon in staat werd gehouden.

Ik vrees nu dat door die veroordeling het blok op 13 juni een heuse vooruitgang zal meemaken als ze er genoeg gebruik maken van deze kans (wat ze zeker zullen doen)

Iemand het debat gezien in TerZake? Ik vond toch wel dat Degucht het bij het rechte eind had. En Vanhecke niet hij zat de hele tijd te hameren op het feit dat er corruptie in het spel zat enz.
Moest dat zo zijn, dan zou dat een regelrechte schande zijn, maar ik betwijfel het.

Het wordt zeker politiek spannend de komende dagen. Ik kijk met verwachting uit wat het Vlaams blok allemaal zal doen. Hun trukendoos zal wel nog niet leeg zijn.
DidiusTheGreat is offline  
Oud 21 april 2004, 21:04   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
Iemand het debat gezien in TerZake? Ik vond toch wel dat Degucht het bij het rechte eind had. En Vanhecke niet hij zat de hele tijd te hameren op het feit dat er corruptie in het spel zat enz.
Moest dat zo zijn, dan zou dat een regelrechte schande zijn, maar ik betwijfel het.
voledig akkoord. De Gucht zat netjes 100% op de kern van de zaak, Van Hecke zat maar wild spartelend zichzelf in een slachofferrol te wikkelen zonder enig objectief bewijs.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 21 april 2004, 21:25   #7
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
voledig akkoord. De Gucht zat netjes 100% op de kern van de zaak, Van Hecke zat maar wild spartelend zichzelf in een slachofferrol te wikkelen zonder enig objectief bewijs.
Angst,angst,angst..piepklein was 'm onze dikke vriend Vanhecke... 8)
neruda is offline  
Oud 21 april 2004, 21:37   #8
Woody
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Woody
Standaard

ik denk niet dar er iets opgelegd is geweest ik denk dat ze gewoon de gevolgen niet beken hebben.
straks wordt iedere vzw van iedere partij aangeklaagd.
Woody is offline  
Oud 21 april 2004, 21:50   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat mij voor de zoveelste keer opviel in Terzake is dat indien men - vermoedelijke - VB stemmers wil interviewen, men dit steeds in een café wil doen, liefst met zoveel mogelijk close-ups van Vlaamse Biersoorten en liefst nog met mensen een al een beetje beschonken zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 april 2004, 23:48   #10
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

Ja, de man is helemaal de kluts kwijt nietwaar... als je ook nog maar in het begin van een uitspraak al de bel hoort hangen, na een schandalig kort proces dat amper in een week is bijeengestampt onder druk van de PS.. dan weet je het wel wie de baas in Belgie is.. de PS .. met name Elio Di Rupo is de baas van Belgie.. vraag maar aan de koning.. hahaha

En dat is geen zatte toogpraat hoor.

RS
Oud 22 april 2004, 00:25   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Angst,angst,angst..piepklein was 'm onze dikke vriend Vanhecke...
Waarvoor eigenlijk? 13 juni? Een nieuwe partijnaam en samen daarmee het verdwijnen van het oude cordon sanitaire?
Oud 22 april 2004, 00:28   #12
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

Als ge gaat kijken naar http://<font color="blue"><u><a href.../a></u></font> dan ziet ge dit:

VLAAMS BLOK VEROORDEELD
Mensen, wat een grote titel..
en dan zo'n Sarcastisch titeltje.... "het lachen verging de Blokkers snel"

Ten eerste: hebben de Blokkers nooit de intentie om te lachen met belachelijke processen die via de PS worden ingespannen tegen de partij.. laat staan dat zogezegd niemand weet hoe Verhofstadt deze hetze al een paar jaren geleden heeft aangekondigd via ingefluisterend gecommandeer van onze eigen achter de schermen heersend PS kopstuk Di Rupo..

Iedereen weet (of wil het niet gezegd hebben) dat de Franstaligen in ons landje bang hebben dat het Blok, teveel brave Vlamingen met geld naar zichzelf trekken met echte waarheden (hoe dan ook verteld) en zo op den duur de grootste alleenheersende partij worden die het land in twee splitst.. weg met de monarchie en Wallonie.. Belgie barst.
en op een dag zal het er van komen... weg met het Waals profetariaat en het extreem links wanbestuur van de laatste decenia.
Multicul experiment zal uitmonden in geweld over heel Europa..wacht maar af.. kwestie van nog wat rijpen.

Waar Moslims zitten heerst er overal ambras in de wereld.

En ten tweede past het zeker niet voor zo'n rooie zender als de VRT om aan "vuile" linkse politiek te doen..
Het is al erg genoeg gesteld in deze bananenrepubliek..

En ik ben dan zelfs geen Vlaams Blokker.. maar ik vind dat dit niet kan...

Alleman mag de Vrije menigsuiting benutten hoe ze maar wil... en het Blok gaat voor de minste prullen het schavot op..

Als ik elk krantje van de laaste 10 jaren moest bijeenleggen, en nieuwsartikel of shows, dan is de anti-racismewet wel 5 miljoen keer overtreden... en is heel dit landje schuldig aan discriminatie op de wetten die het zelfs niet naleeft...

Je kan je zelf toch wel inbeelden dat onze modale Vlamingen dit niet pikken..
Zwarte zondag..groter dan ooit.. op 13 juni..

Komaan zeg, dit is niet 1940-45 zulle!!!

Dheer R.S.
Borgerhout

p.s. ben ik nu een racist..nu ik de waarheid zo botweg vertel..
Oud 22 april 2004, 08:08   #13
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Cassatie kan niet anders dan dit arrest volgen, indien ze de wet van 1981 op het rascisme en discriminatie wil respecteren. Of die WET correct is, dát is een andere zaak en dat moet uitgevochten worden op een ander niveau.
De drie VZW's hadden inderdaad meer dan 20 jaar lang als belangrijkste doel de bevolking op te zetten tegen anderdenkenden, andere culturen, andere geaardheid, andere denkwijzen,... De VZW's hadden als taak de verrotting te predikken, de maatschappij te verzuren en de bevolking op te ruien, uit partijpolitiek eigenbelang. En dat heeft weinig te maken met vrije meningsuiting.
Nergens wordt verboden om concrete feiten inzake onveiligheid en (vreemdelingen)aan te halen, alleen het stelselmatig stigmatiseren is niet toegelaten. Misschien ook wel terecht.
Trouwens, ik heb niemand horen janken toe Eddy Hermy en André Janssens uit Oostende vorig jaar werden veroordeeld voor rascisme (Brugse rechtbank)omdat ze in opdracht een door het Blok goedgekeurd pamflet hebben verspreid ? Omdat ze toen al het Blok de rug hadden toegekeerd ? Wat een selectieve verontwaardiging. Maar ik begrijp het, de vetpotten lonken nietwaar...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 22 april 2004, 09:12   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het valt natuurlijk niet te bewijzen dat het geen eerlijk proces was, maar er zijn een aantal niet te loochenen feiten die toch doen vermoeden dat er iets niet in de haak is:

- De hele serie wetten die allemaal zéér recentelijk gestemd zijn met het VB als duidelijk doelwit.

- De raad van bestuur van het 'onafhankelijke' centrum Leman is volledig politiek benoemd.

- de extreme snelheid van het proces

Dat zijn toch 3 dingen die niemand kan ontkrachten en die zwaar de wenkbrauwen doen fronsen.

Daarvan afgezien dan nog dat voor mij vrijheid van meningsuiting wel wat belangrijker is dan enkel PC mogen praten.
Rr00ttt is offline  
Oud 22 april 2004, 11:03   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het valt natuurlijk niet te bewijzen dat het geen eerlijk proces was, maar er zijn een aantal niet te loochenen feiten die toch doen vermoeden dat er iets niet in de haak is:

- De hele serie wetten die allemaal zéér recentelijk gestemd zijn met het VB als duidelijk doelwit.

De VZw's zijn veroordeeld op basis van wetten van 1981 !!!

- De raad van bestuur van het 'onafhankelijke' centrum Leman is volledig politiek benoemd.

Elke commissie of instantie wordt geïnstalleerd door beleidsvoerders, bij het Blok zou dit niet anders zijn.

Vier jaar (4 ! ) is inderdaad extreem snel....

Dat zijn toch 3 dingen die niemand kan ontkrachten en die zwaar de wenkbrauwen doen fronsen.

Daarvan afgezien dan nog dat voor mij vrijheid van meningsuiting wel wat belangrijker is dan enkel PC mogen praten.
Ik voel me nog betrekkelijk vrij in dit land, véééél vrijer dan toen ik in het Blok-organisatie zat...
Oud 22 april 2004, 11:11   #16
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Ik moet toch zeggen dat dit proces al in de beginne had gesponeerd moet worden. Het is duidelijk geworden na het proces dat de echte overwinnaars het Blok zijn, zij komen er weer eens uit als slachtoofer, "wij zeggen wat u denkt, maar we worden er nog eens voor bestraft ook nog...". Het Centrum voor gelijke kansen moest slimmer geweest zijn. Het Blok moet je niet aanpakken op straat of in een rechtzaal, dat heeft enkel een averrechts effect, het Blok moet politiek worden aangepakt worden, in het halfrond! Dat de mensen van het Centrum werden uitgejouwd en doodsbedreigingen krijgen, is deels aan hun zelf te wijten. Het Centrum, een onafhankelijke vzw. moet zich bezig houden met echte inbreuken, en niet met bedachtloze processen, waar het Blok enkel profijt aan heeft. De Scheidng van machten moet blijven verderbestaan, en het kan niet dat zo'n showproces (zo zie ik het) wordt gevoerd.
§tijn is offline  
Oud 22 april 2004, 11:30   #17
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Ik moet toch zeggen dat dit proces al in de beginne had gesponeerd moet worden. Het is duidelijk geworden na het proces dat de echte overwinnaars het Blok zijn, zij komen er weer eens uit als slachtoofer, "wij zeggen wat u denkt, maar we worden er nog eens voor bestraft ook nog...". Het Centrum voor gelijke kansen moest slimmer geweest zijn. Het Blok moet je niet aanpakken op straat of in een rechtzaal, dat heeft enkel een averrechts effect, het Blok moet politiek worden aangepakt worden, in het halfrond! Dat de mensen van het Centrum werden uitgejouwd en doodsbedreigingen krijgen, is deels aan hun zelf te wijten. Het Centrum, een onafhankelijke vzw. moet zich bezig houden met echte inbreuken, en niet met bedachtloze processen, waar het Blok enkel profijt aan heeft. De Scheidng van machten moet blijven verderbestaan, en het kan niet dat zo'n showproces (zo zie ik het) wordt gevoerd.
Dat klopt,... gedeeltelijk.
Het is wel zo dat het gerecht MOET reageren indien het parket vindt dat er terechte aanklachten zijn, én vervolging instelt. Het dossier lijkt zeer dik te zijn gezien het 4 uren durend vonnis. Het parket kan wel politiek zijn beïnvloed, wat de rechtbank betreft geloof ik dit niet echt. De rechters hadden weinig keuze, gezien de gangbare wetten. Het Blok mag nog van geluk spreken dat de rechters geen straffen hebben uitgesproken (met ontneming van burgerrechten) aan de verantwoordelijken van de VZW's, zijnde de leden van de partijtop !
Niet gezien hoe alle partijvoorzitters er opmerkelijk sip bij stonden te kijken, NIET gelukkig met de veroordeling die het Blok vermoedelijk een pak proteststemmen zal opleveren ? Gelukkig voor de democratie is niet iedereen zo blind en dom om in het demagogische parcours van de Blok te geloven...
Oud 22 april 2004, 11:44   #18
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

@ brugge veilig en leefbaar

straks trekken ze uw partij nog voor de rechter

en kunnen ze jou nog veroordelen omdat je ooit je medewerking verleende aan het vlaams blok

Jean Suys is offline  
Oud 22 april 2004, 12:06   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

De VZw's zijn veroordeeld op basis van wetten van 1981 !!!
Je weet goed genoeg dat dit maar de eerste stap van een cascade is van zeer recente wetten.

Citaat:

Elke commissie of instantie wordt geïnstalleerd door beleidsvoerders, bij het Blok zou dit niet anders zijn.
Dat zijn allemaal mensen met een partijlidkaart en die hebben de beslissing genomen om met dat proces te beginnen. En dan maar doen alsof ze (de sp/vld/cd&amp;v) zogezegd tegen dat proces zijn. Hypocriete kl**tzakken

Citaat:

Vier jaar (4 ! ) is inderdaad extreem snel....
Je weet goed genoeg dat enkel het proces waariin het VB veroordeeld werd supersnel ging. De anderen hadden een normaal traject en kijk... toen nooit veroordeeld.

Enfin ik wens je nog veel leedvermaak toe en tracht de banden die je zelf had met het VB maar goed te wissen, want JIJ kan nu ook vervolgd worden.
Rr00ttt is offline  
Oud 22 april 2004, 12:31   #20
Calle
Parlementslid

Standaard

Die VZW's hebben racistische uitspraken gedaan, dat staat buiten kijf.

Maar de manier waarop dit is afgehandeld vindt ik absoluut minder.
Calle is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be