![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je gelukkig met de huidige politieke cultuur? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
25 | 86,21% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Politici praten "de kiezer" naar de mond, er moet maar een opiniepijling uitkomen en onmiddelijk past zowat elke partij haar woordenschat aan, ondertussen luidkeels schallend dat een opiniepijling niks betekent.
Of je er nu voor of tegen bent, de kwestie van het migrantenstemrecht is hier een goed voorbeeld van, er worden afspraken gemaakt, en na een peiling moesten er koppen rollen omdat de regering er bijna over viel! Op televisie staan ze te drummen om hun simplistische voorstellen met korte slagzinnetjes te verkondigen, alsof wij echt zo dom zijn dat we niet kunnen of durven nadenken over de belangrijke zaken. Is dit echt onvermijdelijk naar de toekomst toe? Is de modale belg dan echt achterlijk? Gaan we echt alleen maar kiezen voor mensen die ons direct belang dienen en zetten we mensen die de harde dobber niet schuwen aan de kant? En vooral, is dit een goede evolutie?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Mag ik één politicus noemen die zich uitzonderlijk bekwaamd heeft in de "deugden" die u daarnet heeft opgesomd?
Zijn naam begint met een A, hij woont te Neder-over-Heembeek, half Vlaanderen kent zijn vrouw en de verjaardagen van zijn kinders... Deze man is u ongetwijfeld niet onbekend? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeker niet, maar je hebt zelf ook een partijvlagje onder je naam hangen, en er is gewoon geen enkele partij waar er niet minstens 1 iemand de populaire wilt uithangen door aan turbo-politiek te doen. Mijn politieke voorkeur heeft te maken met de overlapping van mijn standpunten en die van Spirit, mensen die beweren 100% achter de partijstandpunten te staan zijn vaak niet echt de meest oprechte en betrouwbare. En het is precies omdat het hier op het forum vaak meer over partijpolitiek gaat dan over wat mensen echt denken, of ben ik daarin verkeerd? Ik denk maar dat als iedereen die ook maar een beetje van mening verschilt met anderen zijn eigen partij moet gaan oprichten... *** ON-TOPIC *** Ik zal de vraag anders formuleren: Siegfried Bracke zegt (in de Humo) dat mensen die meer dan 20 woorden gebruiken om iets uit te leggen op het studiebureau thuishoren en ik vind dat verschrikkelijk, mijn vraag is gewoon wat jullie daarvan vinden.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten de media een ongenuanceerde (zeg het zoals het is) berichtgeving doen van de maatschappelijke problemen dan zat het Vlaams Blok al 5 jaar in de regering, want weet je wat mensen pas drijft tot onderbouwde politieke interesse in plaats van stemmen op de grootste smoelentrekker: kennis van zaken.
Daarom dat mediamanipulatie de smerigste politieke misdaad is. Je steekt de burger in een donker kamertje en laat alleen de positieve beelden passeren. Zelfs als z'n werkgever hem ontslaat wegens 'herstructurering' of hij overvallen wordt, kan je hem nog altijd wijsmaken dat hij pech heeft en het voorval minimaliseren, zoals ik sommigen op dit forum constant zie doen. En dan durven ze nog stellen dat het VB zelf de media manipuleert, terwijl ze rekening houdend met hun aantal kiezers nauwelijks aan bod komen. Wat me schokt aan dit proces is niet zozeer de uitspraak zelf maar wel dat ze het nu durven. Dat toont aan dat we op een breekpunt beland zijn, waarbij ze alles uit de kan halen om toch maar aan de macht te blijven en hun belangen te vrijwaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Ik geef je volledig gelijk wanneer je zegt dat de verbrackisering (een neologisme dat nog opgeld zal maken, geloof me!) van onze politieke berichtgeving een drama is. Niet alleen op korte termijn ondermijnt dit de bestuurscultuur, een ganse generatie jongeren die in de politiek wil stappen wordt onderworpen aan de dictatuur van de oneliner op deze manier. In de toekomst zal onze gans politiek spectrum bestaan uit kloontjes van Somers en Ceyssens, die met vlotte slogans en ergerlijke newspeech de media zullen beheersen. Nooit zullen ze hun nek uitsteken of verantwoordelijkheid nemen, want daar zijn ze niet op geselecteerd. Niet bepaald iets om naar uit te kijken... |
||
![]() |
![]() |