Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2004, 15:06   #1
rick
Vreemdeling

Standaard

Een politieke mening van een Nederlandse burger over de Nederlandse politiek..

Ik vind het een heel goed voorbeeld wat SnifSnif daar noemt
wat betreft datgeen wat Sociaal Rechts kan bereiken waar
links en rechts jarenlang om zouden gaan touwtrekken zonder ooit
enig resultaat te bereiken.

Persoonlijk vind ik dat de linkse en rechtse politiek volledig uit
de tijd zijn, ik vind het een erg middeleeuwse manier
van regeren, het stamt uit de tijd dat de Nederlandse samenleving nog een stuk eenvoudiger in elkaar zat.

Nederland bestond uit Nederlandse werkgevers en uit Nederlandse werknemers.
---De rechtse politiek kwam op voor de wensen van de werkgever; zo zorgde de rechtse politiek ervoor dat werkgevers zichzelf veel meer geld konden toeëigenen en dat deze werkgevers konden bezuinigen op de lonen van de arbeiders, met als gevolg dat het werkende Nederlandse volk door deze werkgevers konden worden uitgezogen.
---De linkse politiek kwam op voor de werkende Nederlandse burger; zij zorgden voor meer rechten voor deze werkende burgers zodat deze de kans kregen om zich staande te houden en zich verder zouden kunnen ontwikkelen, dit alles zodat zij en hun kinderen later een betere functie in het Nederlandse bedrijfsleven zouden kunnen bekleden.

Alhoewel wij allen kunnen zien dat deze zaken vandaag de dag nog altijd aan de orde zijn, zijn de doelstellingen zo 60 jaar later wat
verder uitgediept.
Zo is de linkse politiek een fel aanhanger van een multiculturele samenleving in Nederland geworden. De afgelopen 40 jaar hebben wij, de Nederlandse burger, moeten toezien dat er jaarlijks tienduizenden allochtonen heel eenvoudig door de linkse politiek tot Nederland werden toegelaten.
Links heeft de afgelopen 40 jaar zijn uiterste best gedaan om het hen zo goed mogelijk naar de zin te maken... Zo werd Rotterdam "De culturele hoofdstad van de Europa" waarin alle culturen uitgebreid aan bod kwamen behalve dat van de Nederlanders zelf.
Allochtonen in Nederland kwamen vrij eenvoudig aan een uitkering en zo werden door middel van false aangiftes, door middel van slechte controle en door het uitblijven van ingrijpen door de linkse overheid, miljoenen, door het Nederlandse volk afgestaande, guldens
zonder enige tegenwerking naar het buitenland verscheept.
Voor de Nederlanders zag het er niet erg rooskleurig uit. De autochtone Nederlanders werden gehersenspoelt met beelden uit WOII en op deze wijze werden alle blanken in het algemeen door de linkse politiek in geheel Europa afgeschilderd als rascisten.
Voor Nederlanders met een kritische mening over de multiculturele samenleving hing in Nederland een gevangenisstraf van 2 jaar boven het hoofd.
Na verloop van tijd ontstonden de eerste ghettowijken in Nederland waar criminaliteit begon te overheersen. Er is vastgesteld dat de criminaliteit in Nederland in 40 jaar tijd ruim 40 keer is verdubbeld, de zogenaamde multiculturele samenleving heeft de afgelopen 40 jaar aan duizenden Nederlanders het leven gekost en talloze Nederlanders zijn slachtoffer geworden van geweld, onderdrukking, verkrachting etc. door deze allochtone nieuwkomers. Een ander feit is dat de linkse politiek deze groeiende problemen in Nederland, ter ondersteuning van de multiculturele samenleving, nooit heeft aangepakt maar heeft weggekeken en heeft ontkend en het Nederlandse volk daardoor in een levensbedreigende situatie heeft gebracht.

De linkse politiek zit vol van dubbelzinnigheden.
---Zo zijn er tijdens het Paarse kabinet velen politieagenten in de cel beland doordat, voornamelijk allochtone, criminelen klaagden over de harde aanpak van de desbetreffende agent.
---Ook zijn er verschillende Nederlandse burgers in de cel beland doordat zij, voornamelijk allochtone, inbrekers in hun huis aantroffen en deze met een flink pak slaag tegen hebben willen houden.

Als wij vervolgens naar rechts kijken dan zien we gelukkig dat rechts veel nuchterder is en het is dan ook voor veel Nederlanders een hele opluchting geweest dat deze politieke zijde veiligheid en een strenger immigratiebeleid hoog in de agenda heeft staan...
Maar als wij verder kijken dan kunnen wij inmiddels ook heel duidelijk zien dat deze politieke zijde echter niet veel meer bereikt dan de linkse politiek.

Rechts doet eigenlijk precies hetzelfde dat links jaren lang heeft gedaan maar dan alles precies tegenovergesteld. Waar links met geld smeet en het geld van de kiezer vrij naar het buitenland liet verschepen en waar links miljoenen aan belastinggeld aan kunstige raddraaiers uitgaf, draait rechts de geldkraan volledig dicht.. Maar niet omdat er op deze manier meer geld voor de werkelijk nodige zaken in Nederland besteed kunnen worden, het Nederlandse volk ziet vervolgens helemaal niets meer van hun hard bij elkaar gewerkte belastingcenten terug.
Het Nederlandse volk moet meer en meer en meer en meer geld afstaan aan de rechtse regering en het enige wat de Nederlandse burger ziet is dat de lonen van de ministers eerst met 20% en later nog eens met 30% omhoog schieten. Ook creeert de rechtse regering de mogelijkheid voor bedrijven om de lonen van hun werknemers te bevriezen of velen werknemers te ontslaan en zichzelf intussen gigantische, door de werknemers bijeengewerkte, geldbedragen toe te eigenen.

De rechtse regering bezuinigd op alles waar de Nederlandse burger maar mee te maken kan krijgen, ondertussen laat deze politiek wel een veel te duur pand voor zichzelf bouwen met een stijlvol ingericht interieur. Voordat de bouw begon werd alle kritiek door deze rechtse politici weggelachen en nadat de bouw was voltooid kwamen zij voor de camera met excuses en met verhalen dat zij niet van te voren op de hoogte waren gesteld dat de kosten van de bouw zo hoog op zouden lopen.

Net als de linkse politiek zit ook de rechtse politiek vol met tegenstrijdigheden:
---De rechtse politiek zegt in eerste instantie dat er minder mensen tot Nederland moeten worden toegelaten, vervolgens wordt er verteld dat er 27.000 illigalen het land uitgezet moeten worden en dan komt rechts met het plan om 30.000 allochtonen naar Nederland te halen om hen hoge functies in het Nederlandse bedrijfsleven te laten bekleden. Intussen zijn er inmiddels 500.000 goed opgeleide Nederlanders werkeloos en laat de rechtse politiek het Nederlandse schoolwezen verder afbrokkelen.

Als wij naar dhr. Pim Fortuyn gaan kijken dan kunnen wij ten eerste zien dat hij een ware schokgolf heeft weten te veroorzaken met zijn kritische houding tegenover de linkse regerende politici, niet alleen in Nederland maar in heel links Europa.
Toch heeft Pim Fortuyn altijd ontkend rechts te zijn, als wij naar zijn gehele partijprogramma gaan kijken dan is het strengere immigratiebeleid 1 van zijn weinige echt rechtse standpunten geweest.
Dhr. Pim Fortuyn is enigzins rechts te noemen vanwege zijn nuchtere kijk op de Nederlandse samenleving, waar problemen door linkse regeringspartijen jarenlang werden weggekeken en officieel werden ontkend zag dhr. Pim Fortuyn deze problemen wel degelijk helder voor ogen en wist op een duidelijke manier te verkondigen hoe deze problemen uit de wereld moesten worden geholpen.
Dhr. Pim Fortuyn is iemand geweest die wist wat goed was voor Nederland en voor het Nederlandse volk. Dhr. Pim Fortuyn was niet iemand die de zijde van de Nederlandse werkgevers koos en hen toe zou staan om zelf heel veel geld te verdienen door drastisch te bezuinigen op het loon van de werknemer, een eigenschap dat iedere rechtse partij wel in zich draagt.
Dhr. Pim Fortuyn was zelf een zeer fortuinlijk persoon die de politiek in wilde om de opstapelende problemen in Nederland recht te kunnen zetten. Dhr. Pim Fortuyn is ook degene geweest die de OV-jaarkaart voor studenten heeft geïntroduceerd zodat jongeren uit alle lagen van de bevolking de mogelijkheid zouden krijgen om op de school naar keuze te kunnen studeren om later een goede functie in de Nederlandse samenleving te kunnen bekleden waardoor ze de Nederlandse maatschappij goed en met plezier zouden kunnen ondersteunen, (dit is eigenlijk ook wat SnifSnif in een bovenstaande reply heeft neergeschreven.)Het idee om een OV-jaarkaart voor studenten te verstrekken is overigens zeker niet rechts te noemen.

Zo is dhr. Pim Fortuyn schepper geweest van Sociaal Rechts.
Anders dan links die voornamelijk een multiculturele samenleving ziet ontstaan in Nederland en ongecontroleerd met belastinggeld strooit naar mensen die daar lachend misbruik van maken ten koste van het Nederlandse volk, en anders dan
rechts die voornamelijk zichzelf en werkgevers met belastinggeld wil ondersteunen en de werknemer meer geld af wil laten staan zodat er een enorme kloof tussen arm en rijk in Nederland ontstaat ten koste van het Nederlandse volk,
is Sociaal Rechts een partij die daadwerkelijk opkomt voor de Nederlandse bevolking, de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse natuur in Nederland. Sociaal Rechts is een partij die zich hoofdzakelijk bezig houdt met de gebeurtenissen in eigen land. Sociaal Rechts laat de Nederlandse burger belasting betalen om dit geld daadwerkelijk in te kunnen zetten voor die zaken die de Nederlandse burger en de Nederlandse maatschappij ten goede komen.
Sociaal Rechts is rechts vanwege het feit dat deze partij zich in de verre hoofdzaak richt op de zaken die in Nederland spelen en vanwege de nuchtere kijk op de zaken die in Nederland spelen. Sociaal Rechts is sociaal omdat deze partij zich inzet voor Nederlandse ouderen, jongeren, hetro's, homo's, lesbienes, dieren en natuur in Nederland.
rick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 10:01   #2
Karin
Vreemdeling

Standaard

ik zie Sociaal Rechts eigenlijk wel zitten!

Ik heb zelf een lange tijd in Nederland gestudeerd en heb kunnen zien wat links en rechts voor invloed hebben gehad op de Nederlandse samenleving en op de Nederlandse bevolking. Ik reageer op dit onderwerp omdat de Nederlandse en Vlaamse politiek erg gelijkend zijn.

Links vind ik niets omdat die zo ontzettend veel buitenlanders naar Nederland en België halen en niet objectief zijn over de gevolgen ervan.

Maar rechts vind ik ook niets! Zij geven wel tegengas als het om het immigratiebeleid gaat maar dat is dan 1 van de zeer weinige positieve kenmerken van rechts! Zover ik nu kan zien en de levenssituatie van goede vriendinnen uit Nederland aanhoor verzieken zij Nederland evengoed zo hoor en lees ik berichten uit Nederland dat alle lonen van de werknemers bevriezen of dalen, de lonen van de ministers en werkgevers de pan uitstijgen, de kosten van woninghuur en openbaar vervoer onwijs stijgen en dat de Nederlanders vrijwel niets van hun ingeleverde belastingcenten terugzien!

Iedere Belgische verkiezingen zit ik te dubben of ik nu op links of rechts moet gaan stemmen. Ik wil eigenlijk een partij die zorgt dat de huur van woningen en het openbaar vervoer niet zo belachelijk duur worden maar ook een partij die zich voldoende inzet voor de Belgische veiligheid en en ervoor zorgt dat ik mij weer wat meer thuisvoel in mijn eigen land.

Voor mij, en ik denk voor velen, zou die
Sociaal Rechtse politieke partij een enorme uitkomst zijn!
Karin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 10:14   #3
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Hier kan ik me heel erg in terugvinden ! Ik was een "fan" van Pim Fortuyn !

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be