Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 02:12   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Integratie op zijn Egyptisch in Amsterdam

Zouden bepaalde dingen inzake de onwilligheid tot integreren van leden van een bepaalde religieuze wereldwijde sekte dan toch niet helemaal onwaar zijn? Want wat las ik zojuist? Welnu, het volgende:

Citaat:
Uit een onderzoek van de inspectie voor het onderwijs blijkt dat vorig schooljaar 301 kinderen uit Amsterdam naar Egypte zijn 'verdwenen'. Het probleem speelt alleen in de hoofdstad. In Rotterdam en Den Haag komt het amper voor.

Volgens de inspectie denken de ouders dat het onderwijs in Egypte beter is en dat scholen daar ook beter aansluiten bij hun cultuur. Bovendien zijn waren er in het verleden incidenten tussen groepen leerlingen, die er toe leidden dat sommige ouders hun kinderen niet in dezelfde klas wilden laten zitten met kinderen van een andere etnische afkomst.

hele artikel
Hoe moet ik die laatste zin "Bovendien zijn waren er in het verleden incidenten tussen groepen leerlingen, die er toe leidden dat sommige ouders hun kinderen niet in dezelfde klas wilden laten zitten met kinderen van een andere etnische afkomst" nu eigenlijk interpreteren?
Zaten er teveel haramme kafir daar op school? En zo ja, is dit dan niet een typisch gevalletje van dieskriemienaasie en dienen dan niet allerlei gesubsidiëerde antiracismeclubjes onverwijld ingeschakeld te worden teneinde dit Kwaad met grote K voor eens en voor altijd uit te roeien?

Roept u maar....
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:32   #2
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zouden bepaalde dingen inzake de onwilligheid tot integreren van leden van een bepaalde religieuze wereldwijde sekte dan toch niet helemaal onwaar zijn? Want wat las ik zojuist? Welnu, het volgende:

Hoe moet ik die laatste zin "Bovendien zijn waren er in het verleden incidenten tussen groepen leerlingen, die er toe leidden dat sommige ouders hun kinderen niet in dezelfde klas wilden laten zitten met kinderen van een andere etnische afkomst" nu eigenlijk interpreteren?
Zaten er teveel haramme kafir daar op school? En zo ja, is dit dan niet een typisch gevalletje van dieskriemienaasie en dienen dan niet allerlei gesubsidiëerde antiracismeclubjes onverwijld ingeschakeld te worden teneinde dit Kwaad met grote K voor eens en voor altijd uit te roeien?

Roept u maar....
Hoezo, is dit geen goed nieuw voor jou?

Ik was nogal idealistisch, en geloofde graag dat integratie en samenleven met andere culturen perfect mogelijk was, omdat dit bij mij zo goed lukte. Ik heb geen problemen met me aan te passen, noch met vrienden die me niet accepteren omwille van mijn geloof.
Ik kan ook goed om met personen met een andere politieke visie (lees VB).

Maar sinds ik lid ben van dit forum ben ik helemaal in de war. Ik kan niet geloven dat er zoveel personen zijn die me viseren omwille van mijn geloof. En ik vind het moeilijk om dit gegeven los te koppelen van de reële wereld. Terwijl ik eerder misschien naïef was tegenover personen die extreem tegen mijn geloof waren gericht, kijk ik nu op een andere manier naar mensen die ik ken of die ik nieuw ontmoet. En als ik dan denk dat ik mijn kinderen (die ik trouwens nog niet heb) hier moet opvoeden, in een haatdragende omgeving zoals in dit forum naar voor komt, dan kan ik me ook niet voorstellen dat ik hier blijf. En niet omwille van 'haram' klasgenootjes, maar wel omdat ik mijn kinderen niet wil blootstellen aan de hatelijke reacties die ik hier lees.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:08   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Kom op jongens, waar blijft het feestje? We hebben zojuist met zijn allen weer zo'n vuile moslim weggejaagd, met toekomstig gezin nog wel. Ik had verwacht toch al wel een aantal berichten in de trend van "opgeruimd staat netjes" aan te treffen hier.
Oud 4 juni 2009, 11:24   #4
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Kom op jongens, waar blijft het feestje? We hebben zojuist met zijn allen weer zo'n vuile moslim weggejaagd, met toekomstig gezin nog wel. Ik had verwacht toch al wel een aantal berichten in de trend van "opgeruimd staat netjes" aan te treffen hier.
Wat een gedoe omdat anoniempje niet doorhad dat Sus Iratus een terechte vraag stelde. Ipv weg te vluchten had ze misschien de moeite kunnen doen om uit te leggen waarom

Citaat:
"sommige ouders hun kinderen niet in dezelfde klas wilden laten zitten met kinderen van een andere etnische afkomst"
mits ze zich toch onmiddellijk aangesproken voelde.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:30   #5
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Een terechte opmerking. De enige goede allochtoon/moslim is diegene die uit bezorgdheid voor de autochtonen zijn biezen pakt. Opportunistische allochtonen/moslims die wellicht enkel naar hun eigen belangen en overtuigingen keken zijn inderdaad niets om trots over te zijn.

Laatst gewijzigd door Andy : 4 juni 2009 om 11:30.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:37   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Dit is geen goed nieuws voor mij, nee. Want het gaat mij namelijk helemaal niet om "opgeruimd staat netjes" zoals iemand anders reeds suggereerde, maar wel om het feit dat deze mensen naar hier gekomen zijn om een nieuw leven op te bouwen, maar onze cultuur dus gewoon verwerpen. Vader en moeder blijven hier, de kinderen worden naar -in dit geval- Egypte gestuurd omdat de ouders denken "dat het onderwijs in Egypte beter is en dat scholen daar ook beter aansluiten bij hun cultuur". Dus wel de lusten (kindergeld e.d.), maar niet de lasten (integreren en aanpassen). Dáár gaat het me om. Ofwel pakken die ouders ook hun biezen en komen ze nooit of te nimmer meer terug, ofwel halen ze hun kinderen terug en integreren ze volledig.

Citaat:
Maar sinds ik lid ben van dit forum ben ik helemaal in de war. Ik kan niet geloven dat er zoveel personen zijn die me viseren omwille van mijn geloof.
Ik denk dat u hier, zoals zovele moslims dat plegen te doen, een denkfoutje maakt. Niet uw persoontje, maar uw geloof wordt bekritiseerd, geviseerd als u die term liever hebt. En u kunt het andere mensen niet aanrekenen dat u uzelf met uw geloof vereenzelvigt. Dat doet u toch echt zelf.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:08   #7
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 4 juni 2009, 22:59   #8
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik was nogal idealistisch, en geloofde graag dat integratie en samenleven met andere culturen perfect mogelijk was, omdat dit bij mij zo goed lukte. Ik heb geen problemen met me aan te passen, noch met vrienden die me niet accepteren omwille van mijn geloof.
Ik kan ook goed om met personen met een andere politieke visie (lees VB).

Maar sinds ik lid ben van dit forum ben ik helemaal in de war. Ik kan niet geloven dat er zoveel personen zijn die me viseren omwille van mijn geloof. En ik vind het moeilijk om dit gegeven los te koppelen van de reële wereld. Terwijl ik eerder misschien naïef was tegenover personen die extreem tegen mijn geloof waren gericht, kijk ik nu op een andere manier naar mensen die ik ken of die ik nieuw ontmoet. En als ik dan denk dat ik mijn kinderen (die ik trouwens nog niet heb) hier moet opvoeden, in een haatdragende omgeving zoals in dit forum naar voor komt, dan kan ik me ook niet voorstellen dat ik hier blijf. En niet omwille van 'haram' klasgenootjes, maar wel omdat ik mijn kinderen niet wil blootstellen aan de hatelijke reacties die ik hier lees.
* zucht * Altijd beloftes...Eerst zien, en dan geloven, dat zeg ik...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 23:02   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Naar't schijnt is er nogal veel zand in islamistan ... heeft die hoofddoek toch nog ergens een functie
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 23:05   #10
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat opgeruimd ? De ouders blijven hier toch ? En hun kinderen gaan terugkomen , nadat ze in Egypte tot haatkoppende integristjes opgevoed zijn ! Goed nieuws is anders !
Goed nieuws zou zijn als de hele bende ophoepelt : va, ma, grootva en grootmoe, de neven, de nichten, en �*l de kinnekkes. Begin maar al nieuwe vliegtuigen bij te bouwen : 50 miljoen plaatsen nodig, voor de E.U. een nieuw gezicht te geven.
Oud 5 juni 2009, 07:21   #11
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Ik denk dat u hier, zoals zovele moslims dat plegen te doen, een denkfoutje maakt. Niet uw persoontje, maar uw geloof wordt bekritiseerd, geviseerd als u die term liever hebt. En u kunt het andere mensen niet aanrekenen dat u uzelf met uw geloof vereenzelvigt. Dat doet u toch echt zelf.

Ja, dat is waar, er worden eigenlijk nooit commentaren gegeven over vreemdelingen zelf (�* la Moslims stelen omdat ze verplicht zijn dat te doen van hun geloof) etc.

De moslims worden geviseerd, omwille van hun geloof. That's how it is.
Oud 5 juni 2009, 07:23   #12
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Wat opgeruimd ? De ouders blijven hier toch ? En hun kinderen gaan terugkomen , nadat ze in Egypte tot haatkoppende integristjes opgevoed zijn ! Goed nieuws is anders !
Goed nieuws zou zijn als de hele bende ophoepelt : va, ma, grootva en grootmoe, de neven, de nichten, en �*l de kinnekkes. Begin maar al nieuwe vliegtuigen bij te bouwen : 50 miljoen plaatsen nodig, voor de E.U. een nieuw gezicht te geven.
Hah, en zulke opmerkingen maken dat ik wil blijven. En veeeeeeeeeeel kinderen te maken. Al is het maar gewoon om u te pesten.
Oud 5 juni 2009, 09:30   #13
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is waar, er worden eigenlijk nooit commentaren gegeven over vreemdelingen zelf (�* la Moslims stelen omdat ze verplicht zijn dat te doen van hun geloof) etc.

De moslims worden geviseerd, omwille van hun geloof. That's how it is.
Neen dat is dus helemaal niet zoals het is!
Wat geviseerd wordt is het gedrag van steeds groter wordende groepen moslims die de pijlers van onze cultuur in vraag stellen.
-Het gedrag van jonge Marokkanen die vrouwen lastig vallen en beledigen.
- Het gedrag van jonge moslims die anderen beroven, fysiek en verbaal aanvallen omdat zij nu eenmaal zijn opgegroeid met minachting voor ongelovigen.
- De overvolle gevangenissen met moslims baren ons zorgen, vooral omdat dit kweekvijvers zijn voor radicale fundamentalisten, want het geloof wordt maar al te vaak misbruikt om van die mensen kwezels te maken met conflicthouding naar de samenleving toe
- De wijze waarop islam door moslims zelf wordt misbruikt om anderen onder druk te zetten en jongeren in grote getalen tot conflict omdat enkel islam hun identiteit mag bepalen stoort velen.
- De positie van vrouwen, primaire opvoeding, onvermogen tot dialoog, gebrek aan eigen initiatief, de haatpreken in moskees, daar liggen Vlamingen van wakker, dat is dus helemaal niet gelijk aan viseren omdat iemand moslim is, u kruipt iets te makkelijk en snel in de slachtofferrol, beter kunt u door zelf het voorbeeld te stellen proberen uit te dragen dat het moslim zijn niet in de weg staat dat u verdraagzaam bent, de pijlers van onze cultuur niet in vraag stelt en moeite doet zelf uw evenwicht te vinden tussen uw geloof en verwachtingen van een niet islamitische samenleving, dan kunnen moslims en anderen samenleven denkt u niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:52   #14
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Hah, en zulke opmerkingen maken dat ik wil blijven. En veeeeeeeeeeel kinderen te maken. Al is het maar gewoon om u te pesten.
Hoe hoger je vliegt, hoe pijnlijker de noodlanding zal zijn...Ik vind ook dat jullie nog veel harder moeten tekeergaan, de Belgen zijn te goed, enkel een stevige rammeling zal hen eindelijk wakker schudden.
Herinner mij een Duitse kennis van mij , na een vechtpartij, tegen een landgenoot van hem die slaag had gekregen van een Belg : " mit Belgiër kanst du alles machen, aber du must nicht zu weit gehen ".
Pest maar, pest maar, dat kunnen jullie goed. En dan maar verschieten als er één of andere HVT doorflipt, dan is het kot te klein. Of een oud mannekke dat het geweer bovenhaalt en op de buren begint te schieten, zoals voor een paar jaar in Brussel, en een ander keertje in Antwerpen = totaal moegetergde mensen...
Oud 5 juni 2009, 10:55   #15
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook veelzeggend is dat " veel kinderen maken enkel en alleen om jullie te pesten " ! Mooie motivatie om kinderen te willen ! En er daarna niet naar omzien, dan verbaasd men zich dat die voor galg en rad opgroeien : hun ouders, zelf te laf om misdrijven te begaan, gebruiken hun kroost als wapen tegen de Belgen !
Oud 5 juni 2009, 19:03   #16
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe hoger je vliegt, hoe pijnlijker de noodlanding zal zijn...Ik vind ook dat jullie nog veel harder moeten tekeergaan, de Belgen zijn te goed, enkel een stevige rammeling zal hen eindelijk wakker schudden.
Herinner mij een Duitse kennis van mij , na een vechtpartij, tegen een landgenoot van hem die slaag had gekregen van een Belg : " mit Belgiër kanst du alles machen, aber du must nicht zu weit gehen ".
Pest maar, pest maar, dat kunnen jullie goed. En dan maar verschieten als er één of andere HVT doorflipt, dan is het kot te klein. Of een oud mannekke dat het geweer bovenhaalt en op de buren begint te schieten, zoals voor een paar jaar in Brussel, en een ander keertje in Antwerpen = totaal moegetergde mensen...
De dag dat JIJ mij een stevige rammeling zal geven, zal zijn wanneer X-mas en Pasen op dezelfde dag vallen. Blijf daar maar lekker over dromen!
Oud 5 juni 2009, 19:04   #17
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook veelzeggend is dat " veel kinderen maken enkel en alleen om jullie te pesten " ! Mooie motivatie om kinderen te willen ! En er daarna niet naar omzien, dan verbaasd men zich dat die voor galg en rad opgroeien : hun ouders, zelf te laf om misdrijven te begaan, gebruiken hun kroost als wapen tegen de Belgen !
Verbaasd men zich? Of verbaast men zich?

Jij zal niet veel moeten zeggen, he. Jij gebruikt de Islam als excuus om mensenhaat goed te praten. Walgelijk gedrag!
Oud 5 juni 2009, 22:01   #18
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
De dag dat JIJ mij een stevige rammeling zal geven, zal zijn wanneer X-mas en Pasen op dezelfde dag vallen. Blijf daar maar lekker over dromen!
Sprak er iemand over jou een rammelling te geven ? Ik heb niet de gewoonte op oude vrouwtjes te slaan, dus maak je geen zorgen.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 juni 2009 om 22:03.
Oud 5 juni 2009, 22:03   #19
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Verbaasd men zich? Of verbaast men zich?

Jij zal niet veel moeten zeggen, he. Jij gebruikt de Islam als excuus om mensenhaat goed te praten. Walgelijk gedrag!
Islam ? Mensenhaat ? Walgelijk ?
Oud 5 juni 2009, 22:09   #20
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Sprak er iemand over jou een rammelling te geven ? Ik heb niet de gewoonte op oude vrouwtjes te slaan, dus maak je geen zorgen.
Grappig dat je denkt mij te kennen. Heb je eigenlijk een leven naast dit forum, om zo geobsedeerd op mensen hier te reageren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be