![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De titel is waarschijnlijk misleidend, want verder in het artikel staat: Citaat:
Citaat:
Komt er een Belgisch onderzoek? Stelt er iemand vragen in het Parlement? Wordt De Crem ter verantwoording geroepen? Zijn we nu in oorlog met de Afghaanse bevolking? Op wie moeten we onze woede koelen als Afghanen hier een 'paar dozijn' mensen vermoorden?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 mei 2009 om 10:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De mensen die eerst aangevallen werden waren Afghaanse politieagenten trouwens (3 dood), waarna de Taliban in een dorpje zich verschuilden (waar ze 3 burgers doodden omwille van "spionage"). Daar is de luchtaanval gebeurt, maar er waren ook burgers in die huizen zich shuil hielden... Ik vind het een héél spijtig geval, en hoop dat het onderzoek iets zal opleveren van waar er fouten gebeurd zijn. De oorlog in Afghanistan is verloren als dit blijft gebeuren, de ISAF en VS moeten dringen hun manier van werken herzien. RIP Afghaanse politie & burgers.
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of zou hij het ook maar uit de gazet hebben?...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het nieuws online, net zoals u (of zit u soms op u pc te typen in West-Afghanistan?). Het is nog maar net gebeurd ook he, ik zei nog dat een onderzoek wel gepast zou zijn. Wat is uw probleem toch met die verklaring? Dat de Taliban politieagenten aanvaalt gebeurt vaak, en gevechtsvliegtuigen hebben niet opzettelijk die burgers geraakt (net wat ze niet nodig hebben). Wat niet wil zeggen dat er geen fouten gemaakt zijn.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2009 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar dit is in niemands "naam", geen enkel land wil dit op z'n "naam", alleen al omdat het de schade aanbrengt aan de zaak. Ik zou graag weten hoe dit precies gebeurt is, de VS luchtmacht (niet de Belgische!!!) had dit moeten vermijden.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() dat zijn helemaal de belgische f16's niet geweest >_>
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'zouden'...het was toen gewoon niet nodig een standpunt daarover in te nemen dachten ze waarschijnlijk. Opportunisme wint het dan. En dat is uiteindelijk hetzelfde als er ronduit voorstander van zijn m.i.. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik niet voldoende geïnformeerd was over hun standpunt terzake.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2009 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of 'het westen' er wel goed aan doet Karzai te laten vallen trouwens. Het mag ook niet te veel op een kolonie gaan lijken aldaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Waar halen ze't.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch op 't nieuws geweest dat de F16's taliban strijders neerhaalden. Taliban strijders die een bernbom plaatste.
http://www.vtm.be/nieuws/opgeknipt.h...It_8695_vtm_id
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 8 mei 2009 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi oxymoron, Belgische luchtmacht doodt. Het Belgische leger kan nog niet eens iemand vermoorden, al was het tegen een ongewapende kever, met een spuitbus ongedierteverdelger in de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huh? Waar is dat nu voor nodig? Een beetje last van hoogmoed misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn punt is dat de openingsposter slinkse trucs uithaalt (via de titel) om betrokkenheid van het Belgische leger bij moorden te suggereren, terwijl de bronnen dat absoluut niet aangeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een score van 50% dus,hiep hiep hoera voor onze jongens van de luchtmacht aangezien het al tientallen jaren geleden is dat zij nog iets wat als vijandelijk kan worden omschreven onder vuur hebben mogen nemen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leek me alsof u uw mening gaf over het Belgische leger, dat u blijkbaar niet erg hoog inschat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zijn degenen nu die altijd hebben gezegd dat elk land zich niet moet moeien met interne zaken van anderen? Waar zijn kortom de mensen die een tijd terug constant zaten te posten dat de amerikanen er niets te zoeken hadden?
Awel, zeg nu dan ook gewoon rechtuit dat de Belgen er niets te zoeken hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wie één Navo-land aanvalt, krijgt ambras met de andere Navo-Landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan zij die mijn lief BE besturen,
Laat den Amerikaan nu aub verekken en denk aan onze jongens en aan uw burgers he... Belgian Eagles home now!!! Sorry dat ik het zo grof moet zeggen, maar laat den amerikaan nu maar verrekken he, je oogst wat je zaait. En wij hebben daar de ballen met de maken, dus laat u niet meetrekken. Blijf een verbond, maar laat ze in oorlog toch maar alleen he.
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hun bewijs is enkel wat los zand, want ze weigeren de geheimhoudingsclausules te ontschrijven. Deze geheimhoudingsclausules (die in andere bondgenoten gebruikt worden in hun parlementen) maken controle op zulke missies mogelijk. Jammer genoeg verkiest Links en de spa hier om gewoon wat te schelden in de hoop dit hun stemmen zal opbrengen. De Crem is gewoon goed bezig op defensie (dat zeg ik niet maar verschillende gewone soldaten die ik sprak).
![]() |
![]() |