![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Kleine achtergrondinformatie ... dit is een school met type 3 leerlingen ... dus ... licht tot matig mentaal gehandicapt en gedragsgestoorde jongeren ... de allermoeilijkste doelgroep van heel het onderwijs ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge moet serieus kloten aan uw lijf hebben om daar aan les te willen geven. Mij niet gezien. Ik ken mensen die aan de BLO les geven, en wat voor horrorverhalen ik daar van hoor......de leerkracht slaan en bedreigen is daar dagelijkse kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus uw ervaring sluit de mijne niet uit. Ik weet alleen dat ik op mijn oude (ASO college) school zoiets nooit of te nimmer heb zien gebeuren of gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Die man is duidelijk niet geschikt als leerkracht en al zeker niet in een buso-school. Er is niets dat zo'n gedrag kan rechtvaardigen. En ik geloof niet dat dit een éénmalige gebeurtenis was, dus de directie moet ook al langer van die praktijken hebben geweten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zaten daar zelf autisten tussen (dixit de collegas van die leerkracht), dusja, beeld u maar eens in wat voor een situatie dat moet zijn. En de leerling die dat filmpje had gemaakt wilde de directie er nog eens mee afpersen ! Komaan ei....die leerkrachten zijn daar niet om die kinders slaag te geven, maar soms verstaan die jung niet anders. Ik heb int verleden ook al eens een houten bordenwisser tegen mijn kop gehad. Is dat ook mishandeling ? Ik was wel stil de rest vant jaar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En ik wil niet zeggen dat iedere leerkracht nu opeens studenten met de kop in het mortel moet steken...verre van.
Maar een beetje begrip voor het onderwijzend personeel dat zich bezig moet houden met die probleemgevallen is wel netjes. Ik zou in ieder geval mijn handen niet vuil maken aan dat soort jongeren, dus chapeau voor die leerkrachten die het toch nog wagen om er les aan te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opvoeden en onderrichten, dat zijn de functies van een leerkracht.
Die twee moeten mogelijk zijn.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeleken met de 10 Most Frightening Torture Techniques from the Middle Ages is met de kop in d emortel hangen nog een milde straf om een leerling te disciplineren. Alles is relatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lesgever is in de eerste plaats vakman, metser, met een supersnelcursus lesgeven achter de rug. De reactie is er over, maar ik kan er enigszins wel begrip voor opbrengen. Ik geloof niet dat je met assertief optreden die leerlingen categorie 3 doet luisteren of werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een school mag je met moeite aan een leerling een aspirinneke geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij stak hem helemaal niet metzijn hoofd in de mortel, maar hield hem omgedraaid BOVEN de mortel en nadien onder de kraan.
De leraar heeft er al een hele loopbaan opzitten dus ik vermoed dat hij wel voldoende ervaring zal opgedaan hebben in de loop der jaren over hoe met zulke leerlingen om te gaan. Uiteindelijk is er "niks" gebeurd: de baldadige leerling heeft goed de schrik op zijn lijf gekregen en zal het wel nalaten om in het vervolg de ezel uit te hangen en met mortel te gaan gooien naar zijn medeleerlingen (tiens, daar heeft niemand een probleem mee zo te zien). Allez, iedereen is nu weer content, de leraar heeft extra lang verlof en gaat nadien vast op pensioen of zo, de school mag bijna sluiten, Vandenbroecke is op het nieuws geweest en alle kinderen uit die school mogen nu lekker thuisblijven. goed zo! d�*t is tenminste gewerkt sè.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 mei 2009 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() die jongen zal nu waarschijnlijk een schrik opgedaan hebben ja. een trauma. nog weinig mensen die hij zal vertrouwen, haat tegenover alles en iedereen en we hebben onze nieuwe serial killer. proficiat. als ik de reacties lees op hln.be zijn er veel die hun kinderen afmotten als ze iets verkeerd doen. hiermee is adhd en autisme al voor een groot deel opgeklaard. het zal nog wel uitkomen bij kimmeke de gelder wie de echte verantwoordelijke is.
|
![]() |
![]() |