Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2012, 17:35   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard ESM kan wel aanklagen maar niet aangeklaagd worden

http://www.youtube.com/watch?v=Lf0O0sm664M

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gehele verhaal rond deze zaak er moeilijk vind.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 17:45   #2
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=Lf0O0sm664M

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gehele verhaal rond deze zaak er moeilijk vind.
Het verhaal is heel erg makkelijk in feite.

Het betekent gewoon dat een land als Nederland, wat geen vetorechten heeft bedongen in tegenstelling tot andere landen, niks meer te zeggen heeft over het geld dat door Nederlandse belastingbetalers wordt opgehoest.

Het betekent gewoon de zoveelste overdracht van nationale soevereiniteit aan het ondemocratische EU-gedrocht, zonder dat dit alles ook maar onder enige parlementaire controle valt.

Het betekent gewoon dat er hier sprake is van taxation without representation.

Het betekent gewoon dat de Nederlandse politici die gisteren voor stemden (PvdA, CDA, VVD, D66 en GroenLinks) hoogverraad hebben gepleegd.

Het betekent gewoon dat de EU-dictatuur weer een stapje dichterbij gekomen is.
Oud 25 mei 2012, 17:47   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het verhaal is heel erg makkelijk in feite.

Het betekent gewoon dat een land als Nederland, wat geen vetorechten heeft bedongen in tegenstelling tot andere landen, niks meer te zeggen heeft over het geld dat door Nederlandse belastingbetalers wordt opgehoest.

Het betekent gewoon de zoveelste overdracht van nationale soevereiniteit aan het ondemocratische EU-gedrocht, zonder dat dit alles ook maar onder enige parlementaire controle valt.

Het betekent gewoon dat er hier sprake is van taxation without representation.

Het betekent gewoon dat de Nederlandse politici die gisteren voor stemden (PvdA, CDA, VVD, D66 en GroenLinks) hoogverraad hebben gepleegd.

Bedankt voor de uitleg.
Ik heb een heel naar voorgevoel over deze zaak en zoals je zegt de EU wordt een tweede Sovjet-Unie.
Een kolos die de kleinere landen nog meer in het nauw zal brengen.
Oud 25 mei 2012, 17:53   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb een heel naar voorgevoel over deze zaak en zoals je zegt de EU wordt een tweede Sovjet-Unie.
Join the club !
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 17:58   #5
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Hier in Belgistan hebben alle partijen van ecolo tot n-va dat ding al goedgekeurd.

Waarmee ze wat mij betreft allemaal gewoon regimepartijen zijn geworden.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 18:24   #6
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de uitleg.
Steeds meer mensen krijgen een naar gevoel bij de EU. Daarom dan ook dat de eurocraten er alles aan doen om de lidstaten te manipuleren om maar zo snel mogelijk hun soevereiniteit ten koste van de ondemocratische EU op te geven.

Dit proces is al veel langer aan de gang. De EU is al jarenlang bezig met het plegen van een simultane staatsgreep in slowmotion in alle lidstaten, maar de onaantastbare hoge heren in Brussel lijken de laatste tijd hiermee wel extra haastwerk te hebben.

EDIT:

Waren er geen verkiezingen in Nederland komende september?
Onthou welke partijen voor de ondergang van Nederland (en inderect voor die van de andere Europese natiestaten) hebben gestemd als je in het stemhokje staat.

Ben je voor opheffing van Nederland dan stem je op PvdA, CDA, GroenLinks, D66 of VVD.
Ben je tegen de opheffing van Nederland en wil je zelf nog enige invloed uitoefenen op wie jouw belastinggeld over de balk gooit, stem dan PVV, CU, SGP, SP of PvdD.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 25 mei 2012 om 18:29.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 18:25   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Hier in Belgistan hebben alle partijen van ecolo tot n-va dat ding al goedgekeurd.

Waarmee ze wat mij betreft allemaal gewoon regimepartijen zijn geworden.
N-VA ook ?
Dat had ik niet verwacht.
Oud 25 mei 2012, 19:39   #8
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
H

Ach, Macchiavelli, het is maar een woord, maar kun je je voorstellen dat een overheidsinstantie ondemocratisch kan zijn, zonder automatisch ook antidemocratisch te worden?

De heer K. Kodo gebruikt allang het a-woord.
Oud 25 mei 2012, 19:47   #9
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoog tijd dat er op dit forum eindelijk een beetje belangstelling voor komt! Het zat allemaal al in het Verdrag van Lissabon gebakken, maar dat interesseerde toen geen hond, behalve in de landen die een referendum mochten organiseren... het zal niet gauw meer toegestaan worden.

Tenzij we met z'n allen in betaalstaking gaan. En die dag breekt weldra aan! Aangezien de EU uit afdrachten van de lidstaten wordt gefinancierd, en zij geen democratische rechtmatigheid bezit, moeten we de vraag toch maar eens stellen: getuigt het nog van burgerzin, is het moreel nog aanvaardbaar, belastingen te betalen?
Oud 25 mei 2012, 19:56   #10
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ach, Macchiavelli, het is maar een woord, maar kun je je voorstellen dat een overheidsinstantie ondemocratisch kan zijn, zonder automatisch ook antidemocratisch te worden?

De heer K. Kodo gebruikt allang het a-woord.
Je hebt gelijk. Ondemocratisch betekent in de praktijk, en zeker in de EU praktijk, gewoon antidemocratisch.
Oud 25 mei 2012, 20:15   #11
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hoog tijd dat er op dit forum eindelijk een beetje belangstelling voor komt! Het zat allemaal al in het Verdrag van Lissabon gebakken, maar dat interesseerde toen geen hond, behalve in de landen die een referendum mochten organiseren... het zal niet gauw meer toegestaan worden.

Tenzij we met z'n allen in betaalstaking gaan. En die dag breekt weldra aan! Aangezien de EU uit afdrachten van de lidstaten wordt gefinancierd, en zij geen democratische rechtmatigheid bezit, moeten we de vraag toch maar eens stellen: getuigt het nog van burgerzin, is het moreel nog aanvaardbaar, belastingen te betalen?
Niet alleen op dit forum, maar overal in Europa zou dit veel meer in de belangstelling moeten staan. Eenieder die zijn vrijheid lief heeft, dient zich intussen toch wel heel ernstige zorgen te maken met betrekking tot de smerige streken die de EU uithaalt, uitgehaald heeft, en van plan is nog uit te halen.

Dat verdrag van Lissabon, de Europese grondwet die we geen grondwet (mogen) noemen, maar het in de praktijk wel gewoon is, hoewel de term "wurgcontract" hier beter op zijn plaats is, daar werd gewoon in de referenda in Frankrijk en Nederland keihard "nee" tegen gezegd. Evenwel werd een jaar later, met 96% van de oorspronkelijke tekst intact, het hele spul er gewoon doorgedrukt, dit maal vanzelfsprekend zonder het volk nogmaals te consulteren want men zou het zomaar in het hoofd kunnen halen om nogmaals "nee" te stemmen.
De verachting van de politici voor het volk, de mensen die op hen gestemd hebben, is enorm.
Idem dito gisteren in Nederland. Een demissionair kabinet laat de Tweede Kamer over dit soort controversiële zaken stemmen. Wederom een totale verachting van de kiezer door de politici van PvdA, CDA, GroenLinks, D66 en VVD.

Men zou een pan-Europese volksbeweging op touw moeten zetten, en inderdaad collectief weigeren om nog belasting af te dragen. Ik zei het al eerder: no taxation without representation!
Dat zou van veel meer burgerzin getuigen dan slaafs je belasting blijven afdragen aan iets waar je je nooit over hebt mogen uitspreken, en waar jij als kiezer geen enkele invloed op kunt uitoefenen.

En nog iets anders, wat hier zijdelings mee te maken heeft: Ik ben helaas geen expert op economisch gebied, maar wat gebeurt er als we met zijn allen opeens tegelijkertijd onze tegoeden bij de banken gaan ophalen?
Dan lijkt het mij toch vrij moeilijk voor die antidemocratische EU worden om nog aan hun onrechtmatige centjes te kunnen komen. Of zie ik dat verkeerd?

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 25 mei 2012 om 20:16.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 21:46   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen op dit forum, maar overal in Europa zou dit veel meer in de belangstelling moeten staan. Eenieder die zijn vrijheid lief heeft, dient zich intussen toch wel heel ernstige zorgen te maken met betrekking tot de smerige streken die de EU uithaalt, uitgehaald heeft, en van plan is nog uit te halen.

Dat verdrag van Lissabon, de Europese grondwet die we geen grondwet (mogen) noemen, maar het in de praktijk wel gewoon is, hoewel de term "wurgcontract" hier beter op zijn plaats is, daar werd gewoon in de referenda in Frankrijk en Nederland keihard "nee" tegen gezegd. Evenwel werd een jaar later, met 96% van de oorspronkelijke tekst intact, het hele spul er gewoon doorgedrukt, dit maal vanzelfsprekend zonder het volk nogmaals te consulteren want men zou het zomaar in het hoofd kunnen halen om nogmaals "nee" te stemmen.
De verachting van de politici voor het volk, de mensen die op hen gestemd hebben, is enorm.
Idem dito gisteren in Nederland. Een demissionair kabinet laat de Tweede Kamer over dit soort controversiële zaken stemmen. Wederom een totale verachting van de kiezer door de politici van PvdA, CDA, GroenLinks, D66 en VVD.

Men zou een pan-Europese volksbeweging op touw moeten zetten, en inderdaad collectief weigeren om nog belasting af te dragen. Ik zei het al eerder: no taxation without representation!
Dat zou van veel meer burgerzin getuigen dan slaafs je belasting blijven afdragen aan iets waar je je nooit over hebt mogen uitspreken, en waar jij als kiezer geen enkele invloed op kunt uitoefenen.

En nog iets anders, wat hier zijdelings mee te maken heeft: Ik ben helaas geen expert op economisch gebied, maar wat gebeurt er als we met zijn allen opeens tegelijkertijd onze tegoeden bij de banken gaan ophalen?
Dan lijkt het mij toch vrij moeilijk voor die antidemocratische EU worden om nog aan hun onrechtmatige centjes te kunnen komen. Of zie ik dat verkeerd?
Dikke 2 !

Blijkbaar bestaat er nog steeds niet voldoende interesse voor deze problematiek of weet gewoonweg niemand wat men nog kan ondernemen tegen deze eenheidsworst.

Het activeren van het ESM is de laatste stap naar een totalitaire onverkozen regering voor Europa, samengesteld uit een bende onverkozen onaanraakbaren.

Tegoeden ophalen bij de bank is een 'game over' voor de eurozone (en mss zelfs voor vele landen buiten de eurozone). De banken zouden dit niet overleven wegens liquiditeitsproblemen. Bank runs zijn trouwens de nachtmerrie voor elke eurocraat. Kijk maar naar Griekenland en Spanje... Uiteindelijk kan het ECB niet meer bijspringen en vallen de domino's...

Het zou me niet verbazen dat men in dat geval nog allerlei verassingen voor ons in petto heeft.

Zo zou bvb. het ECB volop euro's kunnen beginnen drukken om de banken terug van geld te voorzien en dan verliest de euro waarde.

Wat dan volgt weet ik niet, maar dan zitten we op uiterst moeilijk terrein.

@Erw zou hier zonder problemen op kunnen antwoorden, denk ik.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2012 om 22:04.
Oud 25 mei 2012, 22:12   #13
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dikke 2 !

Blijkbaar bestaat er nog steeds niet voldoende interesse voor deze problematiek of weet gewoonweg niemand wat men nog kan ondernemen tegen deze eenheidsworst.

Het activeren van het ESM is de laatste stap naar een totalitaire onverkozen regering voor Europa, samengesteld uit een bende onverkozen onaanraakbaren.

Tegoeden ophalen bij de bank is een 'game over' voor de eurozone (en mss zelfs voor vele landen buiten de eurozone). De banken zouden dit niet overleven wegens liquiditeitsproblemen. Bank runs zijn trouwens de nachtmerrie voor elke eurocraat. Kijk maar naar Griekenland en Spanje... Uiteindelijk kan het ECB niet meer bijspringen en vallen de domino's...

Het zou me niet verbazen dat men in dat geval nog allerlei verassingen voor ons in petto heeft.

Wat dan volgt weet ik niet, maar dan zitten we op uiterst moeilijk terrein.

@Erw zou hier zonder problemen op kunnen antwoorden, denk ik.
Wat dan volgt, na zo'n bankrun in heel Europa waardoor het hele eurozone-project instort, laat zich wel raden.

Dan zal de ware aard van de EU pas echt goed zichtbaar worden, want dat instorten zal ongetwijfeld gepaard gaan met de nodige rellen en opstandjes van de vele mensen die er opeens achter zijn gekomen dat ze door hun leiders overgeleverd zijn aan de financiële slavernij van de banken, doordat die leiders dat doodgeboren europroject tegen beter weten in zijn blijven pushen.
En vervolgens zet de EU de speciaal voor dit soort situaties opgerichte EUROGENDFOR als knuppelbrigade tegen de eigen bevolking in.
En zo hebben ze in Brussel nog wel wat meer schimmige projecten op stapel staan. Alleen een pan-Europese volksopstand zal dan nog kunnen verhinderen dat de EU onze grondrechten nog verder ontneemt.

Persoonlijk zie ik de combinatie van een massale bankrun en langdurige droogte in de graanschuren van Europa en elders wel zitten. Niet omdat ik een misantroop ben, maar omdat zoiets waarschijnlijk de enige manier is om van die antidemocratische EU af te raken. Het zal voor velen gedurende enige tijd niet prettig zijn, maar uiteindelijk zijn de Europese bevolkingen er wel mee gediend.
Oud 25 mei 2012, 22:42   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dan volgt, na zo'n bankrun in heel Europa waardoor het hele eurozone-project instort, laat zich wel raden.

Dan zal de ware aard van de EU pas echt goed zichtbaar worden, want dat instorten zal ongetwijfeld gepaard gaan met de nodige rellen en opstandjes van de vele mensen die er opeens achter zijn gekomen dat ze door hun leiders overgeleverd zijn aan de financiële slavernij van de banken, doordat die leiders dat doodgeboren europroject tegen beter weten in zijn blijven pushen.
En vervolgens zet de EU de speciaal voor dit soort situaties opgerichte EUROGENDFOR als knuppelbrigade tegen de eigen bevolking in.
En zo hebben ze in Brussel nog wel wat meer schimmige projecten op stapel staan.
Inderdaad, ik wou het niet vermelden. Laat die Romeinse knuppelbende ea. maar komen. Dat zal een groots feest worden. Men zou in geval van opstand en zware rellen zelfs de doodstraf uitvoeren... dat kan men ergens in de kleine lettertjes terugvinden.

Laat ons ook de VN niet vergeten...

In Amerika hebben ze zo ook hun problemen. Daar zitten buitenlandse soldaten die maar al te graag, in geval van onlusten en rellen, gewapend de straten 'beveligen'.

Citaat:
Alleen een pan-Europese volksopstand zal dan nog kunnen verhinderen dat de EU onze grondrechten nog verder ontneemt.

Persoonlijk zie ik de combinatie van een massale bankrun en langdurige droogte in de graanschuren van Europa en elders wel zitten. Niet omdat ik een misantroop ben, maar omdat zoiets waarschijnlijk de enige manier is om van die antidemocratische EU af te raken. Het zal voor velen gedurende enige tijd niet prettig zijn, maar uiteindelijk zijn de Europese bevolkingen er wel mee gediend.
Die massale bank run ea. zullen wel effectief zijn, maar we zullen van dit onding niet vlot verlost worden. Het zal inderdaad even pijn doen. Dat is het gevolg van de roverheden die de souvereiniteit van hun eigenste landen weggeven alsof het snoepjes zijn, en de burger die steeds zwijgt, buigt, knikt, afdraagt en onverschillig toekijkt. Alles heeft zijn prijs, ook de vrijheid.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2012 om 22:47.
Oud 25 mei 2012, 23:12   #15
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik wou het niet vermelden. Laat die Romeinse knuppelbende ea. maar komen. Dat zal een groots feest worden. Men zou in geval van opstand en zware rellen zelfs de doodstraf uitvoeren... dat kan men ergens in de kleine lettertjes terugvinden.
Het is niet voor niets dat die EUROGENDFOR overal op Europees gebied mogen optreden, ook in de landen die geen troepen leveren. Dat is om te voorkomen dat lokale ordehandhavers wel eens de zijde van het eigen volk zouden kunnen gaan kiezen. Door buitenlandse troepen te detacheren, loopt de EU dat risico veel minder, want die hebben minder binding met het volk dat ze in opdracht van de EU moeten gaan neerknuppelen.

Citaat:
Laat ons ook de VN niet vergeten...
De VN zijn wat ze altijd al waren, niet veel meer dan een wassen neus. Daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken.

Citaat:
In Amerika hebben ze zo ook hun problemen. Daar zitten buitenlandse soldaten die maar al te graag, in geval van onlusten en rellen, gewapend de straten 'beveligen'.
De VS zullen al meer dan genoeg met hun eigen binnenlandse problemen te kampen hebben. Het aantal 'burgermilities' e.d. is de afgelopen jaren enorm toegenomen daar. Ook daar zien steeds meer mensen de bui al hangen.

Citaat:
Die massale bank run ea. zullen wel effectief zijn, maar we zullen van dit onding niet vlot verlost worden. Het zal inderdaad even pijn doen. Dat is het gevolg van de roverheden die de souvereiniteit van hun eigenste landen weggeven alsof het snoepjes zijn, en de burger die steeds zwijgt, buigt, knikt, afdraagt en onverschillig toekijkt. Alles heeft zijn prijs, ook de vrijheid.
Het zal zeker even pijn doen, en dan bedoel ik niet alleen de enorme financiële aderlating, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
En wie niet bereid is om voor zijn vrijheid te vechten, die is diezelfde vrijheid niet waard. De vorige generaties hebben keihard voor al die vrijheden en verworvenheden moeten vechten, en als wij burgers niet bereid zijn om hetzelfde te doen, dan houdt het op.
Oud 25 mei 2012, 23:46   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet voor niets dat die EUROGENDFOR overal op Europees gebied mogen optreden, ook in de landen die geen troepen leveren. Dat is om te voorkomen dat lokale ordehandhavers wel eens de zijde van het eigen volk zouden kunnen gaan kiezen. Door buitenlandse troepen te detacheren, loopt de EU dat risico veel minder, want die hebben minder binding met het volk dat ze in opdracht van de EU moeten gaan neerknuppelen.
Spot on !

Citaat:
De VN zijn wat ze altijd al waren, niet veel meer dan een wassen neus. Daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken.
Bij die buitenlandse soldaten in de VS zou er ook een redelijk grote groep tot de VN behoren.

Citaat:
De VS zullen al meer dan genoeg met hun eigen binnenlandse problemen te kampen hebben. Het aantal 'burgermilities' e.d. is de afgelopen jaren enorm toegenomen daar. Ook daar zien steeds meer mensen de bui al hangen.
Inderdaad.

Citaat:
Het zal zeker even pijn doen, en dan bedoel ik niet alleen de enorme financiële aderlating, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
En wie niet bereid is om voor zijn vrijheid te vechten, die is diezelfde vrijheid niet waard. De vorige generaties hebben keihard voor al die vrijheden en verworvenheden moeten vechten, en als wij burgers niet bereid zijn om hetzelfde te doen, dan houdt het op.
Zonder inzet, beleeft men spoedig slavernij...

Blijkbaar waarderen sommigen de inzet van de voorvaders niet, dat is dan blijkbaar het gevolg van de eindeloze bepampering.
HIER
Oud 25 mei 2012, 23:53   #17
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
N-VA ook ?
Dat had ik niet verwacht.
Dewever poseert maar al te graag megt die sterrenvod op de achtergrond. Een eurofiele hufter zoals er zovelen zijn...

Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 14:32   #18
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

De nobele gedachte bij de oprichting van de EU, nl economische en politieke samenwerking met respect voor de eigenheid van elke lidstaat hebben zij al lang laten varen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 10:43   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
De nobele gedachte bij de oprichting van de EU, nl economische en politieke samenwerking met respect voor de eigenheid van elke lidstaat hebben zij al lang laten varen.
Wat mij betreft terug naar de EEG!
Oud 27 mei 2012, 10:51   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft terug naar de EEG!
Dan ga ik graag met U mee.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be