Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2009, 14:55   #1
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard Waarom het VB wel eens beter zou kunnen scoren dan verwacht

Interessant artikel op de website van Gazet van Antwerpen: http://www.gva.be/blog/standpunt/ext...temgedrag.aspx

Op naar een nieuwe 24%!!!

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 15:55   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Interessant artikel op de website van Gazet van Antwerpen: http://www.gva.be/blog/standpunt/ext...temgedrag.aspx

Ik heb altijd respect gehad voor Paul Geudens...omdat hij durfde tegen de stroom indenken.
Maar hij "of all people" zou toch moeten weten dat het helemaal niet over "beschaamd" gaat.
Hijzelf heeft toch aan den lijve ondervonden wat de gevolgen zijn in onze modelstaat voor diegenen die onomwonden hun mening verkondigen, zelfs als het om een meerderheidsstandpunt gaat?
Zijn toenmalige baas, en hoofdredacteur politiek van de GVA, Van Loon werd trouwens door Stevaert en "madame la contesse" gewoonweg gebroodroofd omdat hij Paul zijn gedacht liet zeggen.
Paul zelf werd een redactionele backbencher in de GVA.

Ik mag hopen dat hij nu niet verplicht wordt om met zulke uitspraken zijn zieltje (en zijn job) af te kopen bij het ultrabelgicistische establishment.

Het gaat dus helemaal niet over "beschaamd" maar over "angst" of op zijn minst over "voorzichtigheid".
Sommigen (waar ik niet toe behoor) zullen het lafheid noemen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 mei 2009 om 15:57.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 17:01   #3
Luddo
Minister

Standaard

In dit waar gebeurd verhaal heb ik de namen veranderd... Het speelde zich af in een fatsoenlijke Kempense gemeente die verdraagzaamheid en menselijkheid hoog in het vaandel draagt:
Mevrouw Nele Nietcorrectus is gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang. Mevrouw Jes Perfectus is (Groen!e) schepen van Kultuur.
Schepen Jes spreekt op de gemeenteraad alle collega's aan met de voornaam maar bij Nele wordt het "Mevrouw Nietcorrectus"...
Alle collega-gemeenteraadsleden krijg van Jes steeds vriendelijk een handdruk, uitgenomen "Mevrouw Nietcorrectus" die blijkbaar stront aan de vingers heeft...
Nochtans is schepen Jes een fatsoenlijk opgevoed meiske want deftig genoeg om les te geven in een katholieke school...
Oud 8 mei 2009, 17:23   #4
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
In dit waar gebeurd verhaal heb ik de namen veranderd... Het speelde zich af in een fatsoenlijke Kempense gemeente die verdraagzaamheid en menselijkheid hoog in het vaandel draagt:
Mevrouw Nele Nietcorrectus is gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang. Mevrouw Jes Perfectus is (Groen!e) schepen van Kultuur.
Schepen Jes spreekt op de gemeenteraad alle collega's aan met de voornaam maar bij Nele wordt het "Mevrouw Nietcorrectus"...
Alle collega-gemeenteraadsleden krijg van Jes steeds vriendelijk een handdruk, uitgenomen "Mevrouw Nietcorrectus" die blijkbaar stront aan de vingers heeft...
Nochtans is schepen Jes een fatsoenlijk opgevoed meiske want deftig genoeg om les te geven in een katholieke school...
Als het waar is, is het niet goed te praten

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 17:30   #5
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik kan alleen zeggen dathet vroeger in mijn vriendenkring taboe was te spreken over politiek, maar zelfs nu hoor ik meer en meer Vlaams Belang.

Ik heb er nog altijd moeite mee want het diaboliseereffect uit mijn schooltijd is niet te onderschatten.

Sinds ik hier op dit forum ben terechtgekomen is mijn idee over VB veranderd in positievere zin.

Ik stem NVA, maar mochten deze niet bestaan dan zou de kans bestaan dat ik dit jaar VB zou stemmen.

Ik ben de belgique politiek die ons allen naar de afgrond heeft gebracht kotsbeu en andere mensen verdienen hun kans, want slechter kan niet.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 17:55   #6
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het IS waar! En dat heeft een hele legislatuur geduurd. Zelfs wie niet politiek actief was maar wel uitgesproken Vlaamsgezind kon niet op een goeiedag rekenen.
Bij de daaropvolgende gemeenteraadsverkiezingen heeft de kiezer de rekening gepresenteerd!:
Oud 8 mei 2009, 18:28   #7
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht

het kan gerust meer zijn dan 24 %
we zullen het zien over 30 dagen (niet lang meer!)
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 18:34   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is waar, wees maar zeker. En het is zeker geen alleenstaand geval. Zo is er hier op dit forum een tweetal jaar terug nog eens een discussie geweest over een gemeenteraadslid van SP.a/Groen! in een Vlaams-Brabantse gemeente (ik weet niet meer juist dewelke) dat tijdens de gemeenteraad ostentatief weigerde om naast een verkozene van het VB plaats te nemen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 18:58   #9
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet erg vriendelijk natuurlijk. Ik zou echter het aantal Vlaams nationalisten die alles wat er links en alternatief uitziet bekijken of het een stuk stront is ook niet te eten willen geven.
Oud 8 mei 2009, 22:00   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat is niet erg vriendelijk natuurlijk. Ik zou echter het aantal Vlaams nationalisten die alles wat er links en alternatief uitziet bekijken of het een stuk stront is ook niet te eten willen geven.

Correct. Maar ze geven ze wel een hand en spreken ze in gemeenteraden ook met de voornaam toe.
Oud 8 mei 2009, 22:01   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon pure discriminatie, zeg maar op het niveau van racisme.

Net als die Groene schepen die een paar jaa geleden weigerde naast een Belanger te gaan zitten. Hij zou dat eens moeten proberen met een moslim, het kot was te klein!
Oud 8 mei 2009, 22:17   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we er een martelares van maken en een standbeeld van dit slachtoffer van de 'Groene Haat' op de speelplaats zetten.

Beide figuren neigen naar weinig 'naastenliefde' als u het mij vraagt...

Oh ja, voor ik het vergeet, de voorganger van Groen! Agalev is uit katholieke middens ontstaan...

'Deftig' is een woord waar mijn grootouders (niet-katholiek) het indertijd al van op hun heupen kregen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 mei 2009 om 22:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 22:24   #13
FDM
Banneling

Standaard

VB is altij vree content met peilingen want ze scoren altij 2 tot 3 % hoger dan wat die peilinge aangeeft
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 22:42   #14
Rothzak
Vreemdeling

Standaard

Overigens, wat zou er taboe zijn aan je politieke voorkeur geven in een (anonieme) enquête? Ik betwijfel dat de hogeschool geen anonimiteit zou waarborgen bij deze vragenstelling.
Rothzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 11:59   #15
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laten we er een martelares van maken en een standbeeld van dit slachtoffer van de 'Groene Haat' op de speelplaats zetten.

Beide figuren neigen naar weinig 'naastenliefde' als u het mij vraagt...
Het voorbeeld is geen alleenstaand feit.
In de kamer is dit schering en inslag.
Als er morgen een standbeeld tegen de groenfascistische haat wordt opgericht zit je overmorgen met een wetgeving die dat verbiedt.

Citaat:
Oh ja, voor ik het vergeet, de voorganger van Groen! Agalev is uit katholieke middens ontstaan...
niet echt een certifikaat tegen haat, onderdrukking en/of fascisme als je de geschiedenis leest...

Citaat:
'Deftig' is een woord waar mijn grootouders (niet-katholiek) het indertijd al van op hun heupen kregen...
De mensen zullen geweten hebben waarom....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 mei 2009 om 12:00.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 12:32   #16
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof dat de enige is. Ik heb ook zo'n ervaringen. Ik vind dat een beschamende houding. Ieder zijn idee, maar da's een houding die de inzet van iemand voor zijn overtuiging én die persoon ontdoet van de waarde. Maar goe, de verdraagzamen zijn dan ook de Brahmanen van de politiek....
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 12:35   #17
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rothzak Bekijk bericht
Overigens, wat zou er taboe zijn aan je politieke voorkeur geven in een (anonieme) enquête? Ik betwijfel dat de hogeschool geen anonimiteit zou waarborgen bij deze vragenstelling.
Ik ken die bevragingen en ik ga die studenten zeker niet met de vinger wijzen (ik heb het zelf ook gedaan) maar in dit land is voor veel mensen hun politieke voorkeur iets als hun maandwedde: 't is al erg genoeg dat de fiscus dat weet.
Oud 9 mei 2009, 13:27   #18
Lierenaar
Vreemdeling

Standaard

Dat het Vlaams Belang bij de volgende verkiezingen nog 24% zou halen, lijkt me waarschijnlijk wat hoog gegrepen. Men zit met het Dedeckereffect en die gaat stemmen halen. Nu, die haalt die zeker niet bij het Vlaams Belang alleen. Een groot deel van het Dedeckerelectoraat komt uit de VLD en in mindere maten uit het Vlaams Belang, CD&V en ja, zelfs de Sp.a verliest kiezers aan de brulboei van de Noordzee.

Dedecker is een ééndagsvlieg. Zijn partij hang letterlijk (buiten enkele intelecutelen na) met haken en ogen aan mekaar. Als je de affaire Vijnck van de laatste dagen bekijkt; het eindeloze geruzie binnen de Limburgse werking van die partij en het groot aantal BV's en andere kandidaten van diverse pluimage, dan is dit een coctail die uiteindelijk in Dedecker zijn gezicht moet en zal ontploffen. Die partij is veel te snel aan het groeien en de kapitein van dit schip heeft zijn bemanning helemaal niet onder controle.

Dedecker gaat een nieuwe verkiezingsoverwinning op zijn naam schrijven en het Vlaams Belang zal naar alle waarschijnlijkheid een goede score neerzetten. Alleen zal het Vlaams Belang binnen 10 jaar nog met de grote meedoen en is Dedecker gereduceerd naar de geschiedenisboeken en zullen de huidige verkozenen van die partij naar nieuw politiek onderdak moeten zoeken. En ja, waar komen die uit? Nergens!
Lierenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 13:40   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lierenaar Bekijk bericht
Dat het Vlaams Belang bij de volgende verkiezingen nog 24% zou halen, lijkt me waarschijnlijk wat hoog gegrepen. Men zit met het Dedeckereffect en die gaat stemmen halen. Nu, die haalt die zeker niet bij het Vlaams Belang alleen. Een groot deel van het Dedeckerelectoraat komt uit de VLD en in mindere maten uit het Vlaams Belang, CD&V en ja, zelfs de Sp.a verliest kiezers aan de brulboei van de Noordzee.

Dedecker is een ééndagsvlieg. Zijn partij hang letterlijk (buiten enkele intelecutelen na) met haken en ogen aan mekaar. Als je de affaire Vijnck van de laatste dagen bekijkt; het eindeloze geruzie binnen de Limburgse werking van die partij en het groot aantal BV's en andere kandidaten van diverse pluimage, dan is dit een coctail die uiteindelijk in Dedecker zijn gezicht moet en zal ontploffen. Die partij is veel te snel aan het groeien en de kapitein van dit schip heeft zijn bemanning helemaal niet onder controle.

Dedecker gaat een nieuwe verkiezingsoverwinning op zijn naam schrijven en het Vlaams Belang zal naar alle waarschijnlijkheid een goede score neerzetten. Alleen zal het Vlaams Belang binnen 10 jaar nog met de grote meedoen en is Dedecker gereduceerd naar de geschiedenisboeken en zullen de huidige verkozenen van die partij naar nieuw politiek onderdak moeten zoeken. En ja, waar komen die uit? Nergens!

Ik zal meer zeggen, die haalt geen stemmen bij het VB. De Decker die staat te roepen dat hij met VLD/CD&v wil regeren tegen het VB, is dat de grond waarop VB-kiezers moeten overlopen naar LDD?

Ben ik nu de enige normale nog op dit forum?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 16:59   #20
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lierenaar Bekijk bericht

Vermoedelijk heb je gelijk. Of LDD zou drastisch van karakter moeten veranderen. Ze doet me vaag aan RAD-UDRT denken en dat bleek niet zeer stabiel te zijn.

En dat het Vlaams Belang géén 24 haalt? Welke partij zal dat wél halen deze verkiezingen?

Ik denk - en dat zal iedereen wel doen bij een politieke partij - dat er met grote onwennigheid naar 7 juni wordt uitgekeken want de signalen van de 'modale' man zijn op zijn minst zeer negatief na hetgeen de voorbije week is gebeurd. En dan zou de 'vogelpiek'-techniek van een heel aantal kiezers wel eens rare gevolgen kunnen hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be