![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: denkt u dat bij een verbod van het Blok radikale neonazigroepen de oorlog aan de staat gaan verklare | |||
Ja, idd zie maar alleen al het vb. van Timothy Mc Veigh in de V.s |
![]() ![]() ![]() |
7 | 53,85% |
Neen, natuurlijk niet bij een verbod zal het racisme bij de Vlamingen wel vanzelf verdwijnen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb het arrest nog niet echt gelezen maar het komt erop neer dat de VZW's van het Vlaams Blok veroordeeld zijn op basis van inbreuken op de racismewetgeving van 1981. Nu stel ik mij de vraag of indien het Vlaams Blok ooit verboden wordt het vermeende racisme t.a.v allochtonen gaat afnemen of niet?? Gaan de samenlevingsproblemen in Borgerhout en in andere wijken in onze steden opgelost raken indien het Vlaams Blok verboden wordt?? Ik denk eerder het tegenovergestelde. Partijverboden in Duitsland wijzen uit dat het geweld daar tegen vreemdelingen en Joden niet gestopt is integendeel. Een paar jaar geleden probeerde men ook de neonazi-partij N.P.D aan banden te leggen maar tot een veroordeling kwam het nooit omwille van de vuile rol van de Duitse Bundeskriminalamt. Ik denk dat bij een gebrek aan een kanaal waar mensen die slechte ervaringen hebben gehad met migranten niet kunnen afreageren zij eerder geneigd zijn tot het gebruiken van geweld. Ik vrees dat met een Blok-verbod of een afgezwakte nieuwe versie radikalen en ook gewone burgers wel in staat zouden zijn tot het plegen van buitenparlementaire tot zelfs terroristische acties. Toen het Blok begin de Jaren '80 nog een kleine partij was was er vooral de terreur van de VMO...maar misschien is dat wel wat de progressieve elite hoopt....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() beste forumgebruikers: wat is jullie mening daarover?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, de gemiddelde forumgebruiker heeft geen kristallen bol ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar los daarvan lijkt de partijtucht bij de blokkers heel erg groot te zijn, denk dus niet dat er een gewapende beweging opstaat, de partijleiding wil dergelijke negatieve publiciteit nl. niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als die partij niet méér mag bestaan wie gaat dan het ongenoegen kanaliseren???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je wilt weten wat er gebeurt als er een staat van oorlog is, moet je maar eens op mijn website gaan kijken. Vooral de rubriek 'Het Verzet' kan je interesseren.
Ps: leer eens een poll opstellen? Ps 2: leer eens schrijven?
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() http://www.fora.be/viewtopic.php?t=13679
eat your heart out , zo schenk ik mijn ongenoegen. De partij zal altijd bestaan , nieuwe naam n zelfde mensen en tis gebakken. PS : Piano zal dit niet leuk vinden dat ik het VB financieel steun omdat het veroordeeld is 8)
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
'Uit de stukken blijkt dat het VB openlijk en systematisch het zondebokprincipe hanteert. Het wekt latente gevoelens van vreemdelingenhaat bij de bevolking op met de bedoeling daaruit stemmen te halen.' 'De hatelijke berichtgeving over vreemdelingen is permanent aanwezig. De uitspraken dienen niet om de bevolking te informeren of op te komen tegen misstanden (zoals de hoge werkloosheid bij de allochtone bevolking of de positie van de vrouw), maar om de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat.' Dus de rechtbank acht het bewezen dat het Blok vreemdelingenhaat opwekt. Dus dat er zonder Vlaams Blok minder vreemdelingenhaat zou zijn dan met het Vlaams Blok ?! Hoe ze dit anders kunnen argumenteren dan zich te baseren op een uiterst subjectief gevoel, is een raadsel. Het is ver gekomen als een rechtbank politieke partijen mag veroordelen gebaseerd op een subjectieve inschatting. (De twee citaten hierboven bevatten eigenlijk een belangrijke tegenstrijdigheid...) 'De racismewet staat niet in de weg dat schokkende, kwetsende meningen worden geuit en legt geenszins de dwingelandij van de politieke correctheid op. Een publiek debat is noodzakelijk in een pluralistische, democratische samenleving. Kritiek ten aanzien van de allochtone bevolking is niet verboden. Wel verboden is dat een groep of vereniging zich systematisch afzet tegen een bepaald ras of een bepaalde bevolkingsgroep.' En wie bepaald er wat "systematisch" is ? Juist, de Politiek Correcte klasse, het regime. Als morgen de SPA in de oppositie zit, dan kan het nieuwe regime de SPA laten vervolgen en veroordelen op dezelfde gronden: systematisch afzetten tegen de zelfstandigen, de universitairen, de bedrijfsleiders. Bullshit dus !! 'Integratie van vreemdelingen wordt in de communicatie steeds geassocieerd met meer criminaliteit, meer onveiligheid en meer drugs. De vreemdeling wordt afgeschilderd als profiteur van sociale voorzieningen. De terugkeer van vreemdelingen wordt voorgesteld als een realistisch alternatief.' Subjectieve interpretatie van de politieke boodschap van het Vlaams Blok, en een politieke stellingname van de rechters. Dat men niet meer afkomt met "scheiding der machten" en "onafhankelijke rechters". ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Als de democratische politieke wegen worden afgesneden dan wordt het geweldadige alternatief inderdaad aantrekkelijker, gelegitimeerder en dus waarschijnlijker. Of het linkse Politiek Correcte regime is te dom om dit te beseffen, of ze lokken met opzet een radicalisering uit met anarchistische bedoelingen, of om politieke tegenstand met staatsgeweld de kop in te kunnen drukken. De linkse Politiek Correcte klasse is m.i. een losse coalitie waar al deze motivaties in voor komen.
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() wat een belachelijke vraag !
Alsof het minder is beginnen regenen sinds de uitvinding van de paraplu. |
![]() |
![]() |