![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april "Dankzij een familiale introductie in de politiek bekleedt ze al jaren een mandaat. Vandaag is ze Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok. De partij is ze toegewijd om haar volledige programma en omdat het volgens haar de enige partij is d |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Veroordeling VZW's VB is een mes dat aan twee kanten snijdt
Op grond van publicaties (sommige al vrij oud) en een aantal andere dingen zijn die vzw's van het VB veroordeeld. Eigenlijk gaat ermee een doos van pandora open. Politiek geinspireerde verenigingen zijn geen uitweg meer om "discriminerende" motieven te verbergen. Teksten, ook al distantiëert men zich ervan, blijven bewijskracht houden. Omdat dit proces als voorbeeld gaat genomen worden bij verdere uitspraken is nu het hek van de dam om ook elke mogelijke provocerende tekst of uitlating aan te grijpen om een proces te beginnen. Communautair geladen tekstjes (zoals bijvoorbeeld in het blaadje "carrefour" dat in de rand rond Brussel verspreid werd) zijn dan ook discriminerend te noemen. Concrete vraag : Moeten die dan ook niet verboden worden ? Wat bijvoorbeeld met andere groeperingen (AEL, MDP,..) die oproepen tegen één bepaald groep in een conflict, zoals het midden oosten? Concrete vraag : Moeten die dan ook niet verboden worden ? Wat bijvoorbeeld het Islamitisch Centrum Molenbeek op zijn site allemaal mag zetten kan ook moeilijk door de beugel. En roepen sommige heilige boeken soms ook niet op tegen ongelovige of andersgelovigen ? Concrete vraag : Moeten die dan ook niet verboden worden ? Tegen dat laatste centrum zouden er al klachten geweest zijn. Gaan die nu met dezelfde spoed behandeld worden ? Concrete vraag Gaat U nu tegen dit alles ageren zoals ze tegen uw partij geageerd hebben ?
#2 |
Vreemdeling
|
![]() de reactie van de Blokmandatarissen doet me alleen maar meer en meer denken dat het Blok terecht werd veroordeeld...
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() zal de nva nu ook aangeklaagd worden van de walen????
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
alleen kleine coorectie: het Vlaams Blok is niet verboden, er zelfs niet gezegd dat ze anti-democratisch zijn, maar wel dat ze aanzetten tot systematisch aanzetten tot discriminatie en vreemdelingenhaat. er valt over te discussieren of dat strafbaar moet zijn, maar het is nu eenmaal zo, en België staat daarin echt niet alleen, in zowat alle europese landen is dat strafbaar. volgens mij was de conclusie van de rechter dan ook de enige juiste: her Blok zet inderdaad systematisch aan tot discriminatie van alle migranten (vreemdelingen in het discours van het Blok) die zich niet assimileren. eens die vaststelling is gedaan, kan de rechter niet anders dan daaruit afleiden dat daardoor de anti-racismewet is overtreden, zodat er een veroordeling moet volgen. dan gaan rondvertellen dat Verhofstadt achter de veroordeling zou zitten is pure waanzin en een regelerechte aanslag op een aantal basisprincipes van de democratie. waarmee het blok meteen zelf aantoont dat de ze de democratie niet hoog in het vaandel voeren. |
||
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Geachte Mevrouw Dillen,
ik heb de grootste bewondering voor U, uw pa, en alle grote mannen en vrouwen van het vlaams blok. Graag gaf ik U volgende bedenking mee: Laurette Inckelinx heeft haar tiercé gewonnen: Cools, Dutroux en Vlaams Blok. Het proces André Cools mocht geen enkel PS-kopstuk beschadigen. En zo geschiedde! Het proces Mark Dutroux mag zeker geen netwerken blootleggen, waarin'hoge pieten'betrokken zijn. En zo zal het ook gebeuren. Het Vlaams Blok moest voor de verkiezingen hangen. En haar wil geschiedde. Dat het klassegerecht van de NV Blgié hierbij ook de vrije meningsuiting en de democratie doodde zal haar worst wezen. Proficiat, madame Laurette. Kraai echter niet te vroeg victorie. De uitspraak komt op 13 juni a.s. als een boemerang terecht in uw gezicht en in dit van de plitiek correcte politici die nu de andere kant opkijken. Gisterenavond, ik was aanwezig op het proces was ik aangeslagen. Deze morgen bij het ophalen van de kranten werd ik door verschillende mensen, niet Vlaams Blokkers aangesproken.Zij beseffen naar welke belgische ( zonder hoofdletter) dictatuur wij aan het evolueren zijn. Zij wezen mij op onze verantwoordelijkheid, wij zijn de enige hoop voor hen, hun kinderen, hun kleinkinderen. Ook zij, niet Vlaams Blokkers, rekenen op ons en zullen ons met hun stem steunen. Meer dan ooit Vlaams Blok. Dit is de boodschap. Iedereen zegge het voort. Met dank en hoogachting, Lode debouver Nokerseweg 64 8790 Waregem
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() het partijprogramma van het Blok is racistisch, omdat het op een systematische manier aanzet tot discriminatie van alle migranten die zich niet willen assimileren. Dat is toch niets wereldschokkends? alleen is het nu officieel bevestigd door een rechter die daarover volledig onafhankelijk heeft geoordeeld. Je kan het uiteraard oneens zijn met die rechter, en dat is je recht, maar na Verhofstadt nu ook Onkelickx bij de complottheorie gaan betrekken? Ocharme... Misschien moeten we nog maar eens een paar foto´s bovenhalen van hoe Dewinter een aantal jaren geleden omging met vrije meningsuiting? of hoe de maskers afvielen tijdens de Ijzerbedevaart... ik wil hier en nu als test gerust zeggen dat er een probleem is met een deel van de allochtonen, dat ik me ´s nachts in Brussel niet altijd even veilig voel, dat ik een probleem heb met vrouwenbesnijdenis, de positie van de vrouw in (een deel van) de moslimcultuur en het gebrek aan scheiding tussen Kerk en Staat dat door sommigen verdedigd wordt . Ik durf zelfs zeggen dat ik vindt dat de multiculturele of interculturele maatschappij voor heel wat problemen (maar ook uitdagingen) zorgt. En ik ben er zeker van dat ik daarvoor niet veroordeeld zal worden... De stap die ik immers niet maak (en het Blok wel) is daaraan vastkoppelen dat het allemaal de schuld is van "de vreemdelingen" en dat die "vreemdelingen" tweederangsburgers zijn (eigen werk voor eigen volk, geen sociale zekerheid, beperking op bezit van onroerende goederen) en dat ze zich maar moeten aanpassen (zijn de meesten trouwens niet aangepast? of mogen ze van het Blok ook niet meer naar de Moskee) dit mag toch allemaal gezegd worden? alleen niet op een systematisch discriminerende en stigmatiserende manier... |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb tot op heden VLD gestemd.
Ik ben het niet eens met het 70 punten programma. Het bestrijden van deze standpunten en de partij die ze verdedigt, dient echter niet door een rechtbank te gebeuren, wel door de gevoerde politiek. Het zijn de kiezers die beslissen. Met Paars hebben we nu al veel beleefd: snel belg wet, migrantenstemrecht waar 80 % van de vlamingen tegen was, superboetes die alleen in vlaanderen van toepassing zijn, dutroux die van het ocmw kon leven zonder controle, beloftes voor 200.000 banen die er niet komen, de geldtranfers N/Z die blijven doorgaan, doch die niet meer mogen gepubliceerd worden, de olympische spelen... Ik ben paars beu. De vorige standpunten van Vlaams Blok waren extreem; Als ik op hun website hun huidig programma lees, dan komt dat overeen met het gezond verstand van de meeste wensen. Ik kan daar niets racistisch in ontdekken. De veroordeling kan ook een nieuw elan geven aan vernieuwing. |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Die laatste zin van Pieter lijkt me helemaal correct te zijn.
Dit is geen einde, maar juist een nieuwe start. Het balast van het verleden wordt door deze veroordeling afgeschud, en eens het VB onder een nieuwe naam naar voren treedt, zullen zij des te sterker staan. Een gedachtengoed sterft niet zomaar, en zéker niet via de rechtbank.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() In de perstekst vrijgegeven over de veroordeling, staat anders duidelijk genoeg in vermeld dat dat extremisme niet iets van de jaren stillekes is, maar dat het heden ten dage nog steeds actueel is, hoezeer het Blok ook probeert dat extremisme te maskeren ...
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je bent kleurenblind. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Met vriendelijke liberale groeten, Ik stem ook niet meer op de VLD vanwege de collaboratie met de sossen. [size=2]Leuk hé al die kleurtjes en zo.[/size]
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
||||||
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Hartelijk dank voor uw steun en sympathie. Uiteraard zal ik en zal mijn partij met nog meer inzet en slagkracht dan voorheen met de kracht van onze overtuiging het programma van het Vlaams Blok verdedigen en verspreiden. U mag op ons rekenen. Met vriendelijke groeten, Marijke Dillen |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Hartelijk dank voor uw steun en sympathie. Uiteraard zal ik en zal mijn partij met nog meer inzet en slagkracht dan voorheen met de kracht van onze overtuiging het programma van het Vlaams Blok verdedigen en verspreiden. U mag op ons rekenen. Met vriendelijke groeten, Marijke Dillen |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat soort teksten en hun aanhangers moeten ook maar veroordeeld worden wegens racisme.
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Enkele dagen terug vroeg ik mij af" wie de overwinnaars zouden zijn na een arrest" Alles wel beschouwd, zijn er, spijtig genoeg alleen verliezers. Met als grootste verliezer "De Vlaming". Zelfs, al zou er voorheen enige twijfel over mijn stemgedrag zijn geweest. Nu niet meer. Ik ben in hart en nieren beledigd door een rechter, die duizenden Vlamingen als racisten heeft bestempeld. Mij moet men niet meer overtuigen wie mijn stem krijgt.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, misschien is het hoog tijd voor een nieuwe reeks kachten tegen alle religieuze boeken die oproepen tegen andersgelovigen. Dat is met inbegrip van de Bijbel natuurlijk. Al de organisaties die discrimineren moeten dan buiten de wet gesteld worden, inclusief de politieke partijen die zich inspireren op die boeken. Met inbegrip van CD&V natuurlijk. Het spreekt vanzelf dat als de Islam discriminerend wordt bevonden, dat dan ook organistaties die deze groep de hand boven het hoofd houden, zoals het CGKR ook aangepakt worden !
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als zij toegepast worden voor de éne, dan MOETEN ze ook toegepast worden voor de andere. Dus CD&V, CDH, MDP, AEL op gelijke voet behandelen als het VB, tenminste als er discriminerende uitspraken staan in Bijbel en Koran of andere ondersteunende teksten. Organisaties die bepaalde groepen steunen ? Ook aanpakken !