![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Beste forummers,
Sinds een kort tijdje geleden begon ik het heil te zien in het volgende: Men zou, mits goede begeleiding, verplichte hallucinogeenkuren kunnen organiseren voor bepaalde elementen van de samenleving. Deze kuren, uiteraard volledig begeleid door zowel een arts als een psychotherapeut, zouden als doel het verbreken en slopen van kwaadaardige of stagnerende paradigma hebben. De kuur zou gebeuren door het toedienen van een op voorhand nauwkeurig bepaalde dosis hallucinogeen bij de patient, waarna hij wordt begeleid door een mentor. Deze mentor dient een expert te zijn in de psychologie en de filosofie. Het gebeuren dient plaats te vinden in een speciaal daarvoor gemaakt idyllisch natuurterrein, om zo de voeling met de omwereld te stimuleren en de diepte van de ervaring te vergroten. De mentor dient tijdens de gebeurtenis de patient wijzen op alle mogelijke nieuwe denkpistes en manieren om de wereld te zien, waarna de patient een gelukkig en hergeboren mens wordt. Ik geloof dat de behandeling niet enkel effectief zou zijn tegen dogmatische en georganiseerde godsdienst, maar ook tegen aandoening zoals chronisch liberalisme of kleinburgerlijkheid. Wat vindt u hiervan? Bedankt voor uw aandacht, Flanelcondoom, uw nederige dienaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt presies iets tegen mensen die niet spontaan, vrijwillig en voor 100 persent van jouw gedacht zijn;
en je wil hen dwingen tot de vrijwillige keuze om voor jouw wereldbeeld te kiezen. Zo ongeveer met dezelfde doelstellingen, en met dezelfde 'beste bedoelingen' werden eksperimenten verricht in Siberië, alsook in enkele andere heropvoedingskampen en dies meer. Goed bezig Flanellen Kondoom, goed bezig. Nog even doorduwen met je intellektuele hersenspinsels en je kan via genetische selektie misschien voorstellen om tot jouw homogene mensenmassa te komen. Als ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard dient de mensenmassa heterogeen te zijn. Bepaalde remmende en degeneratieve paradigma dienen doch bestreden te worden. Ik ben een liefhebber van de mens, en geloof niet in Stalinistische heropvoedingskampen. Ik geloof in de zachte, aangename manier. Pavlovianisme is achterhaald, weetjewel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Maar: on topic blijven, mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de staat georganiseerde lsd-fuiven ?
![]() ![]() 'k zie der al een paar over de Meir lopen ... Did you see the size of that chicken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Een uitstekend idee, hoewel ik betwijfel of een regering die zijn bevolking dom en naïef houdt net wil dat mensen de klucht van hun bestaan wel niet inzien.
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het ook al eens gedacht, dat sommige the bigger picture wel eens kunnen gebruiken.
Maar ik ga eens een half jaar proberen, puur op denkkracht en wilskracht. Yoga oefenen, chakra's openen en zuiveren, aura healing en ga maar even door. Ik denk dat een half jaar genoeg tijd is om "iets" te bereiken. Astraal bewustzijn bereiken zonder enige hulp van geestverruimende middelen, ... Ik heb geestelijk al heel veel bereikt op psychedelics, nu eens uit mezelf proberen. However, ik heb eemaal lsd gedaan (dubbel hofmanneke) en doe ik nooit meer. Ik blijf de paddenstoelen en dmt de krachtigste, beste, zuiverste psychedelic vinden.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 3 mei 2009 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk daarom ook spontaan aan The Beatles met hunne mentor/guru ... ![]() En wat met de eventuele flashbacks van zo'n persoon ? Ga je die dan geen jaren onder controle moeten houden ? Stel dat iemand "genezen" is en een jaar later purperen konijnen ziet zweven op diezelfde Meir ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() idd lsd kan een flashback geven... krijgt dat maar is in uwen auto
![]() Of Flashbacks komen bij dmt en paddo's is mij onbekend. zo zie je maar, er wordt niet met alles rekening gehouden.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dacht ik ook, tot er een DF surfer knal op een auto reed
Neem die "myth" maar heel relatief hoor flanel
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 3 mei 2009 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flashbacks komen wel degelijk voor he... op lsd toch
het is relatief ja, maar het gebeurt he ![]()
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Risico's:
* Veel mensen hebben overwegend positieve ervaringen met LSD. Alle gebruikers hebben ook wel eens negatieve ervaringen. Ondanks het feit, dat het meestal goed gaat, zijn de gevaren bij LSD veel groter dan bij paddo's. * Bij mensen met een psychiatrische ziekte zoals bijvoorbeeld een depressie of psychose verhevigt LSD de aandoening. Sluimerende depressies en psychosen kunnen naar boven komen en langdurig narigheid veroorzaken. Medische behandeling is dan nodig. * Neem niet aan het verkeer deel als je onder invloed bent (ook niet op de fiets): je blijft na gebruik nog uren ongeconcentreerd. Men verwerkt gegevens en gevoelens over de verkeerssituaties op een verstoorde manier. Daardoor kunnen ongelukken ontstaan. * Als je een ziekte hebt en / of medicijnen gebruikt, is gebruik van LSD af te raden. Het kan gevaarlijke of zeer onaangename gevolgen hebben. * Sommige typen antidepressieve medicijnen (tri-cyclische) leiden tot een LSD-overdosering. * Er zijn meldingen van gebruikers die langdurig last houden van afwijkingen bij het zien (HPPD). Zij zien zeer storende afwijkingen in kleur, vorm, beweging, contrast enzovoort. Deze problemen kunnen al ontstaan als iemand pas kort gebruikt. Er zijn enkele aanwijzingen dat mensen met 'bad trips' meer kans hebben op ontstaan van deze verschijnselen. Er is nog veel onbekend over de mate waarin deze afwijkingen optreden en de omstandigheden waaronder dit gebeurt. Medische behandeling is mogelijk, maar veel artsen herkennen deze aandoening niet. Flashbacks Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets". Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren. In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt. Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks. Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet. Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins. Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend. http://www.drugsinfoteam.nl/folders/lsd.html
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik volg Leary hierin. In je voorstel kan de setting wel beïnvloed worden maar de set niet. Als je dat namelijk al voldoende zou kunnen zou je het experiment niet hoeven uit te voeren want dan is je doel al bereikt. De set zelf (dogmatische persoonlijkheid) is namelijk het probleem dat je opgelost wenst te zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() LSD is chemie btw.... is geen lsd kartonneke da kan tippen aan dmt man
![]()
![]() |
#19 |
Minister-President
|