Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2009, 22:10   #1
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard Doe eens een gok over de onafhankelijkheid, als je durft tenminste...

De titel is duidelijk, meneer Van Overmeire.

Jaartallen worden aanvaard, exacte data met maand en dag dwingen respect af.

Als u de gebruikelijke politieke wollige taal wenst te gebruiken, welke evolutie ziet u dan gebeuren tot het zover komt? VB 51%? Coalitie VB-NVA-LDD? Failliet federale staat wegens financieringswet? ...
Oud 2 juni 2009, 15:53   #2
Karim Van Overmeire

Standaard

Wollige taal? Mag ik u verwijzen naar mijn pocket 'Vlaanderen Onafhankelijk? Hoe moet dat dan?' met concrete antwoorden op dertig vragen, en een analyse van de scheiding van Noorwegen-Zweden, Tsjechië-Slovakije en Servië-Montenegro.
(De pocket kost 1 euro, dus voor de prijs hoeft u het niet te laten).

Eén van mijn conclusies is dat onafhankelijkheid een onvoorspelbaar proces is. Geen enkele Tsjech of Slovaak zou begin 1989 geloofd hebben dat hij begin 1993 in een eigen staat zou wonen.

Voorstanders van onafhankelijkheid moeten zich ook niet focussen op de modaliteiten: stemming in Vlaams Parlement, referendum,... De beslissing om de Belgische federatie op te doeken zal genomen worden in de partijbureaus, in de eerste plaats bij de CD&V. De voorbije twee jaar doen me vermoeden dat men er daar nog niet helemaal klaar voor is. Maar de dingen kunnen soms heel snel gaan.
Karim Van Overmeire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 15:57   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
Wollige taal? Mag ik u verwijzen naar mijn pocket 'Vlaanderen Onafhankelijk? Hoe moet dat dan?' met concrete antwoorden op dertig vragen, en een analyse van de scheiding van Noorwegen-Zweden, Tsjechië-Slovakije en Servië-Montenegro.
(De pocket kost 1 euro, dus voor de prijs hoeft u het niet te laten).

Eén van mijn conclusies is dat onafhankelijkheid een onvoorspelbaar proces is. Geen enkele Tsjech of Slovaak zou begin 1989 geloofd hebben dat hij begin 1993 in een eigen staat zou wonen.

Voorstanders van onafhankelijkheid moeten zich ook niet focussen op de modaliteiten: stemming in Vlaams Parlement, referendum,... De beslissing om de Belgische federatie op te doeken zal genomen worden in de partijbureaus, in de eerste plaats bij de CD&V. De voorbije twee jaar doen me vermoeden dat men er daar nog niet helemaal klaar voor is. Maar de dingen kunnen soms heel snel gaan.
als het VB groot genoeg is, kan de CD&V wel meegaan
en dan ist zo ver

dan zullen jullie wel sommige programmapunten moeten aanpassen oa die ethische kwesties en over de provincies, smijt die er maar uit.
over sport: gezamenlijke competities met Nederland oftewel schaalvergroting (meer inkomsten van sponsors en tv-rechten)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juni 2009 om 16:05.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:02   #4
Randa
Burgemeester

Standaard

De CD&V en Sp.a en VLD zullen er nooit klaar voor zijn, alleen als de walen ons nog meer pluimen zal misschien het licht gaan schijnen, dat als we niet zelf onze toekomst in eigen handen nemen , er nooit iets van komen zal.
hopelijk heb ik het mis,maar ik geloof het niet.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be